Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:12

Als het paspoort bij het paard was zoals dat verplicht is, dus dat moet wel zo zijn, dan kan ]Tommie er in laten zetten wat hij wil. die heeft het dan namelijk in zijn bezit. Bij een kringkampioenschap moet je ook je paspoort afgeven bij het secreatriaat. Geef je dan gelijk je eigendomsbewijs uit handen, dat zou lekker zijn!!!!!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:25

Tieneke schreef:
En ik dacht dat België krom in elkaar zat :+

Hahaha het kan nog gekker.... :)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:19

Nou , ik heb nog nooit op een kampioenschap mijn paspoort af hoeven geven en dat zal ik ook nooit doen ook. Ze mogen het natuurlijk altijd inkijken om te controleren, maar afgeven vind ik een vreemde zaak.

Volgens mij had Luc Schelstraete het bij PenW niet alleen over het paspoort maar ook over de FEI registratie en dat in die registratie Tommie ook als eigenaar vermeld staat. Ik denk dat dat een apart verhaal is. Als ze beiden in het paspoort als eigenaar vermeld staan en dan dus ook op het stamboekpapier, dan mag dat wel geen eigendomsbewijs zijn maar het geeft wel een eigenaarschap van beiden aan. Ik neem tenminste aan dat het paspoort bij Tommie was maar dat mevr Beelen het stamboekpapier zelf heeft achter gehouden. Dan zou alleen zijzelf de vermelding van de eigenaren op de papieren hebben kunnen laten wijzigen. En de berichten op facebook hebben niets te maken met een contract maar ze kunnen misschien wel aantonen dat beiden eigenaar zijn.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:23

Mousmous schreef:
En de berichten op facebook hebben niets te maken met een contract maar ze kunnen misschien wel aantonen dat beiden eigenaar zijn.

Het is wel een bevestiging van de mondelinge bindende afspraken.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:32

Moderatoropmerking:
We begrijpen dat dit een zeer opmerkelijk verhaal is, maar wij vragen jullie dringend om vanaf nu alle speculaties en andere off-topic reacties achterwege te laten :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:36

Ik voorspel dat dat niet gaat lukken :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:39

Boras schreef:
Ik voorspel dat dat niet gaat lukken :+

Hallo het is Bokt :+ het stikt hier van de 1000-meningen, off-topic zaken en speculaties :')

OnzeFons1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:55

zwanepol schreef:
OnzeFons1 schreef:
Zij heeft gewoon het KPWN eigendomspapier en hij een (FEI)paspoort.
Iedereen die paarden heeft weet dat het eigendomspapier voor het KPWN leidend is.

Een kwpn eigendomspapier zegt niets, dan heb ik nog het eigendom over paarden die ik al 10 jaar geleden heb verkocht en nog steeds op mijn naam staan, is makkelijk kan ik ze zo weer ophalen..

Dat klopt... in theorie zou je dat kunnen doen.

OnzeFons1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:56

WinBinChes schreef:
Tieneke schreef:
Maar als zij een wildvreemde was geweest, zonder enige aanspraak op het paard, had ze het ook niet terug gekregen.

Ja hoor.

inmiddels heeft Visser beslag laten leggen op het paard en dit is gehonoreerd door de rechter

Dat is vreemd... daar wil ik wel eens een officiële bevestiging van zien...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:57

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:58

Ja hahah
In het blad van de knhs staat een stuk over gedeeld eigendom.
Daarin lees ik dat het handig is om na elkaar toe te bevestigen dat de ander mede eigenaar is. Een mailtje is dat ook. Als mevrouw, heeft bevestigd middels deze weg dat het paard ook van Tommie is, dan is dat een bewijs. Was dit redelijk on tripic ;)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:54

K_im schreef:
Even een vraag van een stille meelezer. Als ik het goed begrepen heb, wilde mw. v. Beelen het paard verkopen?

