Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:44

Janine1990 schreef:
sologirl schreef:
Slechte vooruitzichten? Waar? Ik weet zeker dat Totilas onder veel verschillende ruiters nog altijd waanzinnig zal presteren. Maar een combinatie/team vormen zoals Edward dit deed is toch iets bijzonders in de paardenwereld?

Nee, 'k doel op dat de OS minder aantrekkelijk zal zijn voor mensen...
Dat er nog zo veel kan gebeuren voor Nederland...

Oh absoluut! Ik ben reuze benieuwd wat voor topcombinaties nu in Nederland de kans krijgen om hun gezicht te laten zien! Maar ik vond Edward toch de zogeheten kers op de taart.

Beeeeeeeeh

Edward en Nicole zijn in het buitenland, wellicht passen ze zelf hun site aan en kunnen ze dat nu dus niet doen

Anoniem

Zonde maar wel te verwachten... ben benieuwd wie hem gaat rijden in de toekomst, ik duim voor Gal dat hij het blijft. Die combi is gewoon (letterlijk) goud. Maar ja, ik kan me voorstellen dat de ruiters in het buitenland in de rij staan om hem te mogen rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:45

Marjoow schreef:
Binnen anderhalf jaar? Denk het niet.

Het duurt nog twee jaar hoor...

De scores in de GP is in korte tijd zo hoog opgelopen... Das geen kattepis, en wat niet kan is nog nooit gebeurd... Wat wel kan, kan ook twee keer. :)

Tieneke

Beeeeeeeeh schreef:
Wellicht gaat Totilas nog wel veel beter lopen onder een nieuwe ruiter

Dat weet je nooit tot het zo ver is, maar het lijkt me toch wel heel sterk. Als het uberhaupt al zo ver komt. Voor hetzelfde geld wordt hij niet meer uitgebracht.

Amytj

Ik schrik me dood van dit bericht!

Marjo

Janine1990 schreef:
Marjoow schreef:
Binnen anderhalf jaar? Denk het niet.

Het duurt nog twee jaar hoor...

De scores in de GP is in korte tijd zo hoog opgelopen... Das geen kattepis, en wat niet kan is nog nooit gebeurd... Wat wel kan, kan ook twee keer. :)

In welke periode zijn de OS? Vaak in de zomerperiode. we zitten al bijna in de winter joh.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:46

smeetjoew schreef:
Niezel schreef:
Ik kan me eigenlijk niet indenken dat er een (duitse) ruiter met enig fatsoen in z'n donder Totilas op zo'n manier ook maar zou wíllen rijden.
Maar dat gaan we vanzelf zien dan.

Eeuwig zonde voor Edward though!

Hoezo op "zo'n manier"? Het is toch een gewone verkoop net als bij ieder ander paard?
Alleen gaat deze voor wat nulletjes meer weg.

Een gewone verkoop met een heel wat meer nullen :')

Net na de WEG werd er nog beweert dat Toot nergens heen ging, Mw Werth die zegt dat ze er niet op zou willen zitten, ik blijf er bij, ik kan het me niet indenken.

wonderworst_ schreef:
believe me, hoe goed ze bevriend claimen te zijn, als sommige mensen eindelijk ook eens willen winnen zullen ze daar heus wel voor op totilas willen gaan zitten hoor!!! :+

Ja ach, als je Nederland niet kunt verslaan koop je ze toch gewoon hun paarden onder hun kont weg? :')

Het blijft triest. Voor de Nederlandse dressuursport en vooral voor Edward.

Solvej

Jeeeeeeeh hier schrik ik wel écht van!! Wat een groot verlies voor de Nederlandse sport én voor Edward!! Poeh, die zal er wel helemaal kapot van zijn......

Janine1990

Marjoow schreef:
In welke periode zijn de OS? Vaak in de zomerperiode. we zitten al bijna in de winter joh.

Eind augustus als ik dat laatst goed heb gelezen... Dus in principe hebben ze nog 22 maanden...

Showjumper

We hebben in Nederland iemand nodig zoals Madeleine Winter-Schulze. Iemand die goede ruiters uit haar land voorziet van de beste paarden, zodat Duitsland aan de top mee kan blijven draaien.

Springpaardenfonds is een leuk idee, maar het was beter geweest als ze zich gingen richten om de toppaarden voor de Nederlandse sport te behouden in plaats van talentvolle jonge paarden aanschaffen waarvan het toch altijd nog afwachten is. Simon van Jeroen Dubbeldam zie ik (na het winnen van Calgary) binnenkort namelijk ook nog wel vertrekken en paarden als Springtime en Tomboy hadden nooit verkocht moeten worden..
Tuurlijk moet je een keer verkopen.. De verkoop van o.a. Painted Black en Okidoki bijvoorbeeld vond ik een goede keus. Painted Black zou waarschijnlijk toch nooit een absolute topscore kunnen halen en was ten opzichte van al die andere dressuurpaarden geen uitblinker. Okidoki kregen ze een goed bod voor en gezien zijn leeftijd was het een goede keus te verkopen.

Een bedrag van 10 miljoen is veel geld, maar in het geval van Totilas zou ik nooit verkopen. Hij brengt door het dekken ook veel geld op en zo'n 'speciaal' paard vind je nooit een tweede van (ook niet als je 10 miljoen uit te geven hebt)!
Geld maakt leven alleen makkelijker, niet gelukkiger..

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:47

reken dus nog anderhalf jaar, wat kan daarin nog allemaal gebeuren??

