Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:07

Daarom heb ik nu getemt Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:07

Jolliegirl schreef:
Daarom heb ik nu getemt Lachen

Had ik de vorige pagina al gedaan Haha! Tong uitsteken Ben benieuwd wat de moddies vinden Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:09

Ik denk niet dat je kunt weten wat je paard/pony gaat doen. Maar power and paint is wel heel soepel en goed losgetraint enzo. Misschien dat hij daardoor gemakkelijker zo kan wegstappen.
Dit is wel geen reden om hem zo te gaan longeren... Want ben wel tegen deze methode van longeren.
Maar zoals ik al eerder zei, we weten niet wat heel het verhaal is rond en achter deze foto's.
Laten we dus niemand zwart maken op grond van een onvolledige fotorapportage dat misschien verdraait is!
Misschien inderdaad tijd voor een slotje?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:12

Kijk eens goed naar de rugbespiering zou ik zeggen, en trek daaruit de conclusies!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:14

Ik had het niet over de bespiering Venetia, maar wel waarom die pony zo wegloopt.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:14

Waar ik op doelde is het volgende:

Als een paard een bepaalde houding niet gewend is, ook al is het PaP of weet ik het welk top paard, dan zal hij ondanks het karakter op de 1 of andere manier in protest gaan als hij door een bijzet (iedereen weet dat die niet meegeeft) vast wordt gezet in een houding, dus wordt gedwongen.

Op deze foto's zie ik een pony die over voldoende karakter moet beschikken omdat hij anders nooit zo in de top mee kan draaien die met ontspannen oortjes zijn rondje maakt...

Mijn conclusie is dat hij het vaker op deze manier gedaan moet hebben...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:15

silvana schreef:
casperrr schreef:
Nu ik de reactie van Coby heb gelezen is mijn mening bijgedraaid. Ik geloof haar. Lachen
De fotograven hebben natuurlijk alleen de slechte foto's geplaatst, komt meer aandacht mee dan dat ze alleen de goede foto's plaatsen.

Vind sommige hier erg kinderachtig reageren Lips are sealed

Natuurlijk de fotograaf heeft het gedaan Cool .Hij heeft ze vast wijs gemaakt dat die pony zo goed liep en dan foto's gemaakt om nederland in een slecht daglicht te stellen Gestoord

Waar heb ik neergezet dat de fotograaf het heeft gedaan? Verward

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:18

Woestein schreef:

Als een paard een bepaalde houding niet gewend is, ook al is het PaP of weet ik het welk top paard, dan zal hij ondanks het karakter op de 1 of andere manier in protest gaan als hij door een bijzet (iedereen weet dat die niet meegeeft) vast wordt gezet in een houding, dus wordt gedwongen.

Op deze foto's zie ik een pony die over voldoende karakter moet beschikken omdat hij anders nooit zo in de top mee kan draaien die met ontspannen oortjes zijn rondje maakt...

Vind ik een vreemde conclusie, ik snap op grond van de door jou aangedragen argumenten niet eens hoe je zelf tot die conclusie komt.
Leg eens uit hoe in jouw ogen dit

Citaat:

leidt tot deze conslusie?

Citaat:
Mijn conclusie is dat hij het vaker op deze manier gedaan moet hebben.

Logischer wijze zou ik op basis van de uitspraak over karakter de conclusie trekken dat Power gewoon een fijn, meewerkend dier is. Dus nogmaals mij vraag, hoe kom jij bij die conclusie?

En voor de mensen die niet lezen maar liever meteen gillen Haha! : Nee, ik zeg nergens dat hij dit eerder heeft gedaan, dat hij dit nooit eerder heeft gedaan of dat hij een meewerkend karakter heeft. Die dingen weet ik allemaal niet. Ik reageer puur op de gequote post.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:22

Je ziet toch al meteen dat het te strak zit ofnie dan? Verward Maarja heel van van zulke mensen doen dat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:24

Ik denk dat het meest trieste is dat mensen het blijven goed praten.Onder tussen roepen ze wel ik zou het met mijn paard niet doen maar.........

