Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:12

Zo, ik ben net terug :) pfoe wat was het druk! Ik denk dat sommige prijzen flink gaan oplopen. De spullen vielen me wel wat tegen. De vriezers stonken en zaten vol schimmel.. veel andere spullen waren ook niet schoon. De paarden vielen wel mee, ik had het erger verwacht. Doortje was wat nukkig door de drukte :+

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:15

We zijn net terug. Wat was het er druk zeg. Bah, die mok aan dat been van die Belg zag er echt niet lekker uit. Beetje grijze schimmelplekjes eromheen, zo leek het wel.
Ik meen dat HvN bij de veulens stond te filmen (net toen wij aankwamen).

Ben benieuwd wat ze op de trailer en paardenauto gaan bieden, want daar liepen ook de nodige mensen omheen en in.
Ook de koets met geel/zwarte wielen trok veel bekijks(had wel een kapot kussen wat met tape was afgeplakt en geen lucht in de veren).

Heb de dekens bekeken aan de dekenrek. Alles uiterst smerig/modderig en veelal rafelig/kapot. Als die dekenrek er nou nog bij zat, maar die zit er volgens mij niet bij.

De paarden stonden er wel allemaal goed verzorgd bij; dik in het stro, schone stallen (viel mijn man zelfs op).

Mijn favoriete paard is Zafyr. Niet te groot, lief koppie...maar ja, ik heb wel plek en geld, maar geen tijd voor nog een paard erbij. Ik hou het dus op bieden op spullen.

Jammer dat ze de paarden niet wilden laten lopen toen wij er waren. Mijn man hoorde ze zeggen, dat ze het te druk vonden en dat na 15.00 uur (nu dus) ze paarden zouden voorleiden.

Ik hoorde ook nog iemand zeggen dat de Fries onder de galbulten zat. Geen idee wat dat inhoudt, maar voor hun was het een reden om niet op het dier te bieden.

Eva zag er oud uit met grijs om beide ogen (op foto dacht ik eerst dat ze iets van schimmel of kale plekken om de ogen had, maar dat was niet zo. Verder wel een leuk/mooi paardje om te zien.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 25-01-14 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:22

_manuela_ schreef:
Daarbij zijn er genoeg individuele mensen die de wat zieligere paarden (al is met de meeste wel iets mis) nog wel willen helpen. Wil je bv doortje echt graag hebben, ben dan ook bereid 500 boven de slachtprijs te gaan zitten. Is het beest commercieel natuurlijk niet waard maar als je dat niet kunt, kun je het ook beter helemaal niet kopen. Je kunt mij niet wijsmaken dat als je zo een buffer niet hebt je wel een paard kunt onderhouden.

Ik ben benieuwd wat de biedingen gaan worden!

Als je een buffer hebt van zeg 2000 euro en je hebt daarnaast 500 euro om uit te geven aan het paard. Dan is die 500 euro van de buffer besteden aan het paard wel even 500 euro die niet meer uitgegeven kunnen worden aan zorg :).

Juist door deze aandacht zullen mensen die een paard heel erg graag willen hun buffer moeten aanspreken om het paard toch te kunnen kopen. Dat is gewoon zonde, vind ik. En betekent helemaal niet dat mensen het paard niet zouden kunnen onderhouden. 500 euro is veel geld en daar kun je veel voer voor kopen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:23

Ik vind het een beetje krom dat nu bij deze veiling alle ophef ontstaat, terwijl er al veel meer paarden onder de hamer zijn gegaan bij bva.
Dan gaat het misschien niet over paarden met mok en andere aandoeningen, maar dan moet je je ook daar druk om maken.

Ik zou hier wel plek hebben voor een van de paarden maar het is niet te doen om daarheen te rijden om een paard te gaan halen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:24

Ik ben wel benieuwd welke van de veulens er niet zo goed uitzagen?

Ik twijfel nog steeds.
Ik denk dat de bedragen enorm de lucht in gaan..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:24

little_king schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Welke lokale media was er aan het filmen???

Ik hoorde dat er rond 13.00 uur al 1400 man was geweest.
heb inderdaad rond gekeken en wij hebben mog intresse misschien in bepaalde 'dingen' maar ligt helemaal aan de prijzen.

wij zijn inderdaad bekend met de bva en de extra kosten. Verder geen details op bokt.

http://www.l1.nl/nieuws/241213-enorme-d ... jnandsrade

Vind het paard op de foto er helemaal niet mager uitzien, beetje onbespierd. maar ziet er wel happy uit.

Voor de foto´s van de BVA site hebben ze ze waarschijnlijk zo uit de stal getrokken en een paar kiekjes geschoten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:26

Marjo89 schreef:
Ik ben wel benieuwd welke van de veulens er niet zo goed uitzagen?

Ik twijfel nog steeds.
Ik denk dat de bedragen enorm de lucht in gaan..

