Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PhiaBink schreef:Hou op met speculeren!
PhiaBink schreef:Er zijn er maar 2 of 3 die het hele verhaal snappen. De rest speculeert er op los als een dolle stier.
Het is een consumenten verkoop, Bedrijf-partikulier. Dan geld het consuementenrecht. Zie een post een paar pagina's verder. Nogmaals, daar gaat het om. Nogmaals, er is misschien 30 % van de hele geschiedenis uitgezonden. Hou daar eens rekening mee. Niemand, op 2 of 3 na, weet 100% wat er is gebeurt, gedaan, gemailt, gebelt, aangetekende brieven, behandeld, medicatie enz.
Hou op met speculeren!
Niwla schreef:chevax schreef:Jytte heeft er toch zelf voor gekozen om op internet lovende verhalen neer te zetten over dit paard en om mee te werken aan een tv-programma? Op basis daarvan vormen mensen nu hun mening en volgens mij was dat ook de bedoeling? Jammer dat dit nu voor jouw gevoel minder uitpakt voor Jytte, maar ze heeft zelf op alle manier publiciteit gezocht en gekregen. Moet iedereen dan nu denken "ja maar, er is nu vast slechts 30% uitgezonden?".
Ik vind eerlijk gezegd de houding van de advocaten hier erg kwalijk: zeggen dat hij wilde schikken en nu niet meer... Eigenlijk ook schandalig dat je dus in principe iedereen in om het even welke zaak kunt dwingen te schikken, om zo een rechtszaak te voorkomen. Je kunt daadwerkelijk een ander kapot-procederen.
Ja maar Jytte heeft er niet voor gekozen dat de helft maar uitgezonden werd, waardoor het verhaal maar voor de helft duidelijk is nu.
Zij heeft de beelden niet eerder gezien dan wij.
Marjoow schreef:Nou, vertel ons dan even de overige 70%, aangezien je het allemaal zo goed weetOp chronologische volgorde graag.
chevax schreef:Oh, dus nu ligt het aan de montage... Dus eerst aan de handelaar en nu aan de montage. Maar vooral niet aan domme pech en zeker niet aan Jytte die misschien zelf ook anders had kunnen handelen
Suelza schreef:Dat kunnen ze ook niet, want ze hebben het paard niet gezien.
Maar evengoed is het wel gratis reclamedat is nooit verkeerd op Nationale Televisie!
Jannepauli schreef:PhiaBink schreef:Er zijn er maar 2 of 3 die het hele verhaal snappen. De rest speculeert er op los als een dolle stier.
Het is een consumenten verkoop, Bedrijf-partikulier. Dan geld het consuementenrecht. Zie een post een paar pagina's verder. Nogmaals, daar gaat het om. Nogmaals, er is misschien 30 % van de hele geschiedenis uitgezonden. Hou daar eens rekening mee. Niemand, op 2 of 3 na, weet 100% wat er is gebeurt, gedaan, gemailt, gebelt, aangetekende brieven, behandeld, medicatie enz.
Hou op met speculeren!
Welnu... misschien moet de dame in kwestie dan zelf maar eens met een toelichting komen. Tenslotte was ze zeer recentelijk nog actief op bokt.
chevax schreef:Zoals ik het zie, op basis van alles wat er hier is gepasseerd (dus zowel Jytte haar verhalen en die van de verkoper) is dat er een paard is gekocht zonder contract, dit paard ziek is geworden, de koper toen dacht dat een contract wel handig zou zijn want dan kun je dat ook ontbinden (en dan komt die bepaling over consumentenrecht goed van pas) en dat dus ook heeft proberen te doen. Dat is toch ook geen manier van handelen?
Niwla schreef:Tuurlijk heeft Jytte pech gehad en had ze dingen achteraf anders kunnen doen, maar dat verandert niets aan het feit dat vd Berg niet thuis gaf op het moment dat Rubis ziek bleek te zijn..
PhiaBink schreef:Nogmaals, er komt een vervolg van alle afleveringen. Dus heb geduld en de 70% zal dan naar voren komen
Niwla schreef:chevax schreef:Oh, dus nu ligt het aan de montage... Dus eerst aan de handelaar en nu aan de montage. Maar vooral niet aan domme pech en zeker niet aan Jytte die misschien zelf ook anders had kunnen handelen
Ik vind jouw vergelijking een beetje krom eerlijk gezegd, alsof we nu alleen de montage de schuld geven van alle ellende?![]()
We zeggen alleen dat door de montage het verhaal niet helder is, waardoor Jytte in een kwaad daglicht wordt gesteld. Tuurlijk heeft Jytte pech gehad en had ze dingen achteraf anders kunnen doen, maar dat verandert niets aan het feit dat vd Berg niet thuis gaf op het moment dat Rubis ziek bleek te zijn.
Ze kon sowieso aanspraak maken op het consumentenrecht, met of zonder contract.
Suelza schreef:matasja schreef:Wij hebben welsh ponys gefokt en verkocht naar frankrijk, daar ging een hele veterinaire keuring aan vooraf, dus ben ervan overtuigd dat hij gezond hier is gekomen.
Wordt ervoor export geen bloed getrokken trouwens?
nynke55 schreef:chevax schreef:Zoals ik het zie, op basis van alles wat er hier is gepasseerd (dus zowel Jytte haar verhalen en die van de verkoper) is dat er een paard is gekocht zonder contract, dit paard ziek is geworden, de koper toen dacht dat een contract wel handig zou zijn want dan kun je dat ook ontbinden (en dan komt die bepaling over consumentenrecht goed van pas) en dat dus ook heeft proberen te doen. Dat is toch ook geen manier van handelen?
Dat kan ik me op zich wel voorstellen. Stel je koopt een paard op goed vertrouwen, beestje begint te hoesten en mensen beginnen te zeggen: dan breng je hem toch terug? En dan bedenk je je dat je geen contract hebt.
Het is wel een beetje dom, maar in eerste instantie niet persee oneerlijk.
Suelza schreef:matasja schreef:Wij hebben welsh ponys gefokt en verkocht naar frankrijk, daar ging een hele veterinaire keuring aan vooraf, dus ben ervan overtuigd dat hij gezond hier is gekomen.
Wordt ervoor export geen bloed getrokken trouwens?
PhiaBink schreef:Niwla schreef:Het gaat er ook helemaal niet over dat hij haar gebeten heeft. Het wordt weer compleet uit zijn verband getrokken hier.
Die piep kleine muis is nu een mammoet geworden!. Pfffff ik zit echt met kromme tenen en met nek haren overeind te lezen wat er allemaal erbij verzonnen is.