Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knakker schreef:zou hij dan ook nog 4 jaar trainingsgeld kunnen eisen?
Zwartje07 schreef:Knakker schreef:zou hij dan ook nog 4 jaar trainingsgeld kunnen eisen?
Dat is wel een beetje laat gok ik zo. Als daar nooit afspraken over gemaakt zijn kan je achteraf toch niet komen dat iemand zoveel geld over zo'n lange tijd moet betalen. Hij heeft hoe dan ook zichzelf ook in de kijker kunnen zetten. Momenteel wat negatief en weet niet of mensen nu happig zijn om hem hun paard te laten uitbrengen. Maar het zo volledig onterecht zijn als hij dat wel zou krijgen. Proberen kan hij natuurlijk altijd wel.
mbkaatje schreef:Waarom zou dat onterecht zijn, hij heeft toch de volledig zorg voor het paard op zich genomen. Dat daar alleen tegenover zou staan dat hij zichzelf in de kijker heeft gereden, dan is dat niet genoeg. Het is heel normaal dat er een flink maandbedrag wordt gevraagd aan de eigenaar voor het rijden van een paard.
mbkaatje schreef:Zwartje07 schreef:Dat is wel een beetje laat gok ik zo. Als daar nooit afspraken over gemaakt zijn kan je achteraf toch niet komen dat iemand zoveel geld over zo'n lange tijd moet betalen. Hij heeft hoe dan ook zichzelf ook in de kijker kunnen zetten. Momenteel wat negatief en weet niet of mensen nu happig zijn om hem hun paard te laten uitbrengen. Maar het zo volledig onterecht zijn als hij dat wel zou krijgen. Proberen kan hij natuurlijk altijd wel.
Waarom zou dat onterecht zijn, hij heeft toch de volledig zorg voor het paard op zich genomen. Dat daar alleen tegenover zou staan dat hij zichzelf in de kijker heeft gereden, dan is dat niet genoeg. Het is heel normaal dat er een flink maandbedrag wordt gevraagd aan de eigenaar voor het rijden van een paard.
mbkaatje schreef:Als er uiteindelijk geen mede-eigenaarschap voor Tommie Visser inzit (via de rechter), dan zal hij toch in ieder geval stallinggeld en alle bijkomende kosten van mevrouw Beelen willen hebben.
Paard is sowieso niet geblesseerd en is tegen de wil van Tommie bij hem weg gehaald. Dat kan je dan toch "risico van het vak" noemen.
mbkaatje schreef:Jahoor, dat kan ook, maar dan staat er dus wat tegenover. Wat precies de afspraken zijn, weten wij met z'n allen niet.
Alleen nu wordt er beweerd (als ik het goed begrijp) dat TV totaal met lege handen zou moeten komen te staan omdat er geen afspraken op papier staan. Dat is niet reeel
mbkaatje schreef:Oke! Zoals ik al zei weten we met zn allen hier niet wat de afspraken zijn.
En ik bedoel te zeggen dat het moeilijk is aan te tonen, als er niets op papier staat, wat de afspraken zijn. Als het dan eventueel tot een procedure bij de rechtbank komt en die oordeelt dat er geen afspraken zijn gemaakt, dan zal TV toch vergoeding voor de door hem gemaakte (stalling)kosten als tegeneis aan gaan voeren.
mbkaatje schreef:Gewoon jammer hoe het nu loopt. TV verliest een mogelijkheid om naar de OS te gaan en mw. Beelen verliest een deel van de winst denk ik. Vingino wordt hier in ieder geval niet beter van. Of hij moet naar een andere ruiter gaan die er ook zo goed mee overweg kan.
terpentijn schreef:Sowieso een hele negatieve toestand, ook qua reputatie, voor Tommie Visser, met die verhalen over wietplantages op het stallencomplex. Dat is "killing" voor je reputatie in de paardenwereld, ongeacht hoe verdienstelijk je ook reed.
Ik zie hem Vingino ook niet meer terugkrijgen , de standpunten zullen over en weer wel aardig verbitterd zijn, inmiddels.
Hoe dan ook uiterst slechte P.R. (zo wil je in de media gewoon niet over de tong gaan of bekend staan).
Jammer, ze hadden het beter onderhands kunnen uitvechten/oplossen.
terpentijn schreef:Sowieso een hele negatieve toestand, ook qua reputatie, voor Tommie Visser, met die verhalen over wietplantages op het stallencomplex. Dat is "killing" voor je reputatie in de paardenwereld, ongeacht hoe verdienstelijk je ook reed.
Ik zie hem Vingino ook niet meer terugkrijgen , de standpunten zullen over en weer wel aardig verbitterd zijn, inmiddels.
Hoe dan ook uiterst slechte P.R. (zo wil je in de media gewoon niet over de tong gaan of bekend staan).
Hermelientje schreef:terpentijn schreef:Sowieso een hele negatieve toestand, ook qua reputatie, voor Tommie Visser, met die verhalen over wietplantages op het stallencomplex. Dat is "killing" voor je reputatie in de paardenwereld, ongeacht hoe verdienstelijk je ook reed.
Ach in sommige situaties is het "killing" om zo'n reputatie te hebben. Ik heb persoonlijk nog niet kunnen ontdekken dat het de (Nederlandse) paardenwereld erg veel uitmaakt waar het geld vandaan komt.
Hermelientje schreef:Ik had natuurlijk ook moeten zeggen vur en vele anderen uitgezonderd.![]()
Het was wat generaliserend maar het is toch zo maar mogelijk dat ons hippische Olympische team in het verleden gesponsord is geweest en nog wordt gesponsord door fraudeurs, wapenfabrikanten en wellicht wiettelers.