Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:13

Die site met die vergelijking laat mij nu echt pas het verschil zien..

Wat een legendarisch paard, ik vond hem bijzonder, nu zie ik die beelden terug... m'n mond valt er gewoon bij open hoe hij is veranderd. On-gelof-elijk, die hele familie MAR hebben gewoon geen ogen in de kop zitten, verkopen dat paard aan glock....

Voor die 2 miljoen, mag dan de Rath-Linsenhoff aanhang hem zijn hele carriere rijden? Of stopt dit ook nog binnen een paar jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:15

Bomba schreef:
joyce B schreef:
Een aantal klassiek rijdende Duitsers zijn inderdaad tegen de "Hollandse" manier van trainen.

Even een kleine correctie, in denk dat die "Hollandse" manier van trainen toch niet zo Hollands is, aangezien Nicole Uphoff Rembrandt al lang en breed via LDR trainde voordat het in Nederland aan kwam. Zij leerde het van Harry Boldt..

[img]foto%20Uphoff-Rembrandt[/img]

Dat klopt en vanwege die foto zijn er in die tijd al heel veel discussies gevoerd over de trainingsmethoden. Tegenwoordig worden dit soort discussies helaas niet meer gevoerd of aangeslingerd in de Nederlandse hippische pers omdat die het liefst alleen hossanna zingt over welke prijzen er gewonnen worden en het maakt de hippische pers allang niet meer uit hoe dat gedaan wordt. In dit topic wordt steeds gezegd dat De Duitsers zo tegen de trainingsmethoden van De Hollanders zijn, maar dat is helemaal niet waar en is ook nooit waar geweest. Er zijn bepaalde mensen in Duitsland die er tegen zijn en dat via de pers nog wel eens naar buiten brengen, vooral via de StGeorg. Maar er zijn in NL ook mensen die niet zo heel vrolijk worden van de methode van De Hollanders en daar hun zegje zo nu en dan over doen, maar dat wordt dus niet door de pers gedragen. De Amerikanen zijn trouwens veel en veel feller op dat rollkurgedoe, maar dat land ligt ver weg.

Overigens was het Alwin Schockemohle die zijn paarden graag wat ronder instelde, met slofteugel. Paul was wat bekender vanwege het barreren.
Afbeelding

Bloodymary

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 02:19

Oh, dat verschil in die twee filmpjes. Alleen al bij het de ring uit gaan onder applaus. Bij de ene in stap aan de lange teugel, hoofd fier omhoog, lekker relaxed, de koning van de piste, en bij de tweede als een bang vogeltje kort gehouden, schrikkend van het applaus.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 02:31

Zo is dat Lovely! ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:14

Bloodymary schreef:
Oh, dat verschil in die twee filmpjes. Alleen al bij het de ring uit gaan onder applaus. Bij de ene in stap aan de lange teugel, hoofd fier omhoog, lekker relaxed, de koning van de piste, en bij de tweede als een bang vogeltje kort gehouden, schrikkend van het applaus.

Er staan er 4 op. Die van 2005 (voor dat hij bij Edward kwam) vond ik ook veel zeggend. Zelfs daar loopt hij nl m.i. beter dan nu onder MAR.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:16

Ik heb me nooit zo verdiept in het het totilas verhaal maar heb het wel altijd zonde gevonden dat zo'n goed paard naar die mensen is
verkocht.

Nu heb ik net even op die site gekeken naar de filmpjes ter vergelijking. Het enige wat ik ervan kan zeggen dat het eeuwig zonde is.
Deze combi gaat het gewoon niet worden. Het is heel duidelijk dat de ene miscommunicatie op de andere volgt.

Het jammere is alleen dat ze dat nooit in zullen gaan zien en al helemaal niet toegeven. Het arme paard zal dus wel altijd
onder het zadel blijven bij deze ruiter. Eeuwig zonde van een paard met zulke kwaliteiten die totaal het plezier in het rijden
is kwijtgeraakt onder deze ruiter. |(

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:57

Citaat:
In dit topic wordt steeds gezegd dat De Duitsers zo tegen de trainingsmethoden van De Hollanders zijn, maar dat is helemaal niet waar en is ook nooit waar geweest. Er zijn bepaalde mensen in Duitsland die er tegen zijn en dat via de pers nog wel eens naar buiten brengen, vooral via de StGeorg.

