het is toch te zot voor woorden dat ze daar nu nog steeds staan.
DB hoeft echt geen geld meer van me te verwachten
En de AID laat ook zien dat ze alleen maar dieren kunnen afmaken bij pest, maar redden, dat kunnen ze niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De veearts heeft alle dieren ingeënt en komt geregeld langs voor controle.
Citaat:Na de overtocht worden de paarden in een weiland direct achter de zeedijk gezet. ,,Daar blijven ze een nacht om tot rust te komen, aldus Minnema.
linky schreef:Beste Jasmijn78,
De betreffende man/familie laat al jaren een spoor van ellende achter wat betreft de verzorging van hun paarden/schapen/koeien.
Er zijn dikke rapporten van de AID, dierenbescherming noem maar op.
Echt GEEN lekkertjes hoor!
runningkawa schreef:Ik vraag me af als het paarden van de koningin waren geweest of ze nog niet gered waren?
het is toch te zot voor woorden dat ze daar nu nog steeds staan.
DB hoeft echt geen geld meer van me te verwachten
En de AID laat ook zien dat ze alleen maar dieren kunnen afmaken bij pest, maar redden, dat kunnen ze niet
Cyntje schreef:
Wat een akelige foto idd
linky schreef:Sully97;
mijn man is er een keer geweest, ik heb hem nog nooit zo van slag thuis zien komen.............................
tuurlijk, deze paarden zijn door de overvloed aan gras goed doorvoed maar dat is er bij hem thuis straks heeeeeeel gauw weer af...................
Ann schreef:Sullie97 schreef:Wie kent dan die man persoonlijk? Gewoon een vraag van nieuwsgierigheid.
Ik heb met hem en zijn paarden te maken gehad.
Over het hoe & wat ga ik niet uitwijden in dit topic.
hoera schreef:Cyntje schreef:
Wat een akelige foto idd
Mooie kerstkaart voor de fam .......
hoera schreef:Cyntje schreef:
Wat een akelige foto idd
Mooie kerstkaart voor de fam .......
Chrystal-gek schreef:http://www.pzc.nl/internationaal/binnen ... 794656.eceCitaat:De veearts heeft alle dieren ingeënt en komt geregeld langs voor controle.
Ingeent? In deze toestand?![]()
Verder geen verkeerd woord er over hoor, maar dit viel mij op...
http://www.pzc.nl/internationaal/binnen ... 795407.eceCitaat:Na de overtocht worden de paarden in een weiland direct achter de zeedijk gezet. ,,Daar blijven ze een nacht om tot rust te komen, aldus Minnema.
C_hristel schreef:Weet iemand al of het live uitgezonden wordt ? Vindt het zo zielig he. Deze paardjes verdienen een lekker warm stalletje vindt ik..
jutsje schreef:Chrystal-gek schreef:http://www.pzc.nl/internationaal/binnen ... 795407.ece
Tja, wat moet ik hier van zeggen?
In de wagen en naar opvangadres, paarden warm rossen en dierenarts langs laten komen lijkt mij een veel verstandiger idee.
Daar op dat weiland zullen ze vast ook in de gaten gehouden worden, maar hebben ze veel minder mogelijkheden.
Ik verwacht dan ook dat daar de aandacht verdeeld moet worden, terwijl als ze op stal (in een binnenbak, loopstal of iets wat daar op lijkt) staan er veel meer individuele aandacht is.
Daarbij zijn deze paarden weinig tot niks gewend, als ze eerst op krachten komen, gaat het vervoer waarschijnlijk een gevecht opleveren (het levert sowieso stress op, op welk moment ze het ook doen). Nu zullen ze het zich waarschijnlijk gelatener over zich heen laten komen en heb je ze tenminste op de plek waar je ze hebben wilt waar je ze ook meteen beter kunt behandelen.
de burgemeester ofzo had het over een half uur tot een uur dat ze op dat land blijven
Ann schreef:C_hristel schreef:Weet iemand al of het live uitgezonden wordt ? Vindt het zo zielig he. Deze paardjes verdienen een lekker warm stalletje vindt ik..
Nee, ze verdienen voldoende voedsel, water, medische zorg en rust. Deze dieren lopen al tijden buiten en zijn daar helemaal op ingesteld qua vacht/gestel. Ze hebben misschien nog nooit een stal van binnen gezien, lekker om ze dan op te sluiten...