Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:comtesse schreef:Ik hoef van Sjef geen held te maken !!!
Het bewust je ogen sluiten voor de resultaten die deze man heeft behaald in de dressuur sport spreekt voor zich !
Als het om sporten met dieren gaat doen resultaten mijn niet zoveel. De weg naar de resultaten toe is voor mij des te belangrijker en ik heb genoeg van Sjef gezien om de resultaten niet meer fijn te vinden.
Als je zelf eens wilt kijken is er nog wel een filmpje van Sjef terug te vinden, heb het vaak genoeg gelinkt.
Maar ontopic: Was is er precies mis volgens jou? Welke extremen toestanden liet de jury toe? De tong over het bit van Sunrise?
Zo hypocriet zijn de Nederlanders, als Salinero in de staak was gegaan had het hier op Bokt vol gestaan met excuses. Isabel heeft daar een 1 voor gehad en de rest was gewoon netjes.
Ook met de hoogte score en de laagste score uit de puntentelling was er aan de plaatsing niets veranderd.
Waar hebben we het nu eigenlijk over?
Dat Sjef wil dat de jury gaat jureren zoals hij dat graag ziet?
Dat Sjef alleen de kennis heeft en de juryleden achterlijk zijn?
Dat we niet via de sport willen winnen van Duitsland maar via een politiek spelletje?
Persoonlijk heb ik medelijden met de westernliefhebbers, als de geruchten waar zijn gaan die al deze soaptoestanden over zich heen krijgen.
horseyfries schreef:Het spijt me wel, maar jullie draaien de boel nu wel behoorlijk om. WIE ging er namelijk in eerste instantie in de pers iemand persoonlijk aanvallen? Het genoemde drietal juryleden dat het nodig vond om een interview te VRAGEN aan de Hoefslag om eens uitgebreid uit de doeken te doen hoe zij over Sjef Janssen dachten.
Alleen al het simpele feit dat je als juryleden andere wegen kunt bewandelen, zoals een klacht indienen wegens wangedrag van die persoon bij de FEI, wat NIET gebeurd is, maar dat je in plaats daarvan de pers opzoekt om jezelf schoon te praten en iemand anders de schuld van alle ellende in de dressuur wereld te geven, maakt je in mijn ogen al totaal ongeschikt om nog als jurylid te fungeren. Dan heb je er duidelijk een persoonlijke strijd van gemaakt en verdien je inderdaad de titel "objectieve jury" niet langer.
horseyfries schreef:Het spijt me wel, maar jullie draaien de boel nu wel behoorlijk om. WIE ging er namelijk in eerste instantie in de pers iemand persoonlijk aanvallen? Het genoemde drietal juryleden dat het nodig vond om een interview te VRAGEN aan de Hoefslag om eens uitgebreid uit de doeken te doen hoe zij over Sjef Janssen dachten.
Alleen al het simpele feit dat je als juryleden andere wegen kunt bewandelen, zoals een klacht indienen wegens wangedrag van die persoon bij de FEI, wat NIET gebeurd is, maar dat je in plaats daarvan de pers opzoekt om jezelf schoon te praten en iemand anders de schuld van alle ellende in de dressuur wereld te geven, maakt je in mijn ogen al totaal ongeschikt om nog als jurylid te fungeren. Dan heb je er duidelijk een persoonlijke strijd van gemaakt en verdien je inderdaad de titel "objectieve jury" niet langer.
Lovely schreef:Wat een vertoning. Voor de buitenwereld is dit echt een onvoorstelbaar idiote toestand.
Lovely schreef:Ja maar beste Theo, sinds wanneer gaan bondscoaches en ruiters bepalen hoe jury's de proeven gaan beoordelen? Volgens mij is dat de taak van het opleidingskader van de FEI en de bij haar aangesloten organisaties. In die opleiding zal gerust ook wel verteld worden wanneer men naar boven of naar beneden afgerond dient te worden. M.i. kun je nooit precies tussen een 7 of een 8 willen punten, het zal altijd meer neigen naar het een of het ander.
Horsedances schreef:Daarnaast moet ik zeggen dat Sjef, terwijl hij toch een goed bekeken videoblog bijhield voor,tijdens en na de OS, nooit over deze zaken gerept heeft.
Lovely schreef:Ja maar beste Theo, sinds wanneer gaan bondscoaches en ruiters bepalen hoe jury's de proeven gaan beoordelen? Volgens mij is dat de taak van het opleidingskader van de FEI en de bij haar aangesloten organisaties. In die opleiding zal gerust ook wel verteld worden wanneer men naar boven of naar beneden afgerond dient te worden. M.i. kun je nooit precies tussen een 7 of een 8 willen punten, het zal altijd meer neigen naar het een of het ander.