Vanavond opent het hele feest toch online? We zullen zien of de prijzen direct sky high worden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:33

Vanavond? Over 1,5 uur toch al?

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:39

Ik vond itchy bitchy er niet zo super uitzien en 1 van de hengstjes niet (ik wist niet wie welke was) 1 van de hengstveulens vond ik er wel erg mooi uitzien!!! Was ook de enige die durfde te komen!
Maar met goede voeding en verzorging denk ik dat de andere 2 ook leuke paardjes
Worden. Beste vriendin gaat op 2 paarden bieden :D ik heb nog een hele poos met frits staan knuffelen wat n schat!!! Verder vond ik Kenzo er minder goed uitzien als op de foto's...

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:57

@nickie1963: ik kan me nog voorstellen dat een leek over die kromme benen heen kijkt. Daarbij is dat paard met kromme benen best ver gekomen. Ik zou zelf op geen enkel paard bieden. Staat mij teveel met problemen tussen dat ik daar een paard ongekeurd zou willen kopen.

@san87: natuurlijk is het zonde geld! Maar volgens mij moet je als je een paard hebt ook een flinke buffer hebben. Ik denk dan meer aan 5000. Als je veel moeite moet doen om 500 te sparen zonder het onderhoud van het paard dat je gaat kopen, waar ga je dan het geld van het onderhoud vandaan halen?

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:58

ZiekieLove schreef:
Ik vond itchy bitchy er niet zo super uitzien en 1 van de hengstjes niet (ik wist niet wie welke was) 1 van de hengstveulens vond ik er wel erg mooi uitzien!!! Was ook de enige die durfde te komen!
Worden. Beste vriendin gaat op 2 paarden bieden :D ik heb nog een hele poos met frits staan knuffelen wat n schat!!! Verder vond ik Kenzo er minder goed uitzien als op de foto's...

Ik hoop dat ik vanaf volgende week elke dag met Frits kan kroelen :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:01

Ik bid echt dat ze allemaal op een goed plekje terecht komen.
Arme diertjes <3
Verdienen een goed plekje.
Nog maar 1 uurtje...

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:05

MandyIndah schreef:
ZiekieLove schreef:

Ik hoop dat ik vanaf volgende week elke dag met Frits kan kroelen :)

Dus je gaat op m bieden?!! :D superleuk!! Heb je echt een schat van n paard aan!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:08

_manuela_ schreef:
@nickie1963: ik kan me nog voorstellen dat een leek over die kromme benen heen kijkt. Daarbij is dat paard met kromme benen best ver gekomen. Ik zou zelf op geen enkel paard bieden. Staat mij teveel met problemen tussen dat ik daar een paard ongekeurd zou willen kopen.

@san87: natuurlijk is het zonde geld! Maar volgens mij moet je als je een paard hebt ook een flinke buffer hebben. Ik denk dan meer aan 5000. Als je veel moeite moet doen om 500 te sparen zonder het onderhoud van het paard dat je gaat kopen, waar ga je dan het geld van het onderhoud vandaan halen?

Het was dan ook maar een voorbeeld. Al denk ik dat er niet heel veel mensen met paarden zijn die een buffer van 5000 euro of meer hebben.

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:08

ZiekieLove schreef:
Dus je gaat op m bieden?!! :D superleuk!! Heb je echt een schat van n paard aan!!!

Ja zeker weten :) Hoop alleen van harte dat niet meer mensen zo denken haha *\o/*

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:14

_San87_ schreef:
_manuela_ schreef:

Het was dan ook maar een voorbeeld. Al denk ik dat er niet heel veel mensen met paarden zijn die een buffer van 5000 euro of meer hebben.

Zou best nog wel eens mee kunnen vallen. Ik zag ook genoeg duurdere auto's staan langs de weg (o.a. Porsche MET trekhaak :D ) toen we gingen kijken bij de veiling. Denk dat er genoeg mensen zijn die voldoende geld + buffer hebben om een paard een goed thuis te geven. Het wordt ze alleen nu waarschijnlijk onnodig duur gemaakt door bepaalde instanties die de prijs aan het opdrijven zijn, bang dat een paard in "verkeerde" handen valt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:16

Ik denk niet dat de mensen met een Porsche met trekhaak die vandaag kwamen kijken heel representatief zijn voor paardenhoudend Nederland. Denk je wel?

Daarnaast, die Porsche kan heel goed van de bank zijn, weten wij veel 8-).

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:18

MandyIndah schreef:
ZiekieLove schreef:

Ja zeker weten :) Hoop alleen van harte dat niet meer mensen zo denken haha *\o/*

Volgens mij zag ik bij Frits een mevrouw staan kroelen, die erg over hem te speken was. Hij had als 3-jarige bij hun op wei gestaan en het zou een echt lievertje zijn. Als ze zelf nog plaats had gehad, dan had ze hem het liefst zelf meegenomen of in elk geval erop geboden.

