Rio: Eventing dag drie, de crosscountry

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:54

Volgens zijn eigen blog heeft Theo 1 gebroken rib en 2 gekneusde ribben. Via kwpn op facebook kun je zijn blog lezen. Hij moet het nu rustig aan doen en mag ook niet meer pingpongen met Tim. Hij zit vanmiddag op de tribune. Ik hoop dat ze die mooie 5e plaats vast kunnen houden. Afstand met nr 4 is wel erg groot.

Sammie

Re: Rio: Eventing dag drie, de crosscountry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:55

poeh.. dat paard van dressuuramazone valentina truppa is niet door de eerste vetcheck heen gekomen. Dan baal je ook wel gezien de voorgeschiedenis met haar vorige paard := . Om half 1 de tweede kans.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:13

Evony schreef:
Volgens mij is het rond de 1.35 zo uit mijn hoofd.

Even op gezocht in de 4* is
De hoogte : 1.30
De breedte van een oxer: 1.45
De breedte van een Tripplebaar: 1.65
De afstand 600 meter met een gevraagde snelheid van 375 meter per minuut.

bron: FEI EVENTING RULES 2016 Bijlage C

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:24

IK heb het opgezocht: 1e mange is 1.25 en 2e mange is 1.30.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:01

he, ik heb absoluut geen verstand van eventing... wel eens een oefencross gereden, omdat ik dat super gaaf vindt. maar enorm respect voor het parcour van gisteren! wat mij opviel was het verschil in rijden... zo ree een britse ruiter super mooi als een jockey in balans... echt heel indrukwekkend. maar ik heb ook een Braziliaan gezien :S en een rus waarbij de paarden over de hindernis gleden, haken etc. ongelofelijk dat de paarden bleven springen! wanneer worden er ruiters gediskwalificeerd? ook wanneer ze zo lomp rijden? bedankt voor jullie toelichting :)

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:13

dit lees ik op internet:
"Na afloop was er ook de nodige kritiek op crossbouwer Pierre Michelet. Lips kon zich daar niet in vinden, of tenminste slechts gedeeltelijk. ‘We hebben hier eigenlijk goede sport gezien. Op een WK en een Olympische Spelen hoort ook een viersterren cross te staan, dat vind ik. Beter was het wel geweest wanneer er nog meer alternatieven hadden gestaan. Wel zag je dat veel teams hun tactiek aanpasten nadat in het begin de cross een zware opgave bleek. Ik vond het mooi om die ontwikkeling in de wedstrijd te zien.’

persoonlijk vind ik niet dat de sport goed is laten zien of ligt dat aan mijn non-eventing ervaring/kennis?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:23

Weet iemand wellicht globaal de starttijden van de nederlandse ruiters bij het springen?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:01

fleurbartels schreef:
dit lees ik op internet:
"Na afloop was er ook de nodige kritiek op crossbouwer Pierre Michelet. Lips kon zich daar niet in vinden, of tenminste slechts gedeeltelijk. ‘We hebben hier eigenlijk goede sport gezien. Op een WK en een Olympische Spelen hoort ook een viersterren cross te staan, dat vind ik. Beter was het wel geweest wanneer er nog meer alternatieven hadden gestaan. Wel zag je dat veel teams hun tactiek aanpasten nadat in het begin de cross een zware opgave bleek. Ik vond het mooi om die ontwikkeling in de wedstrijd te zien.’

persoonlijk vind ik niet dat de sport goed is laten zien of ligt dat aan mijn non-eventing ervaring/kennis?

Laat ik even vooropstellen dat ik alle valpartijen griezelig vond en dat kan niet de bedoeling zijn.

Maar, het laat voor mij juist wel goed zien hoe deze tak van sport in elkaar steekt.
Wat de cross voor mij zo gaaf maakt is dat het een combinatie is van snelheid, kracht, gehoorzaamheid, wendbaarheid, uithoudingsvermogen, etc. Maar ook taktiek en inzicht van de ruiter.
Neem je de makkelijkere route, dan kost dat extra tijd...etc.
Het geeft juist aan hoe moeilijk deze tak van sport is.

