Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolien87 schreef:Voor het paard ben ik blij dat hij kans heeft op herstel.
Wat ik van de acties van de eigenaar vind, blijft onveranderd en maak ik geen woorden meer aan vuil.
Gedane zaken nemen eenmaal geen keer en het belangrijkste is nu dat de operatie voor nu goed lijkt verlopen.
Elin_ schreef:Jolien87 schreef:Voor het paard ben ik blij dat hij kans heeft op herstel.
Wat ik van de acties van de eigenaar vind, blijft onveranderd en maak ik geen woorden meer aan vuil.
Gedane zaken nemen eenmaal geen keer en het belangrijkste is nu dat de operatie voor nu goed lijkt verlopen.
Maar vinden we dit echt herstel? Dat is mijn vraag en ook hetgeen wat mij wat 'buikpijn' of onrust geeft. (Ik kan de juiste bewoording niet vinden). Is het etnisch verantwoord wat er nu gebeurd of zijn we puur blij dat het niet nog slechter kon?
DuoPenotti schreef:Ik ben benieuwd hoe het over aan half jaar met hem gaat.
Maar ben wel bang dat je dat bij dat paardje nooit echt weet.
Jolien87 schreef:Voor het paard ben ik blij dat hij kans heeft op herstel.
Elin_ schreef:Jolien87 schreef:Voor het paard ben ik blij dat hij kans heeft op herstel.
Maar vinden we dit echt herstel? Dat is mijn vraag en ook hetgeen wat mij wat 'buikpijn' of onrust geeft. (Ik kan de juiste bewoording niet vinden). Is het etnisch verantwoord wat er nu gebeurd of zijn we puur blij dat het niet nog slechter kon?
fransje23 schreef:Elin_ schreef:Is het etnisch verantwoord wat er nu gebeurd of zijn we puur blij dat het niet nog slechter kon?
Etnisch of ethisch?
Kirrietje schreef:7ofhearts schreef:Het is gewoon een bikkel. Niet snel bang, en ontzettend hard voor zichzelf. ( geworden ? )
Wat dat betreft vind ik het in zekere zin ook wel bijzonder dat een man zonder ervaring dat zo voor elkaar gekregen heeft.
Met een hengst. ……. Aan een touwtje.
Denk dat menig ruiter meer gedoe heeft met zijn of haar paard.
Denk aan bakkabouters, trailerladen ect.
Zijn we vergeten dat het ongeluk onder andere gebeurd is vanwege de geen ervaring van deze man? Als de hengst niet alleen aan een touwtje rond liep was er een hoop leed bespaard...
Ik snap niet waarom hem inderdaad een hand boven gehouden wordt![]()
Uiteraard hoop ik dat het gewoon nog goed afloopt voor Furion en hij nog een mooi leven kan leven ZONDER de onkunde van deze man.
Elin_ schreef:Overigens slaat het hele topic ineens om naar "ah" en "oh", terwijl ik niet snap dat men hier ineens vergeten is door wat voor een hel het dier gegaan is. En nu nog onbekend is hoe het echt gaat. Mijn merrie met hko laatste stadium toonde ook geen pain face op foto's en video's, maar was echt niet pijnvrij meer. Ik vind het bijna hypocriet hoe men ineens turnt
Avalanche schreef:En daarmee zeg ik niet dat iedereen oh en ah moet zeggen, maar dat iemand wordt betiteld als schizofreen, narcistisch en weet ik wat niet, gaat de grens over naar cyberpesten.
Lente schreef:Avalanche schreef:En daarmee zeg ik niet dat iedereen oh en ah moet zeggen, maar dat iemand wordt betiteld als schizofreen, narcistisch en weet ik wat niet, gaat de grens over naar cyberpesten.
Hier wordt ik inmiddels een klein beetje chagrijnig van. Het is inmiddels een pagina of 10 terug, ik ben er al op teruggekomen, ik heb getemd op die eigen post van mezelf, ik heb het nog een keer uitgelegd en mijn verontschuldigingen aangeboden..
Hou je erover op nu? Jij bent degene die dit blijft oprakelen.
Avalanche schreef:Ik heb jou niet genoemd, bewust niet, omdat het mij gaat om de algemene toon in dit topic. Niet om iemand persoonlijk.
Avalanche schreef:Nee, dan had ik je wel genoemd. Ik ben niet iemand die om de hete brei heen draait. Er zijn meer mensen die met diagnoses hebben gegooid.
Avalanche schreef:Het slaat helemaal niet door naar oh en ah, het enige wat veranderd is is dat er niet alleen maar negativiteit is.
En daarmee zeg ik niet dat iedereen oh en ah moet zeggen, maar dat iemand wordt betiteld als schizofreen, narcistisch en weet ik wat niet, gaat de grens over naar cyberpesten.
Ik vind het vooral heel interessant dat 2 mensen iets positiefs zeggen plus het probleem van zowel auteurs- als portretrecht hier besproken is, en dat jij dat te positief vindt.
BigOne schreef:Maar dat is het nu net, deze eigenaar heeft niets geleerd van z’n fouten gedurende twee jaar , waarin het dier regelmatig kwijt was, vocht met andere paarden, merries ongevraagd heeft gedekt en zich voor de zoveelste keer lostrok waardoor hij nu een gebroken been heeft.