Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Johnnydepony schreef:Zwanenpol, of de man ingeschreven staat bij het kvk is ook niet bijzonder relevant. Uit zijn werkzaamheden en omvang van de fokkerij/dekstation etc mag wel worden aangenomen dat hij een professional is. Ik twijfel er niet over dan dat de recht bank hem ook als prof zal aanrekenen. Ongeacht of hij een kvk nummertje heeft.
Suelza schreef:PhiaBink schreef:Waar haal je dat vandaan. Rubis heeft bij Jytte nog nooit bij een andere hengst gestaan.
Uit haar woorden...
Ik zeg niet dat ze in 'dezelfde' wei liepen, maar ze liepen wel bij elkaar. Of daar een hek of een schrikdraad tussen heeft gezeten, weet ik niet, daar was ik niet bij. Maar ze gaf zelf aan dat ze in eerste instantie ' dacht' dat daar de agressie vandaan kwam, toen ze nog niet meer informatie had.
zwanepol schreef:Johnnydepony schreef:Zwanenpol, of de man ingeschreven staat bij het kvk is ook niet bijzonder relevant. Uit zijn werkzaamheden en omvang van de fokkerij/dekstation etc mag wel worden aangenomen dat hij een professional is. Ik twijfel er niet over dan dat de recht bank hem ook als prof zal aanrekenen. Ongeacht of hij een kvk nummertje heeft.
En per wanneer wordt je dan als proffesional beoordeeld ook al sta je niet ingeschreven?
Als je 1 paard per week, per maand of per jaar verkoopt?
Volgens mij moet je dan echt ingeschreven staan bij de Kvk anders lijkt mij die grens heel wazig.
Cayenne schreef:Ik denk vooral dat Jytte zelf het idee had volledig in haar recht te staan en dat met veel poeha er omheen het zaakje wel opgelost zou worden. Dan zal ze bedrogen uit komen, want zo werkt het helaas niet.
PhiaBink schreef:Suelza schreef:
Uit haar woorden...
Ik zeg niet dat ze in 'dezelfde' wei liepen, maar ze liepen wel bij elkaar. Of daar een hek of een schrikdraad tussen heeft gezeten, weet ik niet, daar was ik niet bij. Maar ze gaf zelf aan dat ze in eerste instantie ' dacht' dat daar de agressie vandaan kwam, toen ze nog niet meer informatie had.
Bij een andere, bij elkaar, hengst heeft Rubis nog nooit gestaan. Naast een andere hengst wel. Dat is een groot verschil.
Roselie schreef:Ik ken bart als een eerlijke man met verstand van
zaken. Het zou ook beetje stom zijn als Bart zijn naam gaat schaden door bewust een ziek paard te verkopen?
russel schreef:Tiffany, waarom ga je woorden op een weegschaal leggen? Ik in eerste instantie ga ook nooit uit van express bij mijn paarden, daar heb ik meerdere tekenen voor nodig, dieren reageren vanuit instinct en in dit geval vanuit lichameijk ongemak.......ts heeft daar ook een optelsom vor nodig gehad...
_San87_ schreef:Ik moet zeggen dat ik geen enkele hengstenhouder (professioneel en particulier) ken die het in zijn hoofd haalt een hengst naast een andere hengst te zetten... Maar goed, dat is offtopic.
PhiaBink schreef:russel schreef:Tiffany, waarom ga je woorden op een weegschaal leggen? Ik in eerste instantie ga ook nooit uit van express bij mijn paarden, daar heb ik meerdere tekenen voor nodig, dieren reageren vanuit instinct en in dit geval vanuit lichameijk ongemak.......ts heeft daar ook een optelsom vor nodig gehad...
Pffff juist!!!
Na een aantal weken en zeker na de dood van Rubis ga je terug denken. Dan tel je alles op en kom je tot een conclussie. Als ze wist dat Rubis dit allemaal onder de leden had, dan was Rubis allang ingeslapen.
Jullie weten echt niet wat er allemaal is gebeurt om uit te zoeken wat Rubis mankeerde. Jullie zijn er niet bij geweest, Jullie hebben geen onderzoeken gedaan. Jullie zijn geen dierenartsen of advocaten. Jullie hebben het dossier niet voor je neus liggen met bloeduitslagen en dieranarts raporten. Jullie speculeren allemaal de meest idioten dingen bij elkaar. Jytte wordt door het slijk gehaald, terwijl maar 30% van het hele verhaal gisteravond is uitgezonden. Dit heb ik alle heel wat keren neergezet en toch....
Suelza schreef:_San87_ schreef:Ik moet zeggen dat ik geen enkele hengstenhouder (professioneel en particulier) ken die het in zijn hoofd haalt een hengst naast een andere hengst te zetten... Maar goed, dat is offtopic.
Hangt er vanaf... Ik heb ook 2 hengsten samen lopen, gaat prima. Maar de andere hengsten staan wel apart buiten met een groot stuk ertussen.
Bij het Balingehof, waar ik gewerkt heb als trainer, liepen de hengsten ook naast elkaar met veel stroom ertussen.
Kan soms best goed gaan, maar soms gaat het ook gewoon echt niet. Je moet daar de hengsten wel voor kennen en weten wat wel en niet kan.
_San87_ schreef:Ik moet zeggen dat ik geen enkele hengstenhouder (professioneel en particulier) ken die het in zijn hoofd haalt een hengst naast een andere hengst te zetten... Maar goed, dat is offtopic.
_San87_ schreef:Suelza schreef:
Bij het Balingehof, waar ik gewerkt heb als trainer, liepen de hengsten ook naast elkaar met veel stroom ertussen.
Kan soms best goed gaan, maar soms gaat het ook gewoon echt niet. Je moet daar de hengsten wel voor kennen en weten wat wel en niet kan.
Heb je het dan over goedgekeurde dekhengsten? Ik namelijk wel. Ik weet niet in hoeverre daar verschil in zit.
Dakotah schreef:Ik moet zeggen, ik vond het ook een behoorlijke prijs voor een fjord.
Ik heb zelf een fjordmerrie gehad, met veulenboek dan, nooit op keuringen geweest, wel goede vader, is bereden verkocht voor 1500.
Weet niet wat deze hengst dan zo bijzonder maakte, dat ie zo duur moest zijn.
Ik ken beide partijen niet, maar laat ik het zo zeggen, als ik de fokker was, had ik hem ook niet teruggenomen, bewijs dan eerst maar eens dat ie idd ziek was bij verkoop.
Zag ook de foto op tv, van een ontzettend mager beest, als ie er idd bij verkoop zo had uitgezien, had ik er nog geen 500 voor neergeteld.