Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss_Malfoy schreef:DebjeDopje schreef:hehe omdat het ook veel risico's meebrengt om een veulen te fokken
en ik kan niet geloven dat steenrijke boeren juist met een paard nog op het land werken
Uit liefhebberij voor onder andere het ras mischien?
Tja, die ene procent kan idd de staart wel opbinden, daar hebben jullie dan ook wel weer gelijk in.
Hoewel dat ook weer extra werk meebrengt, dat wel.
Antoiinette schreef:hm maar een knol zonder staart kan wel zwemen hoor... teminste ik ken iemand die dat heeft gedaan, heb t zelf nog nooit gedaan.. maarja.. er zijn trouwens genoeg knollen waar intensief wordt mee gereden enz die veulens krijgen hoor,.. dacht ik..
wiezewoes schreef:Antoiinette schreef:hm maar een knol zonder staart kan wel zwemen hoor... teminste ik ken iemand die dat heeft gedaan, heb t zelf nog nooit gedaan.. maarja.. er zijn trouwens genoeg knollen waar intensief wordt mee gereden enz die veulens krijgen hoor,.. dacht ik..
we hadden het over het werken voor de ploeg enz niet over rijden maar als jy over rijden begint oke, maar voor riijden hoeft die staart er al helemaal niet af!
gootje12 schreef:Zeg Miss_Malfoy ,jij als zweeuwse zou toch Zeker moeten weten dat paarden zonder staart gehandicapt zijn.Weet je wel hoeveel Zweeuwse trekpaarden zijn omgekomen in de Watersnood bij jullie ,puur omdat ze niet konden zwemmen ZONDER staart.Je kan de archieven er op na kijken.
Dus alweer een reden om niet te couperen.
In Engeland scheren ze gewoon de staartwortel kaal en versieren die met allerlei frutsels.Dat kan toch ook.Heb je toch ''blote''billen.