Undercover in Nederland mag beelden handelaar toch uitzenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:17

Beide mensen die vertelden waren mensen die haar volledig vertrouwden. Dus ze palmt ze duidelijk eerst helemaal in en daarna belazert ze ze. Geen wonder dus dat ze er in trappen. Zo zie je maar business is business en dat moet je scheiden van privé. Dus beter bij een onbekende handelaar wat kopen met een goede paardenexpert erbij. En dan hopen dat die expert geen eigenbelang heeft dat je niet weet... :Y)
Laten we de slachtoffers niet te hard veroordelen, want onwetendheid is onze ergste vijand!

JenniferU

pff net de uitzending gekeken
toppie voor roelie (Y)
even gegoogled op kamilia merrie en je vind de naam van de stal.
helaasis de website iut de lucht

wat ik niet snap....
denk je een "wedstrijd"pony bij haar te kopen.
dan laat je hem toch keuren?

in de uitzending zag ik dat niemand een keuring heeft gedaan dan was het toch al veel eerder aan het licht gekomen?

of tijdens het kijken van de uitzending was niet duidelijk opf ze nou wel of geen keuring hebbeng edaan,
daar werd eigenlijk niet over gesproken

verder toppie van alberto dat hij hier aandacht aan heeft geschonken.
hopelijk pakken ze zo nog veel meer handelaren die niet deugen zullen er vast nog wel meer zijn
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 23-05-10 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Biskwie schreef:
De uitzending is nu terug te kijken!

waar dan ? Ik heb hem ook gemist maar zie als laatste uitzending die van 16 mei :o

manic

Nou ze hadden wel iets meer uit kunnen leggen. Ze bleven maar hameren of het nu wel of niet een palomino is, maar gaven weinig tot geen toelichting dat dat helemaal niet kan, of waarom dat dan zo bijzonder zou zijn. Deskundigen waren zeer zwak ( sorry maar mijn paar krijgt ook een poeier als hij over me heen walst, wat volgens de deskundige je reinste dierenmishandeling is) en ook die van mij is al meerdere keren de worst in verbannen. Roelie was zeer waarschijnlijk de kundigste van het stel, maar ze hadden mijn insziens beter een kundige handelaar als deskundige kunnen aantrekken.

Ben het helemaal met Berdien eens dat het nogal een slappe vertoning was

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:18

dat beest heeft dus nooit z gesprongen hadden ze ook uit kunnen zoeken

timilon

Ania schreef:
mensen moeten tegenwoordig zo goedkoop mogelijk een paard scoren maar hij moet wel een topper zijn.en dan te krenterig zijn om die 200 euro voor een klinische keuring te betalen (want oeh dat is zoveel geld en daar heb ik 4 scapa dekjes voor)
en dan klagen dat het dier niet goed is.

nee sukkel, licht je in, neem een kenner mee, ga naar een handelaar met een goede naam, spaar 3 maanden langer en laat je paard keuren!

als het dan misgaat, ja dan heb je recht tot klagen. Wat ik nu zag, waren mensen die er geen verstand van hadden en waar het allemaal zo goedkoop mogelijk moest zijn.

verder was het een bagger uitzending met echt niemand die er ook echt verstand van had. (wat hierboven ook al door iemand vermeldt was)

2500,- voor een ouder recreatiepaard/fokmerrie vind ik geen dubbeltje...en 6000,- voor een fijne pony, vind ik ook geen koopje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:18

Ania schreef:
maar als je een paard van 6000 euro koopt dan heb je toch ook wel geld voor een keuring en de juiste begeleiding??

Ik heb niemand in de uitzending horen zeggen dat de pony niet gekeurd is? :?
Dat wordt nu voor het gemak aangenomen...

_Noah

Ik snap echt niet dat die man een paard koopt van 20.000 euro of meer en niks laat keuren. Dat klopt ook niet helemaal lijkt mij. Of hij heeft echt een bord voor zijn kop.
Hopelijk komen er hierdoor wat strengere wetgevingen in Nederland wat betreft het registreren van paarden en keuren.
Voor de derde keer, wat nu met merrie en veulen? ik maak mij er echt zorgen om :o

WinSel

De kopers hadden zich misschien meer moeten in leven en kwamen er dan wel achter dat het foute boel was.
Maar hoe zij ook met de paarden om gaat, dat kan gewoon niet.
De kopers zijn misschien fout geweest, maar dat mens is al helemaal fout bezig
Een veulen wat harstikke ziek is en misschien wel Rhino heeft, en dan door verkopen of er niks aan de hand is
Waar zit je verstand dan

__Esther__

Berdien, als ik een auto koop kan ik me ook zo goed mogelijk inlezen maar kan ik als leek zien of de waterpomp nog goed is? Nee, dat kan ik niet. Ik ga dan ook uit van het vertrouwen wat ik heb in de garage. Ik ben het geheel met je eens dat iedereen zich moet inlezen en dat sommige mensen wel heel gemakkelijk een paard aanschaffen maar goed het moet toch van beide kanten komen. En personen zoals zij.... maken het er niet echt beter op in paardenland :)

Ik zeg... dierenwetgeving alla Amerika :)

lonnie

en nu moeten ze iegenlijk ALLE gedupeerden nog eens samen een zaak laten beginnen. Mensen die zo vaak aangifte hebben gedaan, maar niet gehoord wwrden wegens gebrek aan bewijs...

