Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:21

essiesilly schreef:
ben nu aan het kijken, het begint al verschrikkelijk!!!! wat een verschrikkelijk achterlijk wijf zeg bah! getver! kijk nou hoe ze al tegen die beesten praat... gestoord wijf!!

Mag ik vragen op wat voor site je de uitzending aan het bekijken bent ?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:21

MiSz_SaNdY schreef:
ook niet van wel dus we gaan er maar van uit dat dat niet gebeurd is anders koop je toch geen slecht of ziek paard?

Maar als ze paspoorten vervalst, vervalst ze mss ook wel dierenartsverklaringen of ze manipuleert de dierenarts. Zolang het niet gezegd is kan het alle kanten op gaan. Of ze nu wel of niet gekeurd hebben, mevrouw de handelaarster is gewoon fout bezig en ik snap niet dat ze zo met zichzelf kan leven. Mensen bedotten vind ik al kwalijk, maar het is helemaal schandalig dat je dat over de rug van dieren doet :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:22

Nessah schreef:
Waar is er gezegd dat de pony's en paarden niet gekeurd zijn?

Er werd tevens 1 keuringsrapport laten zien die vervalst was. Verder is er niet over keuren gepraat..

Dus omdat iemand zijn paard niet laat keuren, mag je hem maar een ongezond paard verkopen en glas hard liegen dat hij gezond is? Wel een beetje de omgekeerde wereld.

Dat is dus precies wat ik bedoel.
Er zijn zat gedupeerden van deze mevrouw die zich bij ons hebben gemeld en die hun paard WEL hadden laten keuren. Er werd in de uitzending ook helemaal niet gezegd dat bijv. de pony niet gekeurd is. Dat wordt er nu van gemaakt.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:22

Cayenne schreef:
Ania schreef:
maar als je een paard van 6000 euro koopt dan heb je toch ook wel geld voor een keuring en de juiste begeleiding??

Ik heb niemand in de uitzending horen zeggen dat de pony niet gekeurd is? :?
Dat wordt nu voor het gemak aangenomen...

ja okeej. sorry :o misschien te snel een conclusie getrokken

maar dan nog! je zag aan alles dat die mensen geen ervaring hebben. zelfs mijn doodbrave merrie kan onhandelbaar worden als er lang genoeg een onzekere/beginnende/slecht rijdende ruiter opzit. laat staan dat ie eruit kan rijden wat erin zit

MiSz_SaNdY

daarom is het belangrijk om een onafhankelijke dierenarts te nemen?
en de zaken na te gaan?
zoals dat paspoort dat was een gewoon dierenpaspoort en geen paardenpaspoort.

lonnie

capopjekop schreef:
MiSz_SaNdY schreef:
ook niet van wel dus we gaan er maar van uit dat dat niet gebeurd is anders koop je toch geen slecht of ziek paard?

Maar als ze paspoorten vervalst, vervalst ze mss ook wel dierenartsverklaringen of ze manipuleert de dierenarts. Zolang het niet gezegd is kan het alle kanten op gaan. Of ze nu wel of niet gekeurd hebben, mevrouw de handelaarster is gewoon fout bezig en ik snap niet dat ze zo met zichzelf kan leven. Mensen bedotten vind ik al kwalijk, maar het is helemaal schandalig dat je dat over de rug van dieren doet :\

dat doet ze idd, anders haddeb wij nooit een keuringsrapport kunnen krijgen van een 100% gezond paard. En nu niet met een paard gezeten waarvan de papieren nog steeds kwijt zijn....

Stephanie_86

dit zal wel de hele nacht doorgaan denk ik

maar zijn er hier mensen op bokt die gedupeerd zijn?

Polly_

Ollie1 schreef:
essiesilly schreef:
ben nu aan het kijken, het begint al verschrikkelijk!!!! wat een verschrikkelijk achterlijk wijf zeg bah! getver! kijk nou hoe ze al tegen die beesten praat... gestoord wijf!!

Ik heb het ook gevonden, hier de link:
http://www.sbs6.nl/web/show/id=985917/l ... 072/page=1

Ben net 2 minuten aan het kijken en sta nu al vol verbazing.. wat een vreselijk mens is dat zeg... :n

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:23

Ollie1 schreef:
essiesilly schreef:

http://www.sbs6.nl/web/show/id=985763/langid=43

__Esther__

En dan komt de vraag bij mij op... wie heeft er voor de keurende DA gezorgd? De verkopende of de kopende partij :)

SteffiiY

Jij bent ook slachtoffer lonnie?

Berdien

Ik ook niet _Esther_, en daarom neem ik een deskundige mee :)
Echt, ik blijf erbij, als koper héb je gewoon onderzoeksplicht. Heb je zelf de kennis niet in huis, neem dan een deskundige mee. Een klinische keuring is wel het minste wat je kunt doen.

