Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:38

alsnog lekker snugger.

Je ziet toch zo als hij nog stilstaat dat hij al zo op zijn borst moet lopen door de veel-ste strakke bijzet. ( eerste foto )

En dan alsnog een paar rondjes, of iig een rondje lopen onder het motto ' we zagen nog niet dat de bijzet veeeelste strak stond".

Hallo... Verward Verward
Oftewel... klets maar lekker verder... arm paard.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 22-09-07 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:38

Mireille1970 schreef:
Naief Nederland is weer wakker hoor...

En als Diezelfde paarden/pony's dan door de bak gaan als een droom (meestal juist OMDAT we ze eerst wat moeten bijbrengen en wat extra bij de les moeten halen) dan zegt iedereen dat het TOP en GRANDIOOS is en er zo VRIJ en VRIENDELIJK uitziet.

Ja mensen, omdat deze 4 foto's niet meteen een paard zielig maken...

Jeetje wat naief om te denken dat je kampioen wordt door jarenlang alleen maar ALSJEBLIEFT te zeggen...

Kom op nou, word eens wakker... Waarom hiervan schrikken?
Nou dan had ze 'm een tandje strakker dan normaal, lekker extra door de nek (zeker bij een hengst met zo'n spek best prettig) en daarna weer gauw losser gedaan en lekker gereden... So what?

Lekker 'extra' door de nek Clown . Doe toch normaal, dit heeft helemaal níks met een training te maken.
En trouwens, zelfs CvB geeft aan dat deze foto's geen enkel doel dienen, helemaal niks prettigs aan.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:41

Mireille1970 schreef:

En als Diezelfde paarden/pony's dan door de bak gaan als een droom (meestal juist OMDAT we ze eerst wat moeten bijbrengen en wat extra bij de les moeten halen) dan zegt iedereen dat het TOP en GRANDIOOS is en er zo VRIJ en VRIENDELIJK uitziet.

Jeetje wat naief om te denken dat je kampioen wordt door jarenlang alleen maar ALSJEBLIEFT te zeggen...

Nou dan had ze 'm een tandje strakker dan normaal, lekker extra door de nek (zeker bij een hengst met zo'n spek best prettig) en daarna weer gauw losser gedaan en lekker gereden... So what?

pff,, Het verbaasd me niks als je zelf ook zo longeert..

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:42

JoyCiej007 ,als je ff leest,is dit en standaard mail,en standaard reactie die ook op hun site staat!!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:43

Ik dacht dat dat verhaal gewoon in het gastboek staat joycie007. Het staat zelfs al diverse keren op bokt, wel tof dat je iedereen wou laten meelezen Lachen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:44

Ik heb het erover dat ik NOG een mail heb gehad, waarbij ze me persoonlijk uitnodigen om eens een dag te komen kijken.
niets te maken met de mail die ook in het topic staat

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:46

Jolliegirl schreef:
Ik heb het erover dat ik NOG een mail heb gehad, waarbij ze me persoonlijk uitnodigen om eens een dag te komen kijken.

Mijn reactie over mail was niet op jou bedoelt maar op joycie007. Wel tof dat je bij coby op bezoek gaat Lachen laat ons weten hoe het er was! Ik ben benieuwd.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:47

chanora schreef:
Mireille1970 schreef:

pff,, Het verbaasd me niks als je zelf ook zo longeert..

Nee doe ik niet, maar heel naief nederland wordt gillend gek van zulke beelden maar dat maakt toch nooit iemand een dierenbeul, kom op nou, kijk de mensen erachter en de dieren eens aan...

Men reageert hier heftig geschokt... terwijl er nog steeds weilanden zijn omheind met niet gebaggerde sloten, glad draad en zelfs prikkeldraad. Men nog steeds mensen op manegepony's leert dat harder schoppen ook harder draven betekend.

Laat de top lekker met rust en ga je allemaal druk maken om dat wat echt zielig is:

manegepony's en paarden die een leek mag huren voor een buitenrit, paarden en pony's in een stand turend naar de muur, paarden met niet passende zadels en andere materialen, beginners met grote sporen en slof, naapers in alle takken van sport die meer tijd steken in het afgeven op de toppers dan in hun lessen...