Ik blijf dan ook nog steeds vinden dat de verantwoordelijkheid bij de ruiters ligt. Velen hebben hun eigen kunnen of dat van hun paard verkeerd ingeschat toen ze niet voor het alternatief kozen of het tempo omhoog schroefde.
Ook dat is topsport.
Enige erg jammer is dat het gelijk zo dieronvriendlijk en gevaarlijk wordt bij eventing als het misgaat -O-

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:03

kyrkelover schreef:
Weet iemand wellicht globaal de starttijden van de nederlandse ruiters bij het springen?

Op de officiële site van Rio staat nog geen startlijst, dan is het waarschijnlijk nog niet bekend.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:16

Stel dat Nederland toch op een wonderbaarlijke wijze op het podium komt. Krijgt Theo dan ook een medaille of niet, omdat die is uitgesloten? Weet dat het heel moeilijk is, omdat het puntenaantal met nummer 4 vrij ver uit elkaar ligt, maar toch.

En die Vet check.. Wat checken ze daarbij? Sorry als dat al is voorbij is gekomen.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:17

MariekeS_ schreef:
Laat ik even vooropstellen dat ik alle valpartijen griezelig vond en dat kan niet de bedoeling zijn.

Maar, het laat voor mij juist wel goed zien hoe deze tak van sport in elkaar steekt.
Wat de cross voor mij zo gaaf maakt is dat het een combinatie is van snelheid, kracht, gehoorzaamheid, wendbaarheid, uithoudingsvermogen, etc. Maar ook taktiek en inzicht van de ruiter.
Neem je de makkelijkere route, dan kost dat extra tijd...etc.
Het geeft juist aan hoe moeilijk deze tak van sport is.

Ik blijf dan ook nog steeds vinden dat de verantwoordelijkheid bij de ruiters ligt. Velen hebben hun eigen kunnen of dat van hun paard verkeerd ingeschat toen ze niet voor het alternatief kozen of het tempo omhoog schroefde.
Ook dat is topsport.
Enige erg jammer is dat het gelijk zo dieronvriendlijk en gevaarlijk wordt bij eventing als het misgaat -O-

bedankt voor je reactie en inderdaad juist die combi van veel elementen (snelheid, kracht..) is gaaf en super uitdagend in deze tak van paardensport. en het is zeker een moeilijke sport die niet iedereen zomaar kan ;-) maar ruiters worden niet gediskwalificeerd wanneer ze dus een verkeerde inschatting maken? of vroegtijdig "uitgebeld" voordat het fout gaat? alleen bij meerdere keren weigering moet je de cross verlaten?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:22

Eventingruiters die zichzelf of hun paard in gevaar brengen (paardonvriendelijk gedrag of gevaarlijk rijden) kunnen wel een gele of rode kaart krijgen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:25

Lielle schreef:
ik neem aan het eventing springen. Volgens mij is het team springen op dezelfde volgorde als de cross en dressuur en is alleen het individueel springen op omgekeerde plaatsing.

The first to go will be the nine individual competitors in reverse order of merit, followed by the team riders, also in reverse. The best of the individual competitors is Cheshire-based Chinese rider Alex Hua Tian (pictured, top) and the inexperienced Don Geniro, who lie in 11th place following the completion of the cross-country.

Team riders then jump in reverse order of merit, so the worst-placed rider from the lowest ranking team jumps first, followed by the bottom rider from the penultimate-placed team, and so on — through to the worst rider from the top team. The rotation then restarts. The best placed rider from the leading team is therefore the last person to jump. In this instance that is also the individual overnight leader.

Read more at http://www.horseandhound.co.uk/rio-2016 ... PPYr69B.99

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:28

Sussie85 schreef:
Eventingruiters die zichzelf of hun paard in gevaar brengen (paardonvriendelijk gedrag of gevaarlijk rijden) kunnen wel een gele of rode kaart krijgen.

ahaa.. thanks!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:19

Maar ehm... ik heb er vast overheen gelezen hoor... hoe laat gaat het springen nou uiteindelijk echt beginnen?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:21

15 uur nederlandse tijd.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:22

vanaf 15.00 zend de nos uit via live stream 1.
Dus verwacht dat ze dan wel zullen beginnen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:22

15.00!
Is net een nieuw topic over gemaakt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:24

Ah, top. Bedankt!!