de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:31

van de site van de dierenbescherming:

Drama Friese paarden: strenge maatregelen
02-11-2006
Het drama van de door het water ingesloten paarden in het Friese Marrum houdt Nederland flink bezig. Zoals het er nu naar uitziet zijn er maar liefst achttien paarden een verschrikkelijke en onnodige dood gestorven. Voor de overige ruim 100 paarden lijkt het goed af te lopen, vooral dankzij het dalende water. De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) houdt toezicht. Als uit onderzoek blijkt dat de eigenaar onzorgvuldig heeft gehandeld, dringt de Dierenbescherming erop aan dat hem een houdverbod wordt opgelegd.

Het lijkt er op dat de eigenaar van de paarden gewaarschuwd is om zijn dieren naar een andere, hogere plaats te verhuizen. Hij heeft er niet voor gezorgd dat zijn dieren in veiligheid zijn gekomen, met alle gevolgen van dien. Daarnaast moet geconstateerd worden dat een evacuatieplan niet gewerkt heeft (als het er überhaupt was). Het is helaas ook niet de eerste keer. Elk jaar weer moet worden geconstateerd dat er dieren in het water staan, hoewel gelukkig niet elke keer zo ernstig als nu in Marrum. Een en ander roept de vraag op of in andere natuurgebieden, waar ook veel dieren worden gebruikt voor natuurlijke begrazing, dieren wel veilig zijn, bijvoorbeeld bij extreme weersomstandigheden. De Dierenbescherming roept natuurbeheerders op om na te gaan of zij in kunnen staan voor de veiligheid van de dieren die in hun gebieden leven. Daarvoor moeten werkende plannen worden opgesteld!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:32

odettelover schreef:
hinke lap was van haar paard gevallen maar er meteen weer op geklomen ik ben trots op de meiden

Dat is niet waar, Mickey nijboer is van haar paard gevallen. Ze vertelde het daarnet nog op omropfryslan Knipoog
Was net een interview met haar en de rest van de amazones waren ook in het programma van omropfryslan.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:33

ow dan ben ik fout ik hoorde namelijk van een paar dat het hinke was maar het maakt verder niet uit vind het allemaal super wat ze gedaan hebben

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:34

Nee maakt verder idd ook niet uit, het is gewoon geweldig wat ze daar met z'n allen hebben gedaan!

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:35

Hoet zit het met het nieuwe topic en de actie? Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga even wat drinken dus niet eens weer massaal gaan posten Bloos Knipoog

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:35

wendely schreef:
odettelover schreef:
hinke lap was van haar paard gevallen maar er meteen weer op geklomen ik ben trots op de meiden

Dat is niet waar, Mickey nijboer is van haar paard gevallen. Ze vertelde het daarnet nog op omropfryslan Knipoog
Was net een interview met haar en de rest van de amazones waren ook in het programma van omropfryslan.

Zei ik net ook al dus.
Maar nergens niet om ik vind het superknap van de meiden en ben blij dat de paarden eindelijk veilig aan de goeie kant zijn.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:36

Ik heb de film ook gekeken! echt heel indruk wekkend om te zien! Echt super van al die mensen die geholpen hebben! en triest dat het laatste paardje het niet heeft gered ondanks hij er zo voor geknokt heeft!
Ik vind het niet normaal dat ze die dieren zo weer terug geven aan de eigenaar. Ze zouden alle dieren die die man heeft weg moeten halen en hem een verbod moeten geven ooit nog een dier te hebben!!!!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:37

het gaat hier zo akelig snel dat het niet meer bij te houden is Haha!

