[BLOG] Mongol Derby 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:23

Het blijft ook in de achterhoede spannend.

https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 5008324609

https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 7682073600

''1709 the eagle eyed dotwatchers may be worndering what has befallen TB, out the back on her own all of a sudden. Sorry to say her horse 24-25 started to thump and we have been treating it at the scene. Thumps = synchronous diaphragmatic flutter, hard sweat-induced electrolyte......imbalance. V easy to treat, and impossible not to spot, but serious. Horse now A-ok after calcium and potassium IV but it will blow up TB's afternoon rather. She'll likely hitch a lift with vet Crissy to catch up with the others and keep the band together.''

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:29

Ik las het ook, als ik het goed begrijp is het paard een soort van ingestort door teveel zweten/verliezen aan mineralen en dergelijke?
Sneu, gelukkig door behandeling een goed herstel.

En MGR die de derby vervolgd met gekneusde ribben. Hopelijk treft hij brave paarden.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:42

Idd MGR: respect! Auw...

Merendeel van de achterhoede onderweg nr HS27. Go SN!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:13

Grit schreef:
Ik las het ook, als ik het goed begrijp is het paard een soort van ingestort door teveel zweten/verliezen aan mineralen en dergelijke?
Sneu, gelukkig door behandeling een goed herstel.

Ja paard krijgt de hik, en verstijfde spieren, door een tekort aan electrolyten.
Wel een serieuze situatie maar gelukkig met een infuus nu weer opgelost.

Maflinger_S

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:31

Een paard dat de hik krijgt door een tekort aan electrolyten. Da's nieuw voor mij. Oprecht interessant ...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:36

Alleen al een paard met de hik vind ik interessant. Nooit gezien of gehoord

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:27

Ik denk dat wij onze paarden nog nooit echt hebben laten zweten. De verkooppraatjes van de elektrolytenverkopers varen wel bij dit gegeven ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:31

wittepit schreef:
Ik denk dat wij onze paarden nog nooit echt hebben laten zweten. De verkooppraatjes van de elektrolytenverkopers varen wel bij dit gegeven ;-)

Mwa. Ik denk dat zowel onze eventer als ons endurance paard wel degelijk dusdanig zweten dat electrolyten noodzakelijk zijn.

Naar een paard met de hik ben ik eigenlijk ook wel benieuwd :o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:57

Een kaliumtekort kan de hik geven. En ja, daar zijn wel gevallen van bekend bij duursportpaarden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:04

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:43

Dan gooi ik die van Rouke er ook nog in, een doel wat mij persoonlijk aan het hart gaat;
http://mongolderby2018.nl/goede-doelen/

Op de facebookpagina van de Mongol Derby zijn er flink wat foto's geplaatst van de finishers, een vrolijke Hinke, een volop lachende Devan inclusief pony waterpret en JM die zijn navigatiekaart laat zien bij gebrek aan zijn gps/kompas. En op de gewone website ook het verslag van de dag voor de liefhebbers (op die site kun je ook de kosten vinden als je jezelf wilt opgeven voor 2019 :D ).

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:56

Anoniem schreef:
wittepit schreef:

Mwa. Ik denk dat zowel onze eventer als ons endurance paard wel degelijk dusdanig zweten dat electrolyten noodzakelijk zijn.

Naar een paard met de hik ben ik eigenlijk ook wel benieuwd :o

OK, ik bedoelde het overgrote deel van paardenminnend Nederland, de endurance en eventers als kleiner in aandeel niet. Denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel...

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 07:03

Goede morgen allemaal :) Ik was heel even onder mijn offline-steen. Even bijkomen van een heftige week! Zoals jullie gezien hebben gister geen verslag. Ik had met de NR besproken dat zodra de Nederlanders gefinisht waren we geen verslagen meer zouden doen. Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor de enthousiaste en medelevende reacties! Ik denk dat Hinke verteld staat van de 50 pagina's die jullie hebben vol gekletst, hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Rouke! Ik zal hen beide de link van het topic doorsturen. Zodra er updates zijn van Hinke en/of Rouke zal ik die hier posten, maar in principe verdwijn ik weer een jaar onder mijn meeleessteen. ;) Uiteraard wil ik jullie ook bedanken voor de complimenten over mijn stukken. Het motiveert me iedere dag weer om er voor te gaan zitten om een stuk te schrijven. En nogmaals excuses voor de eventuele spelfouten. Jullie vinden dat misschien niet erg, maar ik wel. ;)

