Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Daarom heb ik nu getemt
silvana schreef:casperrr schreef:Nu ik de reactie van Coby heb gelezen is mijn mening bijgedraaid. Ik geloof haar.
De fotograven hebben natuurlijk alleen de slechte foto's geplaatst, komt meer aandacht mee dan dat ze alleen de goede foto's plaatsen.
Vind sommige hier erg kinderachtig reageren
Natuurlijk de fotograaf heeft het gedaan.Hij heeft ze vast wijs gemaakt dat die pony zo goed liep en dan foto's gemaakt om nederland in een slecht daglicht te stellen
![]()
Woestein schreef:Waar ik op doelde is het volgende:
Als een paard een bepaalde houding niet gewend is, ook al is het PaP of weet ik het welk top paard, dan zal hij ondanks het karakter op de 1 of andere manier in protest gaan als hij door een bijzet (iedereen weet dat die niet meegeeft) vast wordt gezet in een houding, dus wordt gedwongen.
Op deze foto's zie ik een pony die over voldoende karakter moet beschikken omdat hij anders nooit zo in de top mee kan draaien die met ontspannen oortjes zijn rondje maakt...
Mijn conclusie is dat hij het vaker op deze manier gedaan moet hebben...
Citaat:Op deze foto's zie ik een pony die over voldoende karakter moet beschikken omdat hij anders nooit zo in de top mee kan draaien die met ontspannen oortjes zijn rondje maakt...
Citaat:Mijn conclusie is dat hij het vaker op deze manier gedaan moet hebben.
miekske schreef:Je ziet toch al meteen dat het te strak zit ofnie dan?Maarja heel van van zulke mensen doen dat..
silvana schreef:Ik denk dat het meest trieste is dat mensen het blijven goed praten.Onder tussen roepen ze wel ik zou het met mijn paard niet doen maar.........
Komen met argumenten als op manege's hebben paarden het slechter,kijk naar de paarden van brook's.
Dus als het nog erger kan is het goed???
bowena_84 schreef:Maar over een maand staan we weer allemaal aan de kant te juichen en zijn we het weer vergeten!
Woestein schreef:Waar ik op doelde is het volgende:
Als een paard een bepaalde houding niet gewend is, ook al is het PaP of weet ik het welk top paard, dan zal hij ondanks het karakter op de 1 of andere manier in protest gaan als hij door een bijzet (iedereen weet dat die niet meegeeft) vast wordt gezet in een houding, dus wordt gedwongen.
Op deze foto's zie ik een pony die over voldoende karakter moet beschikken omdat hij anders nooit zo in de top mee kan draaien die met ontspannen oortjes zijn rondje maakt...
Mijn conclusie is dat hij het vaker op deze manier gedaan moet hebben...
xRavel schreef:En ik dacht precies hetzelfde! Heb ik het vanmiddag nog met mijn tante over gehad, dat kan gewoon niet anders.. Mijn tante woont ook in Brakel, vlakbij Coby en zij is vroeger vaak genoeg bij Coby op stal geweest, maar ook toen ging het er niet altijd zo sympathiek aan toe!
Fitzroy schreef:Maar wij hebben dan ook geen voorbeeldfunctie op een EK, MissJ.
MissJ schreef:xRavel schreef:En ik dacht precies hetzelfde! Heb ik het vanmiddag nog met mijn tante over gehad, dat kan gewoon niet anders.. Mijn tante woont ook in Brakel, vlakbij Coby en zij is vroeger vaak genoeg bij Coby op stal geweest, maar ook toen ging het er niet altijd zo sympathiek aan toe!
Dan is mijn vraag, wederom niet om iets goed te praten: is er ook maar 1 persoon op de wereld die nog nooit een paard onsympathiek behandeld heeft? Wie durft hardop te zeggen dat hij/zij nog nooit een keer het geduld verloren heeft en iets gedaan heeft wat eigenlijk niet netjes was?
Woestein schreef:@MissJ: Op de foto zie je een pony die ontspannen met zijn oortjes zijn rondje maakt.
Een paard/pony in de top moet nu eenmaal over voldoende karakter beschikken, immers een luie donder zonder meewerkend karakter komt er niet (in die top dan), en ze moeten natuurlijk wel een dermate karakter hebben dat ze kunnen flitsen tijdens een proef...
Dus ze moeten power in hun donder hebben.
Een paard met zoveel karakter.. laat zich niet dwingen en zodoende trek ik de conclusie dat hij al vaker met de kin op de borst heeft moeten lopen omdat we anders nu wat steiger/achterover klap foto's hadden gezien...
Dat hij zo kan lopen omdat hij door de goede training zeer soepel is ok dat kan best..
Maar dan moet je je goed achter de oren krabelen of die lenigheid misbruikt mag worden door een strakke bijzet..
Fitzroy schreef:@MissJ: Tja, wat de verzorging van P&P betreft houd ik me ook afzijdig. Ik stoor me puur aan de manier van bijzetten en het daarna goed praten op een wel heel knullige wijze.
Woestein schreef:Dat hij zo kan lopen omdat hij door de goede training zeer soepel is ok dat kan best..
Maar dan moet je je goed achter de oren krabelen of die lenigheid misbruikt mag worden door een strakke bijzet..
bowena_84 schreef:Maar S... wat zeg je dan van al die andere tientallen mensen die ook met belachelijke gruwelijke dingen met hun paard doen? Zie je daar foto's van in de krant?? Beginnen we daar ook topics over?