Anky wil ook Western starten tijdens Wereldruiterspelen 2010

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Re: Anky wil ook Western starten tijdens Wereldruiterspelen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:23

@Lindy: ik snap inderdaad jouw zorg daarover.
Straks drommen alle westernwedstrijden voor met Anky-fans met hoeden en chaps! En inderdaad: hoeveel paarden moeten erbij komen om aan die vraag te voldoen?
En inderdaad: gaan deze mensen ook beseffen dat Western écht een andere tak van sport is, die eenzelfde soort basis toch heel anders uitvoert (zeg ik dat zo goed?) en dat daar les en een passend zadel ook van belang is? (dat weet een deel van de Engelse ruiters al niet eens over hun eigen sport, Clown )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:24

Hoe kun je dat voorkomen?

Door als Anky zijnde je maar niet aan de westernsport te wagen? Of door goede voorlichting vanuit de westernsport en van Anky zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:27

Ik ben ook een beetje bang dat er allemaal 'westernruiters' komen die denken dat ze western rijden als ze ' YIHAA' roepen en een lasso kopen...

Op zich zou het wel een goede promotie zijn voor de westernsport. Er zijn weinig jeugdruiters en juist alle penny's hebben Anky als voorbeeld. Wel weer de vraag of je die penny's wel zo graag wil in de western.

De tijd zal het leren Lachen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:28

nielsd schreef:
Ik ben ook een beetje bang dat er allemaal 'westernruiters' komen die denken dat ze western rijden als ze ' YIHAA' roepen en een lasso kopen...

Op zich zou het wel een goede promotie zijn voor de westernsport. Er zijn weinig jeugdruiters en juist alle penny's hebben Anky als voorbeeld. Wel weer de vraag of je die penny's wel zo graag wil in de western.

Jij wel Niels, jij bent een jongen ROFL
Ik probeer mijn zoontje ook zo over te halen te gaan paardrijden: de vrouwen liggen aan je voeten Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:29

Mijn Penny wil de western wel in hoor! Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:31

Ik vind dit wel erg leuk nieuws, dat Anky ook eens wat anders gaat proberen, ben benieuwd.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:33

corine1981 schreef:
Ik probeer mijn zoontje ook zo over te halen te gaan paardrijden: de vrouwen liggen aan je voeten Knipoog

Nou dat stimuleert hem vast ENORM! ROFL

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:34

nielsd schreef:

Als Anky dat niet doet doen de penny;s het ook niet lijkt mij Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij heb je trouwens nu ook al wel zulke mensen rondlopen Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:40

Oh, ik denk dat als Anky het serieus aan pakt er ook zeker kans is op meer voorlichting... het kan dus juist positief uit pakken. Anky goes Western heeft grote nieuwswaarde dus daar zullen vast veel bladen op in springen. Als Anky het goed aan pakt en zélf goed op de hoogte is van alle in's en out's kan dat heel positief uit pakken. De kans is bijv. groot dat als Anky zegt dat een westernzadel op je paard passen nog moeilijker is dan een engels zadel op je paard passen, veel nieuwkomers dat wél aan nemen.... terwijl er nu al een vast groep mensen is die dat roept maar er blijkbaar nog steeds mensen zijn die denken dat dat voor hen niet geldt en ongepast een zadelmarktje 'voor d'r bij' kopen...

Uh Karin... met jammer over dat zadel bedoelde ik dus ook meer dat het jammer van het stukje was... niet dat Anky dat zo zou zeggen, ik legde zelf al uit dat ik weet dat dat niet zo is omdat ze al veel langer western-uitstapjes maakt.
Maar door dat soort berichtgeving wordt een stigma waar half westernrijdend nederland al zó lang tegen vecht toch weer bevestigd bij de grote groep 'leken'... Ik zeg nu al zo vaak.. je hebt westernruiters en je hebt mensen met een westernzadel... da's niet het zelfde.
Vandaar dat ik dus hoop dat Anky beseft wat haar uitspraken over western e.d. kunnen betekenen voor de sport... Ze is nou eenmaal een 'rolmodel' voor veel (jonge) ruiters.
Als Anky daar zorgvuldig mee om gaat kan haar overstappen heel positief zijn voor de sport denk ik.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:42

Ik vind het stoer van d'r! OK dan! Lijkt me hartstikke leuk!

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:48

Leuk dat ze ook western gaat rijden, ik zou zeggen waarom niet om dat ze nou toevallig anky is en in de dressuur thuis hoort?
Nee hoor gewoon lekker doen waar je lol en plezier in heb.
Go girl!!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:51

Karin: zo was dat inderdaad niet bedoeld.
Anky zal hoop ik er genoeg van af weten om op een verantwoorde wijze over te kunnen stappen en Anky's kennende vermeld ze daar ook veel over en zal zij dus ook aangeven dat het lang niet zo is van: Een westernzadel op mijn paard en ik rijd western.

