Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:51

Klopt, had die laatste zin iets te snel gelezen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:54

setteke schreef:
hedwig111 schreef:
http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... undercover
Hier meldt Eurodressage dat Totilas bij Sjef zou staan!!!
Wie is nu de slechterik????

Vreemdsoortig, 10 minuten geleden stond er echt wat anders.

Echt niet, het artikel is in exact dezelfde vorm, inclusief het ontzenuwen van het gerucht dat Totilas bij Sjef zou staan, al een dag of wat geleden hier gelinked.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:01

De sneer in dat bericht was dat Toot volgens geruchten voor een bootcamp training bij Anky zou staan (dat is volgens eurodressage namelijk de enige reden om een paard bij Anky te zetten) Waarna ze zelf zeggen dat het gerucht niet waar is. Dat ze dan zelf de enige bron van dat gerucht zijn, is niet zo belangrijk. Ze hebben daar weer even een sneer mee kunnen maken richting Anky en daar worden sommige mensen nou eenmaal heel blij van...

Wat vooral heel jammer voor MAR is, is dat dit soort commotie altijd invloed op zijn scores heeft. Juryleden liggen nou eenmaal niet de hele tijd in een lijkkist om er alleen voor een wedstrijd uitgehaald te worden. Het zijn verder hele gewone mensen die dit soort filmpjes ook zien en de commotie meekrijgen en dat mee laten wegen in hun verwachtingswaarde over de combinatie. Dat is nou eenmaal inherent aan jurysport. En waar hij vorig jaar nog een positieve verwachtingswaarde bij de juryleden had (Totilas was nou eenmaal het beste paard ter wereld en kan dus niet slecht scoren) wordt die nu vervangen door een negatieve verwachtingswaarde (MAR heeft niet de kwaliteiten/klik om zijn potentie eruit te rijden) Waar vorig jaar bij twijfel een zeven nogal gemakkelijk een acht werd, krijg je nu eerder het omgekeerde, waardoor het maar de vraag is of hij zich voor de OS plaatst en het zou gewoon ontzettend jammer zijn als een paard wat zoveel bij mensen losmaakt niet bij de belangrijkste wedstrijd mee mag doen. Uiteindelijk is dat een verlies voor de dressuur- en paardensport in het algemeen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:04

Dank je Karl66 :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:11

manic schreef:
En het lijkt me toch aan hun om te investeren in het beste paard wat ze kunnen kopen en het toch maar te proberen. Het is toch juist mooi als je je dromen na kan volgen? En erg fijn als je de bankrekening hebt om dat te kunnen doen.

Dan koop je je droom, maakt een hoop tamtam, verkoopt merchandising, pronkt voor de pers en eerst gaat het goed, maar als je je droom op openbaar toneel niet waar kan maken, krijg je het publiek over je heen. Dat is een keuze die men heeft gemaakt, het was bekend van te voren, moet je niet achteraf miepen over negatieve reacties.
Het is alleen wel zonde van een paard dat het fantastisch deed, dat het nu niet meer zijn topprestaties met deze ruiter kan waar maken, dat de ruiter in kwestie zelfs bij de nederlandse bondscoach wil lessen die een manier van trainen aanhangt, waar je als nieuwe ruiter zo op tegen was. Het paard is amper nog op wedstrijd geweest, wordt geexcuseerd met blessures en wat we wel te zien krijgen tegenwoordig, is niet al te best. Dat zijn gewoon feiten en daar hoef je niemand zwart over te maken, zowel Gal als MAR niet.
Wat me vervelend voor MAR lijkt, dat men hem neerzet als een peuter, die nergens stem in heeft en alleen maar ja papa, nee papa kan zeggen en aan de hand moeten worden mee gevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:24

Karl66 schreef:
De sneer in dat bericht was dat Toot volgens geruchten voor een bootcamp training bij Anky zou staan (dat is volgens eurodressage namelijk de enige reden om een paard bij Anky te zetten) Waarna ze zelf zeggen dat het gerucht niet waar is. Dat ze dan zelf de enige bron van dat gerucht zijn, is niet zo belangrijk. Ze hebben daar weer even een sneer mee kunnen maken richting Anky en daar worden sommige mensen nou eenmaal heel blij van...

