Totilas terug naar Edward Gal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:22

Maar als we eerlijk zijn?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:23

Ach we kunnen allemaal heel cynisch erover doen, maar één ding is zeker: ik mis gewoon het kippenvel gevoel wat je al een beetje kreeg vóórdat Totilas moest rijden en wat vaak overging in tranen in je ogen als het dan echt zover was. Wát een geweldig paard om te zien.

Van mij mag best een ándere Duitser dit paard gaan rijden, als ik maar weer dat gevoel terug kan krijgen. Iedereen dacht dat Duitsland met Totilas de gouden medaille in London gekocht had, maar als ze dat willen, denk ik toch écht dat ze naar een andere ruiter moeten kijken.... Nu kijk ik toch echt een beetje met medelijden (en dal vooral voor Toot) naar dit filmpje. En ach, ik weet dat dit paard niets tekort komt (al vraag ik me af of hij nog weet wat grassprietjes zijn), maar ik wil zo graag de lol bij het paard zélf terugzien /3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

setteke schreef:
Maar als we eerlijk zijn?

Als ik eerlijk ben heb ik altijd liever naar Valegro of Uthopia gekeken :).

Bomba

Dat is wat je zelf doet. Mijn mening verschilt bijvoorbeeld compleet van de jouwe. Ik kan van ieder goed gereden paard genieten :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:24

_San87_ schreef:
Wat moeten dressuurwedstrijden voor jou dan klote wegkijken...

Soms wel, maar ik denk dat dit voor iedereen geldt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:25

setteke schreef:
_San87_ schreef:

Gezien je bericht van net?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:26

_San87_ schreef:
Als ik eerlijk ben heb ik altijd liever naar Valegro of Uthopia gekeken .

Niets mis mee toch? Dat zeg ik ook niet :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:27

setteke schreef:
_San87_ schreef:

Spreek voor jezelf.. Ik zie niemand er onder leiden dat Totilas niet met Edward in de ring verschijnt. Neem San87 en mij als voorbeeld: wij zien al liever Uthopia en Valegro

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:28

bruceandnoon schreef:
Een nieuwe soap: GTST
Goede Totilas Slechte Totilas

T scheelt dat Toot er niks aan kan doen :)

CalvinenGino

Re: Totilas terug naar Edward Gal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:35

Whaha, die Rath!
Totilas is familie voor ons.. Haha voor jullie ja, voor hem niet :P
Ik heb niks tegen hem! Totaal niet, vind het juist "zielig" voor hem dat iedereen zo een hoge verwachting van hem heeft, en dat die wordt afgekraakt..

Maar die reactie slaat echt werkelijk nergens op..
Die medialle wil ik nog wel eens zien!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:36

Bomba schreef:
setteke schreef:
Toltilas is legendarisch. Geen enkel paard haalt dat nivo meer, elk paard nadien is een teleurstelling.
Tenminste zo zie ik het tegenwoordig.

Wat mij betreft kan Totilas niet naast Uthopia en Valegro staan.. Leuk, zoveel mensen, zoveel meningen :D

Utopia en Valegro zijn ook heel leuk, en de combinaties hebben ook een goede "gun-factor" ;)
Was het bij Utopia ook niet ineens heel spannend of die niet plotseling onverwachts onder de bibs van Carl Hester verkocht zou worden? Gelukkig niet meer voor de Olympische spelen, maar voor hoe lang is het uitgesteld? Of is hij nu (weer?) deels eigenaar?

Ik zou het wel prettig vinden als topcombinaties niet onvrijwillig uit elkaar gescheurd worden.
Kan me er iets bij voorstellen als een eigenaar vind dat zijn paard niet goed genoeg gereden/getraind wordt, of het zoveelste nummertje in de rij is en te weinig in de picture staat of er een ander soort van conflict is waardoor er geschoven moet worden, en tuurlijk ,eigenaren willen op den duur cashen om al hun investeringen terug te verdienen, maar beetje *** om dat te doen net voor zeer belangrijke wedstrijden.
Voelt een beetje als een poot onder iemands stoel doorzagen zodat ie er doorheen zakt :o

Het blijft lastig, paarden van een ander en voor een ander rijden... Maar ja, dankzij die mensen kun je wel van je hobby je beroep maken! Er wordt goed betaald voor het trainen van hun paarden, dat gaat om halve (tot hele?) maandsalarissen van de gewone man/vrouw...

Ach, wie weet maakt de sponsor van Edward Gal na de Olympische Spelen en trainingsperiode bij Sjef wel iets meer kans. En AKL kan er altijd zelf nog iemand anders op zetten als het echt niet gaat of MAR het opgeeft of veel meer plezier beleeft aan 1 van zijn andere toppers... Er staan er inmiddels weer genoeg op stal!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 10-02-12 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:43

Moderatoropmerking:
Als we nu eens met elkaar afspreken dat we de strijd overlaten aan de combinaties en in de dressuurring in plaats van hier in het topic?
Er is helemaal niets mis met een felle discussie, probeer alleen wel in de gaten te houden dat je op de bal blijft spelen en niet op de man.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:47

@ Marga, dat is indd de beste oplossing.

ruzies zijn er genoeg in het leven, op bokt hoeft dat niet herhaald te worden :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:56

Bomba schreef:
Spreek voor jezelf.. Ik zie niemand er onder leiden dat Totilas niet met Edward in de ring verschijnt. Neem San87 en mij als voorbeeld: wij zien al liever Uthopia en Valegro

Nu haal je alles uit het verband. Vind jij of jullie alles leuk om te zien?
Daar gaat de hele dressuursport toch om?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:17

setteke schreef:
Bomba schreef:

Nu haal je alles uit het verband. Vind jij of jullie alles leuk om te zien?
Daar gaat de hele dressuursport toch om?

