Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:17

zou hij dan ook nog 4 jaar trainingsgeld kunnen eisen?

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:18

Telegraaf vandaag :

Beslaglegging

Omdat justitie niet kon vaststellen wie van beide partijen betere rechten had, was het OM van plan het paard aan Van Beelen terug te geven. Volgens advocaat van Visser, Luc Schelstraete, omdat zij Vingino op de bewuste avond al in de trailer had geladen en het dier daarom onder haar hoede was. Visser liet gisteren net op tijd beslag leggen, om dat te voorkomen. In afwachting van de uitkomst van een civiele procedure blijft Vingino in bewaring op neutraal terrein van justitie.

Voorlopig kunnen ruiter en paard niet samen trainen. Dat kan deelname aan het WK over ruim vier maanden en mogelijk zelfs de Olympische Spelen in de weg staan. Schelstraete wil dan ook dat er snel nagedacht wordt over hoe het duo hun vorm kan behouden.

Tommie Visser blijft kalm onder de situatie. „In de paardensport heb ik al veel tegenslagen te verduren gehad. Het is heel vervelend, maar paniek lost op dit moment niets op. Ik wil gewoon dat de mede-eigenaresse zich aan de afspraken houdt."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2248 ... ter__.html

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:19

Knakker schreef:

Dat is wel een beetje laat gok ik zo. Als daar nooit afspraken over gemaakt zijn kan je achteraf toch niet komen dat iemand zoveel geld over zo'n lange tijd moet betalen. Hij heeft hoe dan ook zichzelf ook in de kijker kunnen zetten. Momenteel wat negatief en weet niet of mensen nu happig zijn om hem hun paard te laten uitbrengen. Maar het zo volledig onterecht zijn als hij dat wel zou krijgen. Proberen kan hij natuurlijk altijd wel.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:22

Gut o gut, het is net alsof hij al bijna zeker was dat hij naar het WK of OS zou gaan. Ze lopen wel erg hard van stapel.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:25

WK wil ik best geloven, maar OS niet. Er kunnen maar 4 mee waarvan 3 in het team. En er zijn genoeg die zich al bewezen hebben op niveau en Tommie kwam later pas op gang. Het is niet onmogelijk...maar ik had de kans niet heel hoog ingeschat. Nu sowieso niet meer want ik zie. Vingino helaas...niet meer terug bij Tommie terugkomen denk ik..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:32

Zwartje07 schreef:
Knakker schreef:

Dat is wel een beetje laat gok ik zo. Als daar nooit afspraken over gemaakt zijn kan je achteraf toch niet komen dat iemand zoveel geld over zo'n lange tijd moet betalen. Hij heeft hoe dan ook zichzelf ook in de kijker kunnen zetten. Momenteel wat negatief en weet niet of mensen nu happig zijn om hem hun paard te laten uitbrengen. Maar het zo volledig onterecht zijn als hij dat wel zou krijgen. Proberen kan hij natuurlijk altijd wel.

Waarom zou dat onterecht zijn, hij heeft toch de volledig zorg voor het paard op zich genomen. Dat daar alleen tegenover zou staan dat hij zichzelf in de kijker heeft gereden, dan is dat niet genoeg. Het is heel normaal dat er een flink maandbedrag wordt gevraagd aan de eigenaar voor het rijden van een paard.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:37

mbkaatje schreef:
Waarom zou dat onterecht zijn, hij heeft toch de volledig zorg voor het paard op zich genomen. Dat daar alleen tegenover zou staan dat hij zichzelf in de kijker heeft gereden, dan is dat niet genoeg. Het is heel normaal dat er een flink maandbedrag wordt gevraagd aan de eigenaar voor het rijden van een paard.

Ik heb heel vaak voor fokkers paarden gereden, waarbij de afspraak was, bij verkoop delen we de winst. Maar als zo'n paard na een jaar een blessure kreeg of het niet meer deed, denk je toch niet dat ik achteraf de kosten kon indienen of wel?

Dat is gewoon het risico van op deze manier zaken doen, dan moet je maar zo slim zijn om de boel op papier te zetten. Ik snap sowieso niet dat je op het nivo waarop Vingino loopt zo naief bent dat je denkt dat het wel goedkomt.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:49

mbkaatje schreef:
Zwartje07 schreef:

Omdat het nooit besproken is. Zou mooi wezen als mensen dingen zo gezegd voor je gaan doen en dan later je de rekening presenteren. Als ik mijn auto naar de garage breng en de kosten lopen ontzettend op moet de garage mij toch ook om toestemming vragen ze gaan toch niet zomaar voor 2000 euro fiksen aan de auto en dan verwachten dat ik het maar even op tafel gooi.

