Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
7ofhearts schreef:996981. Gek. Ik ben lid van een creatieve fb forum en daar werd onlangs een foto geplaatst van een semi amateur kunstenaar die door iemand op Etsy gebruikt werd als zijnde “ eigen werk “
En dat is geen uitzondering.
Ook als je eigen werk foto ‘s plaatst weet je dat andere deze foto’s ter inspiratie kunnen gebruiken.
Denk dus dat je dat niet kunt tegenhouden.
Of je moet bij “ de grotere “ horen en connecties hebben.
Je verliest gewoon de controle.
Ook dat is voor mij en de mijne een rede om heel voorzichtig te zijn met wat en hoe je iets plaatst op social media.
Gewoon, omdat het ook tegen je gebruikt kan worden.
Ann schreef:Ik vraag me af of die wetgeving ook van toepassing is op foto's van facebook of instagram? Die hebben ook eigen regels waarmee je instemt bij het posten daar?
wendy1987 schreef:Nou ik vind dit allemaal wel wat ver gaan jongens. Je kan zijn insta gewoon bekijken meen ik, ook zonder account.
Dus dat t gedeeld wordt, is toch niet zo erg lijkt me. Om aan geld te komen wordt het ook massaal gedeeld.
Laten we het gewoon leerzaam houden.
Het ging juist weer beter ipv dat we de man aan t af zeuren waren zoals eerst.
Je weet als je dingen plaatst, dat het gedeelt wordt. Of dat via insta/fb is of hier, dat is hetzelfde toch. Allemaal internet...
tootje71 schreef:Ik heb mijn foto getemd en gevraagd of men die wilt verwijderen. Ik stop verder met reageren in dit topic.
pmarena schreef:Bij de opmerking dat hij mensen blokkeert omdat hij niet langer wil dat zij zijn berichten kunnen zien, denk ik eerlijk gezegd dat hij het blokkeren niet doet om hen beeldmateriaal te onthouden, maar simpelweg omdat hij niet langer wil dat "negatieve" mensen onder zijn berichten kunnen posten. Dat is toch een wat andere insteek.
Hoe heeft hij het de afgelopen jaren verder gedaan qua inkomsten?
Toch ook wel eens gewerkt ergens zeker....? Want hij is wel een paar keer wat langer ergens blijven hangen toch....?
En vor hij op pad ging heeft hij vast ook wel op 1 of andere manier inkomsten gehad....?
7ofhearts schreef:Het is gewoon een bikkel. Niet snel bang, en ontzettend hard voor zichzelf. ( geworden ? )
Wat dat betreft vind ik het in zekere zin ook wel bijzonder dat een man zonder ervaring dat zo voor elkaar gekregen heeft.
Met een hengst. ……. Aan een touwtje.
Denk dat menig ruiter meer gedoe heeft met zijn of haar paard.
Denk aan bakkabouters, trailerladen ect.
Kirrietje schreef:7ofhearts schreef:Het is gewoon een bikkel. Niet snel bang, en ontzettend hard voor zichzelf. ( geworden ? )
Wat dat betreft vind ik het in zekere zin ook wel bijzonder dat een man zonder ervaring dat zo voor elkaar gekregen heeft.
Zijn we vergeten dat het ongeluk onder andere gebeurd is vanwege de geen ervaring van deze man? Als de hengst niet alleen aan een touwtje rond liep was er een hoop leed bespaard...
Ik snap niet waarom hem inderdaad een hand boven gehouden wordt![]()
Uiteraard hoop ik dat het gewoon nog goed afloopt voor Furion en hij nog een mooi leven kan leven ZONDER de onkunde van deze man.
7ofhearts schreef:Het is gewoon een bikkel. Niet snel bang, en ontzettend hard voor zichzelf. ( geworden ? )
Eef_Bam schreef:Ik lees vooral mee, maar vind ook dat de schuld toch wel bij Unas ligt. Hij liet regelmatig Furion los of heeft hem in feite geleerd dat hij zich los kan trekken en zijn eigen plan kan trekken, vechten met kuddes semi-wilde paarden etc.. Ook nog zijn hormonen opjagen door hem bewust merries te laten dekken onderweg. Dit gebeurde volgens zijn eigen verslagen regelmatig, moest hij zijn paard weer gaan zoeken. Dat was gewoon wachten op ongelukken, ook voor andere weggebruikers en paarden.