Nessah

Waar is er gezegd dat de pony's en paarden niet gekeurd zijn?

Er werd tevens 1 keuringsrapport laten zien die vervalst was. Verder is er niet over keuren gepraat..

Dus omdat iemand zijn paard niet laat keuren, mag je hem maar een ongezond paard verkopen en glas hard liegen dat hij gezond is? Wel een beetje de omgekeerde wereld.

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:19

Shit! Ik heb hier zo vaak de reclame van gezien en wou het heel graag zien maar ben het helemaal vergeten! Misschien lees ik erover heen -sorry in dat geval, maar weet iemand waar je het terug kan kijken? :)

Esther28

Berdien schreef:
Esther, mij zul je ook niet horen zeggen dat ik haar praktijken goed keur. Absoluut niet!! Maar ook moeders die een paard voor hun dochter kopen, zéker dan, hebben zich gewoon in te lezen. Je koopt een auto toch ook niet zonder je goed te laten informeren? Sterker nog, in de huidige maatschappij wordt de aanschaf van een waterkoker niet gedaan zonder uitvoerig internetonderzoek. Waarom dan wél een paardenhandelaar op haar blauwe ogen vertrouwen? Als er één handelsomgeving is waar rot gespeeld wordt, is het de paardenhandel wel.

Neemt niet weg dat het gewoon ronduit walgelijk is hoe zij met paarden en klanten om gaat, en ik hoop ook van harte dat deze uitzending én bewustzijn kweekt bij het paardenkopende publiek, en dat zij haar deuren kan gaan sluiten.

Weet je wat het is, ik denk dat het voor beginnende paardenkopers (mensen die er dus geen kaas van hebben gegeten) toch een soort van schemerzone is waardoor ze niet echt weten hoe te handelen.
Voor dit soort mensen vind ik juist goed dat er een vereniging eigen paard is opgezet. Alleen moet daar denk ik meer bekendheid aan worden gegeven.
Juist door een uitzending als vanavond en door daar die vereniging bij te betrekken denk ik dat potentiele eerste paardenkopers wat meer uitzoekwerk gaan doen alvorens over te gaan op de koop van een paard en een handelaar op zn blauwe ogen te vertrouwen.
Het is heel zuur, maar in dit soort zaken wordt je door schade en schande wijs....

MiSz_SaNdY

ook niet van wel dus we gaan er maar van uit dat dat niet gebeurd is anders koop je toch geen slecht of ziek paard?

lesilla

idefix4 schreef:
Beide mensen die vertelden waren mensen die haar volledig vertrouwden. Dus ze palmt ze duidelijk eerst helemaal in en daarna belazert ze ze. Geen wonder dus dat ze er in trappen. Zo zie je maar business is business en dat moet je scheiden van privé. Dus beter bij een onbekende handelaar wat kopen met een goede paardenexpert erbij. En dan hopen dat die expert geen eigenbelang heeft dat je niet weet... :Y)
Laten we de slachtoffers niet te hard veroordelen, want onwetendheid is onze ergste vijand!

Inderdaad, ze heeft half bokt om haar vinger gewonden. Alsof het dan zo raar is dat ze iets minder ervaren mensen in het zak zet.
Half bokt die naar haar opkeek was ook niet dom bezig

Stephanie_86

NathaxZoef schreef:
fokfanaat schreef:
blijkbaar heeft ze nog steeds volgelingen die ondanks alles achter haar blijven staan.

vind ik werkelijk ook onbegrijpelijk.

dat kan ik ook echt totaal niet begrijpen :( :( :( :( :(

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:20

Dat heet verborgen gebreken, en als je die opzettelijk verborgen houdt is dat strafbaar. Maar hoe toon je dat aan, dan doet ze gewoon of ze gek is.

MiSz_SaNdY

in elkaar slaan zo iemand?
jij verdient zeker respect op zo'n manier?

Uums

Die merrie was trouwens weer een echte Uniform hè, wat heeft die hengst toch z`n stempel gedrukt op kleur & model.

essiesilly

ben nu aan het kijken, het begint al verschrikkelijk!!!! wat een verschrikkelijk achterlijk wijf zeg bah! getver! kijk nou hoe ze al tegen die beesten praat... gestoord wijf!!

Nessah

Daarnaast.. Dat kindje verzorgde paarden daar op stal.. ( dat zeiden ze in de aflevering) dus ja.. Misschien verkochten ze iets op goed vertrouwen.. Ik heb toen ik jong was ook op een stal gereden, daar kochten we een pony ook zonder te keuren op goed vertrouwen.. Misschien niet slim, maar ook niet fout. Maar kennelijk kan je niemand meer vertrouwen.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:21

ik ga morgen kijken vandaag heb ik t gemist,ben heel erg benieuwd.

WinSel

Die advocaat wist echt niet wat hij er mee aan moest
Alberto zei weer wat en hij negeerde het gewoon

Nathaliefje

Noah2006 schreef:
Dat heet verborgen gebreken, en als je die opzettelijk verborgen houdt is dat strafbaar. Maar hoe toon je dat aan, dan doet ze gewoon of ze gek is.

óf dat ze je niet meer kent...