Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:53

naomiiiii schreef:
Wendy_Komen schreef:
[
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht
] ]

Commerciële dingen deden ze niet op naam van pzb want dat mocht niet? Ik ben het even kwijt...

Ik krijg hierdoor wederom het idee dat ze hier fanatiek mee lezen. Ineens de prijzen erbij en de opbrengsten gaan ook nog naar pzb. :Y)

Zijn ze vooral actief op fb? Op insta vind ik het nogal stil namelijk, misschien door de vele kritiek reacties?

Ze zijn ook erg actief op TikTok. Daar zit hun grote doelgroep natuurlijk: de pennymeisjes.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:59

Misschien moeten ze de mensen die een paard geadopteerd hebben ook eens gaan bedanken :')

En idd nieuwe luxe locatie en van alles investeren en opknappen (staldeuren verven enzo lijkt me niet echt noodzaak maar wellicht was dat een eis van de verhuurder, dat kan) en dan nu weer donaties vragen… ik vond het oorspronkelijk een mooi initiatief, maar hoe het de laatste tijd gaat… geef ik mijn geld wel aan andere goede doelen…

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:01

Maar hebben pennymeisjes geld dan??

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:03

Ik vraag me dan ook af, wat voor hulpvragen zijn dat die zo in aantal gestegen zijn? Ik zie toch dat er ook paarden aangeboden worden die helemaal geen rot en afgedankt leven hebben gehad, maar gewoon een goed leven. Misschien dan gewoon daarmee stoppen en zich beperken tot die gevallen die echt nood hebben?
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:05

superpony schreef:

Penny meisjes zijn als geen ander bereid geldinzamelingsacties op te zetten. Ik heb vroeger wat pruimen uit de pruimenboom verkocht, bloemen geplukt in de berm verkocht, klusjes als autoos wassen, honden uitlaten etc etc gedaan als ik weer een goed doel voor ogen had waar ik aan wou doneren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:07

oji schreef:
superpony schreef:

Penny meisjes zijn als geen ander bereid geldinzamelingsacties op te zetten. Ik heb vroeger wat pruimen uit de pruimenboom verkocht, bloemen geplukt in de berm verkocht, klusjes als autoos wassen, honden uitlaten etc etc gedaan als ik weer een goed doel voor ogen had waar ik aan wou doneren.

Oke, maar dat gaat niet om hele grote bedragen denk ik? Ze moeten duizenden per maand hebben......

En over welke leeftijd hebben we het? Als mijn kind geld had willen geven aan een of ander, was ik er wel even achteraan gegaan hoe en wat.

oji

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:10

In de tijd dat ik penny ponymeisje was had je nog geen internet dus was dat "er even achteraan gaan" niet zo makkelijk voor een ouder.

De opbrengst uit de pruimenboom bedroeg wel echt honderden guldens die naar "red de zeehond" zijn gegaan :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:12

Tussen duizenden euro's nodig hebben en daadwerkelijk nodig hebben zit natuurlijk ook enig verschil in.

Hoe harder je roept dat je geld nodig hebt, en hoe veel geld, met zielige plaatjes er bij, hoe sneller mensen overstag gaan. Want; "ze hebben het echt nodig!"

Is er ondertussen al bekend, wat er gedoneerd is??
Laatst bijgewerkt door maralyn op 23-08-22 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:14

oji schreef:
Ik vraag me dan ook af, wat voor hulpvragen zijn dat die zo in aantal gestegen zijn? Ik zie toch dat er ook paarden aangeboden worden die helemaal geen rot en afgedankt leven hebben gehad, maar gewoon een goed leven. Misschien dan gewoon daarmee stoppen en zich beperken tot die gevallen die echt nood hebben?

Ik denk dat ze die juist goed kunnen gebruiken zoals je zelf ook al noemt. Daar hoeven ze geen tot weinig medische kosten aan spenderen. Dus de paarden die van een goed huisje komen kunnen ze zo weer verkopen (verhuren /adoptie) aan iemand van goed vertrouwen. Ik moet wel zeggen, hoe meer ik dit topic volg hoe meer afkeer ik krijg voor PZB.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Oorspronkelijke bericht aangepast

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:20

oji schreef:

Ze hadden laatst een graafmachine oid oftewel een speeltje voor de jongens erbij. Gekocht denk ik want er stond geen sponsornaam bij. Daar gaat het geld dus heen blijkbaar.
Reden: Oorspronkelijke bericht aangepast

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:52

Ik zie vooral ook dezelfde foto's van paarden terug komen in de donatie acties. Dus hoeveel er echt flink verwaarloosd binnen komen ik vraag het me af.

