Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_manuela_ schreef:Daarbij zijn er genoeg individuele mensen die de wat zieligere paarden (al is met de meeste wel iets mis) nog wel willen helpen. Wil je bv doortje echt graag hebben, ben dan ook bereid 500 boven de slachtprijs te gaan zitten. Is het beest commercieel natuurlijk niet waard maar als je dat niet kunt, kun je het ook beter helemaal niet kopen. Je kunt mij niet wijsmaken dat als je zo een buffer niet hebt je wel een paard kunt onderhouden.
Ik ben benieuwd wat de biedingen gaan worden!
little_king schreef:x_Jeanine_x schreef:Welke lokale media was er aan het filmen???
Ik hoorde dat er rond 13.00 uur al 1400 man was geweest.
heb inderdaad rond gekeken en wij hebben mog intresse misschien in bepaalde 'dingen' maar ligt helemaal aan de prijzen.
wij zijn inderdaad bekend met de bva en de extra kosten. Verder geen details op bokt.
http://www.l1.nl/nieuws/241213-enorme-d ... jnandsrade
ZiekieLove schreef:Ik vond itchy bitchy er niet zo super uitzien en 1 van de hengstjes niet (ik wist niet wie welke was) 1 van de hengstveulens vond ik er wel erg mooi uitzien!!! Was ook de enige die durfde te komen!
Maar met goede voeding en verzorging denk ik dat de andere 2 ook leuke paardjes
Worden. Beste vriendin gaat op 2 paarden biedenik heb nog een hele poos met frits staan knuffelen wat n schat!!! Verder vond ik Kenzo er minder goed uitzien als op de foto's...
MandyIndah schreef:ZiekieLove schreef:Ik vond itchy bitchy er niet zo super uitzien en 1 van de hengstjes niet (ik wist niet wie welke was) 1 van de hengstveulens vond ik er wel erg mooi uitzien!!! Was ook de enige die durfde te komen!
Maar met goede voeding en verzorging denk ik dat de andere 2 ook leuke paardjes
Worden. Beste vriendin gaat op 2 paarden biedenik heb nog een hele poos met frits staan knuffelen wat n schat!!! Verder vond ik Kenzo er minder goed uitzien als op de foto's...
Ik hoop dat ik vanaf volgende week elke dag met Frits kan kroelen
_manuela_ schreef:@nickie1963: ik kan me nog voorstellen dat een leek over die kromme benen heen kijkt. Daarbij is dat paard met kromme benen best ver gekomen. Ik zou zelf op geen enkel paard bieden. Staat mij teveel met problemen tussen dat ik daar een paard ongekeurd zou willen kopen.
@san87: natuurlijk is het zonde geld! Maar volgens mij moet je als je een paard hebt ook een flinke buffer hebben. Ik denk dan meer aan 5000. Als je veel moeite moet doen om 500 te sparen zonder het onderhoud van het paard dat je gaat kopen, waar ga je dan het geld van het onderhoud vandaan halen?
_San87_ schreef:_manuela_ schreef:@nickie1963: ik kan me nog voorstellen dat een leek over die kromme benen heen kijkt. Daarbij is dat paard met kromme benen best ver gekomen. Ik zou zelf op geen enkel paard bieden. Staat mij teveel met problemen tussen dat ik daar een paard ongekeurd zou willen kopen.
@san87: natuurlijk is het zonde geld! Maar volgens mij moet je als je een paard hebt ook een flinke buffer hebben. Ik denk dan meer aan 5000. Als je veel moeite moet doen om 500 te sparen zonder het onderhoud van het paard dat je gaat kopen, waar ga je dan het geld van het onderhoud vandaan halen?
Het was dan ook maar een voorbeeld. Al denk ik dat er niet heel veel mensen met paarden zijn die een buffer van 5000 euro of meer hebben.
MandyIndah schreef:ZiekieLove schreef:Dus je gaat op m bieden?!!superleuk!! Heb je echt een schat van n paard aan!!!
Ja zeker wetenHoop alleen van harte dat niet meer mensen zo denken haha
_San87_ schreef:Ik denk niet dat de mensen met een Porsche met trekhaak die vandaag kwamen kijken heel representatief zijn voor paardenhoudend Nederland. Denk je wel?
Daarnaast, die Porsche kan heel goed van de bank zijn, weten wij veel.
palousa_boy schreef:Ik vind het een beetje krom dat nu bij deze veiling alle ophef ontstaat, terwijl er al veel meer paarden onder de hamer zijn gegaan bij bva.
Dan gaat het misschien niet over paarden met mok en andere aandoeningen, maar dan moet je je ook daar druk om maken.
Ik zou hier wel plek hebben voor een van de paarden maar het is niet te doen om daarheen te rijden om een paard te gaan halen.