Komen met argumenten als op manege's hebben paarden het slechter,kijk naar de paarden van brook's.
Dus als het nog erger kan is het goed???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:25

miekske schreef:
Je ziet toch al meteen dat het te strak zit ofnie dan? Verward Maarja heel van van zulke mensen doen dat..

Dat lijkt mij nu ook,daar hoef je geen eens twee stappen voor terug te doen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:26

Maar silvana... wat zeg je dan van al die andere tientallen mensen die ook met belachelijke gruwelijke dingen met hun paard doen? Zie je daar foto's van in de krant?? Beginnen we daar ook topics over?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:26

silvana schreef:
Ik denk dat het meest trieste is dat mensen het blijven goed praten.Onder tussen roepen ze wel ik zou het met mijn paard niet doen maar.........

Komen met argumenten als op manege's hebben paarden het slechter,kijk naar de paarden van brook's.
Dus als het nog erger kan is het goed???

Is denk ik een verschil in hoe je het leest Knipoog Ik zie namelijk eigenlijk overal berichten staan dat mensen de methode niet goedkeuren. De 1 verbindt er alleen wat vergaander conclusies aan dan de ander. Knipoog Zelfs Coby zelf keurt het niet goed. Er zit een imo een groot verschil tussen dingen goedpraten en niet bereid zijn om iemand te veroordelen op basis van een aantal foto's zonder een verdere achtergrond te kennen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:27

bowena_84 schreef:
Maar over een maand staan we weer allemaal aan de kant te juichen en zijn we het weer vergeten!

Wat mij betreft niet hoor. Ik heb DVB nu eens van een hele andere kant gezien en die zijn echt van hun voetstuk gevallen en verdienen geen respect wmb.

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:28

Woestein schreef:

En ik dacht precies hetzelfde! Heb ik het vanmiddag nog met mijn tante over gehad, dat kan gewoon niet anders.. Mijn tante woont ook in Brakel, vlakbij Coby en zij is vroeger vaak genoeg bij Coby op stal geweest, maar ook toen ging het er niet altijd zo sympathiek aan toe!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:30

@MissJ: Op de foto zie je een pony die ontspannen met zijn oortjes zijn rondje maakt.
Een paard/pony in de top moet nu eenmaal over voldoende karakter beschikken, immers een luie donder zonder meewerkend karakter komt er niet (in die top dan), en ze moeten natuurlijk wel een dermate karakter hebben dat ze kunnen flitsen tijdens een proef...
Dus ze moeten power in hun donder hebben.

Een paard met zoveel karakter.. laat zich niet dwingen en zodoende trek ik de conclusie dat hij al vaker met de kin op de borst heeft moeten lopen omdat we anders nu wat steiger/achterover klap foto's hadden gezien...

Dat hij zo kan lopen omdat hij door de goede training zeer soepel is ok dat kan best..
Maar dan moet je je goed achter de oren krabelen of die lenigheid misbruikt mag worden door een strakke bijzet..
Laatst bijgewerkt door Woestein op 22-09-07 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:30

xRavel schreef:
En ik dacht precies hetzelfde! Heb ik het vanmiddag nog met mijn tante over gehad, dat kan gewoon niet anders.. Mijn tante woont ook in Brakel, vlakbij Coby en zij is vroeger vaak genoeg bij Coby op stal geweest, maar ook toen ging het er niet altijd zo sympathiek aan toe!

Dan is mijn vraag, wederom niet om iets goed te praten: is er ook maar 1 persoon op de wereld die nog nooit een paard onsympathiek behandeld heeft? Wie durft hardop te zeggen dat hij/zij nog nooit een keer het geduld verloren heeft en iets gedaan heeft wat eigenlijk niet netjes was?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:31

Maar wij hebben dan ook geen voorbeeldfunctie op een EK, MissJ en heten niet Van Baalen Clown

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:32

Fitzroy schreef:
Maar wij hebben dan ook geen voorbeeldfunctie op een EK, MissJ.