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:47

Maargoed, een toppaard begint niet op de OS, die moet eerst kwalificatiewedstrijden rijden.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:48

wat een schok....

Onvoorstelbaar... Ik kan wel zeggen dat er een beetje woede in mij zit maar ook wel evrdriet..

Jeetje wat zonde...

Ben benieuwd wie hem gaat rijden en of het dan nog echt "de Totilas" is...

NatasjavE

Jammer dat ze niet hebben laten weten dat ze zouden gaan instemmen met een bod. In het geval van Jazz zijn er ook mensen opgestaan om Jazz voor Nederland te behouden.
Wie weet had er weer een consortium van eigenaren kunnen ontstaan opdat Totilas voor de Nederlandse dressuursport behouden kon worden.

Janine1990

wonderworst_ schreef:
reken dus nog anderhalf jaar, wat kan daarin nog allemaal gebeuren??

Ontzettend veel, zeker als je kijkt hoe snel Totilas zelf is opgeklommen...

Alles is mogelijk, maar zie het niet te somber in... Dat helpt niet echt in deze tijd van het jaar :P

smeetjoew

Ach de nieuwe ruiter die met Toot een combi zal vormen (als dat gebeurt) kan het toch nooit goed doen. Behaalt ie succes: dan is dat uiteraard normaal, want hij zit op het beste paard van de wereld. Wordt hij geen eerste: dan staan we ondersteboven en dan is het raar het zelfs met het beste paard van de wereld niet lukt.

joytje_05

aaaah neee!!!! ik geloofde het eerst niet, ik dacht dat hij Totilas zou houden!
Nu heeft de nederlandse dressuursport geen topper als Totilas meer |(
Maar aan de andere kant, als ik als eigenaar zo'n bod zou krijgen.. Ik bedoel 10 miljoen is ontzettend veel geld. Wat als hij van het bod afziet en Totilas de volgende dag zijn been breekt (als voorbeeld, tuurlijk hoop ik dat niet).
Maar hopen dat Edward op Totilas mag blijven rijden..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:49

Marjoow schreef:
Maargoed, een toppaard begint niet op de OS, die moet eerst kwalificatiewedstrijden rijden.

Is dat dan niet mogelijk???

Las laatst nog in de privé dat Anky op zoek is naar een nieuwe voor de OS... Dus wat dat betreft...

Niezel

Showjumper schreef:
We hebben in Nederland iemand nodig zoals Madeleine Winter-Schulze. Iemand die goede ruiters uit haar land voorziet van de beste paarden, zodat Duitsland aan de top mee kan blijven draaien.

Springpaardenfonds is een leuk idee, maar het was beter geweest als ze zich gingen richten om de toppaarden voor de Nederlandse sport te behouden in plaats van talentvolle jonge paarden aanschaffen waarvan het toch altijd nog afwachten is. Simon van Jeroen Dubbeldam zie ik (na het winnen van Calgary) binnenkort namelijk ook nog wel vertrekken en paarden als Springtime en Tomboy hadden nooit verkocht moeten worden..
Tuurlijk moet je een keer verkopen.. De verkoop van o.a. Painted Black en Okidoki bijvoorbeeld vond ik een goede keus. Painted Black zou waarschijnlijk toch nooit een absolute topscore kunnen halen en was ten opzichte van al die andere dressuurpaarden geen uitblinker. Okidoki kregen ze een goed bod voor en gezien zijn leeftijd was het een goede keus te verkopen.

Een bedrag van 10 miljoen is veel geld, maar in het geval van Totilas zou ik nooit verkopen. Hij brengt door het dekken ook veel geld op en zo'n 'speciaal' paard vind je nooit een tweede van (ook niet als je 10 miljoen uit te geven hebt)!
Geld maakt leven alleen makkelijker, niet gelukkiger..

Het is nog bijkant twee jaar tot aan de OS. Het is nog maar de vraag of hem in de tussentijd niets overkomt, of de veulens wel mooi uitvallen, of hij zijn niveau überhaupt kan handhaven. Twee jaar is een lange tijd. Eerlijk is eerlijk, ik had hem nu voor dat geld ook weggedaan. Het risico dat... lijkt me te groot.

Flover

Vreselijk zonde!

Joscaa

Echt zó enorm zonde, die arme Edward en Totilas. :(:)
Hopen dat Toot het een beetje volhoudt bij zijn nieuwe eigenaren,
zovaak zie je dat toppaarden verkocht worden en dan heel snel overlijden aan koliek, ongeluk oid!

:(:) Hopen dat het lukt dat Edward hem gewoon kan blijven rijden.

Marjo

We hopen op het beste, al zal Totilas voor altijd nummer 1 blijven. Ik denk niet dat er gauw weer zo'n paard komt, die 93% weet te behalen.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:50

smeetjoew schreef:
Ach de nieuwe ruiter die met Toot een combi zal vormen (als dat gebeurt) kan het toch nooit goed doen. Behaalt ie succes: dan is dat uiteraard normaal, want hij zit op het beste paard van de wereld. Wordt hij geen eerste: dan staan we ondersteboven en dan is het raar het zelfs met het beste paard van de wereld niet lukt.

zo denk ik ook...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 16:50

Janine1990 schreef:
Marjoow schreef:

Is dat dan niet mogelijk???

Las laatst nog in de privé dat Anky op zoek is naar een nieuwe voor de OS... Dus wat dat betreft...

Ja, maar ik bedoel dat je niet je GP debuut begint op de OS, er moet een team samengesteld worden naar mate van prestaties. En ik geloof niet dat Sjef een gokker is ;)