Lisitano

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:56

Nou inderdaad. Dan ga ik ook even wat factuurtjes maken nu :')

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:01

Als er uiteindelijk geen mede-eigenaarschap voor Tommie Visser inzit (via de rechter), dan zal hij toch in ieder geval stallinggeld en alle bijkomende kosten van mevrouw Beelen willen hebben.
Paard is sowieso niet geblesseerd en is tegen de wil van Tommie bij hem weg gehaald. Dat kan je dan toch geen "risico van het vak" noemen.
Laatst bijgewerkt door mbkaatje op 08-04-14 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:03

mbkaatje schreef:
Als er uiteindelijk geen mede-eigenaarschap voor Tommie Visser inzit (via de rechter), dan zal hij toch in ieder geval stallinggeld en alle bijkomende kosten van mevrouw Beelen willen hebben.
Paard is sowieso niet geblesseerd en is tegen de wil van Tommie bij hem weg gehaald. Dat kan je dan toch "risico van het vak" noemen.

Dat kan hij wel willen maar het is toch echt z'n eigen schuld dat hij de boel niet op papier heeft gezet. Hij kan heel veel willen maar of het z'n gelijk gaat halen dat betwijfel ik. Zo kan iedereen natuurlijk gaan werken. Eerst dingen doen voor ander en dan later de rekening geven zo werkt het niet. Je maakt vooraf afspraken. Niet pas als het misloopt want dan ben je gewoon te laat.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:11

Zwartje07: jij vindt dus dat omdat er niets op papier staat dat het totaal zijn schuld is en alle kosten voor zijn rekening neemt. Dat is totaal niet reeeel. Als het zo is dat er geen afspraak zijn gemaakt dan zou mw. Beelen echt wel een maandelijks bedrag hebben moeten betalen. Jouw bewering kan gewoon niet kloppen. Over het algemeen doen ruiters het echt niet zo. Zou lekker zijn. Hoe verdienen ze dan hun geld? Daar moet echt wel iets tegenover staan.

Hoe het echt in elkaar zit weet je niet, ik denk dat niemand hier op Bokt dat met zekerheid kan zeggen.
Maar TV zegt afspraken met haar te hebben gemaakt. Hij zou het paard verder opleiden, en hiervoor niets in rekening brengen in ruil voor mede-eigenaarschap. Blijkbaar beweert mw. Beelen dat dat niet zo is. Prima. De rechter zal hierover een beslissing moeten nemen. Maar ik weet (bijna) zeker dat de advocaat van TV zich op het standpunt zal stellen dat TV mede-eigenaar is van Vingino en voor het geval de rechter daar anders over zal denken, dat hij een vergoeding zal eisen voor de tijd dat TV Vingino heeft getraind.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:48

MBkaatje: het kan toch ook gewoon zo zijn dat er een afspraak lag dat TV het paard zou trainen en er een winstdeling zou zijn op het moment dat het paard verkocht zou worden. Zo gaat het toch ook vaak? Dan wordt er pas afgerekend als het paard is verkocht. Dan hoeft een ruiter geen medeeigenaar te worden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:52

Jahoor, dat kan ook, maar dan staat er dus wat tegenover. Wat precies de afspraken zijn, weten wij met z'n allen niet.
Alleen nu wordt er beweerd (als ik het goed begrijp) dat TV totaal met lege handen zou moeten komen te staan omdat er geen afspraken op papier staan. Dat is niet reeel

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:54

mbkaatje schreef:
Jahoor, dat kan ook, maar dan staat er dus wat tegenover. Wat precies de afspraken zijn, weten wij met z'n allen niet.
Alleen nu wordt er beweerd (als ik het goed begrijp) dat TV totaal met lege handen zou moeten komen te staan omdat er geen afspraken op papier staan. Dat is niet reeel

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat hij niet achteraf met de rekening aan kan komen. Verder weten wij helemaal niets wat er afgesproken is en wat de eigenaar van plan is. Dat ze het dier wil verkopen sluit niet uit dat ze Tommie niets geeft. Hij wil alleen het paard niet kwijt en zij waarschijnlijk wel. Samenwerking gaat er niet meer in zitten gok ik zo.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:03

Oke! Zoals ik al zei weten we met zn allen hier niet wat de afspraken zijn.

En ik bedoel te zeggen dat het moeilijk is aan te tonen, als er niets op papier staat, wat de afspraken zijn. Als het dan eventueel tot een procedure bij de rechtbank komt en die oordeelt dat er geen afspraken zijn gemaakt, dan zal TV toch vergoeding voor de door hem gemaakte (stalling)kosten als tegeneis aan gaan voeren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:07

mbkaatje schreef:
Oke! Zoals ik al zei weten we met zn allen hier niet wat de afspraken zijn.