Wat vooral heel jammer voor MAR is, is dat dit soort commotie altijd invloed op zijn scores heeft. Juryleden liggen nou eenmaal niet de hele tijd in een lijkkist om er alleen voor een wedstrijd uitgehaald te worden. Het zijn verder hele gewone mensen die dit soort filmpjes ook zien en de commotie meekrijgen en dat mee laten wegen in hun verwachtingswaarde over de combinatie. Dat is nou eenmaal inherent aan jurysport. En waar hij vorig jaar nog een positieve verwachtingswaarde bij de juryleden had (Totilas was nou eenmaal het beste paard ter wereld en kan dus niet slecht scoren) wordt die nu vervangen door een negatieve verwachtingswaarde (MAR heeft niet de kwaliteiten/klik om zijn potentie eruit te rijden) Waar vorig jaar bij twijfel een zeven nogal gemakkelijk een acht werd, krijg je nu eerder het omgekeerde, waardoor het maar de vraag is of hij zich voor de OS plaatst en het zou gewoon ontzettend jammer zijn als een paard wat zoveel bij mensen losmaakt niet bij de belangrijkste wedstrijd mee mag doen. Uiteindelijk is dat een verlies voor de dressuur- en paardensport in het algemeen.

Helemaal mee eens en vooral de vetgedrukte zin, het is gewoon enorm jammer van zo'n goed paard. Het was een plezier om naar de combinatie Gal/Totilas te kijken, het riep bij velen tranen op, zo mooi en dat is nu weg, puur omdat de combi uit elkaar is en dat is jammer. Als MAR ook zo met Totilas had gestraald, nou prima, maar dat is niet zo en dat is zonde van het paard, wat zoveel te weeg kan brengen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:28

Karl66 schreef:
......... soort commotie altijd invloed op zijn scores heeft. Juryleden liggen nou eenmaal niet de hele tijd in een lijkkist om er alleen voor een wedstrijd uitgehaald te worden. Het zijn verder hele gewone mensen die dit soort filmpjes ook zien en de commotie meekrijgen en dat mee laten wegen in hun verwachtingswaarde over de combinatie. Dat is nou eenmaal inherent aan jurysport. En waar hij vorig jaar nog een positieve verwachtingswaarde bij de juryleden had (Totilas was nou eenmaal het beste paard ter wereld en kan dus niet slecht scoren) wordt die nu vervangen door een negatieve verwachtingswaarde (MAR heeft niet de kwaliteiten/klik om zijn potentie eruit te rijden) Waar vorig jaar bij twijfel een zeven nogal gemakkelijk een acht werd, krijg je nu eerder het omgekeerde, waardoor het maar de vraag is of hij zich voor de OS plaatst en het zou gewoon ontzettend jammer zijn als een paard wat zoveel bij mensen losmaakt niet bij de belangrijkste wedstrijd mee mag doen. Uiteindelijk is dat een verlies voor de dressuur- en paardensport in het algemeen.

Dat zou kloppen als de commotie uit de lucht gegrepen was, alleen maar valse roddel. Maar helaas is dat niet het geval: je moet welhaast een oogafwijking van min tien (of plus 10) hebben om de basis van onze hooggeachte dressuursport niet te zien haperen: harmonie tussen paard en ruiter.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 02:18

Senior Rath: "Alle kans op het winnen van een medaille.." ..... !?!?!?!?!! Hoe dik kan de boomstam voor je kop zijn zeg?!?!
Ze willen geen gezichtsverlies lijden, maar wel ten kosten van het paard en zijn gezondheid!! Bah! Dat is gewoon verrot!
Allemaal wéér om centen..
Ik hoop dat Toot terug komt bij Edward!!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 02:27

Hey, KANS heeft ie hoor. Daar zegt ie niks verkeerds mee. Net zoals alle andere deelnemers alle kansen hebben op een medaille, heeft Rath dat ook.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 02:29

En wat zal die jullie allemaal doen verbazen op de OS als ie er met de gouden plak vandoor "rijdt" :D

Nee, even zonder dollen. Ik denk dat er weinig kans is, dat Toto ooit weer bij Edward komt. Erg jammer en vooral zonde van het paard. Ik denk dat de heer "Papa" Rath een beetje last heeft van grootheidswaanzin. Maar ach, we zullen zien hoe die soap verder gaat. Goeie cliffhanger in iedergeval :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:11

setteke schreef:
Bomba schreef:
Vooral Valegro vind ik daar een groot voorbeeld van. Dat paard vind ik het toppunt van dressuur,

Jouw woorden hoor!
Dit topic gaat niet over Valegro...

