Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:12

Seasons schreef:
Waar haalt Edward dat geld dan vandaan? Die neemt hij niet 1,2,3 op uit de bank. Edward heeft veel geld, maar niet zoveel.

Dat heet DEELS eigenaar zijn.
En Edward, Nicole en Happie zijn met z'n drieën niet blind. Die hebben al op 6/7 jarige leeftijd moeten zien dat dit een buitengewoon paard is en hadden destijds een deel over moeten nemen, toen er nog geen vraag naar hem was. Maar daar hebben ze niet voor gekozen (met hun redenen) en dan kun je dit soort situaties krijgen.

radijs

Henkjan schreef:
Ben ik de enige die de heer Visser niks verwijt? Ik vind het al geweldig dat hij Totilas zolang heeft aangehouden voor Edward (en Nederland) en als ik hem was had ik Totilas waarschijnlijk al lang verkocht!

Natuurlijk is het jammer voor Edward, maar als je paarden van een ander rijdt weet je dat dit kan gebeuren...

Absoluut niet... Voor zoveel geld kan je een paard niet laten staan... En menig ander eigenaar had hem al veeel eerder verkocht...

En inderdaad als je voor anderen rijd zit die kans er altijd in. Hoop alleen wel dat Edward gauw weer een nieuwe crack te rijden krijgt...

FBN

Wat ongeloofelijk rot voor edward zeg!!

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:13

Goed recht zeker, en de geldsom zal sowieso niet min zijn, dat doet een mens vast wel duizelen, niettemin ik vind het echt doodzonde...ik hoopte dat het met dit golden duo anders ging zijn, maar niet dus...ik vind het vooral erg voor Nederland, want nu komt hij dan voor een ander land uit, terwijl het de nederlandse trots was, vooral ook omdat het wel degelijk Edward zelf is die hem zover gebracht heeft, om dan nu een ander land te zien gaan lopen met de eer... :n

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:13

Henkjan schreef:
Ben ik de enige die de heer Visser niks verwijt? Ik vind het al geweldig dat hij Totilas zolang heeft aangehouden voor Edward (en Nederland) en als ik hem was had ik Totilas waarschijnlijk al lang verkocht!

Natuurlijk is het jammer voor Edward, maar als je paarden van een ander rijdt weet je dat dit kan gebeuren...

Ik vind het ook heel begrijpelijk; wat een geld. Iedereen die maar wat roept moet eens bij zichzelf te rade gaan: zouden zij dit paard aanhouden als het om zo veel geld gaat. En in 2 jaar kan heel veel gebeuren: het is nog maar afwachten of de Spelen gezond en wel gehaald worden. Bovendien moet hij zich tegen die tijd hebben bewezen als vaderpaard (vererver); als dit nou niet meezit is hij een stuk minder waard.
Ik geef de Vissers groot gelijk en Edward en Nicole zullen niet op een houtje hoeven bijten.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:14

smeetjoew schreef:
Seasons schreef:
Waar haalt Edward dat geld dan vandaan? Die neemt hij niet 1,2,3 op uit de bank. Edward heeft veel geld, maar niet zoveel.

Dat heet DEELS eigenaar zijn.
En Edward, Nicole en Happie zijn met z'n drieën niet blind. Die hebben al op 6/7 jarige leeftijd moeten zien dat dit een buitengewoon paard is en hadden destijds een deel over moeten nemen, toen er nog geen vraag naar hem was. Maar daar hebben ze niet voor gekozen (met hun redenen) en dan kun je dit soort situaties krijgen.

Nou.. effe (toen der tijds) 500.000 euro bij elkaar rapen doe je niet zomaar.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:14

Ontzettend sneu voor Edward!!!

Helaas is dit wel vaak de realiteit als het paard een andere eigenaar en ruiter heeft.
En het zat er al even aan te komen natuurlijk, het was niet de vraag of het ging gebeuren, alleen wanneer. Ik had gehoopt dat het na 2012 zou zijn, maar dat is nog een lange tijd en het risico om zo'n paard aan te houden is enorm groot.

Ben wel benieuwd wie de nieuwe ruiter/amazone gaat worden, heb wel ideeën, maar dat is natuurlijk niet meer dan speculatie.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:15

Ze hoeven 'm niet persé helemaal/voor de helft over te nemen. Hoe weet jij dat het destijds 500.000 was?

