Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ik snap het punt niet want er wordt niks vergeleken.
In Spanje gaan ze ook verschrikkelijk met paarden om. Moeten we dan ook vanuit Spaanse begrippen gaan kijken en bepaalde zaken baggataliseren? Want: zo gaat het nu eenmaal in Spanje?
Elisa2 schreef:Daar kom je in een groot grijs gebied.
Ik vind het bijvoorbeeld niks als het paard schade oploopt omdat de eigenaar stom doet. Ook in Nederland, staat los van dit verhaal. Maar is het dan ook niks?
De manier van communiceren bij deze man kan ik wel doorheen kijken. Sowieso zeggen daden meer dan woorden. En ben het er wel mee eens dat niet overal iets achter gezocht hoeft te worden.
BigOne schreef:Ik zei eerder dat hij al 8 jr in Europa is, maar dat blijken er 15, bijna z’n halve leven te zijn. Dan zal taal /cultuur uit eigen land toch echt wel wat naar de achtergrond gedrongen zijn.
Hij heeft blijkbaar in Noorwegen en Italië gewoond/gestudeerd.
Snap ik nu ook dat hij een boerderij in Italië wil kopen.
BigOne schreef:Ik zei eerder dat hij al 8 jr in Europa is, maar dat blijken er 15, bijna z’n halve leven te zijn. Dan zal taal /cultuur uit eigen land toch echt wel wat naar de achtergrond gedrongen zijn.
Hij heeft blijkbaar in Noorwegen en Italië gewoond/gestudeerd.
Snap ik nu ook dat hij een boerderij in Italië wil kopen.
Kaaskoekje schreef:Avalanche ik vind jouw bijdragen aan dit topic erg waardevol. Bedankt daarvoor.
#leestverderweermee
Ann schreef:Dan kan Bokt wel opgedoekt worden als discussieforum?
josien_m_ schreef:Maar het mooie is dat we van dat grote grijze gebied helemaal niks hoeven te vinden! We kunnen vragen stellen uit nieuwsgierigheid hoe die ander denkt of wat de achtergrond is. En daar weer vragen over stellen om te ontdekken en mogelijk te begrijpen. Je kunt dan hooguit voor jezelf afwegingen maken en grenzen ontdekken en stellen die voor jou gelden. Dat is prima. Daar kan je dan gewoon stoppen, je hoeft niks te vinden of te oordelen over een ander.
Marigold schreef:Het lijkt me bijna wel zeker dat het paard in elk geval ongemak heeft.
‘In het wild’ had hij niet lang meer geleefd.
Nu wel maar in elk geval voorlopig met een flinke lichamelijke beperking.
Qua er helder uitzien, ik zag afgelopen winter een volwassen konik hengst in het Oostvaardersveld met een kudde merries. Die hengst stond erg hoefbevangen / of andere reden maar zo slecht op de voeten dat hij maar heel korte pasjes zette. En toch steeds stoer doen, de boel in de gaten houden enz. Vanaf zijn vierkante meter zegmaar. Ik verbaaste me er wel over.
Leek de pijn helemaal te negeren/ontkennen.
Zo blijkt maar weer, zo’n dier ‘denkt’ en ervaart anders dan wij mensen.
Ik blijf erbij, ik had een paard met zo’n breuk laten inslapen. Om het te beschermen tegen teleurstelling en ongemak tijdens en na het (slechts gedeeltelijk) herstellen.
Trouwens het is niet persé zo dat men in China heel fijn met dieren omgaan hè..
Marigold schreef:Het lijkt me bijna wel zeker dat het paard in elk geval ongemak heeft.
‘In het wild’ had hij niet lang meer geleefd.
Nu wel maar in elk geval voorlopig met een flinke lichamelijke beperking.
Qua er helder uitzien, ik zag afgelopen winter een volwassen konik hengst in het Oostvaardersveld met een kudde merries. Die hengst stond erg hoefbevangen / of andere reden maar zo slecht op de voeten dat hij maar heel korte pasjes zette. En toch steeds stoer doen, de boel in de gaten houden enz. Vanaf zijn vierkante meter zegmaar. Ik verbaaste me er wel over.
Leek de pijn helemaal te negeren/ontkennen.
Zo blijkt maar weer, zo’n dier ‘denkt’ en ervaart anders dan wij mensen.
Ik blijf erbij, ik had een paard met zo’n breuk laten inslapen. Om het te beschermen tegen teleurstelling en ongemak tijdens en na het (slechts gedeeltelijk) herstellen.
Trouwens het is niet persé zo dat men in China heel fijn met dieren omgaan hè..
journee schreef:Ik verwonder mij over de personen die blijven volhouden dat het paard ingeslapen zou moeten worden. Dan vraag ik me echt af of iemand er nog hetzelfde over zou denken als Furion over 6 maanden happy in de wei staat. Eén ding weet ik zeker, hoewel de medische wetenschap momenteel zo ver is dat een paard als Furion behandeld kan worden, kan een eenmaal dood paard niet meer tot leven worden gewekt...