Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muga schreef:Ik lees al een tijdje mee van onder mn steen. Erg interessant en weet ook zeker dat er dingen niet kloppen.
Ik zie net op fb lamgskomen dat er een open dag komt waar je alles kan vragen en zien wat je wil.
Heel benieuwd hoe ze daar dan om gaan met kritische vragen.
Elisa2 schreef:Gisteren stond er ook een weidemaatje op FB, 20 jaar..niet meer te berijden..kennelijk al het ea aan gezondheidsproblemen. Werd aangeprezen als coachingspaard, dier zag er wel goed uit verder. Ik had nog gereageerd dat zo'n paard al heel blij mag zijn als het ergens goed terecht komt bij iemand die er alleen maar geld in wilt steken want ook hier vroegen ze uiteraard adoptiekosten voor. En kreeg een vinnig antwoord dat iedereen altijd alles maar gratis wil hebben ofzo maar dat de medische zorg ook geld kost voor zo'n paard en dat mensen dat wel moeten kunnen betalen...
Cayenne schreef:Elisa2 schreef:Gisteren stond er ook een weidemaatje op FB, 20 jaar..niet meer te berijden..kennelijk al het ea aan gezondheidsproblemen. Werd aangeprezen als coachingspaard, dier zag er wel goed uit verder. Ik had nog gereageerd dat zo'n paard al heel blij mag zijn als het ergens goed terecht komt bij iemand die er alleen maar geld in wilt steken want ook hier vroegen ze uiteraard adoptiekosten voor. En kreeg een vinnig antwoord dat iedereen altijd alles maar gratis wil hebben ofzo maar dat de medische zorg ook geld kost voor zo'n paard en dat mensen dat wel moeten kunnen betalen...
Coaching is toch een commerciële activiteit? Ik dacht dat er aan de paarden geen geld mocht worden verdiend door de adoptanten?
En coaching mag wel?
Elisa2 schreef:Hm het is een coachingspaard geweest van een zorgboerderij staat er...wie hem een goede oude dag wilt geven als weidepaard.
https://fb.watch/f4D7KpN-w7/
Dreamboy schreef:Daar is PZB bij mij dus al jaren geleden van hun voetstuk gevallen. Kennis van mij adopteerde een oud paard bij pzb. Mevrouw had 0,0% procent verstand van paarden en zelden een paard van dichtbij gezien. Maar het paard werd zonder blikken of blozen mee gegeven als coaching paard.
superpony schreef:Maar daar wordt je in het algemeen niet goed van. Paarden mankeren iets of worden ouder en mensen zoeken een plek als weidemaatje of coach paard. Anderen opzadelen met de ellende, de kosten en het verdriet en zelf de ballen niet hebben om ze tot het einde te verzorgen of de stekker eruit te trekken.
Maar trek je de stekker eruit, staat heel Bokt te steigeren, want het paard kon nog prima als weideversiering of coach paard even mee........
Ik zie weinig echt schrijnende gevallen bij hun voorbij komen. Die paar zijn vaak niet te herplaatsen en kosten natuurlijk geld, maar dat zou iedereen begrijpen.
Pareltjes schreef:superpony schreef:Maar daar wordt je in het algemeen niet goed van. Paarden mankeren iets of worden ouder en mensen zoeken een plek als weidemaatje of coach paard. Anderen opzadelen met de ellende, de kosten en het verdriet en zelf de ballen niet hebben om ze tot het einde te verzorgen of de stekker eruit te trekken.
Maar trek je de stekker eruit, staat heel Bokt te steigeren, want het paard kon nog prima als weideversiering of coach paard even mee........
Ik zie weinig echt schrijnende gevallen bij hun voorbij komen. Die paar zijn vaak niet te herplaatsen en kosten natuurlijk geld, maar dat zou iedereen begrijpen.
Ik heb 4 stuks weideversiering tot aan een leeftijd van 29 jaar. Is daar iets mis mee? Hebben het prima naar hun zin ondanks ouderdomskwaaltjes. Ik zie niet in waarom dit als “ ellende “ moet worden aangemerkt.?
Of moet worden ingeslapen. Nog los van het feit dat mijn DA dat niet zonder gegronde reden gaat doen.
Ellende is dus vatbaar voor veel uitleg. Wat de een als ellende ziet ziet een ander als een goede oude dag. Of als acceptable opvang van dieren met een gebrek. Alles valt of staat met: hoe.
Coaching gedoe met paarden? Ik dr helemaal niets mee. Er worden paarden krachten toebedeeld die ze niet hebben. En de interpretatie is vaak zo ruim, vaag en totaal uit de lucht gegrepen dat je je afvraagt....
Maar er is een markt voor dus volgt er ook een afzetmarkt voor paarden met deze speciale gaven.
Wat betreft deze stichting, het riekt...
Elisa2 schreef:Dat klinkt als onkunde...
Pareltjes: volgens mij bedoelt SP dat daar helemaal niets mis mee is..juist super dat jij je paarden houdt tot het einde. Wat SP bedoelt (als ik het goed heb) is mensen die juist dat soort oudere en niet meer gezonde dieren weg doen en de handel in doen. Die zorgboerderij had dit dier ook een pensioen kunnen geven bij bijvoorbeeld de paardenkamp.
Poosje81 schreef:Moderatoropmerking:Oorspronkelijke bericht verwijderd