Verwaarloosde Roemeense paarden aangekomen in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Verwaarloosde Roemeense paarden aangekomen in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:50

Dat bedoel ik dus, in mijn ogen is dit geen discussietopic.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:51

Nou super van je Lovely dat jij dit doet. Ik heb voor iets anders gekozen. Zo is het toch alleen maar super dat er nog mensen in actie komen. Maakt toch niet uit op wat voor manier.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:51

rockwitch schreef:
Iedereen mag van mij best zijn mening geven, maar dit topic was geloof ik niet gestart als discussie topic. Maakt verder niet uit, alleen ik hoor vaak negatieve berichten van mensen, die zelf dus niks uitvoeren om ook maar iets in de wereld te verbeteren. Dat vind ik gewoon een beetje jammer.

Hoe weet je dan dat zij daar niks voor uitvoeren? Misschien zetten ze het hier alleen niet neer?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:52

Ik heb toch al gezegd dat ik het top vind dat Lovely voor de ontwikkelingswerk dingen doet. Ik heb dus gewoon iets anders gekozen.

Maar verder jongens jullie hebben allemaal gelijk, we zijn een stelletje dierenbeulen, en hadden ze gewoon aan hun lot achter moeten laten, gewoon de paarden levend voor de leeuwen moeten gooien. Al hadden ze daar dan niet bij gekund omdat ze opgesloten zitten in veel te kleine kooien, en ze ook niet meer de kracht heben in hun kaken om vlees te eten, maar okay, dat vergeten we gewoon even, Jullie tevreden, de leeuwen tevreden.... Maar de negatievelingen onder hier moeten ook nooit meer hun mond open trekken als het om verwaarlozing van paarden gaat, want een dier redden is blijkbaar voor jullie een schande! Hier eindigt voor mij de hele discussie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:59

Wordt er eens wat gedaan, is het volgens een paar mensen weer niet goed.
die hadden zelf maar mee moeten gaan.

en kap nou eens meet die eeuwige domme discussies!!
jullie bereiken er toch niets mee!

de discussie eindigd heir voor mij ook, stelletje beterweters...grote mond, maar zelf de armen uit de mouwen steken... ho maar!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:00

Ik weet wat we ook kunnen doen. Als de paarden op zijn, gooien we gewoon de mensen erbij, die zijn toch arm, scheelt weer in voedselvoorzieningen, en daar worden de andere mensen misschien beter van. Of mag dat dan weer niet

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:00

Lovely schreef:
Beste Ninx, dat doen wij ook, maar dan wel op een iets andere manier. Via mijn familie ben ik al zo lang als ik leef betrokken bij ontwikkelingswerk.

Mijn moeder was 1 van de eerste Nederlanders die samen met een aantal andere mensen een hulpprogramma heeft opgezet voor Roemenië. Naast voedselhulp, en het verzorgen van kleding, hebben zij ook een ziekenhuis opgezet waar kindjes met aids behandelt kunnen worden.
Ook ik heb al heel wat jaren kennis kunnen nemen van hetgeen er daar gaande is.

Wanneer je gaat kijken naar kleine particuliere acties kun je je altijd afvragen wat juist is.
Het rijke westen adopteert kinderen en dieren uit arme landen om ze hier een beter leven te geven, maar kunnen we niet beter proberen de omstandigheden in dergelijke landen dermate te verbeteren dat dit niet meer nodig is? Zo krijgen NL adoptiekinderen ook een eerlijke kans.
En ja, daar valt wat voor te zeggen. Punt is echter wel dat een kwestie is van een heeeeeeeele lange adem is, en dergelijke acties moeten grootschaliger opgezet worden. Ik geloof wel dat kleine daden zich uitspreiden als een olie-vlek, dan 'goed doen' anderen inspireert tot 'goed doen'.
En dan kan het nog zo klein, knullig of onbenullig zijn....

Eerlijk is eerlijk: wanneer ik in Roemenie deze paarden had getroffen, kan ik op dit moment niet zeggen of ik een buks had geregeld om ze af te knallen en ze te voeren aan de leeuwen. En dat lijkt me fair. Wanneer je daar staat weet je pas hoe je handelt, tot die tijd kun je er alleen naar gissen.
Tegelijkertijd heeft het gerespecteerde door de overheid aangewezen RSPCA (USA) ook al heel wat paarden een nieuw leven gegund waar nog minder 'leven' in zat..... de Discovery kijker kan daar iedere dag het bewijs weer voor zien.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:02

Precies als je kijkt wat voor stumpers er op Animal Planet elke keer weer gered worden. Zouden ze die dan ook ter plekke moeten afschieten.
Oh wacht ik ging niet meer reageren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:04

rockwitch schreef:
Ik weet wat we ook kunnen doen. Als de paarden op zijn, gooien we gewoon de mensen erbij, die zijn toch arm, scheelt weer in voedselvoorzieningen, en daar worden de andere mensen misschien beter van. Of mag dat dan weer niet

Laat je niet uit de tent lokken.... ik begrijp heel goed dat het pijnlijk is. Zo'n confrontatie met zoveel ellende zal ontzettend emotioneel geweest zijn. En wanneer je hier dan post na post negatieve zaken naar je hoofd geslingerd krijgt wordt je knap wanhopig.
Laat het wel duidelijk zijn dat slechts een enkeling zich doorlopend negatief uitlaat.
De rest is het er OF mee eens, of keurt het niet goed maar uit dat RESPECTVOL en trekt zich dan terug uit de discussie.
Laat je niet ontmoedigen hoor.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:05

Jolliegirl schreef:

de discussie eindigd heir voor mij ook, stelletje beterweters...grote mond, maar zelf de armen uit de mouwen steken... ho maar!