Mag zij nu zij het paard terug heeft, maar er wel een civiele procedure op gang is gezet (dacht ik in het laatste artikel te lezen), nu wel of niet het paard verkopen?

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar!

Zooist

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:56

Dat is alweer achterhaald. Het paard is weer onder beslag. Zie Horses of andere nieuws sites.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:58

En het beslag behoedt de verkoop van het paard :)

Overigens is een civiele procedure nog niet gestart (althans, daar is geen berichtgeving van).
Of ik kijk scheel, dat kan ook :')
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 07-04-14 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:59

HorseTimeXL schreef:
K_im schreef:
Even een vraag van een stille meelezer. Als ik het goed begrepen heb, wilde mw. v. Beelen het paard verkopen?

Mag zij nu zij het paard terug heeft, maar er wel een civiele procedure op gang is gezet (dacht ik in het laatste artikel te lezen), nu wel of niet het paard verkopen?

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar!

Nee, dat mag niet. Dat is dan ook de reden dat er conservatoor beslag op het paard is gelegd.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:00

Pion, je was me voor :)

Nu het beslag is gelegd moet er wel binnen een aantal weken een procedure worden gestart, anders komt het beslag te vervallen.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:03

Maargoed er moet eerst nog een dagvaarding uitgebracht en betekend worden, daarna wordt het op de rol aangebracht bij de rechter. De rol is niet iets dat open en bloot op het internet staat nee :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:06

Ik wist wel dat ik niet scheel keek :+
Maar wie weet heeft iemand er op FB al een melding van gemaakt. In deze 'zaak' is alles mogelijk haha.

Ik heb overigens wel een nieuw scriptie-onderwerp op mijn lijstje staan inmiddels :')

Edit: ik verlies weer mijn typvermogen.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 07-04-14 23:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:06

Mosh schreef:
Maargoed er moet eerst nog een dagvaarding uitgebracht en betekend worden, daarna wordt het op de rol aangebracht bij de rechter. De rol is niet iets dat open en bloot op het internet staat nee :+

En dan duurt het weer een maandje of 3 eer je voor de rechter mag verschijnen. Is de zaak wat lastiger, tel er dan nog een maandje of 3 voor op eer je nog een keertje naar de rechter mag. En als ze er dan uit zijn, dan is dat al heel snel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:21

Tommie gaat dit paard niet meer rijden.!!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:22

Pion schreef:
Ik wist wel dat ik niet scheel keek :+
Maar wie weet heeft iemand er op FB al een melding van gemaakt. In deze 'zaak' is alles mogelijk haha.

Ik heb overigens wel een nieuw scriptie-onderwerp op mijn lijstje staan inmiddels :')

Edit: ik verlies weer mijn typvermogen.

Zie dat jij ook rechten studeert, dan zou je toch moeten weten dat het niet met zo'n vaart loopt :P En dat het conflict over eigendom zich waarschijnlijk niet leent voor een kort geding ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:24

Babootje schreef:
Mosh schreef:

En dan duurt het weer een maandje of 3 eer je voor de rechter mag verschijnen. Is de zaak wat lastiger, tel er dan nog een maandje of 3 voor op eer je nog een keertje naar de rechter mag. En als ze er dan uit zijn, dan is dat al heel snel.

Daarom gaat het waarschijnlijk ook via een kort geding.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:30

O bedankt iedereen voor het antwoord :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:31

R12312 schreef:
Daarom gaat het waarschijnlijk ook via een kort geding.

Mwahhh, als er al getuigen op moeten komen draven gok ik van niet hoor 8-) En de feiten zijn ook complex.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:45

Maar mosh ik spreek toch ook niet over een kort geding of een snelle procedure?

Iemand schreef over een gestarte civiele procedure waarop ik reageerde; volgens mij is die nog niet gestart.
Maar misschien was er informatie van een betrokken mbt het willen starten van een procedure? Dat bedoel ik met 'melding'.
Hoewel ik vooral af zou raden om genomen stappen in de media te vermelden.