orange1 schreef:ze staan nu wel op stal in hallum en hebben het daar supper naar hun zin
Ik heb een edit aan mijn bericht toegevoegd. De zwakke/zieke dieren hebben natuurlijk wel baat bij extra zorg op een stal.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
orange1 schreef:ze staan nu wel op stal in hallum en hebben het daar supper naar hun zin
Sabri schreef:Ik kom net terug uit Marrum. Mijn paard staat in Burdaard dat is een paar kilometer van Marrum af. Het is wel een heel vreemd gezicht om die paarden daar zo midden in dat water te zien staan. Ze stonden er wel heel rustig bij, en lekker hooi te eten. Ik had verwacht dat men daar veel drukker bezig zou zijn met vanalles weg te halen enz, maar alles gaat heel rustig. Twee man was bezig met het prikkeldraad van de palen af te halen, en de schapen die op de zeedijk liepen weg te drijven. Ik hoorde net op omroep fryslan dat ze om 14.00 uur de paarden daar gaan halen. Ik ben benieuwd of ze achter paarden met ruiters aanlopen. Heb er een hard hoofd in als ik ze daar zo rustig zie staan. Overigens waait het daar nauwelijks, het is zeker niet koud daar nu!.
terorita schreef:één ding snap ik niet
de lok paarden kun je misschien wel op de uitgestipelde route houden
maar die kudde
er zitten daar overal slootjes, paaltjes en draad.
hemel als die beestjes in paniek raken en van de groep af gaan
dan kunnen er nog wel eens grotere ongelukken gebeuren
buster4ever schreef:mag hopen dat ze die paarden vanmiddag van dat akelige stukkie grond afhalen tis toch te zot voor woorden dat ze er nog steeds staan..
bedoel ze hadden ook wat amfibie voertuigen van het leger kunnen inzetten
er stond ook in de krant paarden kregen water en hooi....al lijkt t mij dat er water in overvloed is daar wat ze op kunnen drinken :S maar gelukkig dat ze in ieder geval wel iets proberen..
maarja de beestjes zullen het idd lekker koud hebben vooral nu met die harde wind enz..
snap niet dat ze die vent uberhaupt nog dieren laat hebben
doerakje schreef:maar de paarden daar houden lijkt me ook geen optie.. het is kiezen tussen twee kwade
Citaat:Sabri: waren er ook veel kijkers cq mensen die daar stonden om eventueel te helpen of viel dat wel mee?
HardcoreLady schreef:Iemand al nieuws of het ergens live te volgen is? Ga zo even op NOS kijken of die meer vertellen.
nikkiej_86 schreef:3 uur is er een exra uitzending op fryslan
orange1 schreef:ik ook ! ik zit nu nog op school GGGRRR