Elin_ schreef:En nee ik schaar de man niet onder narcistisch, manisch of whatever, maar bewezen is dat hij adviezen uit de wind slaat van menig paardenmens, met oorlog achtige uitspraken en strijd deze 'strijd met het been en Furio' aangaat (licht milder tegenaan kijken vanwege de Google Translate, maar de strekking is altijd wel hetzelfde dus er zit een patroon in) en dat zijn humor grof is en van de zotte (en van de story aka bewegend beeld komt geen Google Translate aan te pas!)
Er zit een patroon in Google translate. Ik kan er elke tekst ingooien, vertalen naar het Chinees, dan kopiëren en plakken en terugvertalen en er komt iets oorlogachtigs uit.
Maar hoeveel uitspraken zijn er wel niet waar iets van strijd in voorkomt? De strijd met een ziekte, worstelen met problemen, zich aangevallen voelen, en ga zo maar verder.
Hij heeft zichzelf overschat en adviezen in de wind geslagen. Ja, dat is stom.
Maar om hem dan voor crimineel uit te maken en weet ik wat niet gaat veel te ver.
Elin_ schreef:Ik begrijp niet als paardenmens op (ik denk?) paardenmens dat je denkt dat we niet juichend staan, omdat het dier toevallig niet op 3 benen na de operatie naar stal liep.
Er werd letterlijk gezegd, op een filmpje waarop het dier nog maar half wakker was en naar de box werd begeleid: oh vreselijk, kijk hoe dat arme dier strompelt.
Ik snap wérkelijk niet hoe iemand kan verwachten dat een paard met een gebroken been, waaraan het geopereerd is, half in slaap, goed kan lopen. Dan heb je echt nog nooit een paard gezien wat net uit de narcose komt. En het is prima dat iemand dat nog nooit gezien heeft, uiteraard. Het is niet prima om er, niet gehinderd door enige ervaring of kennis, zo'n volkomen onredelijke verwachting aan te koppelen.
Elin_ schreef:De beste man zal het in zijn ogen goed bedoelen, maar zo kennen we meerdere organisaties die vanuit liefde dieren laten leven, doorlopen of een adoptant gunnen waarvan de dieren dood beter af zijn, omdat het gewoon niet meer waardig is. Dan keurt de liefde de waanzin nog niet goed.
Yep, en genoeg omgangstopics op bokt waar het gedrag van het paard van kwaad tot erger gaat, waar mensen ongelooflijk stomme dingen doen, topics met foto's waar je je grote vragen bij stelt.
En fouten maken mag, we zijn allemaal mensen, we hebben allemaal het ene advies in de wind geslagen, het andere gevolgd en ook daarin fouten gemaakt. Niet slim, maar we zijn allemaal mensen en die dingen gebeuren.
Maar iemand compleet afmaken op fouten die niet erger zijn dan hier op bokt gebeurt, vind ik idioot.
En daarmee zeg ik niet dat alles oh en ah moet zijn, kritiek mag.
Maar wees wel eerlijk in je kritiek.
journee schreef:Bij mijn weten liep unas met Furion langs de weg toen hij een paard met wagen aan zag komen. Hierop heeft Unas Furion de kant in getrokken. Furion besloot echter het paard te volgen en werd toen geraakt door een passerende auto. Had Unas Furion onder controle? Nee, absoluut niet. Is het mogelijk om altijd 100% controle te hebben over een paard? Nope.
Persoonlijk denk ik dat er maar heel weinig mensen zijn die dagelijks met paarden omgaan, waarbij nog nooit door een paard de teugels of het halstertouw door de handen is getrokken. Zeker bij jonge, onervaren dieren of paarden met bloed kan het moeilijk zijn om ze onder controle te houden. Gelukkig loopt het meestal goed af, maar soms helaas ook niet. Onervaren begeleiding in combinatie met met een jonge Hengst aan een halstertouw is ook zeker geen combinatie waar ik achter sta. Maar ik zou ook zeker niet durven beweren dat zoiets mij nooit zou kunnen overkomen. Zelfs het allerbraafste paard kan het best eens op zijn heupen krijgen en als mens ben je echt geen partij voor 500kg paard.
Dit had iedereen kunnen overkomen. Echt iedereen.
Tenzij je je paard iedere dag helemaal inpakt en alleen op een superveilig paddockje zet van 3 bij 3 meter, gaan paarden gewoon ongelukken krijgen. En krijgen wij ongelukken met paarden.
Mijn zwarte gaf me een vriendelijk duwtje met zijn neus, superlief bedoeld, en kegelt mij omver. Ik denk dat wij mensen gewoon geen idee hebben hoe ontzettend sterk paarden echt zijn.