Ik denk dat je als Westernsport blij mag zijn als Anky wat Penny's naar zich toe trekt. Penny's zijn meestal nog meer te sturen dan doorgewinterde paardenmensen, die de overstap wel even denken te maken.
Penny's zijn de toekomst.

Ik ben benieuwd naar dit nieuwe avontuur en ben benieuwd hoe ze het daar in de sport van af gaat brengen, omdat Anky in de Westernsport minder voordeel heeft van haar naam denk ik. Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:54

MaiMai schreef:
@cassidy: dat klopt, was ook het eerste wat me opviel, ze rijdt dressuur in een westernoutfit, maar wie weet wat daar aan te veranderen valt Haha!

Ik HOOP dat dat NIET zal veranderen en dat Anky het rolmodel gaat worden van hoe je fatsoenlijk op een westernzadel HOORT te zitten Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:54

Vandaar ook mijn optie voor een goede voorlichting. Ja

Ik denk dat Anky juist een enorme voorbeeldfunctie heeft. Relatief onwetende mensen volgen haar voorbeeld, dat is in het verleden wel gebleken. Goed voorbeeld doet goed volgen - als Anky het op een juiste manier aanpakt, dan is de kans groter dat haar 'gevolg' dat ook doet (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:02

Wat leuk dat ze westernrijden als hobby erbij heeft! Kan me heel goed voorstellen dat wanneer je alles gewonnen hebt wat er te winnen valt en alleen nog maar titels te verliezen hebt, dat je graag je horizon wilt verbreden en een nieuwe uitdaging wilt zoeken en weer ergens naar toe wilt kunnen werken.

Hoop voor haar dat ze he plezier in het westernrijden blijft behouden en ze niet te veel onder druk komt te staan (van de buitenwereld)om haar dressuurprestaties te moeten evenaren.

Ik rijd ook dressuur, maar vind western rijden ook erg leuk en heb ook wel les gehad met mijn pony. Mijn paard lijkt er ook geschikt voor, dus bij mij kriebelt het af en toe ook wel. Kan het me dus heel goed voorstellen.

En met Anky haar rijtalent en ervaring en gevoel, zal ze vast een goede westernruiter worden. of ze de top zal behalen en boven de Amerikanen uit zou kunnen stijgen, dat is toch gewoon afwachten Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:04

En wanneer verschijnt ze in de springsport? Haha!

We hebben nu al dressuur met alle nodige kleding en dekjes en dergelijke erbij..
Straks misschien western.. Zou er dan ook een western uitrusting komen van Anky?
En de springdekjes van Anky zijn er al.. Dus Anky, nieuw doel? Haha!

Hahha, ik hoop dat ze veel plezier beleeft aan het western rijden Lachen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:11

Francis schreef:
Vandaar dat ik dus hoop dat Anky beseft wat haar uitspraken over western e.d. kunnen betekenen voor de sport...

Inderdaad. Zij is zo groot en de sport is zo klein...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:20

Het verbaast me niks, de interesse voor de sport is er al langer Ja
Vind het een toffe stap, denk dat het zadel wat ze heeft gekregen meer een symbool is.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:20

EeCee schreef:
Misschien start ze de 'Green As Grass' wel in Helden-Paningen Haha! ...Om alvast te beginnen Knipoog

ik heb wel een leuke leenpony voor haar, om alvast wat "erin" te komen! Knipoog Haha!

leuk Anky in de reining!
Ik heb haar toendertijd bij een show, jaaaaren terug gezien, daar reed ze die painthengst (die nu van een bokker is, kom nu niet op de naam),..en deed het echt wel heel goed.
Dusss,..here comes Anky! Go jij! Go jij!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:22

Ben erg benieuwd hoe ze het er vanaf gaat brengen Haha! Maar ik vind het leuk hoor.
Ik heb weleens gehoord dat beide disiplines rijden toch niet zo mee valt. Het komt op het zelfde neer maar is toch totaal anders.
Ik zou het ook best eens willen proberen alleen weet het ook niet....heb trouwens alle mogelijkheid om eens een tijdje western te proberen. Heb een oom die western rijdt en een vriendin van mij rijdt ook western maar dan wel beide in de disipline cutting..misschien toch een gaan proberen als mijn been weer genezen is Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:41

jessiejanes schreef:
..., daar reed ze die painthengst (die nu van een bokker is, kom nu niet op de naam),..en deed het echt wel heel goed.
Fancy Continental Haha!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:51

Die ja!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:55

Fototje van de hengst in kwestie Haha!?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:01

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:10

ik moet ergens ver weg in een doos gestopt nog een foto hebben vanAnky en Fancy,maar weet dat niet zo 1,2,3 tevoorschijn te toveren...