Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

legohorses

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:07

Een reaktie van de fotograaf naar aanleiding van het antwoord van Coby en Angela.

Dit maakt het alleen maar erger !!!!

Auteur: GL
Date: 22-09-07 18:18

"Reaction
In short, my reaction to the Swedish magazine comes down to the following. The fact is that the photographer took these pictures in the first minute of the lunge with Power and Point"
Citaat:
-> WRONG. I was passing in front of the paddock when I have been very chocked by your lunging, had time to go and park my car far away, to take my camera and to walk back up to the paddock in order to take the pictures. You know very well the following...

"as the pony is either standing or walking and he is not sweating from the exercise. In the pictures, both myself and my student are looking at the pony and immediately saw that the lunge was not established correctly".
Citaat:
-> WRONG

"We allow the pony to walk a couple of seconds and change the lunge immediately so that it is in its normal position. After that, we have been able to lunge the pony in a good way, resulting in the pony’s looseness with a beautiful posture".
Citaat:
-> WRONG

"Unfortunately, the photographer was not interested in this and did not make pictures of that, which I regret".
Citaat:
-> INCREDIBLE to dare to say so !

"and this was a one-off incident from which my student has learned and which lasted no longer than half a minute".
Citaat:
-> WRONG

Clarity
I hope that, by way of this letter, I have clarified the situation and the background of the pictures and our way of training. To be absolutely clear: it serves no purpose to lunge in this particular way, it was a one-off incident which was immediately corrected
Citaat:
-> WRONG

The photographer in the presence of which you have been very very embarassed.
Guillaume Levesque
Laatst bijgewerkt door legohorses op 22-09-07 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:08

Lekker dan! Hier wachte ik op...reactie van de fotograaf.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:08

Mireille1970 schreef:
Nee doe ik niet, maar heel naief nederland wordt gillend gek van zulke beelden maar dat maakt toch nooit iemand een dierenbeul, kom op nou, kijk de mensen erachter en de dieren eens aan...

Men reageert hier heftig geschokt... terwijl er nog steeds weilanden zijn omheind met niet gebaggerde sloten, glad draad en zelfs prikkeldraad. Men nog steeds mensen op manegepony's leert dat harder schoppen ook harder draven betekend.

Laat de top lekker met rust en ga je allemaal druk maken om dat wat echt zielig is:

manegepony's en paarden die een leek mag huren voor een buitenrit, paarden en pony's in een stand turend naar de muur, paarden met niet passende zadels en andere materialen, beginners met grote sporen en slof, naapers in alle takken van sport die meer tijd steken in het afgeven op de toppers dan in hun lessen...

Succes om deze wereld te verbeteren, maar geloof nou maar dat die toppers wel verantwoord met hun dieren omgaan!

Vind je nu niet dat je allerlei discussies doorelkaar haalt ? Niemand zal blij zijn met sommige manage paarden/ponies en hoe daar mee omgegaan wordt. Maar dit gaat over een EK-pony met een trainster die al 30 jaar of langer met paarden omgaat. Dan heb je een voorbeeldfunctie en kan je je er niet makkelijk van afmaken door te zeggen dat je na 30 seconden ingegrepen hebt, terwijl je er zelf bijstaat als hij zo vastgemaakt wordt. Als mijn dochter mijn paard maar één seconde zo vast zou maken, mag ze er van haar levensdagen niet meer op rijden: dat heten normen en waarden die ieder fatsoenlijk weldenkend mens kan verzinnen. Wat een gel*l om je dan met zo'n stom antwoord op je site (vreemd dat er geen één reactie doordringt op het gastenboek; alleen de reactie van Coby: op zich al ongeloofwaardig en vervolgens iedereen hetzelfde mailtje terugsturen). Er zijn inderdaad genoeg misstanden in de paardenwereld, maar als de Duitste amazone van laatst voor 2 jaar wordt uitgesloten geeft iedereen applaus en als dit gewoon op een EK kan gebeuren (zelfs al was het maar 30 seconden wat ik betwijfel) dan gaat iedereen zeggen dat het in incidentent is: tuurlijk en zoals gezegd: Sinterklaas bestaat echt Haha!
Laatst bijgewerkt door Netje op 22-09-07 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:09

iemand was me net voor met het antwoord van de fotograaf.

edit : quote weggehaald
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 22-09-07 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:10

Idd.. Nagelbijten / Gniffelen

legohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:10

Ja dat wisten we al.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:12

Spijtig dat de reactie absoluut kort is en weinig zegt behalve wrong. Niet iets waar je veel uitleg van krijgt....

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:13

dus trek je eerst met flinke kracht die er voor nodig is waarschijnlijk je paard zo bij te zetten en dan vervolgens laat je je paard een rondje rond je heen stappen en Pling mischien toch iets te strak Bloos!???
Zo zal het vast gegaan zijn
Laatst bijgewerkt door japke op 22-09-07 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:13

Zo: dus een kant en klaar al voorbereid antwoord (in ook naar het Engels vertaalde) reactie van Coby ? Ze moet nu toch echt wel met een betere verklaring voor mij komen en al die meejankers met Coby: wat willen jullie nou ? Niks 30 seconden. Ik wordt hier echt niet goed van !

