Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:03

een fijn beeld is anders maar ik vind de reacties hier wel wat overdreven, paard heeft oortjes gewoon naar voren en je ziet nergens spanning, verder vind ik dat die fotograaf redelijk achterbaks te werk gaat aangezien die ze er niet zelf mee heeft geconfronteerd, als ik zoiets zie, zou ik er zelf op af stappen en het zeggen.

bolle_henkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:05

ik heb niet alle reacties gelezen. waren er een beetje veel.... feit is wel dat ze op hun manier zo goed mogelijk voor power zorgen en als die pony niet "gelukkig zou zijn" zoals hier zgn beweerd word, dan zou hij nooit zo goed presteren.
het is een pony van absolute wereldklasse en daar zijn ze zuinig op. ook dat is op die foto's te zien. denk bijvoorbeeld aan de kwaliteit van bescherming en tuig die hij draagt.
het zijn nu eenmaal foto's en geen filmpje met gesproken uitleg. maar ik weet zeker, en ik ken van baalen absoluut niet, dat dit gewoon een (domme) fout was.
ik ken verhalen van mensen die hun paard omhoog moesten trekken wanneer het arme dier zich met z'n tanden op de borst wou krabben. en dat puur en alleen voor dit soort fotograven die maar al te graag de discussie over de rolkurr weer aan doen wakkeren. das pas zielig!!!
al zou coby haar paarden dagelijks op deze manier longeren, denk je dan echt dat ze dat op de kampioenschappen gaat doen?? nogmaals, ik ken ze niet persoonlijk en ik ben nog nooit bij hun op stal geweest, maar als we dan denken aan de "happy athlete" dan zouden hun paarden met deze longeertraining nooit zo goed presteren als wat ze nu doen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:07

Heb niet t hele topic doorgelezen,maar is er al een reactie van hun kant gekomen?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:08

@ Esther 28: kijk op hun gastenboek

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:08

Esther28 schreef:
Heb niet t hele topic doorgelezen,maar is er al een reactie van hun kant gekomen?

kijk maar in het openingstopic daar zie je een link naar de reaktie van DVB

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:14

Nu ik de reactie van Coby heb gelezen is mijn mening bijgedraaid. Ik geloof haar. Lachen
De fotograven hebben natuurlijk alleen de slechte foto's geplaatst, komt meer aandacht mee dan dat ze alleen de goede foto's plaatsen.

Vind sommige hier erg kinderachtig reageren Lips are sealed

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:23

ik vind die reactie de grootste onzin die ik heb gehoord.

Je ziet toch niet pas na een halve minuut en 2 stappen maken dat die bijzets te strak zitten???? Koe Zodra je die pony vast maakt aan de bijzets en ZEKER zo'n ervaren paardenmensen als zij, zie je meteen dat die te strak zitten, dan ga je die pony toch niet nog een paar passen laten lopen?? Ik kan dr echt met mn hoofd niet bij, als je die bijzets vast maakt, je ziet /voelt van oeps te strak, dan maak je ze METEEN losser, niet eerst een paar passen laten maken! Verward

Nu zeg ik niet dat ALS het waar is wat Coby zegt, dat die pony van een halve minuut meteen klachten o.i.d heeft, maar ik vind het zwaar ongeloofwaardig dat ze niet meteen ziet/voelt dat die dingen te strak zitten, het spijt me zeer maar ik geloof haar dus niet Lips are sealed

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:28

Het is maar goed dat echt 80% van de mensen in dit topic zelf NOOOOOIT fouten maakt Rolleyes

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:34

Zo hier schrik ik echt van!

Ik vind de reactie van Coby erg ongeloofwaardig. Inderdaad zoals al vaker gezegd word..een persoon zoals zij met zoveel kennis en vaardigheden, moet gelijk kunnen zien dat dit niet goed zit.