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:16

Diortje_vds schreef:
Goed recht zeker, en de geldsom zal sowieso niet min zijn, dat doet een mens vast wel duizelen, niettemin ik vind het echt doodzonde...ik hoopte dat het met dit golden duo anders ging zijn, maar niet dus...ik vind het vooral erg voor Nederland, want nu komt hij dan voor een ander land uit, terwijl het de nederlandse trots was, vooral ook omdat het wel degelijk Edward zelf is die hem zover gebracht heeft, om dan nu een ander land te zien gaan lopen met de eer... :n

Jij verwoordt precies zoals het voelt!
Het is een begrijpelijke stap, maar toch...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:16

Nebraska schreef:
Balen balen balen!!!!

Eeuwig zonde voor onze vaderlandse sport...weg kans op OS teamgoud!!! :( |( |( |(

Heul veul geld en dan is de keuze niet moeilijk.... :o

MAAAARRR!!! ik snap dat je je paard verkoopt als er zoveel geboden wordt. Zou ik ook doen.....maar ik reed net terug van mijn werk en was het zo aan het overdenken.
Ik zou hem met pijn in mijn hart waarschijnlijk ook verkopen...realiseerde ik me ineens:IN DE FASE IN MIJN LEVEN WAAR IK NU ZIT en de leeftijd die ik heb :D ......echter speel ik advocaat van de }>
:de heer en mevrouw Visser zitten in een andere levensfase en levensituatie. Ik zou niet meer tot 67 hoeven werken.....zij zijn al wat verder die leeftijd op aan het gaan en hebben al financiele middelen genoeg.....hoeveel kun je nog opmaken en hoeveel heb je dan nog nodig...om de kist mee te bekleden?!...Ik persoonlijk zou in hun situatie wellicht toch het risico nemen en voor de glorie gaan......(je zou toch nog genoeg verdienen met de dekkingen en eventueel verkoop na OS.....)
Kan het niet uit mijn hoofd krijgen ...volgens mij is het bij de Vissertjes toch ook wel een beetje het Dagobertsyndroom.

Maar ja NO GUTS NO GLORY....

Als je van een paard hou.. boeit mij het geld egt niet.. tog snep ik het wel hoor, maar zooooo zonde..
als ik dit weekend die 36 miljoen win (van de staatsloterij )... weet ik wel wat ik doe :+
wat een wereld..
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 14-10-10 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:17

Slieke schreef:
Diortje_vds schreef:

Jij verwoordt precies zoals het voelt!
Het is een begrijpelijke stap, maar toch...

PRECIES!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:17

Yakkie schreef:
Ik vind het ook heel begrijpelijk; wat een geld. Iedereen die maar wat roept moet eens bij zichzelf te rade gaan: zouden zij dit paard aanhouden als het om zo veel geld gaat. En in 2 jaar kan heel veel gebeuren: het is nog maar afwachten of de Spelen gezond en wel gehaald worden. Bovendien moet hij zich tegen die tijd hebben bewezen als vaderpaard (vererver); als dit nou niet meezit is hij een stuk minder waard.
Ik geef de Vissers groot gelijk en Edward en Nicole zullen niet op een houtje hoeven bijten.

Dat is zeker waar :j

Maar het doet echt wel pijn om dit paard te zien gaan voor bakken geld ipv Neerlands trots en glorie..
Ik dacht dat ik niet zo chauvinitsisch was, maar mensen... ik vind dit echt niet leuk -O-

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:18

Antoinette schreef:
Ontzettend sneu voor Edward!!!

Helaas is dit wel vaak de realiteit als het paard een andere eigenaar en ruiter heeft.
En het zat er al even aan te komen natuurlijk, het was niet de vraag of het ging gebeuren, alleen wanneer. Ik had gehoopt dat het na 2012 zou zijn, maar dat is nog een lange tijd en het risico om zo'n paard aan te houden is enorm groot.

