Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Popstra schreef:Die foto's....doen me echt verdrietig maken als ik ze zie.
Mkango schreef:Excuses als ik een extreem domme vraag stel hoor, maar loopt de Veluwe niet uiteindelijk hetzelfde risico als de OVP als er een corridor komt tussen beide gebieden? Dat de aantallen grote grazers zich nog veel meer uit gaan breiden en ze uiteindelijk, over een aantal jaar, met exact hetzelfde probleem zitten als nu, alleen op grotere schaal?
Kendra schreef:Alle oplossingen die hier worden geopperd zijn de afgelopen 10 jaar langsgekomen. Maar omdat er geen overeenstemming kon worden bereikt over het te voeren beleid / of omdat er geen geld was (bv. voor de corridor naar de Veluwe) is alles weer op de lange baan geschoven.... en zo duurt het maar, jaar na jaar. Iedereen die dus vindt dat er onderzoek moet worden gedaan, dat er vooral gepraat en overlegd moet worden, beleid moet worden gemaakt, doet precies hetzelfde wat de afgelopen 10 jaar is gebeurd. Een heilloze weg met opnieuw het risico dat we weer 5 jaar verder zijn voordat er iets verandert. Daarom is het belangrijk nu druk op de ketel te houden, zodat er op korte termijn een besluit wordt genomen over te nemen maatregelen.
Jennyj01 schreef:Margee schreef:Dat zijn dezelfde boswachters die dit beroep hebben gekozen omdat ze zo van natuur en dieren houden. Hoe kun je dit blijven doen! Ik kan er met mijn verstand niet bij dat ze zich niet verenigen en een vuist maken...... Dat is gewoon stomweg uitvoeren wat een of ander, die zijn een god voelt en natuur wil maken, ze opdraagt. Ik dacht dat we die tijd toch wel achter ons gelaten hadden.
Precies. Zoals mensen tegen deze achterlijke praktijken kunnen argeren kan SBB dat ook. En meer dan in een adviserende rol. Ook zij kunnen gaan staken omdat ze niet achter bijvoeren staan he. Ook zij kunnen een punt maken en achter hun principes blijven staan. Als het allemaal zo slecht is als ze beweren.
Magrathea schreef:Kendra schreef:Alle oplossingen die hier worden geopperd zijn de afgelopen 10 jaar langsgekomen. Maar omdat er geen overeenstemming kon worden bereikt over het te voeren beleid / of omdat er geen geld was (bv. voor de corridor naar de Veluwe) is alles weer op de lange baan geschoven.... en zo duurt het maar, jaar na jaar. Iedereen die dus vindt dat er onderzoek moet worden gedaan, dat er vooral gepraat en overlegd moet worden, beleid moet worden gemaakt, doet precies hetzelfde wat de afgelopen 10 jaar is gebeurd. Een heilloze weg met opnieuw het risico dat we weer 5 jaar verder zijn voordat er iets verandert. Daarom is het belangrijk nu druk op de ketel te houden, zodat er op korte termijn een besluit wordt genomen over te nemen maatregelen.
Helemaal waar dit.
Ik word er zo boos van als ik zie dat er zoveel mensen zijn die dit de PvdD persoonlijk aan lijken te rekenen, terwijl zij ongeveer de enigen in de politiek zijn die er echt iets aan willen doen![]()
Een paar dagen terug las ik al ergens dat bijvoeren nu leuk klinkt maar eind dit jaar zit je met een nog groter probleem. Sterker nog, misschien binnenkort al. Maar dat vindt het grote publiek dan weer niet erg, want er is bijgevoerd dus die arme beestjes zijn gered.
Nies_ schreef:Nou dan heb je er toch een paar gemist hoor, Magrathea. PvdD is altijd al tegen het schieten geweest, hetgeen het probleem alleen vergroot. PVV wil al sinds 2006 anticonceptie, stelt kamervragen, doet voorstellen etc. Dat mensen zo boos zijn op de PvdD vind ik zeer terecht, al vraag ik me dan wel af of ze ooit in hun leven een partijprogramma hebben gelezen, want dan kan het toch geen verassing zijn.
Ibbel schreef:Is de oplossing 'deelbeweiding in de zomer' écht ooit al eens serieus bekeken?
Want het grote probleem lijkt te zijn dat de OVP 's zomers deze grote aantallen dieren wel aankan, maar 's winters niet. 's Zomers op de helft van het terrein (met uiteraard ook de helft van de dieren) en 's winters op het gehele terrein zou dan toch gewoon moeten werken? Met alsnog jachtbeheer als de aantallen te veel dreigen op te lopen, maar dat moet je tóch, dat gebeurt tenslotte elders (Veluwe etc) ook.
safina schreef:Popstra schreef:Die foto's....doen me echt verdrietig maken als ik ze zie.
Ik zit net een serie van 58 foto's op Facebook te kijken, van iemand die bezig is met hooi voeren. De runderen zien er echt slecht uit. Enorm. Maar de herten en de paarden....ik vind het wel meevallen eerlijk gezegd.Ja, er staan bij de paarden wel een paar schrale gevallen tussen, maar het gros ziet er eigenlijk helemaal niet zo rampzalig uit.
<ik buk alvast voor alles wat ik naar m'n hoofd geslingerd ga krijgen.>
Mkango schreef:Excuses als ik een extreem domme vraag stel hoor, maar loopt de Veluwe niet uiteindelijk hetzelfde risico als de OVP als er een corridor komt tussen beide gebieden? Dat de aantallen grote grazers zich nog veel meer uit gaan breiden en ze uiteindelijk, over een aantal jaar, met exact hetzelfde probleem zitten als nu, alleen op grotere schaal?
Dat vroeg ik me ook af....