Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evony schreef:Volgens mij is het rond de 1.35 zo uit mijn hoofd.
fleurbartels schreef:dit lees ik op internet:
"Na afloop was er ook de nodige kritiek op crossbouwer Pierre Michelet. Lips kon zich daar niet in vinden, of tenminste slechts gedeeltelijk. ‘We hebben hier eigenlijk goede sport gezien. Op een WK en een Olympische Spelen hoort ook een viersterren cross te staan, dat vind ik. Beter was het wel geweest wanneer er nog meer alternatieven hadden gestaan. Wel zag je dat veel teams hun tactiek aanpasten nadat in het begin de cross een zware opgave bleek. Ik vond het mooi om die ontwikkeling in de wedstrijd te zien.’
persoonlijk vind ik niet dat de sport goed is laten zien of ligt dat aan mijn non-eventing ervaring/kennis?
MariekeS_ schreef:Laat ik even vooropstellen dat ik alle valpartijen griezelig vond en dat kan niet de bedoeling zijn.
Maar, het laat voor mij juist wel goed zien hoe deze tak van sport in elkaar steekt.
Wat de cross voor mij zo gaaf maakt is dat het een combinatie is van snelheid, kracht, gehoorzaamheid, wendbaarheid, uithoudingsvermogen, etc. Maar ook taktiek en inzicht van de ruiter.
Neem je de makkelijkere route, dan kost dat extra tijd...etc.
Het geeft juist aan hoe moeilijk deze tak van sport is.
Ik blijf dan ook nog steeds vinden dat de verantwoordelijkheid bij de ruiters ligt. Velen hebben hun eigen kunnen of dat van hun paard verkeerd ingeschat toen ze niet voor het alternatief kozen of het tempo omhoog schroefde.
Ook dat is topsport.
Enige erg jammer is dat het gelijk zo dieronvriendlijk en gevaarlijk wordt bij eventing als het misgaat
Lielle schreef:ik neem aan het eventing springen. Volgens mij is het team springen op dezelfde volgorde als de cross en dressuur en is alleen het individueel springen op omgekeerde plaatsing.