En ik bedoel te zeggen dat het moeilijk is aan te tonen, als er niets op papier staat, wat de afspraken zijn. Als het dan eventueel tot een procedure bij de rechtbank komt en die oordeelt dat er geen afspraken zijn gemaakt, dan zal TV toch vergoeding voor de door hem gemaakte (stalling)kosten als tegeneis aan gaan voeren.

Zou kunnen. En dan zou Van Beelen weer kunnen zeggen dat was afgesproken dat hij een winstdeling zou ontvangen als het paard was verkocht. Die in het algemeen hoger uitvalt dan puur en alleen betaling voor stalling en training. Ik denk dat Van Beelen best graag voor dat laatste gaat.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:11

Ook dat kan uiteraard. De tegeneis treedt dan ook alleen in werking als TV niets zou ontvangen. Een eventuele winstdeling zou ook prima zijn denk ik.

Gewoon jammer hoe het nu loopt. TV verliest een mogelijkheid om naar de OS te gaan en mw. Beelen verliest een deel van de winst denk ik. Vingino wordt hier in ieder geval niet beter van. Of hij moet naar een andere ruiter gaan die er ook zo goed mee overweg kan.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:15

Sowieso een hele negatieve toestand, ook qua reputatie, voor Tommie Visser, met die verhalen over wietplantages op het stallencomplex. Dat is "killing" voor je reputatie in de paardenwereld, ongeacht hoe verdienstelijk je ook reed.
Ik zie hem Vingino ook niet meer terugkrijgen , de standpunten zullen over en weer wel aardig verbitterd zijn, inmiddels.
Hoe dan ook uiterst slechte P.R. (zo wil je in de media gewoon niet over de tong gaan of bekend staan).
Jammer, ze hadden het beter onderhands kunnen uitvechten/oplossen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:15

mbkaatje schreef:
Gewoon jammer hoe het nu loopt. TV verliest een mogelijkheid om naar de OS te gaan en mw. Beelen verliest een deel van de winst denk ik. Vingino wordt hier in ieder geval niet beter van. Of hij moet naar een andere ruiter gaan die er ook zo goed mee overweg kan.

Dat laatste kan ook zomaar gebeuren. Er zijn meer topruiters verlegen om een goed paard. Moet wel klikken natuurlijk, dat dan weer wel.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:24

terpentijn schreef:
Sowieso een hele negatieve toestand, ook qua reputatie, voor Tommie Visser, met die verhalen over wietplantages op het stallencomplex. Dat is "killing" voor je reputatie in de paardenwereld, ongeacht hoe verdienstelijk je ook reed.
Ik zie hem Vingino ook niet meer terugkrijgen , de standpunten zullen over en weer wel aardig verbitterd zijn, inmiddels.
Hoe dan ook uiterst slechte P.R. (zo wil je in de media gewoon niet over de tong gaan of bekend staan).

Ik denk dat dat wel meevalt, ik kan mij herinneren dat een hengstenhouder voor verkrachting heeft gezeten en dat die ook gewoon weer vrolijk mee doet in het circuit.

En zo zit er heel veel fout geld in paardenland.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:51

terpentijn schreef:

Ach in sommige situaties is het "killing" om zo'n reputatie te hebben. Ik heb persoonlijk nog niet kunnen ontdekken dat het de (Nederlandse) paardenwereld erg veel uitmaakt waar het geld vandaan komt. ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:05

Hermelientje schreef:
terpentijn schreef:

Ach in sommige situaties is het "killing" om zo'n reputatie te hebben. Ik heb persoonlijk nog niet kunnen ontdekken dat het de (Nederlandse) paardenwereld erg veel uitmaakt waar het geld vandaan komt. ;)

In bepaalde kringen niet nee.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:54

Ik had natuurlijk ook moeten zeggen vur en vele anderen uitgezonderd. ;)
Het was wat generaliserend maar het is toch zo maar mogelijk dat ons hippische Olympische team in het verleden gesponsord is geweest en nog wordt gesponsord door fraudeurs, wapenfabrikanten en wellicht wiettelers. :+

Dan lijkt op papier de schoenenfabrikant Ecco en speelgoedfabrikant Lego als sponsors van het Deense team wat braver, maar wie weet wat zich daar allemaal afspeelt. En we verslaan de Denen wel steeds. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:28

Hermelientje schreef:
Ik had natuurlijk ook moeten zeggen vur en vele anderen uitgezonderd. ;)
Het was wat generaliserend maar het is toch zo maar mogelijk dat ons hippische Olympische team in het verleden gesponsord is geweest en nog wordt gesponsord door fraudeurs, wapenfabrikanten en wellicht wiettelers.

Geldt ook voor de autosport. Dat zit ook zat "verkeerd geld" tussen, vertel mij wat :D :D :D :D :D :D