Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:19

rapido schreef:
Zo heb even na 2 dagen bij gelezen en me rot gelachen om de uitzonderlijk hoog begaafde reacties hier!
Echt dikke pluim daarvoor +:)+

We hebben het graag gedaan hoor B-)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:22

elllis schreef:
rapido schreef:
Zo heb even na 2 dagen bij gelezen en me rot gelachen om de uitzonderlijk hoog begaafde reacties hier!
Echt dikke pluim daarvoor +:)+

We hebben het graag gedaan hoor B-)

Tja een dag niet gelachen is een dag niet geleefd toch???
Dan maar over onze uitzonderlijke begaafde reacties!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:22

Vreselijk!

Je zou die man zelf zo'n bit in doen en even laten voelen wat hij bij dat arme paard doet.

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:23

Wow, dat gaat niet zo lekker .
Ik vind dit echt zielig hoor gemeen!, maar ik wil nog wel even zeggen dat natuurlijk niet alle westernruiters zo zijn. :j

concetto

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:25

Dat begrijpt toch iedereen, maar zo iemand noemt zich topsporter en dan is het stuitend om te zien hoe hij zijn paard voorbereid.
Misschien een momentopname? Ik denk het niet want zo ziet het er niet uit, het paard reageert veel te gelaten.
Ga zo op mijn beestjes zitten en je gaat er gegarandeert binnen 2 minuten af!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:30

Zielig voor het paardje dat bit.
Maar welke dressuur muts in de Z durft nu te bekennen dat ze met een dubbel bit ook een beetje hard in de hand is.

slofjes, enz ???

Maar, nogmaals, om in de top mee te kunnen rijden moet je soms wat harder zijn in de hand.

Het filmpje is een moment opname van 48 uur werken.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:31

wat een bullshit, je hoeft echt niet hard in je hand te zijn!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:33

ach je kan wel dik 48 pagina's miepen, maar veranderen doe je er niet zo veel aan achter je pc'tje. En ik vind epona naar mijn mening toch ook wat te objectief om een compleet beeld van alle trainingen te geven.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:34

Concetto, Wat voor niveau rijd je ??

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:38

Gaat je dat eigenlijk iets aan?
maar vooruit: Z dressuur, Z springen en Z samengesteld met een dubbelgebroken watertrensje en met springen en sgw zonder sporen of zweep.
Het kan allemaal met heel veel traing, begrip voor je paard en goede instructie.
Misschien geen topniveau maar toch iets meer als recreant....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:38

Ariebren schreef:

Wat heeft dat er toch steeds mee te maken?

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:39

ja dat snap ik ook niet helemaal,
het is soms net of je hier moet gaan bewijzen dat je iets over paarden weet ofzo.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:39

Cer schreef:
Ariebren schreef:

omdat mensen behoefte hebben aan bevestiging

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:40

Cer schreef:
Ariebren schreef:

Dank je, dat bedoel ik nou ook.
Respect voor je dier moet je toch op ieder niveau hebben?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:11

Ariebren schreef:
Wie van de bokkers, die nu al 48 pagina's lang aan het miepen zijn geweest, heeft zijn of haar paard op dit topniveau gereden ???

Ik niet, jij wel?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:18

lijkt niet echt op een topniveau, maar in dit filmpje eerder op een dieptepunt.;-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:22

_Kelly_bokt schreef:
ja dat snap ik ook niet helemaal,
het is soms net of je hier moet gaan bewijzen dat je iets over paarden weet ofzo.

nou omdat, als ik in mijn hele leven niks anders heb gereden als een oude kapotte puch ik niet schumacher kan vertellen hoe hij zn F1 wagen moet besturen en hoe hij het parcour moet rijden.

waarom denken mensen in de paardenwereld dat wel altijd?
terwijl ze vaak nog niet eens die F1 auto van dicthbij hebben gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:24

concetto schreef:
Die van mij ook, ze ging foutloos een bos door :Y) Altijd prettig en voor dit beestje een prestatie op top niveau

_/-\o_
Jij bent beter dan ik... die van mij bokte vandaag een paar keer.... vreugdebokken dus ik heb hem er ook nog eens niet voor bestraft :D :+

quarterH schreef:
nou omdat, als ik in mijn hele leven niks anders heb gereden als een oude kapotte puch ik niet schumacher kan vertellen hoe hij zn F1 wagen moet besturen en hoe hij het parcour moet rijden.

waarom denken mensen in de paardenwereld dat wel altijd?
terwijl ze vaak nog niet eens die F1 auto van dicthbij hebben gezien.

Jezus ;(
Een auto voelt niks, een topsportpaard en een recreatief paard wel, wat een vergelijking.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:52

Wat een geleuter over welk niveau iemand zou (moeten) rijden om reactie te geven!
Als je zo naar de top moet komen..... :r

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 00:22

Paintlinger schreef:
essiedepessie schreef:
@ paintlinger: als je het in je proef doet heb je een 0score

[reactie op het 'vriendelijke trainingsfilmpje van CS]

Ja duh........maar in de inrijbak mag je je paard vooralsnog wel gewoon belonen hoor :roll:
Dus wat mij betreft nog steeds zo hypocriet as hell.....

Als dat belonen het enige is :z Denk dat ie liever een wortel heeft na het rijden dan al jouw klopjes van de hele week...