Dat Lovely beweert dat in Duitsland slechts bepaalde mensen zijn die de 'hollandse school' veroordelen is zeker niet waar. De gedachte dat bv de rollkür grenst aan dierenmishandeling wordt door velen gedragen. Dat blijkt niet alleen uit de reacties op de meer serieuze fora, maar ook uit het scherpe statement dat Xenophon e.V. zeer recentelijk de wereld in stuurde. In deze vereniging zijn zijn de meeste duitse coryfeeën vertegenwoordigd, zoals de bondscoach Klaus Balkenhol. Het zijn niet de minsten die zich nu ( en vroeger) fel hebben gekeerd tegen Jansen c.s.
Zoals uit het onderstaande artikel blijkt is men 'geschokt' door het bericht dat Rath bij Jansen wil gaan trainen en menroept de duitse ruiterveniging en de duitse juryleden vereniging op om aktie te ondernemen om Rath op andere gedachten te brengen.

Die Gesellschaft Xenophon e.V. ist bestürzt über die Nachricht, dass Matthias Alexander Rath, ein Mitglied des deutschen Championatskaders Dressur, mit Sjef Janssen arbeiten möchte - einem Trainer, der nachweislich ein bekennender Vertreter, wenn nicht sogar der Erfinder, der sogenannten Rollkurmethode ist und diese sogar als neue, zeitgemäßere Reitlehre apostrophiert.

Kadermitglieder in Deutschland unterschreiben eine Vereinbarung mit dem Deutschen Olympiade-Komitee für Reiterei (DOKR). Das bedeutet auch, dass sie sich verpflichten, im Bewusstsein der Vorbildfunktion, die sich aus der Kaderzugehörigkeit ergibt, mit besonderer Sorgfalt, das Ansehen des Pferdesports sowie die Grundsätze der Fairness und des Tierschutzes zu wahren. Außerdem erklären sie damit, dass sie u.a. die Bestimmungen der Leistungsprüfungsordnung (LPO) und die anerkannten Ausbildungsgrundsätze anerkennen. Die von Sjef Janssen vertretene Methode ist nach unserer Erkenntnis nicht mit den Grundsätzen einer pferdegerechten Ausbildung vereinbar, so wie es in den Richtlinien für Reiten und Fahren festgehalten ist. Die Richtlinien sind ein Teil der LPO.

Wir bedauern zutiefst, dass Matthias Alexander Rath mit der Institution Schafhof, wo sich seit Jahren die deutschen Kaderreiter auf Championate vorbereiten und die sich immer der pferdegerechten, klassischen Ausbildung verpflichtet gefühlt hat, diesen umstrittenen Weg beschreiten will.

Wir hoffen dringend, dass seitens der verantwortlichen Institutionen, vor allem des DOKR, der Deutschen Reiterlichen Vereinigung (FN) und der Deutschen Richtervereinigung, Reaktionen erfolgen, die die Verantwortlichen zu einem Umdenken bewegen können.

Vorstand, Aufsichtsrat und Ehrenrat von Xenophon e.V.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:01

oeps... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:01

Jannepauli, wat je ook had kunnen oppikken uit mijn post is dat er niet zoiets is als De Duitser die doordat hij Duitser is dus logischerwijs altijd tegen het systeem van De Hollander is, want in die zin bestaat die De Hollander ook niet. Het is dus vrij zinloos om aan te komen dragen met kreten dat De Duitsers heulen met De Vijand omdat het gewoonweg niet waar is. Als je Xenophon bedoelt, dan kun je het beter Xenophon noemen en niet De Duitsers.
Helpt dit om je te laten begrijpen wat ik bedoel?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:02

Ik had dat bericht van balkenhol van de week gepost op Bokt, drie reacties op gekomen. :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:11

die had ik dan gemist mindfields, maar dus ook : oeps..
het geeft dus wel aan vind ik ,dat er daar [in duitsland] ook wat commotie ontstaat en dat kon ook niet uitblijven..het blijft nederland tegen duitsland. en net zoals ze hier beginnen te pruttelen als sjef MAR zou gaan helpen, zo gaan de duitsers pruttelen als toot de grens weer over zou gaan om hulp te zoeken.. t zou toch te erg zijn als dit in duitsland niet geboden zou kunnen worden?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:13

Lovely schreef:
Jannepauli, wat je ook had kunnen oppikken uit mijn post is dat er niet zoiets is als De Duitser die doordat hij Duitser is dus logischerwijs altijd tegen het systeem van De Hollander is, want in die zin bestaat die De Hollander ook niet. Het is dus vrij zinloos om aan te komen dragen met kreten dat De Duitsers heulen met De Vijand omdat het gewoonweg niet waar is. Als je Xenophon bedoelt, dan kun je het beter Xenophon noemen en niet De Duitsers.
Helpt dit om je te laten begrijpen wat ik bedoel?