Het gaat er hier trouwens niet om hoe goed paint het heeft. Tuurlijk heeft die pony het goed!! En tuurlijk kan hij super lopen. Maar dat heeft niks met de training te maken.

Ik ben het met Lindake eens, we kunnen wel gaan speculeren en een wellus/nietus spel opzetten maar dat heeft geen enkele zin. We moeten Coby dan maar op haar woord geloven en hopen dat dit een les is voor iedereen.

Zo hoort het dus niet! Gestoord

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:34

Ik geloof er helemaal niets van.
Per ongeluk? Snel gecorrigeerd? Ja vast.
Zelfs mijn moeder met 0 verstand van paarden kan zien dat dit niet goed is,
en dat iemand met zoveel ervaring het dan niet zou zien? Kom op zeg.

Ik denk dat de enige manier om erachter te komen wat er echt gebeurt is,
is de fotograaf contacteren, als iemand weet wie het is? Die kan dan of bevestigen dat CVB's reactie juist is, of misschien heeft die wel meer gezien.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:50

In haar reactie zegt ze dat ze 't direct gecorrigeerd heeft. Wel vreemd dat ze dan eerst zelf longeerd en 't dan overgeeft aan Angela..... of ben ik nu Gestoord

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:54

Iedereen ziet ook maar weer één ding en dat zijn de foto's die op een ongelukkig moment geschoten zijn. Zoals je in hun gastenboek ook kunt lezen is er aan de rest geen aandacht besteed.
Beetje jammer dat iedereen zo klakkeloos iets overneemt zonder zelf aanwezig geweest te zijn bij de longeersessie in Freudenberg. Maar slecht praten over mensen is natuurlijk makkelijker als goede dingen vertellen over iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:56

casperrr schreef:
Nu ik de reactie van Coby heb gelezen is mijn mening bijgedraaid. Ik geloof haar. Lachen
De fotograven hebben natuurlijk alleen de slechte foto's geplaatst, komt meer aandacht mee dan dat ze alleen de goede foto's plaatsen.

Vind sommige hier erg kinderachtig reageren Lips are sealed

Natuurlijk de fotograaf heeft het gedaan Cool .Hij heeft ze vast wijs gemaakt dat die pony zo goed liep en dan foto's gemaakt om nederland in een slecht daglicht te stellen Gestoord

Anky word er bij geroepen ,naturels hebben het gedaan ,iedereen behalve de mensen zelf.
Ik vind dit ook geen fouten maken.Het bestaat niet dat mensen op dat nivo zulke stomme fouten maken dan ben je echt wel heel slecht bezig.Als dit zogezegd de top van de paarde sport is,mogen van mij alle wielrenners epo gebruiken en de tour winnen,die maken hun eigenlichaam stuk niet die van een ander.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:58

Ben benieuwd wanneer er een slotje komt. Na 46 pagina's zijn de ooooooooooh's en aahhhhhhh's over hoe zielig en slecht P&P behandeld wordt wel eens klaar, toch? Ik vind het zo jammer dat dit soort topics altijd meteen aangewend worden om mensen de meest gruwelijke stempels op te drukken en weer een compleet pleidooi te houden tegen topsport, paarden die geen weidegang krijgen en weet ik wat nog meer.

Nee, ik vind de foto's er niet prettig uitzien. Maar waarom is iemand hier schuldig tot het tegendeel bewezen wordt? Wij weten niet hoe lang de fotograaf er gestaan heeft en wat er na deze foto's gebeurd is. Ik vind dat er hier nogal zware beschuldigingen geuit worden. En de vergelijking met Crhistine Wells raakt imo ook kant noch wal.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:01

MissJ schreef:
Ben benieuwd wanneer er een slotje komt. Na 46 pagina's zijn de ooooooooooh's en aahhhhhhh's over hoe zielig en slecht P&P behandeld wordt wel eens klaar, toch? Ik vind het zo jammer dat dit soort topics altijd meteen aangewend worden om mensen de meest gruwelijke stempels op te drukken en weer een compleet pleidooi te houden tegen topsport, paarden die geen weidegang krijgen en weet ik wat nog meer.