Succes om deze wereld te verbeteren, maar geloof nou maar dat die toppers wel verantwoord met hun dieren omgaan!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:49

Op welke pagina staat de mail?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:49

vind het echt een minder prettig beeld (en dat is zacht uitgedrukt)
de verklaring klinkt wel leuk in de oren...maar ook een beetje tegenstrijdig... als je iets omdoet bij een paard zie je toch meteen wanneer het veel te strak zit?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:50

lindake schreef:
Jolliegirl schreef:

Mijn reactie over mail was niet op jou bedoelt maar op joycie007. Wel tof dat je bij coby op bezoek gaat Lachen laat ons weten hoe het er was! Ik ben benieuwd.

Ohh oke Knipoog
ja is prima, word waars. pas in Januarie, dan ben ik in 't bezit van mn OV, maar ik grijp deze kans zeker!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:50

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:53

Mireille1970 schreef:
Succes om deze wereld te verbeteren, maar geloof nou maar dat die toppers wel verantwoord met hun dieren omgaan!

Ja, en daar was dit een duidelijk voorbeeld van, nietwaar Mireille?
Kom op zeg, juist toppers moeten bedenken waar ze mee bezig zijn, ze hebben een voorbeeldfunctie en al helemaal als je op een EK zo traint.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:54

Pff, maar 1 minuut zo gelopen omdat het toch maar niet kon, je ziet het toch als je er naast staat!
Verder waar slaat 'extra door de nek' op? Losser worden? Zijn rug is enorm weggedrukt!!

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:56

waarom zo'n gezeur over dit!
die pony loopt top nivo! en niemand zeurt en er verschijnen een keer foto's en het lijkt wel of iedereen wakker wordt!
en als er foto's van power verschijnen is het zo'n plaatje en wat loopt hij goed en een geslijm, en het zint men niet en ze zeiken alles maar af

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:59

Daffiejj schreef:
die pony loopt top nivo! en niemand zeurt en er verschijnen een keer foto's en het lijkt wel of iedereen wakker wordt!
en als er foto's van power verschijnen is het zo'n plaatje en wat loopt hij goed en een geslijm, en het zint men niet en ze zeiken alles maar af

Gelukkig dat jij het normaal vind.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:00

Daffiejj schreef:

nou als je goed naar het plaatje kijkt loopt het beest echt niet lekker... dan maakt het voor mij niet uit of hij topnivo loopt of niet Knipoog

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:00

Ik geloof de reactie wel die Coby van Balen heeft gegeven in haar gastenboek. Foto's zijn een moment opname, dus ik geef ze het voordeel van de twijfel. De pony is natuurlijk absoluut niet correct bijgesteld. Wel is het een feit dat de pony al langere tijd op hoog niveau meedraait dus ik ga er vanuit dat hij verder goed getraind en behandeld wordt.

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:01

@Jessix : ik ben het helemaal met jou eens

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:01

Ibalia schreef:
jiehaaa schreef:
[
Dit is je reinste dierenkwelling en paardenmensen horen dat in 1 oogopslag te zien, sterker nog, die zouden VOORAF moeten kunnen inschatten hoe lang een bijzet moet zijn, niet pas na 1 rondje zoals CVB als rotsmoes aandraagt.

Tegen jou dus...

Dat idee had ik al maar waar haal je dit
Citaat:
Wel fijn voor je dat je zelf nooit fouten maakt tijdens de training waardoor je paard het even niet zo lekker vind.
vandaan dan?
Niet uit mijn woorden in elk geval!!
Maar kom op, iedereen die meer dan 3 x een paard met bijzet/slof/pessoa whatever heeft gelongeerd ziet het verschil tussen 30 cm bijzet en een normale lengte. Dus ja, het moge duidelijk zijn dat ze dit vooraf ook wel in de gaten hadden. Bovendien gaat het paard echt niet vanzelf zo kromgetrokken staan, daar zullen ze wel kracht bij hebben moeten gebruiken.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:02

Sundancer schreef:
Daffiejj schreef:

Gelukkig dat jij het normaal vind.

Nou, inderdaad. Zo is er tenminste nog ééntje blij...

`t Lijkt wel de grot van Plato hier! Boos!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:03

Dus als het paard goed presteert mag je een paard zoiets aandoen?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:04

Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:07

Sundancer schreef:
Dus als het paard goed presteert mag je een paard zoiets aandoen?

Sundancer schreef:
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!

precies!!!

snap echt niet dat mensen dit goed proberen te praten... beest kan geen kant op!