Abacab schreef:Dat vind ik nu zoopvallend aan de discussie. Horseyfries heeft respect voor Kottas, ik heb ook al vaak aangegeven veel respect te hebben voor Klimke, Boldt, Willems, Swaab etc. Geen enkele voorstander van het LDR trainen heeft zich hier ooit neerbuigend of aanvallend uitgelaten over andere ruiters die wel op een klassieke manier trainen.
Die absurde kampvorming vind je vooral hier op Bokt en ik begrijp niet waar dat vandaan komt.
Sterker nog, mensen die me totaal niet kennen menen nu al te kunnen vertellen dat ik niet weet wat durchlassig is en dat ik nooit volgens het Scala ben opgeleid. Hoe ze erbij komt mag Joost weten, waarschijnlijk omdat zij zelf nooit aan den lijve heeft ondervonden wat durchlassig is en al helemaal niet dat dat ultieme gevoel nog verbeterd door LDR training. Laat me je vertellen dat ik langer klassiek ben opgeleid dan dat ik LDR rijd en dat dat niet bij de minsten was.
Stilstaan is achteruitgaan, dat hebben mensen als Sjef, Anky en Tineke heel goed begrepen. Andere mensen hebben blijkbaar meer moeite met het idee dat er dingen kunnen veranderen en dat dat niet persé slecht hoeft te zijn.
Het blijft voor mij een raadsel hoe mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk, zo geheimzinnig kunnen doen over hun eigen rijden. Wat heb je te verbergen? Kan eigenlijk maar één ding zijn: dat je niet kunt laten zien wat je predikt, want anders deed je het wel!

paarden knappen er enorm van op, de bewegingen worden steeds "beter"

Verdere discussie zinloos............