Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:44

@ Purkie.. tja, als je geen verschil kunt zien.. dan twijfel ik ernstig aan jouw kunde om dressuur op enig niveau te kunnen beoordelen. :)

@ Ayasha - kun je je opmerking toelichten, snap er in de context geen bal van.

@Marga: mijn post over Gal|Romanov was slechts bedoelt om, inhakend op de gedachte dat Matthias Rath volgens sommigen méér tijd moet krijgen om een paard als Totilas te kunnen (na)rijden, enigzins te logenstraffen. Niet off-topic dus.

Ayasha
Blogger

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:48

Dat er blijkbaar niet eens geweten is dat Totilas LDR getraind werd en dat Rath nu over zijn ..... krijgt omdat ie naar LDR gaat grijpen... :+

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:48

Jannepauli schreef:
@ Purkie.. tja, als je geen verschil kunt zien.. dan twijfel ik ernstig aan jouw kunde om dressuur op enig niveau te kunnen beoordelen. :)

het gaat juist om het grote verschil:) en mijn bril staat idd anders op mijn neus.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:46

Hoelaat verschijnen Totilas en Matthias vandaag in Vechta?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:52

Ayasha schreef:
Dat er blijkbaar niet eens geweten is dat Totilas LDR getraind werd en dat Rath nu over zijn ..... krijgt omdat ie naar LDR gaat grijpen... :+

Edward en Nicole Werner zijn bij Anky en Sjef weggegaan en hebben Totilas (verder?) zelf getraind.
Ik weet niet of Nicole en Edward hun manier van trainen precies te vergelijken is met de training bij Sjef en Anky, ze zijn er natuurlijk wel door beïnvloed, maar ben wel benieuwd waarom ze er gestopt zijn.

Een aantal klassiek rijdende Duitsers zijn inderdaad tegen de "Hollandse" manier van trainen.
Wat wel op valt is dat er gezegd wordt...
Citaat:
Klaus Balkenhol, Olympiasieger, früherer Trainer Raths und ehemaliger US-Coach, verkündete: "Wir bedauern zutiefst, dass Matthias Alexander Rath diesen umstrittenen Weg beschreiten will." Und weiter: "Die von Sjef Janssen vertretene Methode ist nach unserer Erkenntnis nicht mit den Grundsätzen einer pferdegerechten Ausbildung vereinbar."

Dat zal de familie Rath nu in de praktijk kunnen ontdekken.
Misschien wel een doorbraak in de (negatieve) beeldvorming over "Roll-kur" en misschien ontdekken ze dat deze manier van trainen en de klassieke manier van trainen helemaal niet zulke verschillende werelden zijn, in elk geval niet qua diernvriendelijkheid...
Ik hoop het. Dan heeft deze ruiterwissel misschien nog een positieve bijdrage aan acceptatie van deze manier van trainen. Mits Sjef uiteraard echt diervriendelijk traint. Daar kan ik niet over oordelen

Ik denk trouwens dat Sjef veel meer bij kan dragen dan alleen maar diep en rond rijden... Ik denk dat het vooral zal gaan om rust in het paard krijgen, kleinere hulpen geven en nog minder doen, alleen wanneer het nodig is en dan consequent. Het gaat denk ik om hoe je met zulke gevoelige en hete paarden om kunt gaan. Met alleen maar vasthouden of in de krul laten lopen kom je er niet, dat zag je wel, dan krijg je een bommetje! Loslaten, en het paard bezig houden zodat het geen tijd heeft om zelf dingen te bedenken en het over te nemen. Maar goed, we zullen het wel zien tegen die tijd. Ben erg benieuwd!

En zoals meneer Rath klinkt, hebben we inderdaad niet veel kans dat men Totilas zonder slag of stoot af zal staan voorlopig.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:08

joyce B schreef:
Een aantal klassiek rijdende Duitsers zijn inderdaad tegen de "Hollandse" manier van trainen.

Even een kleine correctie, in denk dat die "Hollandse" manier van trainen toch niet zo Hollands is, aangezien Nicole Uphoff Rembrandt al lang en breed via LDR trainde voordat het in Nederland aan kwam. Zij leerde het van Harry Boldt..