Succes met bieden MandyIndah!

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:19

Zit hier een beetje mee te lezen en ik ben ook benieuwd hoeveel geboden gaat worden en waar de paarden heen zullen gaan. Ik denk wel dat er pas op het laatste moment (dus dinsdag)het hardste geboden wordt en vanavond nog niet veel,..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:23

_San87_ schreef:
Ik denk niet dat de mensen met een Porsche met trekhaak die vandaag kwamen kijken heel representatief zijn voor paardenhoudend Nederland. Denk je wel?

Daarnaast, die Porsche kan heel goed van de bank zijn, weten wij veel 8-).

Die Porsche was een voorbeeld ;) , er stonden ontzettend veel auto's in de berm en ook best veel "duurdere".
Kan best dat hij van de bank was, maar het kan ook van een van de vele kijkers zijn geweest, die toch niets kopen. Ook dat weet je niet natuurlijk, of alle mensen die zijn komen kijken, ook daadwerkelijk iets wilden kopen.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:27

Wat een spektakel is dit geworden zeg. Het is moeilijk om niet met de hysterie mee te doen. Ik hoop dat dit niet tot gevolg heeft dat de prijzen absurd opgedreven worden. Uiteraard hoop ik dat alle beestjes een fijn nieuw huisje krijgen. Wat ik mij alleen afvroeg, en misschien lees ik erover heen, maar stel dat je over een bod heen wilt bieden moet dat dan bepaald minimum bedrag zijn? Stel het laatste bod op Doortje is 150 euro, moet je er dan minstens met bijv 10% overheen bieden? Neem aan dat het niet opschiet als iemand vervolgens 151 euro biedt..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:30

Zo ik ben net terug, de paarden werden inderdaad om drie uur voorgesteld in de bak..
Mijn complimenten voor de mensen van BVA die zeker kennis in de omgang met de paarden hebben en met veel rust de paarden begeleiden. Paarden zagen er allemaal best netjes en verzorgt uit.
Een aantal toonde zich ook prachtig in de bak!!
Toen ik net aankwam vertrokken ze van stichting paard in nood Amsterdam. Ze waren gefilmd over hun actie voor Kenzo.
Nu hopen op een goed plekje voor ze allemaal!

Inderdaad ontzettend veel dagjes mensen die gewoon even wilde kijken, ook ouders die met hun kinderen de paarden gingen aaien :j
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 25-01-14 17:32, in het totaal 2 keer bewerkt

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:31

Volgende bod wat je kan doen komt in beeld te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:36

palousa_boy schreef:
Ik vind het een beetje krom dat nu bij deze veiling alle ophef ontstaat, terwijl er al veel meer paarden onder de hamer zijn gegaan bij bva.
Dan gaat het misschien niet over paarden met mok en andere aandoeningen, maar dan moet je je ook daar druk om maken.

Ik zou hier wel plek hebben voor een van de paarden maar het is niet te doen om daarheen te rijden om een paard te gaan halen.

Dat vind ik dus ook.. Er gaan dagelijks paarden de verkoop in omdat mensen het financieel niet kunnen betalen, maar omdat deze op een zorgboerderij staan en het door een faillissement is (wat dus zoals gezegd wel vaker ook al is gebeurd op BVA) is het ineens zielig en moeten we met z'n allen die paarden gaan redden...

Met alle respect hoor voor een ieder die zo'n dier voor een idioot hoge prijs wil kopen, maar er staan zo veel "zielige paarden" in Nederland....
Een oud collega van me wilde ook zo'n paard kopen.. Heb gezegd dat als ze een paard wil om mee te rijden ze toch echt beter op marktplaats kan kijken.. Tis een nobel iets maar de reddingsacties worden imo wel echt flink overdreven nou, wat waarschijnlijk gaat leiden tot veel te hoge prijzen voor die paarden..

Wel goed overigens dat er wel wordt gekeken of het paard wel enigzins fatsoenlijk terecht komt.. Dus imo is het echt stom om grote reddingsacties en inzamelingsacties te houden, want je snijdt alleen jezelf in je vingers... Het had wat dat aangaat beter onopgemerkt voorbij kunnen gaan.. Dan had je dat extra geld kunnen stoppen in de behandeling ipv in de straks idioot hoge aankoopprijzen voor de beestjes.

Wat overigens niks veranderd aan het feit dat het sneu is voor de dieren, voordat ik als de boeman wordt gezien, en ik hoop ook oprecht dat ze allemaal op een fijne plek terecht komen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:39

Lekker al die aaiende mensen die af en aan lopen langs al die paarden, die toch al niet allemaal in blakende gezondheid zijn. In het kader van het verspreiden van ziektes nu niet echt bevorderlijk voor de gezondheid van de paarden.