Ik ben acht jaar geleden ook in de mooie praatjes en blauwe ogen van een Tinkerhandelaarster getrapt. Merrie, mooi veulen erbij. Was wel wat mis mee, maar dat zou hélemaal goed komen. Merrie is gebracht, DA is komen keuren en heeft de hele handel keihard afgekeurd. Merrie terug, ik in tranen maar de verdere ellende is me wel bespaard gebleven. Toen was ik 14 jaar oud ;)

Cayenne, dat de paarden niet niet zijn gekeurd is niet genoemd. Dat vind ik al zwak, juist in deze zaak is het van belang dat álle gegevens boven water komen. Het is nogal een verschil of je zegt "pony zou goed zijn, afgekeurd door DA" of "pony zou goed zijn maar bleek later toch niet goed te zijn". Dat wekt een bepaalde suggestie, en daarmee werk je aannames in de hand.

Maar zoals ik al zei, de hele uitzending hing van de onzinnigheden aan elkaar. Waar zijn de dierenartsen die paarden hebben gekeurd? Waar zijn échte deskundigen? Ik heb ze niet gezien :n

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:24

idd polly, echt verschrikkelijk!!! dat arme kindje al, hoe kan je nou zo met mens en dier omgaan kan het gewoon niet geloven!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:24

__Esther__ schreef:
En dan komt de vraag bij mij op... wie heeft er voor de keurende DA gezorgd? De verkopende of de kopende partij :)

In alle gevallen die zich ons hebben gemeld, was dat de kopende partij :)
Een onafhankelijke da dus.

lonnie

triouwens, toendertijd mocht er geen onafhankelijke dierenarts van onze kant het erf opkomen. En paard mee erf afnemen was verkocht. Dan zou je zeggen: koop dan geen paard. MAar dat zat niet zo makkelijk. Vriendin was er de eerste keer al ingetuind en aangezien je alleen maar mocht inruilen wilden we uiteindelijk dus wel iets mee terug nemen. Maar keuren door eigen da (omdat we toen al inzagen hoe het zat) mocht dus niet. Dus was of geld in putje gooien, of zorgen dat er toch iets mee naar huis ging. ZOnder te keuren dus, de 2e keer

MiSz_SaNdY

berdien verwoord mijn gedachten wat beter dan mijzelf bedankt ben het helemaal met je eens

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:25

Er is niet over keuren gepraat.. Dus dat is speculeren.

@Berdien: Er is wel een vervalst keuringsrapport laten zien. Maar inderdaad, hier hadden ze dieper op in moeten gaan.

Buitenzorg

Ania schreef:
mensen moeten tegenwoordig zo goedkoop mogelijk een paard scoren maar hij moet wel een topper zijn.
en dan te krenterig zijn om die 200 euro voor een klinische keuring te betalen (want oeh dat is zoveel geld en daar heb ik 4 scapa dekjes voor)
en dan klagen dat het dier niet goed is.

Ik vind 6000 euro nou niet bepaald in de lagere prijsklasse vallen ;)

Als ze geen aankoopkeuring hebben gedaan voor zon flink bedrag vind ik dat niet echt slim... maar dat neemt niet weg dat -zoals al gezegd- de meldingsplicht van de verkoper zwaarder weegt dan de onderzoeksplicht van de koper...
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 23-05-10 23:29, in het totaal 2 keer bewerkt

MiSz_SaNdY

lonnie dan vind ik dat je er gewoon zelf bent ingestonken dit soort dingen weet je gewoon in de paardenwereld

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:25

Berdien schreef:
Maar zoals ik al zei, de hele uitzending hing van de onzinnigheden aan elkaar. Waar zijn de dierenartsen die paarden hebben gekeurd? Waar zijn échte deskundigen? Ik heb ze niet gezien :n

Ik denk niet dat die zo graag in beeld waren geweest nadat een door hen goedgekeurd paard toch slecht blijkt te zijn :=
Vervalste keuringsrapporten waren idd wel te zien. Jammer dat ze daar niet verder op in gingen maar dat zal wel tijdsdruk zijn.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:26

SteffiiY schreef:
Jij bent ook slachtoffer lonnie?

ik niet, goede vriendin van me wel, ben een paar keer met haar mee geweest en ben er dus zelf bij geweest bij de onzin die dit mens uitkraamt. Helaas was het toen al te laat, had gewild dat ik vriendin voor de eerste koop daar had kunnen behoeden, dan was er nooit zoveel ellende geweest!

Liberte

Nee, ik ben niet gedupeerd hoor :P
Maar, ik weet dat er mensen zijn hier op bokt die dat wel zijn.

Ania

Berdien schreef:

Dit.

zelfs die mevrouw van die vereniging voor eigen paard wist er weinig vanaf (of is zo geknipt?)
ik kan me voorstellen dat alle paardentermen eruit zijn gehaald om het begrijpelijk te maken voor de leken.

SteffiiY

Iedereen maakte er heisa over, maar zo boeiend vond ik de aflevering vanavond niet.

Stephanie_86

MiSz_SaNdY schreef:
lonnie dan vind ik dat je er gewoon zelf bent ingestonken dit soort dingen weet je gewoon in de paardenwereld

nou dat vind ik nou niet echt netjes dat je dat zegt :n