Nee, ik vind de foto's er niet prettig uitzien. Maar waarom is iemand hier schuldig tot het tegendeel bewezen wordt? Wij weten niet hoe lang de fotograaf er gestaan heeft en wat er na deze foto's gebeurd is. Ik vind dat er hier nogal zware beschuldigingen geuit worden. En de vergelijking met Crhistine Wells raakt imo ook kant noch wal.

Met jou ben ik het eens

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:01

Even een kleine opmerking van mijn kant..

Als julie je paard zo bijzetten aan de longe...
Doet hij:
1-braaf weg stappen zoals PaP, want het is een top klasse pony die super aan de hulpen staat en daardoor het niet in zijn hoofd haald om in protest te gaan ondanks een fout van de mens.
2-Gaat in vol protest want hij is immers niet gewend om met de kin op de borst te lopen...

Mijn beide paarden zouden in vol protest gaan..

Wat zouden die van jullie doen?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:02

2

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:03

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:04

Mijne zal wel wegstappen denk ik, nog nooit geprobeert eigenlijk.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:04

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:05

Sorry, maar wat heeft het voor zin om te gaan opnoemen hoe jullie paarden eventueel zouden reageren? Het gaat hier om Power and Paint.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:05

Mijn eerste reactie was.. oh mijn god Scheve mond

Toen las ik haar reactie en ging eens goed nadenken...
Allereerst wil ik voorop stellen dat ik niet goed vind wat hier gebeurde!
Maar toch... ik vind sommige reacties overtrokken. Ga eens bij manege's en pensionstallen langs.
Als ik terug denk aan mijn ponytijd, en eens goed nadenk over al het gruwelijks wat ik al gezien heb.
Dit soort dingen gebeuren dagelijks!! Alleen zijn dat maar "doodnormale dingen" en is dit een "bekende internationale amazone" dus schenken we er gelijk al deze negatieve aandacht aan terwijl het waarschijnlijk over een maand allemaal weer vergeten zijn.
Ja het is een domme onvergeefelijk fout, maar ook ik heb fouten gemaakt waar ik tot de dag van vandaag nog spijt van heb.

Het is helaas nu eenmaal zo dat het in de (inertnationale) topsport veel om geld draait. Tuurlijk zag ik het beestje het liefst 24/7 op de wei. Maar kan me goed voorstellen als jij een keigoede pony van 10 duizende pleuries niet zo maar even 24/7 op de wei gooit met een schuilstal. En dan weer, ga eens alle stallen in nederland langs.. er zijn 100-en paarden die als ze geluk hebben eens een uurtje per dag naar buiten komen om hun rondje te draaien en dan weer op stal mogen.

Nogmaals een fout die niet helemaal goed te praten is, en helaas te zeer in een verkeerd beeld is gezet door een fotograaf die flink wat drama rook.
Maar over een maand staan we weer allemaal aan de kant te juichen en zijn we het weer vergeten!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:06

Die van mij zou lopen, dat hangt gewoon af van het karakter van het dier. Daarom vind ik het gebruik van deze stelling om het te bevestigen ook niet kunnen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:06

MissJ schreef:

Eens! Wij zijn het geloof ik na al die bladzijden wel eens, dat niemand zo longeert (gelukkig maar). Mevrouw Van Baalen heeft ook al gezegd het nooit zo te doen. Wat mij betreft: discussie gesloten, alle standpunten zijn bekend.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:07

Ben niet van plan het in de praktijk te gaan testen, en vind het op zich ook niets zeggen over Power and paint, maar ik kies voor 2. Hij zal eerst heeeeeeeeeeeeeeel hard achteruit lopen en daarna vermoedelijk een koprol maken..