Want zoals ik lees staan er weleens paarden onder andere locatie onder gebracht maar dit is echt los van hun en kost hun niks, zoals ik begrijp kopen zei deze ook gewoon op.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:53

Kan toch eigenlijk echt niet meer he. Er zijn zo veel regels maar er wordt precies amper op gecontroleerd...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:11

candalisa schreef:
[
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd door auteursrecht
]

Thanks! Wat raar dat ik die op FB niet te zien krijg :?
Maar echt schandalig om nu weer te gaan bedelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:22

Slim, Calijn heeft het PZB account van TikTok met 50,0K volgers nu op haar eigen naam gezet. Omdat zij steeds hashtags toevoegt, kom je nu als je op PZB zoekt op haar account terecht. Waar zouden de inkomsten heen gaan?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:25

Heel slim... Hoeveel verdien je met Tiktok met zoveel volgers?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:29

Earth schreef:
Heel slim... Hoeveel verdien je met Tiktok met zoveel volgers?

Hangt er vanaf of ze ook live gaat en gifts krijgt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:32

Volgens mij is het vrij simpel, ze krijgen alle paarden gratis..sommige uit meldingen van de dierenpolitie en daar zal wat opknap werk aan zitten maar de meeste verdienen ze gewoon een leuke boterham aan. Adoptieprijs zou nooit veel hoger dan de slachtprijs mogen zijn...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:33

Ik vraag me af of ze hiermee weg komt hoor. Ze verdient het geld als het gezicht van PZB, met PZB activiteiten.
Ze is ook PZB bestuurslid. Voldoende verwevenheid zou ik zeggen. Die hoeveelheid volgers zou ze niet hebben gehad zonder PZB.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:44

Ja ik ben het met je eens, ben blij dat jullie er wat mee/ aan gaan doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:45

BigOne schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Oke nou als ze dat bedrag er uit willen hebben en wat medische kosten dat kan ik wel begrijpen. Maar ergens heb ik het idee dat dat niet E3500,- is..
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:49

Elisa2 schreef:
BigOne schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Oke nou als ze dat bedrag er uit willen hebben en wat medische kosten dat kan ik wel begrijpen. Maar ergens heb ik het idee dat dat niet E3500,- is..

Denk maar zo dat de dierenartskosten grotendeels gesponserd worden of in ieder geval sterk gerecuceerd. Evenals de hoefsmid.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-25 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:51

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 02-03-23 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:57

Gisteren stond er ook een weidemaatje op FB, 20 jaar..niet meer te berijden..kennelijk al het ea aan gezondheidsproblemen. Werd aangeprezen als coachingspaard, dier zag er wel goed uit verder. Ik had nog gereageerd dat zo'n paard al heel blij mag zijn als het ergens goed terecht komt bij iemand die er alleen maar geld in wilt steken want ook hier vroegen ze uiteraard adoptiekosten voor. En kreeg een vinnig antwoord dat iedereen altijd alles maar gratis wil hebben ofzo maar dat de medische zorg ook geld kost voor zo'n paard en dat mensen dat wel moeten kunnen betalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:02

Elisa2 schreef:
Gisteren stond er ook een weidemaatje op FB, 20 jaar..niet meer te berijden..kennelijk al het ea aan gezondheidsproblemen. Werd aangeprezen als coachingspaard, dier zag er wel goed uit verder. Ik had nog gereageerd dat zo'n paard al heel blij mag zijn als het ergens goed terecht komt bij iemand die er alleen maar geld in wilt steken want ook hier vroegen ze uiteraard adoptiekosten voor. En kreeg een vinnig antwoord dat iedereen altijd alles maar gratis wil hebben ofzo maar dat de medische zorg ook geld kost voor zo'n paard en dat mensen dat wel moeten kunnen betalen...

Op insta kunnen ze geen reacties verwijderen en staat (stond?) er onder die schimmel dat je geen geld mag verdienen met adoptie paarden, maar PZB raadde aan om hem voor coaching in te zetten. Een beetje dubieus natuurlijk want met coaching verdien je dus wél geld.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:06

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 02-03-23 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels