Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:Ik ook!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sowieso is het in Nederland niet best gesteld met mensen die opstaan voor anderen. Genoeg gezien dat bejaarden moesten blijven staan omdat iedereen het vertikte hun plek aan te bieden.Auto is wel erg prettig, zou ook niet meer zonder willen. Kunnen ook niet trouwens, werk is te ver en OV is geen optie. (wordt ziek in de trein en als ik met de bus moet, moet ik al om 6:00 thuis weg
)
En groeipijn is ook niet altijd even prettig hoor.Ooit 26cm in een jaar gegroeid, erg veel last van gehad.
Spierweefsel of misschien wel de pezen, las volgens mij dat het veelal rond gewrichten zit. Las ook wat over operaties, iets met beknelde zenuwen geloof ik, maar niet iedereen schijnt daarvan overtuigd te zijn... Hoe kan het ook anders
Mja, heb wel bizarre dingen meegemaakt met m'n broertje. Nu was er wel genoeg mis met 'm, heeft z'n halve leven in het ziekenhuis gelegen, maar er werden echt idiote dingen gedaan af en toe. M'n moeder heeft ook regelmatig net zo lang aangedrongen tot ze naar haar luisterden, omdat ze uit ervaring al wist wat er wel en niet moest gebeuren. Ze zijn er nooit achter gekomen welk syndroom 'ie nu uiteindelijk had.
Cindeeh schreef:Euh,
Welke rol heeft de verpleegkundige/verzorgende bij de begeleiding van zorgvragers die dement zijn?
Dat antwoord kan echt 10 a4-tjes zijn, maar om een paar zaken (die ik belangrijk vind) even kort op te sommen:
- Hulp bij ADL.
- Het behouden van eigen identiteit.
- Het (zoveel mogelijk) behouden van zelfstandigheid (blijven oefenen met bepaalde vaardigheden, en niet te snel overnemen -wat we wel graag zouden willen- zorgt ervoor dat ze deze vaardigheden (langer) zelfstandig kunnen blijven doen)
Welke vrijheids beperkende maatregelen worden er soms getroffen binnen een zorginstelling?
Sowieso zweedse band en deuren op slot, maar verder heb ik daar niet echt ervaring mee![]()
Hoe kijk jij aan tegen vrijheids beperkende maatregelen binnen de psychogeriatrische zorg? Motiveer je antwoord
Met welke wetgevingen krijg je te maken als je met dementerende zorgvragers werkt? Leg uit wat elke wet globaal inhoudt
Denk hierbij ook aan allerlei medicatie, vrijheidshuppeldepup, en dat soort ongein.
imd schreef:LisaLuna schreef:Jullie zijn lief! [ Afbeelding ]
Awwh das een toffe smiley!
tante_trien schreef:Cindeeh schreef:Euh,
Welke rol heeft de verpleegkundige/verzorgende bij de begeleiding van zorgvragers die dement zijn?
Dat antwoord kan echt 10 a4-tjes zijn, maar om een paar zaken (die ik belangrijk vind) even kort op te sommen:
- Hulp bij ADL.
- Het behouden van eigen identiteit.
- Het (zoveel mogelijk) behouden van zelfstandigheid (blijven oefenen met bepaalde vaardigheden, en niet te snel overnemen -wat we wel graag zouden willen- zorgt ervoor dat ze deze vaardigheden (langer) zelfstandig kunnen blijven doen)
Welke vrijheids beperkende maatregelen worden er soms getroffen binnen een zorginstelling?
Sowieso zweedse band en deuren op slot, maar verder heb ik daar niet echt ervaring mee![]()
Hoe kijk jij aan tegen vrijheids beperkende maatregelen binnen de psychogeriatrische zorg? Motiveer je antwoord
Met welke wetgevingen krijg je te maken als je met dementerende zorgvragers werkt? Leg uit wat elke wet globaal inhoudt
Denk hierbij ook aan allerlei medicatie, vrijheidshuppeldepup, en dat soort ongein.
Cindeeh schreef:Dankjewel
Zweedse band is geloof ik tegenwoordig verboden.
tante_trien schreef:Cindeeh schreef:Dankjewel
Zweedse band is geloof ik tegenwoordig verboden.
Zweedse band verboden? Hoe lang al? Ik heb stage gelopen op de gesloten afdeling, en daar gebruikte ze die wel geloof ik.
Denk hierbij ook aan allerlei medicatie (opiumwet, BIG-wet), vrijheidshuppeldepup (zelfbeschikkingietsofzo?), en dat soort ongein.