Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azzelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:51

Ben niet zo heel erg into de fokkerij, maar heeft Totilas zich al bewezen als dekhengst?

Natuurlijk worden er met het dekken klauwen met geld verdiend, maar zo'n gigantisch waardevol paard bezitten, is ook een risico.
Hoe jammer ik het ook vind voor Edward Gal, ik kan de (voormalige) eigenaar ook wel begrijpen.
Voor hetzelfde geld breekt Toot morgen een poot. Dan heeft hij er alsnog een flinke duit aan verdiend, maar toch.

Voor Edward is het enorm zuur, hij heeft jaren werk in dat dier, en nu gaat een ander met dat werk aan de haal.
Aan de andere kant: zolang het niet jouw eigendom is, weet je als ruiter dat dit kan gebeuren.
Hopelijk komt er een ander maatje op zijn pad.

Gelukkig is de NLse dressuurtop erg breed momenteel en stort het zonder Totilas echt niet ineens in elkaar.
Daarbij, het is niet gezegd dat de volgende ruiter die Totilas gaat sturen, er hetzelfde uit kan halen als Edward.

Janine1990

Marjoow schreef:
Ja, maar ik bedoel dat je niet je GP debuut begint op de OS, er moet een team samengesteld worden naar mate van prestaties. En ik geloof niet dat Sjef een gokker is ;)

Dat GP debuut op de OS maak jij er van ;)

wonderworst_

maar wat als het er onder een andere ruiter echt niet lekker uit komt?? dat de oefeningen wel lukken maar niet hoger kunnen komen dan een 6de plaats ofzo... ( dan lachen we allemaal en zeggen; zie je wel, nooit een gouden combi uit elkaar halen!! )

Zidore

ja als ze zo'n ruzie maken.. dan zou dat best nog eens kunnen gebeuren

en denk dat er genoeg duitse ruiters in de rij gaan staan om op toti te mogen rijden, wat zou je zelf doen???

ik hoop gewoon dat hij tot de OS onder Edward mag blijven lopen

maar vrees van niet...

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:52

Pff schrik me dood! Wat een zonde dat dit paard uit de nederlandse dressuursport verdwijnt... Ik hoop echt dat iemand er iemand met een grote zak geld opstaat zodat Edward hem toch kan blijven rijden.

Urielle

Citaat:
Edward blijft voor ons een topruiter die wij de komende jaren blijven voorzien van potentiële toppaarden.”, aldus Cees Visser.

Alsof ze nog een reeks Toti's hebben staan -O- 8)7 _-:(
Al mijn medeleven gaat nu uit naar Edward, wat moet het ongelofelijk K*T zijn om zo'n talent te hebben dat je paarden zo fantastisch aan het lopen krijgt en ze vervolgens gewoon onder je hol uit verkocht worden, zelfs zo'n fenomeen.
Op een moment als dit zijn toppers als Sisther etc. echt geen troost lijkt me. Wat zonde wat zonde wat zonde...
*gaat nu verder lezen*

Marjo

Janine1990 schreef:
Marjoow schreef:
Ja, maar ik bedoel dat je niet je GP debuut begint op de OS, er moet een team samengesteld worden naar mate van prestaties. En ik geloof niet dat Sjef een gokker is ;)

Dat GP debuut op de OS maak jij er van ;)

Nee, jij zegt nog 2 jaar tot de OS, dus nog 2 jaar om een paard te vinden, ik denk dat het er niet in zit. 2016 op zn vroegst.

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:53

Maar er staat ook in een bericht dat edward hem heel misschien kan blijven rijden staat nog geen nieuwe ruiter niks in ik denk dat we dat beter kunnen afwachten want wie weet.. ;)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:53

Azzelien schreef:
Ben niet zo heel erg into de fokkerij, maar heeft Totilas zich al bewezen als dekhengst?

Natuurlijk worden er met het dekken klauwen met geld verdiend, maar zo'n gigantisch waardevol paard bezitten, is ook een risico.
Hoe jammer ik het ook vind voor Edward Gal, ik kan de (voormalige) eigenaar ook wel begrijpen.
Voor hetzelfde geld breekt Toot morgen een poot. Dan heeft hij er alsnog een flinke duit aan verdiend, maar toch.