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:14

Ik begrijp niet eens dat Coby deze conversatie aangaat. Alleen ZIJ weten waarom deze foto's genomen konden worden.
Dat - nogmaals, en dan zal ik jullie verder niet lastig vallen - maakt ze niet anders dan ieder ander die iets met dieren doet... Ik zou willen dat de hele wereld zo met zijn paarden en andere dieren om zou gaan als deze mensen...

En ja, OOK als ze ze dan af en toe zo zouden longeren. En dat roep ik niet om het voor iemand op te nemen, maar wel omdat de gesprekken op Bokt 9 van de 10 x gaan over het neerhalen van de top.

Tjeetje wat zou de sport in heel de wereld er mooi uit zien als iedereen maar de helft zou kunnen omgaan met en rijden op paarden als de gemiddelde Bokt-leden.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:15

WRONG. I was passing in front of the paddock when I have been very chocked by your lunging, had time to go and park my car far away, to take my camera and to walk back up to the paddock in order to take the pictures. You know very well the following...

Heeft eerst zijn auto nog geparkeerd (in dertig seconde ?)

legohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:16

katiavl schreef:
Spijtig dat de reactie absoluut kort is en weinig zegt behalve wrong. Niet iets waar je veel uitleg van krijgt....

Goed lezen, er staat heel veel meer, (eerste alinea) en ik denk dat deze fransman een hele dag er over heeft gedaan om dit stukje Engels te schrijven

_Anneruth

Wat moet je nou met het antwoord 'WRONG'.. graag uitleg waarom 'WRONG'..

Mireille1970

Netje schreef:
WRONG. I was passing in front of the paddock when I have been very chocked by your lunging, had time to go and park my car far away, to take my camera and to walk back up to the paddock in order to take the pictures. You know very well the following...

Hahahahha kan wel, als hij alleen de handrem hoefde aantrekken en uitstappen en dan bliep-bliep op de sleutel drukken Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:17

japke schreef:
dus trek je eerst met flinke kracht die er voor nodig is waarschijnlijk je paard zo bij te zetten en dan vervolgens laat je je paard een rondje rond je heen stappen en Pling mischien toch iets te strak Bloos!???
Zo zal het vast gegaan zijn

zoiets was het wel Ach gut

maar die reactie van de fotograaf is ook niet echt positief...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:17

legohorses schreef:
katiavl schreef:

Goed lezen, er staat heel veel meer, (eerste alinea) en ik denk dat deze fransman een hele dag er over heeft gedaan om dit stukje Engels te schrijven

Er zijn ook Fransen die gewoon vloeiend engels schrijven en spreken hoor, niet alles over één kam graag... dat gebeurt op Bokt al zoveel...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:18

Dus, hij zag het gebeuren, parkeerde de auto, en liep naar hun toe.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:19

Mireille1970 schreef:
Netje schreef:

Hahahahha kan wel, als hij alleen de handrem hoefde aantrekken en uitstappen en dan bliep-bliep op de sleutel drukken Lachen

Dan moest die nog de camera aan doen.....of hij moest wel heeel snel kunnen lopen Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:20

Mireille1970 schreef:
Er zijn ook Fransen die gewoon vloeiend engels schrijven en spreken hoor, niet alles over één kam graag... dat gebeurt op Bokt al zoveel...

Ik heb er 4 jaar gewoond en ik kan je verzekeren: veel zijn het het er niet !!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:21

Klopt Netje, bij ons op school kunnen die franse studenten nog niet eens zeggen ; My name is...dat is al te moeilijk voor hun Knipoog

Mireille1970

Netje schreef:
Mireille1970 schreef:

Ik heb er 4 jaar gewoond en ik kan je verzekeren: veel zijn het het er niet !!

Dat win ik. Ik ben er geboren én heb er mijn gehele familie nog wonen (18 neven en nichten) en wij zijn vast niet de slimste familie van Frankrijk hoor, dus noem het geen uitzondering Lachen

Sullie97

Waar zijn deze citaten vandaan gehaald, want daar ben ik wel benieuwd naar. Niet dat ik Coby wil ophemelen, maar ik ben gewoon benieuwd naar de site/bron.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:22

Pluim voor de fotograaf die dit in de openbaarheid heeft gebracht. Hij zal het waarschijnlijk niet makkelijk krijgen de komende tijd.
Het wordt tijd dat de KNHS/NOC enz ruiters die zich met dergelijke praktijken bezighouden uitsluiten van deelname aan wedstrijden. Dit heeft niks met de "happy athlete" te maken.

legohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:23

Op dezelfde site waar de foto's staan !

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:23

Sundancer schreef:
Klopt Netje, bij ons op school kunnen die franse studenten nog niet eens zeggen ; My name is...dat is al te moeilijk voor hun Knipoog

Het is "dat is al te moeilijk voor ZE" en "Franse" is met een hoofdletter en er mag geen spatie tussen "zeggen" en ";" en na "..." moet er dan weer wel één.

Knipoog

Nederlands ook wat moeilijk? Toch zijn er ook genoeg Nederlanders die wel correct Nederlands schrijven!