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 06:39

concetto schreef:
Gaat je dat eigenlijk iets aan?
maar vooruit: Z dressuur, Z springen en Z samengesteld met een dubbelgebroken watertrensje en met springen en sgw zonder sporen of zweep.
Het kan allemaal met heel veel traing, begrip voor je paard en goede instructie.
Misschien geen topniveau maar toch iets meer als recreant....

Naar mijn mening is dit zeer zeker een topprestatie +:)+

Maargoed, verder even een kopietje van mijn reactie in het topic op WN over dit onderwerp.

Ik heb een héél goed idee!

Boycot gewoon dit topic :j Er zijn blijkbaar mensen die liever met hun dikke hol achter de computer mensen willen afbekken die geen topniveau rijden (al vind ik het dubbel om het zo te zeggen, want voor mij is het absoluut geen topniveau), dan dat ze gewoon lekker met hun paard bezig zijn om samen dingen te beleven en leren. Aangezien er toch geen fatsoenlijke discussie plaats zal vinden in dit topic, en ik inmiddels al meer tijd heb besteed aan het lezen van übertrieste argumenten dan me lief is. Zeg ik bij deze:

:evaw:

*Edit*

Vervallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:15

Filmpje is vreselijke om te zien daar zijn het de meeste wel over eens.

Mijn mening:
Dat ze soms een beetje hard moet wezen tegen je beestje wanneer je iets wil bereiken, tja.
Daar ben ik het een beetje mee eens, maar het gaat er hier en daar wel 'erg' hard aan toe.

Ik rij geen enkel niveau, dat gaat ook niet gebeuren.
Ik rij voor mijn plezier en onspanning.
Dat sommige er ergens hard voor willen werken, en trots willen/kunnen zijn op iets dat ze bereikt hebben. Doe je ding en ga zo door, maar kraak niet die gene af die even zegt wat hij/zij vind.

Dat ik dit erg heftig vind, komt omdat ik geen ervaring heb met trainen.
Heb jij dat wel, en ben je het met die man eens die daar bezig bent.
Leg mij dan uit waarom dit dan juist zou wezen?
En dan niet met verhalen komen ja maar in die andere paardensport doen ze zus en zo en dat die ook fout zitten. (dat weten we inmiddels wel dat iedereen fout zit naar hun mening)

Maar leg mij is uit waarom dit juist zou wezen, dat je beetje hard moet wezen oke, maar gaat dit niet te ver?

Groetjes

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:24

Ariebren schreef:

Ik denk dat mensen die helemaal NIETS met paarden nog het beste zien wat er hier mis is. Topruiters zijn bedrijfsblind geworden.

Dit is gewoon dierenmishandeling, punt uit. Als dít nodig is om de top te bereiken is er iets mis met de sport. Zo simpel is het.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:30

hihaa schreef:
Als dat belonen het enige is :z Denk dat ie liever een wortel heeft na het rijden dan al jouw klopjes van de hele week...

Slaat wat mij betreft kant noch wal.
Helemaal als je maar de halve quote plaatst.

Belonen in de showarena leverd een DQ op....Maar het gaat erom dat je met dat gerop en geruk net zo goed een DQ krijgt.
Rukken in de inrijbak gaat prima maar belonen zie ik nergens gebeuren.......

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:47

Arabesk schreef:
Topruiters zijn bedrijfsblind geworden.

Je bedoelt eerder dat WIJ blind zijn geworden. We willen paarden zien die hoger springen, die tijdens de dressuur nog hoger de benen opgooien, paarden die heftige stops maken en op de kleine pinken te rijden lijken.

Maar wanneer we dan even achter de schermen mee kunnen kijken, dan roepen we moord en brand. Hoe naief is dat eigenlijk? Denken jullie nou echt dat toppaarden aan de top zijn gekomen met met bitloze-natural-paardvriendelijke-clickertraining of zo? Of wat stellen jullie je voor?

We willen mooie goede paarden zien, maar willen blijkbaar niet zien hoe veel paarden daar komen.

En voordat ik heel bokt over me heenkrijg: Er zijn geheid uitzonderingen en daar ben ik erg blij om!

Het is hetzelfde bij de Tour de France: Wij willen zien hoe die mannekes dag voor dag bergje op en af fietsen zonder moe te worden, zonder twee weken hersteltijd voor de volgende etappe, maar zijn weer verontwaardigd en praten van "onsportief" wanneer er weer een dopingschandaal naar voren komt...Wat denken jullie dan? Dat die mannekes puur natuur en door goede training zulke prestaties leveren? NEE!!!!

Het enige wat oneerlijk is als je nou de twee verschillende soorten sporten die ik hier noemde met elkaar vergelijkt, is dat de wielrenners er voor kiezen zich te pijnigen en soms zelfs hun gezondheid op te offeren om aan de top te komen, (top)paarden hebben die keuze niet....Maar ik weet niet of deze paarden doodongelukkig zijn, ik ben geen paardenfluisteraar en ken deze paarden niet live en ik begin er niet eens aan een paard ongelukkig te noemen aan hand van een video.

Dito het spreken over mishandeling, wie durft eigenlijk zo'n oordeel te geven? Jij deed dat ook, Arabesk. Alleen omdat deze mensen anders trainen dan jij? Geldt ook voor andere bokkers trouwens.

Nogmaals, ik zeg niet dat ik dit alles per definitie goedkeur, maar ik denk dat een paar mensen hier toch echt een boekje te buiten gaan...