Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:27

NathaxZoef schreef:
fokfanaat schreef:
blijkbaar heeft ze nog steeds volgelingen die ondanks alles achter haar blijven staan.

vind ik werkelijk ook onbegrijpelijk.

Heb er volgens mij hier ook al eentje gevonden :+

Echt, walgelijk wat deze vrouw uitvoert... ik hoop echt dat ze never nooit meer aan de bak komt :n

De dingen die ze ook zei, lachend... dat ze een slachtpaard hadden verkocht... ik heb er geen woorden voor :\

MiSz_SaNdY

als je niet mag keuren ga je toch weg of niet?

Daihyo

Moderatoropmerking:
Houdt er rekening mee dat alleen ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan :)
En verder complimenten voor de mensen die de discussie zo fijn laten verlopen!

lonnie

MiSz_SaNdY schreef:
lonnie dan vind ik dat je er gewoon zelf bent ingestonken dit soort dingen weet je gewoon in de paardenwereld

lezen is een kunst ;)

ik ben er niet ingestonken, vriendin wel. ik ben meegegaan toen het al te laat was en ze er dus aan vast zat. Ikzelf zou daar nooit een paard hebben gekocht, niet als je daar het erf ziet en de vaeg praatjes hoort.
Buiten dat is het zeker niet eigen schuld. Beginnende paardeneigenaren weten nu eenmaal niet de ins en outs, die krijg je nl niet mee op een manege

Tigra_

Ja vrij onbeschofte vrouw.
Ook de kopers zijn misschien niet helemaal slim bezig geweest maar dan nog. Zo zie je maar waar je komt met een goede babbel! Dan kun je alles verkopen namelijk.
Al vond ik dat hengstenveulen verhaal toch wel erg overdreven en snap niet dat er mensen zijn die daar ooit in zullen trappen. Zelfs mijn ma als leek die snapte dat het dus niet klopte.

Goed buiten dat vind ik die Roelie opzich goed werk gedaan heeft maar toch ze werkte er al 2 jaar? Heb ik ook wel wat vraagtekens bij hoor. Kan me niet voorstellen dat je als paardenliefhebber voor zo iemand wil werken. Dat ze niet meteen alles meekreeg dat snap ik maar 2 jaar is behoorlijk lang.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:28

MiSz_SaNdY schreef:
lonnie dan vind ik dat je er gewoon zelf bent ingestonken dit soort dingen weet je gewoon in de paardenwereld

en dus mag je mensen voorliegen, en paspoorten ed vervalsen?

SteffiiY

MiSz_SaNdY schreef:

inderdaad, dan weet je meestal al dat het niet goed zit.

Gentlegiant

85 bezoekers online

daartussen zit de handelaar weet ik zeker

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:29

MiSz_SaNdY schreef:

Niet als die persoon zo vertrouwelijk overkomt... Zij is duidelijk iemand die goed kan impalmen.. Resultaat zie je hier wel

Wel rare wereld malafide handel, en slachtoffer als foute kant beoordelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:29

Er is in het vorige topic over deze handelaar waarin we de uitzending hebben aangekondigd, ook een gedupeerde geweest die een paard van 40.000 (!!!!!) euro heeft gekocht bij haar, en ook die is opgelicht. Dit paard was overigens ook gekeurd door een onafhankelijke da.

Dus voor een duppie op de eerste rang zitten zou ik niet willen zeggen.

silverbrumby

Wat een nerveuze advocaat heeft ze trouwens haha :P
Euh euh euh...

lonnie

lonnie schreef:
triouwens, toendertijd mocht er geen onafhankelijke dierenarts van onze kant het erf opkomen. En paard mee erf afnemen was verkocht. Dan zou je zeggen: koop dan geen paard. MAar dat zat niet zo makkelijk. Vriendin was er de eerste keer al ingetuind en aangezien je alleen maar mocht inruilen wilden we uiteindelijk dus wel iets mee terug nemen. Maar keuren door eigen da (omdat we toen al inzagen hoe het zat) mocht dus niet. Dus was of geld in putje gooien, of zorgen dat er toch iets mee naar huis ging. ZOnder te keuren dus, de 2e keer

MiSz_SaNdY schreef:

nogmaals lezen is een kunst. bovendien vind ik jouw reacties niet eht bijdragen aan de discussie hiert, als je iedereen zo afkat en over een kam scheert

_Noah

Tja een New Forest die Z springt vind ik wel het uiterste. Maar een deskundige aan het woord had de zaak beter kunnen ondersteunen. Die man van de dierenbescherming had meer over Rhino kunnen zeggen ipv over haar taalgebruik te beginnen.
Waarschijnlijk is het zo snel in elkaar gezet, dat de kwaliteit van het programma er redelijk op achteruit is gegaan.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:30

SteffiiY schreef:
MiSz_SaNdY schreef:

inderdaad, dan weet je meestal al dat het niet goed zit.

tuurlijk doe je dat maar als er al keuringpapieren bij zitten en die zzijn vrij recent ik ben ook niet achterdochtig naar mensen (was ik dat maar eens vaker) ik ga ervanuit dat je niet zo kan zijn zoals deze vrouw. met andere woorden ik zou er ook ingelopen zijn

