Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:08

stef schreef:
Waar zie jij het langdurige spoorgebruik dan Bandida?

Ik zag in dat filmpje iemand rondjes draaien met een paard en daar iedere keer het spoor bij gebruiken.

LadyMadonna

Re: Oproer op internet door trainingsfilmpjes Reining *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:08

ah ok, want bij craig viel het me niet op nl :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:12

Op het voorblad van Bokt staat toevallig de verklaring voor dit soort praktijken duidelijk uitgelegd vandaag. Er komt een veel te jonge tophengst te overlijden, en zijn carrière wordt in één zin samen gevat: "Who Whiz It' had een bedrag van $81.521 aan Life Time Earnings en zijn nakomelingen wonnen samen meer dan $254.000."

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:13

Al eerder gezegt, Money makes the world go around.

En daarom moet IMO de topsport aangepakt worden. Meer dan een individuele ruiter

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:16

Wranglerbutt schreef:
@MissPK: :? Jouw paard neemt die houding uit zichzelf aan? Wanneer dan? Als -ie gaat slapen?
Ik ken jouw paard IRL én van honderden foto's die ik hier op Bokt heb gezien en heb die pose alleen gezien als hij ergens aan snuffelt.
Natuurlijk houdt ieder paard zijn hoofd wel eens in deze houding, maar als je gelooft dat het in de hedendaagse reining zonder intensieve training gebeurd, geloof je kennelijk in sprookjes of beleid je struisvogelpolitiek. Of je vindt de trainingsmethoden acceptabel, kan ook nog -O-

Heel veel goed gefokte quarters lopen uit nature met het hoofd laag. We hebben er zelf ook eentje. Dus wat je zegt is klinkklare onzin.

Nogmaals, het is gewoon niet normaal, verschrikkelijk zelfs , wat die Schmersal doet, maar niet iedereen traint zoals op dat filmpje, ook niet in de top! Je hebt verschillende rijstijlen en je ziet op dat filmpje de meest verrotte manier/rijstijl .

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:17

Bandida schreef:
Op het voorblad van Bokt staat toevallig de verklaring voor dit soort praktijken duidelijk uitgelegd vandaag. Er komt een veel te jonge tophengst te overlijden, en zijn carrière wordt in één zin samen gevat: "Who Whiz It' had een bedrag van $81.521 aan Life Time Earnings en zijn nakomelingen wonnen samen meer dan $254.000."

wat heeft koliek met mishandeling te maken??

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:18

Paintless schreef:

Hu? Misschien moet je eerst nog eens lezen wat ik schreef.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:18

niks, dat wordt ook niet gesuggereerd, het gaat om de bedragen

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:22

stef schreef:
Al eerder gezegt, Money makes the world go around.

En daarom moet IMO de topsport aangepakt worden. Meer dan een individuele ruiter

Ja lijkt me ook. Weinig ruiters op topniveau rijden met hun eigen 'investeringsproduct' door de baan. En ze moeten niet voor niets ook door de dopingcontrole, je zal zo maar de jaaromzet van een miljoenenbedrijf maken of breken met een kleine offday.. de druk op de uitvoerders van het gebeuren (ruiters, grooms enz..) is enorm.

Dutchstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:49

DubbelDun schreef:
De juiste term is 'willingly guided' oftewel een paard wat zich graag/met genoegen laat sturen.
Dus niet door overmacht/pressie/angst verkregen.

Er zijn meerder termen 'juist'! Wie zegt trouwens dat 'willingly guided' niet door intimidatie is verkregen?
Tijdens de pattern zal het paard zeker die impressie geven dat het zich graag/met genoegen, zoals jij het noemt, laat rond sturen, maar met dit soort filmpjes kun je zien hoe zoiets verkregen wordt. En daar kunnen we allemaal onze kop voor het in het zand steken, maar het is nou eenmaal zo en het gebeurd nou eenmaal in de top (en niet alleen daar).

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:53

Mijn god zeg! idd hoe heeft deze man de top kunnen bereiken?!
en idd maar zeggen dat er bij dressuur oid te veel op het bit gereden word maar als ik dit zie word ik spontaan misselijk!