Voor Edward is het enorm zuur, hij heeft jaren werk in dat dier, en nu gaat een ander met dat werk aan de haal.
Aan de andere kant: zolang het niet jouw eigendom is, weet je als ruiter dat dit kan gebeuren.

Gelukkig is de NLse dressuurtop erg breed momenteel en stort het zonder Totilas echt niet ineens in elkaar.
Daarbij, het is niet gezegd dat de volgende ruiter die Totilas gaat sturen, er hetzelfde uit kan halen als Edward.

Nee, de eerste veulens komen volgend jaar. Dus at is nog maar afwachten hoe dat gaat lopen.

(mijn buurman krijgt btw (offtopic sorry :o) een veulen van Toto :D )

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:54

Azzelien schreef:

Nee, hij heeft dit jaar voor het eerst gedekt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:55

Marjoow schreef:
Nee, jij zegt nog 2 jaar tot de OS, dus nog 2 jaar om een paard te vinden, ik denk dat het er niet in zit. 2016 op zn vroegst.

Welk paard heb je het nu over? Wat Anky zoekt?
Hoorde van iemand anders dat ze zoekt naar eentje die al op dat niveau heeft gepresteerd en dat ze die dan wil omscholen.

Als je het over een ander paard hebt, wie zegt dat een dergelijke combinatie niet al bestaat???

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:56

Janine1990 schreef:
Marjoow schreef:

Welk paard heb je het nu over? Wat Anky zoekt?
Hoorde van iemand anders dat ze zoekt naar eentje die al op dat niveau heeft gepresteerd en dat ze die dan wil omscholen.

Als je het over een ander paard hebt, wie zegt dat een dergelijke combinatie niet al bestaat???

Niemand, ik acht de kans alleen klein.

wonderworst_

ben heeeel benieuwd naar de veulens van toto

Nistria

Citaat:
Edward blijft voor ons een topruiter die wij de komende jaren blijven voorzien van potentiële toppaarden.”, aldus Cees Visser.

Potentiele handelspaarden bedoelt hij denk ik...

Wat ontzettend jammer voor de Nederlandse dressuursport en vreselijk voor Edward en Nicole.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:57

Urielle schreef:
Citaat:

Alsof ze nog een reeks Toti's hebben staan -O- 8)7 _-:(
Al mijn medeleven gaat nu uit naar Edward, wat moet het ongelofelijk K*T zijn om zo'n talent te hebben dat je paarden zo fantastisch aan het lopen krijgt en ze vervolgens gewoon onder je hol uit verkocht worden, zelfs zo'n fenomeen.
Op een moment als dit zijn toppers als Sisther etc. echt geen troost lijkt me. Wat zonde wat zonde wat zonde...
*gaat nu verder lezen*

Vergeet niet dat de heer en vrouw visser op een vette bankrekening zitten (nu nog groter) met hoogstwaarschijnlijk genoeg talent in Fort Moorlands. Het werd voor hun financieel gezien een te groot risico, echter ze zijn niet opeens niet meer geïnteresseerd in de paardensport.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:57

Tsja...ik schrik er niet van, er worden astronomische bedragen geboden voor het paard.

Er komt dan vanzelf iemand met zo'n grote zak geld langs dat het gewoon niet meer te weigeren is voor de eigenaar.

Ik denk dat hij al tig biedingen heeft afgewezen, maar dat dit een bod was wat niet te weigeren is. Je hebt toch met paarden te maken, voor hetzelfde geld (ik hoop het niet) ligt hij morgen dood in zijn stalletje of loopt een nare blessure op waardoor hij niet meer te gebruiken is voor de sport en voor de dekdienst en dan sta je met lege handen. Waarschijnlijk gaat hij niet veel meer waard worden dan dat hij nu is....en zo is helaas op dit moment de sport.