Afbeelding

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:09

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:10

Ja, maar Bomba.. dat was maar 5 seconden per keer. Langer mag niet :P

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:12

Sjoert schreef:
Ja, maar Bomba.. dat was maar 5 seconden per keer. Langer mag niet :P

5 seconden of niet, iedereen weet dat Rembrandt LDR werd gereden.. Zo Hollands is LDR dus niet ;)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:17

setteke schreef:
Toltilas is legendarisch. Geen enkel paard haalt dat nivo meer, elk paard nadien is een teleurstelling.
Tenminste zo zie ik het tegenwoordig.

Dat is een gedurfde uitspraak hoor:)! Er zal echt weer een ander fenomeen komen denk ik zo. Misschien is stoppen op je hoogtepunt wel zo slim, dan blijf je voor altijd dat legendarische paard.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:36

reed PS zelf ook niet laag en rond toen hij nog sprong en paarden trainde? Hij was meende ik ook wel redelijk omstreden om zijn manier van rijden toen? Veel meer springruiters rijden hun paarden diep en rond, maar dan wel met een lagere halshouding (zoals Anky dat af en toe liet zien met een hoge hals en dan zo ver achter de loonlijn, dat vind ik er persoonlijk niet zo prettig uit zien, liever de neus op hoogte van de voorbenen)

De naam "Hollandse School" heb ik er niet aan gegeven, en vind dat neutraler klinken dat Roll-kur

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:21

oh wow, Edward en Ramanov doen het goed samen zeg!

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:40

NatassJa schreef:
Ik denk dat de heer "Papa" Rath een beetje last heeft van grootheidswaanzin.

Dat denk ik ook!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:00

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:20

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:25

Wat zou ik dit graag zien gebeuren :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:56

Er is op Duitse fora nogal wat commentaar dat Totilas niet klassiek gereden zou zijn.
Misschien is dat waar, en heeft Matthias daarom moeite om een eenheid met Totilas te worden.

Romanov daarentegen is klassiek geschoold, en het kost Edward veel minder tijd dan MAR om toch een begin van eenheid te laten zien.

Dat is wel bijzonder. Je kunt je afvragen of het zin heeft dat de combinatie Totilas-MAR wel 'gered' moet worden door te gaan trainen bij SJ.
Zou het kunnen zijn dat Totilas toch klassieker geschoold is dan sommige mensen denken?

Overigens wijken de commentaren op de Duitse fora niet eens zoveel af van de commentaren hier. Inhoudelijk gezien, dan.
De vorm .. die is in Duitsland vele malen correcter dan hier op Bokt.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:14

Sorry voor het offtopic, maar ga er even geen nieuw topic voor openen.

Via clipmyhorse is de hengstenshow nu live te volgen, oa Astrix komt nog.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:16

Komt Totilas nog :) ?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:16

Ben ik ook benieuwd naar, of Toot nog komt :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:17

Nee morgen was de planning. Ik kan even niet vinden of dan ook uitgezonden wordt...

Edit: Staat er niet tussen, dus denk het niet.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:19

Huh, Toot kwam toch vandaag?
Hoelang duurt die hengstenshow dan??

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:22

Floor_x schreef:
Huh, Toot kwam toch vandaag?
Hoelang duurt die hengstenshow dan??

Nee, de show van PS was de 12e weer, dat is morgen. Dit is ook in Vechta, maar een andere hengstenhouderij. Zie ik nu pas trouwens, was weer te snel. Nu is het helemaal offtopic :o

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:33

Ik heb eens wat zitten googelen en ik kwam wat tegen wat de blessures zou kunnen verklaren. Voor Edwards tijd heeft Totilas een hoefblessure gehad. Bovendien vertelt Renirie dat Totilas moeilijke voeten had toen hij ermee begon. Dunne wand en scheuren. Bovendien heeft Totilas nu een andere hoefsmid die nog eens door Renirie is geinstrueerd over hoe hij Totilas op de ijzers moeten zetten. Renirie is een kunstenaar en zegt dat hij als hoefsmid er goed voor moest zorgen dat de balans goed was. Dus om nu alles op MAR af te schuiven vind ik kort door de bocht. Het rijden, ja, maar de blessures, ik vraag het me af.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:14

het management er omheen met de hoefsmid was in eerdere topics ook al genoemd. Ook dat ze Totilas in Duitsland anders op de ijzers hadden gezet/ander beslag hadden gegeven.

Verandering is niet altijd beter.