Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jobamara schreef:Ik had op een pro wolf site gevraagd hoe deze man de toekomst voor zich zag. Want hij vond de wolfwerende omheiningen een probleem voor de andere in het wild levende dieren.
Kort samengevat: veel dier houders stoppen al vrijwillig en misschien moeten we andere overtuigen, uitkopen om dit ook te doen.
jobamara schreef:Geen idee maar wordt er gewoon misselijk van. Ik denk wel dat ik mijn omheining alvast wat ga aanpassen. Zie in Duitsland en België dat ze ineens vergunning nodig hebben. En hoop dan maar dat wat staat mag blijven staan. Hier rondom 2 ha heras hekwerk, ga ad buitenzijde maar stroomdraad aanbrengen nog wat verzinnen op het ondergraven, stenen, worteldoek of zo hoef je ook niet de onderste stroomdraad vrij te houden van begroeiing. Want die moet op ongeveer 15 cm boven de grond.
jobamara schreef:Zag net een veehouder in duitsland, kosten 50.000,- euro en nog niet goed genoeg.
Kunnen ze die wolven geen trackers aandoen en dat je dan alarm krijgt of zo,als ze binnen bv 10 km zijn.
Is dit het enigste topic over wolven in nederland?
Want ik denk dat veel bokkers de wolf onderschatten.
jobamara schreef:Maar vlgs mij zit er vlak bij de grens met Duitsland wel een roedel, als ik het tegen kom zal ik het hier delen Jet.