Wel ontzettend jammer dat deze combinatie waarschijnlijk niet kan blijven voortbestaan...er lag nog genoeg in het verschiet denk ik zo

Aan de andere kant, na bonfire dachten we dat we ook niet meer zo'n paard gingen vinden en toen kwam totilas, een beetje vertrouwen in de Nederlands sportpaarden is misschien wel op zijn plaats, Totilas is goed, maar dit kwam ook mede door de combinatie Edward en Totilas, wie weet presteerd hij onder een andere ruiter helemaal niet zo fenomenaal. Ik denk vast dat er onder de Nederlandse paarden echt wel een waardige opvolger wordt gevonden.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:58

Hoewel velen van jullie gelijk hebben met de opmerking dat er in 2 jaar nog ontzettend veel kan gebeuren, had ik toch wel graag gezien dat Totilas tot en met de OS van 2012 niet van eigenaar zou wisselen. Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht; dus dit nieuws komt echt een beetje als een schok voor mij...
Ik vind het vooral sneu voor Edward; was het niet zo dat hij toen met Lingh ook net een kans op de OS miste? Hij had hier vast naar uitgekeken...

Maar wat is er nu precies bekend? We weten toch nog niet aan wie Schockemöhle hem eventueel gaat doorverkopen, of anders wie er voortaan op zal gaan rijden? Bestaat er nog een kans dat Edward hem mag blijven rijden of dat Totilas toch voor Nederland behouden blijft?

Janine1990

Marjoow schreef:
Niemand, ik acht de kans alleen klein.

Je moet wat minder negatief en wat meer out of the box denken ;)

Daarbij staat er nu nog een hardstikke sterk team! Jammer dat velen dat niet zien.
Keer dit teleur nu eens om in iets moois, zoals een uitdaging voor Nederland om opnieuw te laten zien dat ze zonder Totilas ook de beste zijn...

Azzelien

GaitMonster schreef:
Azzelien schreef:

Nee, de eerste veulens komen volgend jaar. Dus at is nog maar afwachten hoe dat gaat lopen.

Idd, ben benieuwd of hij iets van zijn talent doorgeeft! Maar dat weten we dan waarschijnlijk pas over een paar jaar.

Laux

Jeetje, ik ben echt enorm geschrokken toen ik dit las en ik kan het nog steeds niet geloven.. :\

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:59

lovelyd schreef:
smeetjoew schreef:
Ach de nieuwe ruiter die met Toot een combi zal vormen (als dat gebeurt) kan het toch nooit goed doen. Behaalt ie succes: dan is dat uiteraard normaal, want hij zit op het beste paard van de wereld. Wordt hij geen eerste: dan staan we ondersteboven en dan is het raar het zelfs met het beste paard van de wereld niet lukt.

zo denk ik ook...

Tjaa..
en dan maar hopen dat hij hem goed rijd.. een andere ruiter (zo vaak heeft er denk ik niet een ander op gezeten) met andere rijstijl (iedereen doet het wel anders, de kleinste dingetjes maken het verschil..).. Ik hoop dat ie t goed krijg daar..

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:00

Citaat:

en bedankt! lief hoor voor edward, mag die nog meer paarden naar de top rijden en vervolgens verkopen zij het desbetreffende paard direct.

Zidore

Citaat:
Eigenaar Kees Visser zei onlangs dat hij een "economisch delict" zou plegen als hij bedragen die al in het geruchtencircuit circuleerden zou weigeren.

'Verdrietig'
Edward Gal zegt donderdag in een verklaring begrip te hebben voor het feit dat het door hem bereden paard Totilas is verkocht. ''Maar ik ben natuurlijk wel verdrietig.''

Gal stelt verder: ''Van het eerste moment dat ik Totilas bereed wist ik dat het een 'once in a lifetime paard' was. Het is onwerkelijk dat deze periode nu voorbij is. Ik wist dat er veel belangstelling was, maar toch had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan.''

Ik blijf het zo erg vinden voor Edward

en dan de tekst 'we blijven hem goede paaren bieden' wat moet je daar nou mee!!

X_Michelle_X

Azzelien schreef:
GaitMonster schreef:

Idd, ben benieuwd of hij iets van zijn talent doorgeeft! Maar dat weten we dan waarschijnlijk pas over een paar jaar.

ben benieuwd! Mag jij m rijden? ;)
We willen wel foto's dan hea ?! dan ga je maar bij je buurman langs :P

Ladybird
Moderator Algemeen

he?? neee dat meen je niet!! hier schrik ik van.. ongelovelijk..