:roll:

Ik zeg ajuu. Na aanleiding van jouw vraag geef ik een antwoord waar ik een voorbeeld van noem. Als daar uit frustratie zo'n conclusie uit wordt getrokken dan heb ik hier verder niks meer zeggen. Veel succes met deze eeuwige discussie, ik wens Matthias het beste toe en hoop dat hij ondanks alle opmerkingen met veel plezier door kan blijven rijden en toch de successen behaald waar hij op hoopt.

Ik ga nu weer genieten van alle mooie combinaties die er nog wel zijn en laat onderwerp Totilas rusten voor wat het is.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:18

Edward met Romanov, misschien dat nu onderwerp Totilas gesloten kan worden..

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:45

@Bomba: en waarom dan? staat toch los van deze discussie..?

êdit : *super mooie combi trouwens..*

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:51

Het is nog niet medaille waardig vrees ik maar ik heb deze week minder harmonieuze medaille kandidaten de ring door zien gaan dus wie weet :-) .

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:03

Mooi filmpje :j
Ik ken dat laatste stukje muziek ergens van, maar waarvan :+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:21

Ik kan het filmpje niet zien.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:01

Bomba schreef:
Edward met Romanov, misschien dat nu onderwerp Totilas gesloten kan worden..

Citaat:
Dat Edward Gal, die onlangs een sponsorcontract tekende bij Glock, zijn vroegere paard wil terug onder het zadel wil hebben, is niets nieuws voor Rath: “Edward zit al maanden achter Totilas aan en wil hem koste wat kost terug. Maar waarom het paard eerst laten verkopen en de provisie innen om hem nu weer terug te willen? Dat vind ik een vreemde gang van zaken.”

Heeft ie 2 keer provisie..

Hier blijft het om gaan..sluit dit topic maar tenzij de penny's en naievelingen willen doorgaan.

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:03

Omdat Edward Gal amper iets van die verkoop afwist..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:03

Waarom sluiten? Noem mij penny maar ik vind het leuk om te lezen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:04

Chary_xX schreef:

Je moet in de Efteling zijn. :(:)

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:06

ceasario schreef:
Chary_xX schreef:

Je moet in de Efteling zijn. :(:)

Neen, dankje.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:08

Toch moet het tenenkrommend voor de fam Rath zijn dat Edward als nieuwe combinatie met Romanov een staand applaus krijgt op dezelfde hengstenshow in Vechta. En ondanks de klappende/fluitende menigte de rust bij het paard heel goed kan bewaren. Hele mooie presentatie van Edward. Dit ziet er al echt als een passende combinatie uit.

En voor Edward moet het toch pijn doen zijn gewezen wereldtopper, ondanks een doodstille hal, met zo'n spanning/verzet door de baan te zien gaan.

Triest!!!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:14

Mousmous schreef:
Toch moet het tenenkrommend voor de fam Rath zijn dat Edward als nieuwe combinatie met Romanov een staand applaus krijgt op dezelfde hengstenshow in Vechta. En ondanks de klappende/fluitende menigte de rust bij het paard heel goed kan bewaren. Hele mooie presentatie van Edward. Dit ziet er al echt als een passende combinatie uit.

En voor Edward moet het toch pijn doen zijn gewezen wereldtopper, ondanks een doodstille hal, met zo'n spanning/verzet door de baan te zien gaan.

Triest!!!!

misschien had PS beter kunnen overwegen om edward in zijn stal te halen..ik vermoed dat t m meer opgeleverd had

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:18

Als het dan toch om geld draait, dan denk ik dat je daar helemaal gelijk in hebt.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:31

Ik vergelijk de hele situatie een beetje als bijvoorbeeld Robbie Williams de plek van
Nick of Simon in te laten nemen :D .
Nick en Simon zijn een geweldig stel, vooral op nationaal nivo, maar daar past ook geen absolute wereldtopper bij. Qua stijl, en qua nivo niet.
MAR kan best goed rijden, anders rijd je niet op zo'n nivo, maar hij kan het nivo van Totilas niet bijbenen.
En dat vind ik vreselijk zonde van de kwaliteit/talent van het paard.
En voor MAR brengt het ook tot nu toe niets goeds.
Voorheen kon MAR lekker rijden en trainen zoals hij wilde. Geen mens die daarover viel.
Maar ja, dan ga je op zo'n wereldster zitten, en over de hele wereld kijkt iedereen nauwgezet mee. En veroordeeld elke fout die je maakt. Dat was natuurlijk van te voren al te verwachten.