Showjumper schreef:We hebben in Nederland iemand nodig zoals Madeleine Winter-Schulze. Iemand die goede ruiters uit haar land voorziet van de beste paarden, zodat Duitsland aan de top mee kan blijven draaien.
Springpaardenfonds is een leuk idee, maar het was beter geweest als ze zich gingen richten om de toppaarden voor de Nederlandse sport te behouden in plaats van talentvolle jonge paarden aanschaffen waarvan het toch altijd nog afwachten is. Simon van Jeroen Dubbeldam zie ik (na het winnen van Calgary) binnenkort namelijk ook nog wel vertrekken en paarden als Springtime en Tomboy hadden nooit verkocht moeten worden..
Tuurlijk moet je een keer verkopen.. De verkoop van o.a. Painted Black en Okidoki bijvoorbeeld vond ik een goede keus. Painted Black zou waarschijnlijk toch nooit een absolute topscore kunnen halen en was ten opzichte van al die andere dressuurpaarden geen uitblinker. Okidoki kregen ze een goed bod voor en gezien zijn leeftijd was het een goede keus te verkopen.
Een bedrag van 10 miljoen is veel geld, maar in het geval van Totilas zou ik nooit verkopen. Hij brengt door het dekken ook veel geld op en zo'n 'speciaal' paard vind je nooit een tweede van (ook niet als je 10 miljoen uit te geven hebt)!
Geld maakt leven alleen makkelijker, niet gelukkiger..
Het is nog bijkant twee jaar tot aan de OS. Het is nog maar de vraag of hem in de tussentijd niets overkomt, of de veulens wel mooi uitvallen, of hij zijn niveau überhaupt kan handhaven. Twee jaar is een lange tijd. Eerlijk is eerlijk, ik had hem nu voor dat geld ook weggedaan. Het risico dat... lijkt me te groot.