Nee zeker niet. Lachen Dat ben ik ook helemaal met je eens hoor. Ja Zelfs in de eigen achtertuin vind ik dit not done, helemaal in de begeleiding van kinderen.
Ik vind het alleen echt veel te ver gaan wat sommige mensen hier allemaal aan conclusies trekken op basis van de geplaatste foto's.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:33

MissJ schreef:
xRavel schreef:

Dan is mijn vraag, wederom niet om iets goed te praten: is er ook maar 1 persoon op de wereld die nog nooit een paard onsympathiek behandeld heeft? Wie durft hardop te zeggen dat hij/zij nog nooit een keer het geduld verloren heeft en iets gedaan heeft wat eigenlijk niet netjes was?

Precies, dit soort dingen gebeuren waarschijnlijk dagelijks, anders wel wekelijks. Misschien zelfs ook in de topsport, als zowel op manege's.
Alleen hoor je daar bijna nooit iets over. Nogmaals dan moesten we bijna elke week een fotograaf op pad sturen en topics openen.

Dat wil NIET zeggen dat ik het goedpraat, het heeft alleen geen zin om er zolang over door te gaan.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:34

Woestein schreef:
@MissJ: Op de foto zie je een pony die ontspannen met zijn oortjes zijn rondje maakt.
Een paard/pony in de top moet nu eenmaal over voldoende karakter beschikken, immers een luie donder zonder meewerkend karakter komt er niet (in die top dan), en ze moeten natuurlijk wel een dermate karakter hebben dat ze kunnen flitsen tijdens een proef...
Dus ze moeten power in hun donder hebben.

Een paard met zoveel karakter.. laat zich niet dwingen en zodoende trek ik de conclusie dat hij al vaker met de kin op de borst heeft moeten lopen omdat we anders nu wat steiger/achterover klap foto's hadden gezien...

Dat hij zo kan lopen omdat hij door de goede training zeer soepel is ok dat kan best..
Maar dan moet je je goed achter de oren krabelen of die lenigheid misbruikt mag worden door een strakke bijzet..

Zonder de edit had ik al begrepen dat je reageerde op mijn vragen Lachen
Het zou kunnen. Zou ook zo kunnen zijn dat Power gewoon braaf uitvoert wat er van hem gevraagd wordt, blijkbaar is hij er soepel en lenig genoeg voor om het uit te voeren.
Wat het absoluut niet goed praat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:34

@MissJ: Tja, wat de verzorging van P&P betreft houd ik me ook afzijdig. Ik stoor me puur aan de manier van bijzetten en het daarna goed praten op een wel heel knullige wijze.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:35

Fitzroy schreef:
@MissJ: Tja, wat de verzorging van P&P betreft houd ik me ook afzijdig. Ik stoor me puur aan de manier van bijzetten en het daarna goed praten op een wel heel knullige wijze.

Mee eens hoor. Ja

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:36

Woestein schreef:

Ik heb er ook duidelijk bijgezet dat ik niet akkoord ben met die strakke bijzet.

Ik zeg gewoon stop met dat oordelen op basis van 5 fototjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:36

bowena_84 schreef:
Maar S... wat zeg je dan van al die andere tientallen mensen die ook met belachelijke gruwelijke dingen met hun paard doen? Zie je daar foto's van in de krant?? Beginnen we daar ook topics over?

als ik foto's zie wel .En als ik het op de manege zie stap ik er ook op af.Ik heb ook eens een ouder en kind vertelt die haar pony niet over een hindernis kreeg ,dat het met een slofteugel aan nooit ging lukken.
Als ik dingen zie die niet kloppen stap ik er op af.Iedereen maakt fouten en van fouten kun je leren.Alleen sommige fouten moet je gewoon niet maken.
In het geval van het meisje met die slofteugel,het kind wist het echt niet dat het niet kon.Kan gebeuren dus,mensen bedankte zelfs nog vriendelijk.

Maar op dingen niet reageren omdat het nogaltijd erger kan is natuurlijk dom of je leeft heel erg in je eigen wereldje.
Zo van ,het heeft niet direkt inpakt op mij waar maak ik me druk om.

Dit is geen kritiek op jou,maar over het algemeen zie ik mensen wel zo denken.