Fijn, probeer ik een nette discussie aan te gaan, zeg ook dat er zeker goede punten in jullie actie zitten, en dan krijg ik zo'n reactie. Je hoeft het van mij helemaal niet met me eens te zijn, maar ik wil ook gewoon mijn visie kunnen laten zien zonder voor rotte vis uitgemaakt te worden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:07

rockwitch schreef:
Precies als je kijkt wat voor stumpers er op Animal Planet elke keer weer gered worden. Zouden ze die dan ook ter plekke moeten afschieten.
Oh wacht ik ging niet meer reageren.

Exact, en dat is een door de overheid aangewezen organisatie waar vee-artsen het proces bewaken. Ook daar moeten deze dieren vanaf de plek des onheils vaak nog honderden km reizen.
Natuurlijk geen pretje.... to say the least.
Maar blijkbaar zijn we met z'n allen toch iets te 'afmaak-graag' als je ziet wat er daar aan paarden nog kan overleven.
Herinnert iedereen zich nog die merrie die door het hoofd geschoten was en km lag achter de trailer aangesleept werd? Ik bedoel maar....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:07

ik denk trouwens wel dat dit (de paarden, de media aandacht, nu ziet men eens wat daar gebeurd..)
de ogen van veel landgenoten zou kunnen openen,
misschien dat het voor bepaalde mensen reden wordt stichtingen in het leven te roepen ten bate van Roemenië!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:08

Hé, dat was bij mn vriend in de straat. Lachen Z'n ouders zeiden al zoiets, dat het zo druk was.
Maar wat goed dat die paarden geholpen worden!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:10

Twinklebel schreef:
Jolliegirl schreef:

Fijn, probeer ik een nette discussie aan te gaan, zeg ook dat er zeker goede punten in jullie actie zitten, en dan krijg ik zo'n reactie. Je hoeft het van mij helemaal niet met me eens te zijn, maar ik wil ook gewoon mijn visie kunnen laten zien zonder voor rotte vis uitgemaakt te worden.

uuhhh... dit ging helemáál niet over jou Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:11

Twinklebel schreef:
[

Je hebt ook goede, inhoudelijke argumenten gegeven waar zeker iets voor te zeggen valt.
Maar op een gegeven moment is dat duidelijk.
Of jij of ik of wie dan ook het ermee eens zijn; die paarden zijn in NL.... we kunnen er alleen het beste van hopen toch?
Maar laten we deze mensen geen rotgevoel proberen te geven wanneer zelfs de DA er nog brood in ziet!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:15

rockwitch schreef:
Ja maar zoals ik al een paar keer heb gezegd, was dat daar geen optie, want dat doen ze bijna niet in roemenie. Anders hadden ze dat misschien daar allang gedaan, maar deze paarden moesten nog gewoon werken terwijl ze er zo aan toe waren.

Vind het super dat jullie ze daar zijn gaan weghalen OK dan!

wat moesten ze daar dan van werk nog doen ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:28

iefke schreef:
iefke schreef:
Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten die geen directe betrekking hebben op deze paarden uit Roemenie verwijderd. Daarnaast het verzoek om op een respectvolle manier en ontopic te reageren. Anderen beschuldigen van de boel opjutten bijvoorbeeld kun je beter doen via TEM, inplaats van in dit topic. Dat er iemand op de foto's onherkenbaar is gemaakt hoeft hier verder ook niet meer besproken te worden
Bedankt voor de medewerking Lachen

Nogmaals, want blijkbaar wordt er overheen gelezen.

En dan herhaal ik deze opmerking voor de laatste keer. Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:37

3x moet genoeg zijn neem ik aan!!

Meiden, ben benieuwd naar foto's op hun eigen plekkie Lachen

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:47

komt het vanavond op tv rockwitch zo ja hoe laat .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:55

hart van nederland, meende half 11?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:55

over VIJF minuten ook HVN!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:57

spannend, zit er klaar voor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:58

Ik heb zojuist contact opgenomen met een medewerker van de stichting wederopbouw roemenie en die gaf aan dat het je reinste kolder is dat die paarden daar niet ter plekke afgemaakt kunnen worden. Er zijn meer dan genoeg slachthuizen waar ze de paarden op een hele nette manier kunnen slachten.
Dat was meer dierenliefde geweest dan deze actie.

Jolliegirl

weet niet of het erop komt hoor...

Pipo: hou je NU eens op??? of mankeer je iets aan je ogen na deze 3e mod-opmerking??

KiWiKo

ik ga ook even kijken Lachen