Nog een laatste update: op dit moment ben ik in gesprek met meerdere bioscopen in Nederland om All The Wild horses ook daar te kunnen laten draaien. Hopelijk kan ik de komende weken daar meer over vertellen. Ik denk dat zodra ik meer weet ik ze vooral op mijn eigen Mongol Derby Facebookpagina ga posten. :) Mocht iemand nog connecties in die wereld hebben dan hoor ik het graag. Ik namelijk niet. ;)

Allen bedankt en hopelijk tot volgend jaar ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:07

Ja graag! Ik was te laat en nu is het uitverkocht :(

Bedankt Chris!!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:15

Chris, bedankt voor de "ondertiteling" bij de stipjes, en tot volgend jaar :D

Ik volg nog even stipjes tot iedereen binnen is :o

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:32

Bedankt Chris voor de super fijne verslagen! Vergeet je niet om bioscopen in het Noorden te contacten?? O:)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:11

Ik heb gelukkig kaartjes! Was een mooie reden om weer even met de vakantiegroep bij elkaar te komen :) en we kunnen carpoolen vanuit t oosten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:25

Chris, bedankt voor de fijne verslagen!

Ik heb ook kaartjes voor de docu *\o/*

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:46

Chris heel erg bedankt voor je geweldige verslagen.
Ik hoop dat de film in meerdere bioscopen nog gaat draaien.
Ik zou er graag naar toe gaan.

En Hinke en Rouke ik heb genoten van jullie.
Respect voor beide.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:57

Chris, ook namens mij bedankt voor je verslagen. Ik vind dat je fijn schrijft en die paar foutjes storen mij helemaal niet.

Ik kijk uit naar volgend jaar! Hopelijk weer met Nederlanders om te volgen.

Ik hoop ook dat Hinke en Rouke hun ervaring kunnen en willen delen hier.

Chris, als je het voor elkaar krijgt de film op meerdere plekken te laten draaien, kun je dat ook hier melden? Voor alle FB-vrije nitwits ;-) zoals ik

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:06

Chris super bedankt voor de bijdrages aan dit topic en leuk geschreven verslagen! Ik hoop ook op een bioscoop in het Noorden!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:07

50 pagina's op 1000 km is toch peanuts?

*\o/* Bedankt Chris, tot volgend jaar of in de toekomst in/bij de bios (of where ever). Dank voor je mooie verslaglegging. En mocht je daarin nog twijfelen er iets mee te doen (willen is de vraag), je hebt altijd mensen die teksten nog van de schrijvers redigeren, dus no worries v.w.b. evt. spelfautjes of e.d. :j

Ook Frederique bedankt *D

Hinke, Rouke, super gedaan! Bedankt voor deze zomerse Derby sensatie. En ik ga hier wel vandaag nog even de laatste ruiters volgen. :j _/-\o_ {:} *D

Tot volgend jaar!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:12

Gisteren zijn we vanaf onze vakantiebestemming naar huis gereden (auto), zo'n 850 kilometer.
Onvoorstelbaar knap dat mensen die afstand in 6, 7 of 9 dagen te paard af kunnen leggen. Petje af voor iedere deelnemer..

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:21

Willekes schreef:
De laatste ruiter is ook binnen .. en dat om kwart over negen in de ochtend. Hoe moet ik nu mijn vrijdag, werkdag verder doorkomen :D

https://twitter.com/mongolderbylive/sta ... 8284431361

Ik kon het gisterochtend niet volgen... En nu is de laatste ruiter ook al binnen. Wauw!
Ik vraag me ook af wat ik vandaag moet doen :')

Chris, bedankt voor alle verslagen! Ondanks dat ik de derby 's ochtends volgde, wachte ik 's avonds steeds op het verslag. De mooie verhalen, de duidelijke uitleg en een leuke verzameling foto's..!
En, als het je lukt, ben ik ook voor minstens 1 bioscoop in het noorden :D