Dit is echt erg.. als je dan zo;n top ruiter bent moet het toch ook op een andere manier kunnen? :\

Logies dat het paard stopt terwijl hij de keus heeft stoppen of tegen de muur..

echt te erg voor woorden.. >;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:16

Dutchstar schreef:
Tijdens de pattern zal het paard zeker die impressie geven dat het zich graag/met genoegen, zoals jij het noemt, laat rond sturen,

ik vind het filmpje waarin GS de CRI in Bökeberg wint niet echt een voorbeeld van een paard dat zich graag laat rondsturen....

http://www.youtube.com/watch?v=LXGnceZ2qME

ik begrijp het ook niet dat dit door de jury's zo hoog beoordeeld wordt. Hij laat - en dan kijk ik naar de scharen van het bit - het paard in de proef geen moment echt los (en daar zit vast geen simpel bitje in die mond) het paard is veel achter de loodlijn en ziet er (in mijn ogen) geïntimideerd uit.
Aan de andere kant zijn het natuurlijk ook maar jury's en ook in die wereld 'kent ons ons' 8-) .

Ik vind dit filmpje een veel fijner gezicht:

http://www.youtube.com/watch?v=iksUAwJxbfQ

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:25

Bandida schreef:
Paintless schreef:

Hu? Misschien moet je eerst nog eens lezen wat ik schreef.

dat had ik gequote... wat jij schreef. maar omdat hij aan koliek is overleden....

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:33

'Ruiters'(zo wil ik ze niet eens noemen, maar voor het begrip) die zo met hun paarden omgaan, moeten ze voorgoed verbannen van deze dieren, dit noemen ze dan ook nog sport he pff...

Sixey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:36

Searcher schreef:
Ik ben geen westernruiter maar dit gebeurt in alle takken paardensport. Je hoeft dus geen dressuurruiter te worden omdat ze daar 'allemaal zo vriendelijk met hun paard omgaan.' Je moet de ruiter veroordelen, niet de sport.

Daar ben ik het wel mee eens!

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:43

He wat een vreselijk gezicht :( idd dan was de dressuur en springen al erg nu dit ook nog arme paarden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:01

essiedepessie schreef:
@ paintlinger: als je het in je proef doet heb je een 0score

[reactie op het 'vriendelijke trainingsfilmpje van CS]

Ja duh........maar in de inrijbak mag je je paard vooralsnog wel gewoon belonen hoor :roll:
Dus wat mij betreft nog steeds zo hypocriet as hell.....
In de proef krijg je ook een 0-score als je zo onnozel aan dat bit loopt te roppen met die 'rukarmpjes'......

Verder heb ik veel gelezen maar niet iets dusdanigs gevonden om op te reageren..... :n

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:11

Wie van de bokkers, die nu al 48 pagina's lang aan het miepen zijn geweest, heeft zijn of haar paard op dit topniveau gereden ???

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:13

Ariebren schreef:
Wie van de bokkers, die nu al 48 pagina's lang aan het miepen zijn geweest, heeft zijn of haar paard op dit topniveau gereden ???

Ik ben heeeel blij voor mijn paard dat ze niet op topniveau hoeft te rijden en het ook nooit hoeft te doen.
In welke discipline dan ook!
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-05-11 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:13

Ariebren schreef:

Doet dat er toe ... als het zo moet zou niemand op dat (top)nivo moeten willen rijden .

Ik snap ook niet dat er mensen zijn die dit goed willen praten ...
Laatst bijgewerkt door elllis op 29-05-11 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:14

Zo heb even na 2 dagen bij gelezen en me rot gelachen om de uitzonderlijk hoog begaafde reacties hier!
Echt dikke pluim daarvoor +:)+

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:15

Wie van de bokkers die zo miepen al 48 lang vind dit iets wat ze hun eigen paard niet aan willen doen.
Dit is geen top niveau dit is zielig

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:15

Ariebren schreef:

Wat mij betreft heeft mijn paard vandaag een topprestatie geleverd ja.
Gelukkig is dat subjectief :Y)
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 29-05-11 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:16

Het is in de hedendaagse dressuur overigens niet anders. Daar worden ook dingen beloond die uitermate dubieus zijn. Opgekropte paarden, rollkur, paarden die compleet op de voorhand lopen etc etc.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:17

Die van mij ook, ze ging foutloos een bos door :Y) Altijd prettig en voor dit beestje een prestatie op top niveau