Ik kijk dolgraag dressuur. Dressuur is voor mij een goed gereden paard, die een harmonische combinatie vormt met z'n ruiter. Een paard dat met groot gemak oefeningen uitvoert en met een goed achterbeen. Vooral Valegro vind ik daar een groot voorbeeld van. Dat paard vind ik het toppunt van dressuur, maar daarom kijk ik niet minder graag naar anderen. Ik kijk graag hoe een ruiter iedere keer weer wat progressie boekt. Iedere ruiter beschikt over een bepaald talent en ik respecteer iedere ruiter. Ik zeg altijd daar waar een wil is, is een weg. En niets mooiers om ruiters hun dromen te zien verwezenlijken.
Totilas is voor mij nooit het ideaalbeeld geweest zoals voor veel anderen. Ik ben niet zo van die show en alle toestand er omheen. Maar dat houdt niet in dat ik vind dat hij geen goede proeven loopt/liep.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:20

Ik vind Valegro ook geweldig Bomba, maar daar gaat dit topic niet over.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:25

setteke schreef:
Ik vind Valegro ook geweldig Bomba, maar daar gaat dit topic niet over.

Het gaat toch ook niet om Valegro? Je vroeg me zelf een vraag die ik heb beantwoord. Wil je geen antwoord of kun je dat niet waarderen, stel dan geen vraag..

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:27

Heerlijk wat een drama zodra het woord Totilas valt. Wat is er helemaal gebeurd? De nieuwe ruiter is geen eerste van de wereld maar vierde, op zich is dat een zegen voor de Olympische toekomst van de dressuursport anders zou men kunnen denken dat in de paardensport Olympisch goud te koop is. ;) En voor het Nederlands team is het ook een zegen hebben ze meer kans om Duitsland te verslaan wat volgens mij heel veel mensen hier gelukkig zou maken, dus waarom dat gezeur.

Verder kan de nieuwe ruiter van Toot duidelijk niet zo goed uit de voeten met hengstenshows. Ik zou zeggen dan verkeert hij in zeer goed gezelschap, er is een drievoudig Olympisch kampioen die er het liefst zo snel mogelijk afspringt tijdens een hengstenshow en gelijk heeft ze, ze heeft een paar leuke kinderen en ze vindt er overduidelijk niks aan. Verder heeft voor zover ik het gezien heb een hengstenshow meestal maar bitter weinig met dressuur te maken.

Als een keer de ring uit gaan betekent dat het nooit meer wat wordt dan kan Edward met Sisther ook maar beter ophouden, die heb ik tijdens een wedstrijd in Maastricht de ring uit zien gaan, niks met haar te beginnen. Adelinde kwam geloof ik ook een keer niet aan het eind van een proef toe in Amsterdam. En Gribaldi ging in zijn laatste drie of vier wedstrijden flink in de staak. Het "excuus" zoals sommigen het hier noemen was dat hij dekte en dat dat niet samenging met de wedstrijdsport. Niks nieuws onder de zon dus, soms doen ze het niet helemaal zoals jij wilt, of schrikken ze. Dat komt omdat het een /3 is waar een mens op zit. En soms klikt het wel heel goed tussen ruiter en paard op het moment van de wedstrijd en dan is het inderdaad genieten zoals Bomba al schrijft.

Een tip voor iedereen die Totilas zo graag terug wil. Stop voor elk woord dat je over Totilas schrijft op Bokt een euro in een potje en we komen een heel eind.

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:32

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:33

Bomba schreef:
Vooral Valegro vind ik daar een groot voorbeeld van. Dat paard vind ik het toppunt van dressuur,

Jouw woorden hoor!
Dit topic gaat niet over Valegro...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:36

Hedwig111: Nee dat staat er niet volgens mij.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:37

hedwig111 schreef:
http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... undercover
Hier meldt Eurodressage dat Totilas bij Sjef zou staan!!!
Wie is nu de slechterik????

Dat melden ze helemaal niet, er staat dat er een roddel rondging over dat Toot bij Sjef zou staan. Maar dat hij feitelijk gewoon bij PS stond op dat moment.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:44

Pff wat doet iedereen moeilijk.
PS krijgt echt niet meer veel dekkingen ...weg geld , dan is er niks meer aan voor hem
Rath bakt er niks van.. mischien door de druk (sneu) mischien doordat hij het niet aankan (eigen probleem,het is een volwassen man geen kleuter)

Totilas presteerd niet meer zoals vroeger .. Gal kon het wel.

Nou ..
1) Geld terug > PS blij
2) Geen zware last meer > Rath blij
3) Edward weer met totilas > beide blij.

Hoe kan het nog beter? :))

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:45

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:49

Neen,Mindfields,ze zeggen dat ze gehoord hebben dat ie bij Anky in veilige bewaring stond maar dat ie nu terug bij PS staat