Laten we de slachtoffers niet te hard veroordelen, want onwetendheid is onze ergste vijand!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ania schreef:mensen moeten tegenwoordig zo goedkoop mogelijk een paard scoren maar hij moet wel een topper zijn.en dan te krenterig zijn om die 200 euro voor een klinische keuring te betalen (want oeh dat is zoveel geld en daar heb ik 4 scapa dekjes voor)
en dan klagen dat het dier niet goed is.
nee sukkel, licht je in, neem een kenner mee, ga naar een handelaar met een goede naam, spaar 3 maanden langer en laat je paard keuren!
als het dan misgaat, ja dan heb je recht tot klagen. Wat ik nu zag, waren mensen die er geen verstand van hadden en waar het allemaal zo goedkoop mogelijk moest zijn.
verder was het een bagger uitzending met echt niemand die er ook echt verstand van had. (wat hierboven ook al door iemand vermeldt was)
Berdien schreef:Esther, mij zul je ook niet horen zeggen dat ik haar praktijken goed keur. Absoluut niet!! Maar ook moeders die een paard voor hun dochter kopen, zéker dan, hebben zich gewoon in te lezen. Je koopt een auto toch ook niet zonder je goed te laten informeren? Sterker nog, in de huidige maatschappij wordt de aanschaf van een waterkoker niet gedaan zonder uitvoerig internetonderzoek. Waarom dan wél een paardenhandelaar op haar blauwe ogen vertrouwen? Als er één handelsomgeving is waar rot gespeeld wordt, is het de paardenhandel wel.
Neemt niet weg dat het gewoon ronduit walgelijk is hoe zij met paarden en klanten om gaat, en ik hoop ook van harte dat deze uitzending én bewustzijn kweekt bij het paardenkopende publiek, en dat zij haar deuren kan gaan sluiten.
idefix4 schreef:Beide mensen die vertelden waren mensen die haar volledig vertrouwden. Dus ze palmt ze duidelijk eerst helemaal in en daarna belazert ze ze. Geen wonder dus dat ze er in trappen. Zo zie je maar business is business en dat moet je scheiden van privé. Dus beter bij een onbekende handelaar wat kopen met een goede paardenexpert erbij. En dan hopen dat die expert geen eigenbelang heeft dat je niet weet...![]()
Laten we de slachtoffers niet te hard veroordelen, want onwetendheid is onze ergste vijand!