Ikima schreef:Omdat het trainingsfilmpje misschien een promotiefilmpje was? In die andere film had hij waarschijnlijk eerst niet door dat hij gefilmd werd.
of hij beloont met stem. Ik beloon ook vnl met stem.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quintolover schreef:Ik word naar van het filmpje, maar was er al achter hoe westernmensen rijden.
( de wedstrijdruiters dan, en niet de hobbymensen).
Ik ben ooit op een westernstal geweest vorig jaar, om te kijken bij een ander paardje met een vriendin.
Dat ging niet helemaal door en zijn we gaan kijken bij de western, maar ik schrok me rot hoe hard ze ze behandelen, vond het belachelijk.
Zo ook nog een d ponytje, ik vond hem al heel apart hoe klein hij eigenlijk was.
En achteraf bleek het paardje net 2 jaar en 3 maanden te zijn en stond al volop in training, dan kon hij wat gaan doen. Hij was pas gecastreerd want hij was niet te hendelen en daarom is hij zo jong maar in training gezet. Ik vond het belachelijk, ook al gelijk volop in training.
Uiteindelijk waren er ook nog filmpjes die werden gemaakt omdat een 3 jarige ( volledig getraint en wel) in de verkoop ging, maar natuurlijk filmde ze alleen als het goed ging.
Ik ben uiteindelijk weggegaan, ik kon het niet meer aanzien en werd er misselijk van.
Het liefst trok ik ze van hun paard af.
Ragdollcat schreef:ponylies schreef:
Ook ik vind het niets, daar is dat beest niet voor gefokt, dat beest hinkt bij het spinnen, veel te zwaar voor dat beest en dan ook nog een veel te grote persoon erop en grove hulpen.
dofuzz schreef:Craig krijgt nu de volle laag omdat een stelletje geïndoctrineerde dierenrechten activisten (als het aan hun lag mogen we zelfs geen ei meer eten want dat is abortus dus niet ethisch) uit vijf dagen training (dus laten we zeggen 5 uur) 3 minuten kunnen knippen hebben waar hij wel heel erg kordaat wordt. met voorbedachte rade om elke vorm van paardensport te kunnen verbannen.
xDenies schreef:tellom schreef:Leuk he dat western rijden
Vind dat wel een zéér overdreven reactie. In elke sport zitten rotte appels!
>.<
Maar goed, juist na zulke filmpjes te tonen zakt de westernsport weer onder de grond.
En let goed op wat ik typ, ben het er ook niet mee eens. Maar ik zit niet op het paard, en ik was er niet bij - dus heb ik ook geen reden om te oordelen.
Iedere ruiter doet het op zijn manier.
storrum schreef:dofuzz schreef:Craig krijgt nu de volle laag omdat een stelletje geïndoctrineerde dierenrechten activisten (als het aan hun lag mogen we zelfs geen ei meer eten want dat is abortus dus niet ethisch) uit vijf dagen training (dus laten we zeggen 5 uur) 3 minuten kunnen knippen hebben waar hij wel heel erg kordaat wordt. met voorbedachte rade om elke vorm van paardensport te kunnen verbannen.
colunder schreef:Ik sta eigenlijk helemaal niet vreemd te kijken van deze filmpjes.
Ik heb nooit begrepen waarom western rijden een paardvriendelijke sport genoemd wordt.
Ik ben er ook een tijdje mee in aanraking geweest ,maar ben snel afgehaakt toen ik zag wat voor een trainingsmethodes daar gebruikt worden.
Niet alleen tijdens de training maar ook als de paarden op stal staan.
Ook het zogenaamde Afzweten vind ik niet diervriendelijk(hals van paard insmeren met een verwarmende gel, alluminiumfolie erover, daar nog een hoes over en maar laten rennen aan de longeerlijn.krijgen ze een mooie slanke hals van.)
Ook heb ik eens vol walging staan kijken bij een western stand op het Equitana, wat een scherpe stangen daar verkocht worden,sommige zijn gewoon 2 in elkaar gedraaide ijzerdraadjes,regelrechte martelwerktuigen!!
Mij is het ook altijd al opgevallen dat (de meeste) western paarden en niet bepaald vrolijk uitzien,en al helemaal niet tijden het werk.
Er zijn ook vast en zeker ruiters die wel op een ontspannen manier met hun paarden omgaan,maar in de wedstrijdsport ben ik dat nog weinig tegen gekomen.
quintolover schreef:Ik word naar van het filmpje, maar was er al achter hoe westernmensen rijden.
( de wedstrijdruiters dan, en niet de hobbymensen).
Ik ben ooit op een westernstal geweest vorig jaar, om te kijken bij een ander paardje met een vriendin.
Dat ging niet helemaal door en zijn we gaan kijken bij de western, maar ik schrok me rot hoe hard ze ze behandelen, vond het belachelijk.
Zo ook nog een d ponytje, ik vond hem al heel apart hoe klein hij eigenlijk was.
En achteraf bleek het paardje net 2 jaar en 3 maanden te zijn en stond al volop in training, dan kon hij wat gaan doen. Hij was pas gecastreerd want hij was niet te hendelen en daarom is hij zo jong maar in training gezet. Ik vond het belachelijk, ook al gelijk volop in training.
Uiteindelijk waren er ook nog filmpjes die werden gemaakt omdat een 3 jarige ( volledig getraint en wel) in de verkoop ging, maar natuurlijk filmde ze alleen als het goed ging.
Ik ben uiteindelijk weggegaan, ik kon het niet meer aanzien en werd er misselijk van.
Het liefst trok ik ze van hun paard af.