Ben wel benieuwd wie de nieuwe ruiter/amazone gaat worden, heb wel ideeën, maar dat is natuurlijk niet meer dan speculatie.

aan wie denk je dan als nieuwe ruiter?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:19

Come on... Als ik deze week 36 miljoen win en ik zou daarmee Toot kopen (wat ik niet zou doen :+ ) dan ga ik er mooi zelf op rijden hoor. :+

Ga nou niet zeggen dat je je halve vermogen uit gaat geven aan een paard om die vervolgens terug te "geven" aan de voormalige ruiter zodat het mooie plaatje weer compleet is. :7

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:19

Ik hoop egt dat hij totilas mag blijven rijden!
ik vind het terecht dat isabel werth zegt dat ze hem niet wil rijden!
gal en totilas horen gewoon bij elkaar! ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:20

smeetjoew schreef:
Come on... Als ik deze week 36 miljoen win en ik zou daarmee Toot kopen (wat ik niet zou doen :+ ) dan ga ik er mooi zelf op rijden hoor. :+

Ga nou niet zeggen dat je je halve vermogen uit gaat geven aan een paard om die vervolgens terug te "geven" aan de voormalige ruiter zodat het mooie plaatje weer compleet is. :7

Ik weet wel leukere dingen met 36 miljoen :=

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:21

Yakkie schreef:
AnnebelleVD schreef:
Met hoeveel bokkers zijn we? Dan storten we allemaal geld en nemen we hem voor 50% over ;)

Ben benieuwd wie de eerste ton stort!

Wij natuurlijk :D en als iemand van ons die 36 miljoen wint dan zijn we er meteen.
Zou gaaf klinken:

Bokt's Totilas!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:22

smeetjoew schreef:

maar als nieuwe eigenaar vang je veel geld voor dat paard ;)
en degene die hem koopt kan meestal niet rijden dus dat gaat niet lukken :P
ik denk dat hij er goed overna heeft gedacht en al wel overlegt heeft wie er op gaat rijden maar nog niet naar buiten is gebracht in de pers. ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:22

smeetjoew schreef:

Denk niet dat de beste man met zijn 65 jaar zelf op Totilas gaat rijden?
Ik vind het juist logisch om Edje erop te laten blijven rijden, verdiend meneer Schickmöhle er nog steeds lekker aan, en als 'ie gewoon doorgaat met dekken heeft hij met een paar jaar dat bedrag weer terugverdiend.

Vooropgesteld dat Toti niet doorverkocht zal worden..

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:23

nee, hij rijd m dan bij, hoog in de sport :P en geeft mij dan les :') whahaha. Dromen zijn bedrog! :( hihi

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:24

Aranel schreef:
Denk niet dat de beste man met zijn 65 jaar zelf op Totilas gaat rijden?
Ik vind het juist logisch om Edje erop te laten blijven rijden, verdiend meneer Schickmöhle er nog steeds lekker aan, en als 'ie gewoon doorgaat met dekken heeft hij met een paar jaar dat bedrag weer terugverdiend.

Vooropgesteld dat Toti niet doorverkocht zal worden..

Meneer Schockemöhle verdient er niets aan dat er iemand op rijdt...
Die iemand moet namelijk ook betaald worden... Fokken verdient dan beter denk ik... Want zo bijzonder hoog is het prijzengeld meestal ook niet.

X_Michelle_X

Nee, bijna niemand heeft het geld om Tootie daar weer van over te kopen :+

Feria

wat een vreselijk nieuws dit! ik had het al wel verwacht maar het blijft een shock :( arme Edward! ik vind dit echt vreselijk voor hem! Ik hoop maar dat ie niet bij de pakken blijft zitten, al zal het moeilijk worden om na Totilas nog een klik te hebben met een ander paard. Ik kan me voorstellen als je gewend bent zo een crack te rijden, dat je niet meer genoeg neemt met een 'normaler' paard..

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:25

smeetjoew schreef:

whahaha Als ik zoveel geld had om hem te kopen,ging ik er ook lekker zelf mee rijden :D

Het is jammer voor de sport, maar als je zoveel euro's kunt krijgen, ging er bij mij ook een strikje omheen.
Het risico is te groot.Vandaag is hij 15.miljoen waard en morgen nog maar €500,- (bijwijzevan)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:25

Nou dat zal wel meevallen denk ik.. ;) Totilas is niet het enige paard bij Edward op stal.