Nou, niet zo belerend hoor!
Ik denk dat jij ook wel zal begrijpen dat als men het over "de Duitsers" heeft, men refereert aan de vertegenwoordigers - in dit geval - van de duitse paardensport. Omgekeerd zal dat ook gelden voor uitspraken over "de Hollanders". Het is een beetje 'mincing for words' ( om de uitdrukking mierenn**ken maar niet te gebruiken) als je daar een post aan gaat wijden. Kern van de zaak is echter dat je voorbij gaat aan het feit dat de kritiek op de nederlandse trainingsmethodiek breed gedragen wordt en je betreffende post dus gewoon niet juist is.
Maar je hebt gelijk hoor: "De Duitser" bestaat niet, evenmin als "De Hollander" ( gelukkig ben ik geen van beide :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:18

Jannepauli en toch staat dit topic vol met opmerkingen over De Duitsers dit en De Duitsers dat, ik heb moeite met die beperkte blik.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:20

Willen jullie voortaan de Duitse stukken ook vertalen? Wel fijn voor de mensen die geen halve letter Duits spreken/begrijpen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:23

@ lovely ja, maar betrek je het dan niet teveel op jezelf? het is algemeen bekend dat er in dit soort topics waar vele mensen hun mening neerzetten generaliserend schrijven ,maar zich er wel van bewust zijn dat niet alle duitsers hetzelfde menen,net zoals er veel verschil in de meningen onder de nederlanders zijn?
lees wat er in de duitse media over nederlanders en hun rijden geschreven wordt = alsof we met zn allen bij sjef lessen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:26

knollentuin schreef:
@ lovely ja, maar betrek je het dan niet teveel op jezelf? het is algemeen bekend dat er in dit soort topics waar vele mensen hun mening neerzetten generaliserend schrijven ,maar zich er wel van bewust zijn dat niet alle duitsers hetzelfde menen,net zoals er veel verschil in de meningen onder de nederlanders zijn?
lees wat er in de duitse media over nederlanders en hun rijden geschreven wordt = alsof we met zn allen bij sjef lessen...

Nee, ik betrek het niet teveel op mezelf, maar ik vind het gewoon zo jammer dat Duitsland het zo moet ontgelden terwijl daar toch al heel lang hele mooie paardensport vandaan komt. Je laatste zin ben ik het ook mee eens en dat is ook wat ik bedoel.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:31

Jannepauli schreef:
Maar je hebt gelijk hoor: "De Duitser" bestaat niet, evenmin als "De Hollander" ( gelukkig ben ik geen van beide :) )

Pas maar op: toen Maxima in 2007 zei dat 'de' Nederlandse identiteit niet bestond, was Nederland te klein.
haha straks is Bokt te klein voor jou :D :D (ze zei overigens dat de Nederlandse maatschappij te veelzijdig was om in 1 cliché samen te vatten :j alleen is luisteren/interpreteren niet de beste eigenschap van veel mensen :D :D )

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:34

Jongens, meisjes...
Je kunt nog lang en breed discussieren over De Duitser en Den Hollanders...

Maar Totilas komt wel mooi uit Friesland :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:37

whahaha! nou dan zijn we eruit..en dan vis ik die foto uit mn geheugen van die fries in de schoenen met roosjesbit een poos terug geplaatst in dit topic, het is de schuld van die friezen! :D :P

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:38

Ik denk niet dat ze er erg mee zitten in Friesland. Ze hadden liever de Elfstedentocht dat Totilas terug :D :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:51

Fryslan Boppe!!!

Lovely: Als Duitsland in z'n algemeenheid verketterd zou worden, dan ben ik het wel met je eens. De beste ruiter ooit, kwam wat mij betreft uit Duitsland (Dr Klimke) dus ik zwijg stil :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:12

Net of bijvoorbeeld Isabelle Werth niet af ten toe behoorlijk te keer gaat op haar paard, getuige een film op youtube van een losrij sessie op een wedstrijd. Ook toch een kaderlid volgens mij. Ik heb nog nooit een berichtje gelezen van Xenophon over haar trainingsmethoden. Beetje kortzichtig als je het mij vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:27

Maar aan de andere kant heeft Werth wel weer veel meer sportiviteit dan de meeste Nederlandse toppers en bovendien komt ze niet alleen met haar toppaarden op grote wedstrijden, maar ook met jongere dieren op gewone wedstrijden. Dit alleen om aan te geven dat over iedereen wel een pro en een con te vertellen is, voordat we iedereen apart gaan bespreken. En dr. Klimke is natuurlijk ongeevenaard.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:33

Ja, dat is wel zo, maar het ging me op het feit dat ze zo afgeven op MAR. Het zou geen visistekaartje zijn, wat kennelijk dus verwacht wordt van de kaderleden. Dit mbt de paardonvriendelijke trainingsmethode van Janssen. Nu, dan vind ik de trainingsmethode van Werth ook niet altijd diervriendelijk. Vandaar mijn reactie. Het is dus een poging om het bericht dat de "Duitsers" hebben geplaatst, te nuanceren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 12:36

Moet Totilas nu vandaag ook nog lopen op een hengstenshow?