Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:39

Dat is wel een goede Hermelientje. ;) Tja, het is niet alles goud wat er blinkt. :D
Ik heb altijd beweerd dat er maar weinig mensen zijn die eerlijk hun boterham met de paardensport kunnen verdienen op topniveau. Ze zullen er van alles naast moeten doen of hele rijke ouders hebben en dan is maar de vraag hoe eerlijk zij hun geld hebben verdiend. Kijk naar vastgoedmagnaten zoals Lips en Visser. Allemaal gebakken lucht. Maar goed, zo hebben er velen boter op hun hoofd die daar aan mee verdienden zoals natuurlijk ook de banken bijvoorbeeld. Het is allemaal wat.
Ik kijk nergens meer van op wat dat betreft. Wat dat betreft denk ik dat Tommie op zijn minst ook boter op zijn hoofd heeft of gewoonweg wist van de kwekerijen. Wat is zo zag, is de oprit naar het terrein afsluitbaar met een hek (ook wel handig op een paardenbedrijf). Je zult toch op zijn minst wat plukkers/knippers voorbij zien wandelen. Of deze moeten midden in de nacht komen ofzo. :o

paardjes123

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:48

Vur ik ben het met je eens, ik heb het me wel vaker afgevraagd waar die mensen het van doen. Accommodaties van miljoen(en) euro´s en alleen paarden trainen/verkopen, les geven en een sponsor. Het geld moet ergens vandaan komen, al vind ik persoonlijk een wietplantages niks spannends aan. De wiet uit de coffeeshop moet ergens vandaan komen :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:02

paardjes123 schreef:
Vur ik ben het met je eens, ik heb het me wel vaker afgevraagd waar die mensen het van doen. Accommodaties van miljoen(en) euro´s en alleen paarden trainen/verkopen, les geven en een sponsor. Het geld moet ergens vandaan komen, al vind ik persoonlijk een wietplantages niks spannends aan. De wiet uit de coffeeshop moet ergens vandaan komen :D

Eens, maar het is kennelijk wel heel lucratief.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:06

Ja blijkbaar hopelijk hebben ze er genoeg mee verdiend om het paard over te nemen/ het 2e deel over te nemen

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:18

Misschien indirect verdien je er wel aan. Doordat je zelf meer in de kijker staat door goede resultaten en dus in de bladen vaak met goede resultaten wordt vermeld, krijg je mogelijk meer paarden van eigenaren te rijden en/of meer lesklanten en kan je lesgeld ook omhoog. Hoe dan ook, het kost veel geld (heel veel denk ik zo) om op dat niveau te komen en te rijden, maar het levert ook wel iets op.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:24

Tja misschien uiteindelijk als je aan de top ben en je eigen kledinglijn heb zoals Anky. Als je gratis gebruik mag maken van een goede locatie en verder geen grote vaste lasten heb zou er wel wat te verdienen zijn.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:32

Ik denk dat er maar een hele enkeling zijn brood kan verdienen aan puur en alleen de paarden...

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:14

En dan is het handig dat je nog een ander talent hebt. Die heeft Tommie Visser gelukkig. Niet alleen ruiter en zanger, maar hij heeft ook nog groene vingers. Je kan mij niet wijs maken dat er op je terrein twee hennepkwekerijen zijn waar je niets van af weet. Kom op nou!!!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:17

Het zijn denk ik zeker de mensen die net onder het hoogste niveau zitten, met net niet de beste paarden of nog op weg naar de top zijn. Sommige maneges zullen best kunnen rondkomen en sommige handelsstallen hier in de buurt redden het denk ik ook wel op eigen kracht. Maar goed, is wel erg off topic nu. :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:17

Roxxan schreef:
En dan is het handig dat je nog een ander talent hebt. Die heeft Tommie Visser gelukkig. Niet alleen ruiter en zanger, maar hij heeft ook nog groene vingers. Je kan mij niet wijs maken dat er op je terrein twee hennepkwekerijen zijn waar je niets van af weet. Kom op nou!!!

:') :')

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:22

Jeetje lekker boeiend waar de centjes mee verdiend worden. Aan het eind van het liedje gaat dat ons helemaal geen moer aan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:27

terpentijn schreef:
Sowieso een hele negatieve toestand, ook qua reputatie, voor Tommie Visser, met die verhalen over wietplantages op het stallencomplex. Dat is "killing" voor je reputatie in de paardenwereld, ongeacht hoe verdienstelijk je ook reed.
Ik zie hem Vingino ook niet meer terugkrijgen , de standpunten zullen over en weer wel aardig verbitterd zijn, inmiddels.
Hoe dan ook uiterst slechte P.R. (zo wil je in de media gewoon niet over de tong gaan of bekend staan).
Jammer, ze hadden het beter onderhands kunnen uitvechten/oplossen.