Kafue schreef:*knip*
Daarom zeg ik ook het lijkt net of men niet durft te punten tussen de 1 en 10 en dan maakt het me geen ene mallemoer uit of het nu AvG is of Werth of jan met de korte achternaam. Wat je ziet moet je beroordelen en daarbij de naam en faam van de ruiter buiten beschauwing laten.
*knip*
Horsedances schreef:Kyra Kyrklund verwoorde het laatst in haar interview heel goed "laat die juryleden mij nu eens eindelijk vertellen wat ze nu echt willen zien".
Theo
Sandra_v_B schreef:horseyfries schreef:Het spijt me wel, maar jullie draaien de boel nu wel behoorlijk om. WIE ging er namelijk in eerste instantie in de pers iemand persoonlijk aanvallen? Het genoemde drietal juryleden dat het nodig vond om een interview te VRAGEN aan de Hoefslag om eens uitgebreid uit de doeken te doen hoe zij over Sjef Janssen dachten.
Dit artikel was GEEN persoonlijke aanval op SJ. Het was een uitleg van wat er gebeurt is, waarom bepaalde beslissingen zijn genomen (zowel goede als slechte) en over hoe deze 3 mensen zich voelen. Het is SJ die het persoonlijk maakt, en het is SJ die oorlog wil.
Horsedances schreef:horseyfries schreef:Het spijt me wel, maar jullie draaien de boel nu wel behoorlijk om. WIE ging er namelijk in eerste instantie in de pers iemand persoonlijk aanvallen? Het genoemde drietal juryleden dat het nodig vond om een interview te VRAGEN aan de Hoefslag om eens uitgebreid uit de doeken te doen hoe zij over Sjef Janssen dachten.
Daarnaast moet ik zeggen dat Sjef, terwijl hij toch een goed bekeken videoblog bijhield voor,tijdens en na de OS, nooit over deze zaken gerept heeft. Ergo de juryleden hebben als eerste de vuile was buiten gehangen. Iets wat altijd verkeerd is, en zeker "not done" in deze kringen. Daarom moet ik ook altijd zo lachen als leerlingen zich op een forum gaan beklagen over hun trainer. Zoals de Fransen zeggen "Dass bringt gar nichts"
Punt 8 van de brief van Prinses Haya onderschijf ik volkomen, en misschien is dit nog wel de meest pijnlijke passage uit de gehele brief. Als trainers, rijders of andere belanghebbenden al niets meer aan juryleden durven te vragen, of tegen juryleden durven te zeggen, omdat ze bang zijn voor represailles in de toekomst is het hek van de dam. Daarnaast is er de afgelopen 8 jaar een situatie ontstaan waaruit duidelijk naar voren kwam dat de dressuurcommissie geen enkel advies voor verbetering serieus nam.
Om maar één simpel voorbeeld te noemen : halve punten, ook bij de technische onderdelen van de kür op muziek. Waarom ?
Nu is de combinatie volledig afhankelijk van hoe de pet van de juryleden staat of ze naar boven of naar beneden afronden.
Maar ook, hoe kan het bestaan dat internationale juryleden zich laten inhuren om de choreografie van een kür op muziek voor een bepaalde rijder samen te stellen, te adviseren omtrent de muziek om vervolgens hun eigen producties te gaan jureren.
Daarnaast is het ook aan deze commissie te danken dat we thans maar met 3 paarden naar de Olympische spelen kunnen, waardoor deze drie ruiters en/of amazone's geen enkele risico meer durven nemen. De juryleden van HongKong lieten weten dat ze zo verbaasd waren dat vrijwel iedere combinatie onder hun kunnen presteerden. Gohhhhh wat vreemd !
Nee, het is goed dat de stal nu eens grondig opgeruimd wordt.
ThePast03 schreef:Het is zo'n soap dat het bijna te ingewikkeld wordt om te volgen (nu ben ik ook blond dat scheelt), uit de brief van prinses Haya:
De prinses beschuldigt de mensen in het comité ondermeer van zware partijdigheid en het voortrekken van diverse privezaken. Dit heeft te maken met de incidenten die plaats vonden tijdens de Olympische Spelen van Hong Kong. Het jurycomité kwam 'onofficieel' na afloop van de Grand Prix met vertegenwoordigers van de vier bovenaanstaande teams bijeen, om de puntentelling en jurering te bespreken. Dit zou tegen de regels zijn, aldus Prinses Haya.
Deze bijeenkomst heeft verdorie op verzoek (en we weten hoe die verzoeken van de heer Janssen plaatsvinden) plaatsgevonden!
Prima dat er een keer over de jurybeoordeing gesproken wordt, maar dan graag op een normale manier. Sjef wil niet meer dat deze juryleden Anky en haar leerlingen beoordelen: prima! dan starten ze toch gewoon niet meer, misschien wordt dressuur dan ook weer leuk.
Arabesk schreef:Wat een pannenkoek
Kafue schreef:Je hoort ja wel vaker mensen roepen als die en die jureert dan mooi dat ik daar niet ga starten....