Missouri

Heb de aflevering ook zitten kijken... zou de bewuste mevrouw weten dat men haar mobiele nummer nog gewoon van Internet af kan plukken? ;-) :-D

Stephanie_86

lonnie schreef:
lonnie schreef:
triouwens, toendertijd mocht er geen onafhankelijke dierenarts van onze kant het erf opkomen. En paard mee erf afnemen was verkocht. Dan zou je zeggen: koop dan geen paard. MAar dat zat niet zo makkelijk. Vriendin was er de eerste keer al ingetuind en aangezien je alleen maar mocht inruilen wilden we uiteindelijk dus wel iets mee terug nemen. Maar keuren door eigen da (omdat we toen al inzagen hoe het zat) mocht dus niet. Dus was of geld in putje gooien, of zorgen dat er toch iets mee naar huis ging. ZOnder te keuren dus, de 2e keer

MiSz_SaNdY schreef:

nogmaals lezen is een kunst. bovendien vind ik jouw reacties niet eht bijdragen aan de discussie hiert, als je iedereen zo afkat en over een kam scheert

mee eens

Calanddra

MiSz_SaNdY schreef:

Niet iedere koper heeft zich goed verdiept in het wezen paard en de koop daarvan. Moet je maar eens kijken hoeveel onwetende ouders een paard kopen voor hun paardrijdende kind....

Als ik een auto koop, als leek, ga ik naar een garage. Geeft toch vaak meer garantie op kwaliteit.

Een leek in de paardenwereld zal dan ook sneller naar een handelaar gaan dan een particulier, zij gaan er dan ook vaak vanuit dat er meer garantie is op kwaliteit. En tja, ik ben persoonlijk geen fan van handelaren. Maar als leek zijnde was ik daar ook naartoe gestapt.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:31

Cayenne schreef:
Er is in het vorige topic over deze handelaar waarin we de uitzending hebben aangekondigd, ook een gedupeerde geweest die een paard van 40.000 (!!!!!) euro heeft gekocht bij haar, en ook die is opgelicht. Dit paard was overigens ook gekeurd door een onafhankelijke da.

Dus voor een duppie op de eerste rang zitten zou ik niet willen zeggen.

wow! :oo

en die arme advocaat van haar.. totaal geen verstand van paarden en dan met zulke vragen geconfronteerd worden.. dan zou ik ook zenuwachtig worden hoor :+

Pepper1

En heel bokt meeleven toen die merrie champie in utrecht stond....
Elke x kijken op bokt of ze al een update geplaatst had... Totdat ze zo boos werd en je alleen nog op haar site de updates kon lezen
Blijkt ze gewoon een smerige oplichtster...
Zelfs ik voel me genaaid en heb niet eens een paard gekocht bij madame..

MiSz_SaNdY

je had al gerageerd? maar je gaat nu mij aanvallen?
1 ik kat niemand af als jij dat zo voelt ligt dat niet aan mij
ik scheer niemand over 1 kam

maar laat maar ben al weg helemaal geen zin om zulke discussie te gaan voeren die al helemaal niet bijdragen in dit topic

manic

Vindt iemand anders het trouwens ook ironisch dat meneer Stegeman een uitzending over slachtpaarden maakt? :D

Berdien

Snap ik Cayenne, maar ze zijn verder ook helemaal niet genoemd of naar voren gehaald.
Dat je een uitzending begrijpelijk houdt voor leken is één ding, maar vage zaken de wereld in brengen vind ik iets heel anders. Juist omdat het zo'n gevoelig onderwerp is vind ik het zaak om zo precies en dichtgetimmerd mogelijk te werk gaan.

Vereniging van eigen paard en de DB zijn leuk, maar imo absoluut geen echte deskundigheden op dit gebied. Er is een jurist in beeld geweest, die was gekoppeld aan de handelaar. Waar is een andere jurist, die een ander licht op de zaak werpt?

Natuurlijk mag je niet bewust en opzettelijk slechte paarden verkopen. Maar op deze manier wordt er wel heel erg één kant van de zaak belicht, en niet op een goede manier.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:32

Missouri schreef:
Heb de aflevering ook zitten kijken... zou de bewuste mevrouw weten dat men haar mobiele nummer nog gewoon van Internet af kan plukken? ;-) :-D

haar site is inmiddels offline. dus nee, ik denk niet dat dat nog kan

Tivoli

Iedereen zegt hier dat ze er nooit in zouden stinken, maar ik denk dat je dat vanaf de zijlijn makkelijk kan roepen.

timilon

Noah2006 schreef:
Tja een New Forest die Z springt vind ik wel het uiterste. Maar een deskundige aan het woord had de zaak beter kunnen ondersteunen. Die man van de dierenbescherming had meer over Rhino kunnen zeggen ipv over haar taalgebruik te beginnen.
Waarschijnlijk is het zo snel in elkaar gezet, dat de kwaliteit van het programma er redelijk op achteruit is gegaan.

die snap ik even niet?