Ik denk wat meer "killing" is voor Tommies reputatie, is de ruzie met de eigenaresse over de verkoop van het paard. Als eigenaar zit je er echt niet op te wachten dat de ruiter voor zo'n verkoop gaat liggen.
Ik hoop voor Tommie dat hij nog goede paarden aangeboden krijgt.

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:34

Het is inderdaad niet echt professioneel. In de paardenwereld gaan afspraken vaak mondeling en daar is hij waarschijnlijk niet echt in te vertrouwen. Hij zal nu ook aan zijn toekomst denken en proberen dit verder zo netjes mogelijk af te handelen. Dan biedt iemand hem misschien toch een ander goed paard aan en kan hij toch naar de Olympische Spelen.

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:37

easygoing schreef:
Jeetje lekker boeiend waar de centjes mee verdiend worden. Aan het eind van het liedje gaat dat ons helemaal geen moer aan.

Zelf ook op het slecht pad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:49

Roxxan schreef:
easygoing schreef:

Zelf ook op het slecht pad?

doe even rustig roxxan.. :p De wietplantage staat ook 'los' van het paardendrama. Uiteindelijk is dat dus een hele andere zaak, dus gaat ons dat geen moer aan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:00

Ik lees alleen maar heel veel speculatie's en beschuldigingen.

En nog even terug te komen op het verhaal van de kwekerij.
Nee dit hoef je echt niet altijd te ruiken hoor.
Toen wij een aantal jaren terug er eentje op het industrieterrein hadden (waar e dus vlakbij woonde) en dagelijks met de hond voorbij liepen, hebben we het echt nooit geroken.
Niemand overigens. Niet degene die er rond heen woonde als omliggende bedrijven.

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:03

Ik verbaas me er alleen over dat sommigen het normaal vinden dat je je geld verdient met een wietplantage. Er schijnt ook veel geschoten te zijn, al is het dan misschien met een alarmpistool. Dat lijkt me toch flink schrikken. Ik vraag me af waar je dan de grens legt. Bij diefstal?
Laatst bijgewerkt door Roxxan op 08-04-14 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:06

Ik heb niet het idee dat mensen het normaal vinden, maar veel mensen gaan er maar vanuit dat die wietplantages van familie Visser waren. Dat is een totaal andere zaak en dat is nog helemaal niet bewezen, er zit ook een kans in dat ze er helemaal niets mee te maken hadden.

Enne "er is veel geschoten", er zou geschoten zijn volgens de geruchten, maar daar is geen bewijs voor.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:07

Ik denk dat de politie nog wel haarfijn uit gaat zoeken hoe het allemaal zit met de schoten en de plantage..
Maar mocht dit allemaal waar zijn is hij crimineel en mag er van mij mee gebeuren wat er met elke crimineel gebeurd!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:10

Ja maar in mijn ogen is Tommie niet verantwoordelijk voor de kwekerij van zijn vader. Mocht deze van hem wezen want dat is nog helemaal niet bewezen.
Dat wil helemaal niet zeggen dat ik een kwekerij goedkeur. Maar in mijn ogen heeft dat voor nu helemaal niets met de zaak te maken en zijn het voor alsnog 2 losstaande feiten/zaken.

Net als dat het schieten bewezen is, want daar waren (nog) geen aanwijzingen van gevonden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:12

Zoals ik al zei gaat de politie dat vast allemaal haarfijn uitzoeken. We zullen zien wie er betrokken zijn bij de kwekerij. :)

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:18

Omwonenden hebben verklaard dat ze hebben horen schieten. Die hebben er toch geen belang bij om daar over te liegen? Verder gaan er in de "paardenwereld" al langer geruchten dat het daar geen zuivere koffie is. Ik kan best begrijpen dat je daar je dure paard niet wil stallen. Een dan heb ik het niet alleen over het brandgevaar wat zo'n wietkwekerij met zich meebrengt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:40

Maar omwonenden denken dat gehoord te hebben, dan is dat nog niet direct een feit... Het kan ook een geluid zijn geweest wat daar op lijkt.

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:42

Wel toevallig dan

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:48

Roxxan schreef:
Wel toevallig dan

Over toevallig gesproken.
Je bent net nieuw op bokt en alleen maar negatief in je uitspraken over TV en z'n fam.