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:37

idd ja owens_hartje

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:39

Vind het nu weer rustig Knipoog.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:39

ja nou kun je nog doorposten Nagelbijten / Gniffelen Anders niet

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:40

Laatst bijgewerkt door Chrystal-gek op 03-11-06 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:40

Breitling schreef:
Ik heb de film ook gekeken! echt heel indruk wekkend om te zien! Echt super van al die mensen die geholpen hebben! en triest dat het laatste paardje het niet heeft gered ondanks hij er zo voor geknokt heeft!
Ik vind het niet normaal dat ze die dieren zo weer terug geven aan de eigenaar. Ze zouden alle dieren die die man heeft weg moeten halen en hem een verbod moeten geven ooit nog een dier te hebben!!!!

ja, maar waarom doen ze dat niet he?
ik zou ook echt zeggen van de paarden elders onderbrengen, tot duidelijk is wie hier schuld aan heeft enzo!
ik bedoel, nu heeft de aid eindelijk iets in handen zou je zeggen, en het lijkt net of ze er niks mee doen!
ik maak me er echt naar over, die dieren die zo blij waren om weer op het land te zijn, die nu lopen te grazen, elkaar terug vinden, enz.
en niet te vergeten al die dode paarden..
en dan gaan ze morgen gewoon terug, en joost mag weten naar wat voor omstandigheden!
niet beste zoals ik begrijp!!
zijn wij (bokkers die hier tegen zijn) nou zo slim dan, of zijn 'hun' (die dat besloten hebben) nou zo naief?
ik vind het echt te erg voor woorden..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:41

crystalgek zo werkt de link niet

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:42

Geweldig dat die beesten toch nog goed terecht zijng gekomen!
En een *Smak* naar de mensen die geholpen hebben!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:42

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:47

Ik heb net t filmpje gekeken en ik kreeg kippenvel, wat zag dat er spectaculair uit zeg! Ben erg blij dat de paarden nu veilig staan, die ruiters hebben fantastisch werk geleverd!

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:48

Naief van mijn kant, maar ik was ervan overtuigd dat die *** eerst zou moeten "bewijzen"dat hij de ruimte, voeding, voorzieningen had voor de paarden, en geld om de medische verzorging te kunnen bieden.
Gaat de DB daar niet achteraan voordat hij ze kan halen dan? Hij moet toch hopelijk in ieder geval verplicht laten zien dat hij daartoe in staat is ( en we hebben er geen van allen vertrouwen in dat hij dat kan ...dat weet ik), en zolang hij dat niet kan laten zien moet het toch een van de redenen kunnen zijn om ze niet terug te laten gaan. Was een behoorlijke domper om te lezen dat hij ze morgen gewoon gaat halen. Lekker landje leven we toch in Boos! Huilen

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:53

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:55

Waar kan ik het filmpje kijken?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:55

moet je even het topic doorlezen lizzy

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:56

Cyntje

Er staan er meerdere op Lizzy ook 1tje van 18 minuten van de gehele reddingsactie!

Marjo

Dito schreef:
Citaat:

dito, het is toch echt wat de burgemeester zegt, live op de friese tv.
de burgemeester zegt dat iemand niet schuldig is voordat schuld bewezen is, dat hij zeker weet dat de eigenaar nu met de aid, politie enz wel goed voor zijn dieren gaat zorgen, en hij vertrouwd op het rechtsysteem.
ik baal er ook super erg van, weet niet hoe hij die paarden gaat houden, maar zie het al voor me, in hokjes of stands, met te weinig voer, als straks de media weer verdwenen is, zo heeft hij het (en dat heb ik van beelden op tv), vaker gedaan he.

Precies, maar ik denk dat als die zijn paarden zomaar terug krijgt, bokt alleen al steigert. Knipoog
Is toch eigenlijk ook te belachelijk voor woorden.

Ik denk niet dat Bokt.nl de enige is die steigert. Mijn site, Het Paarden Spel, en zo allerlei andere sites zijn het hier vast ook niet mee eens.

Maar godzijdank zijn die paarden van dat beroerde stukje eiland!

Caresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:57

Chrystal-gek schreef:

Lieve schat, ik woon in zuid-Holland en ik heb geen oppas voor mijn 3 kinderen en mijn man moet werken.
Hij heeft geprobeerd vrij te krijgen maar kreeg geen toestemming. Dus ik zou wel willen, maar ik zie geen manier, en ik kan ze niet meenemen, de kleinste is 7 en die trekt zo'n autorit niet. De oudste is 14 en hartpatient, dus ook geen strakke actie om die mee te nemen.