de paarden zijn gered!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra91

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:47

orsini schreef:
wat naar dat dat laatste paard alsnog is overleden, denk dat er nog wel meer zullen volgen BAH! Echt te zot ook dat de eigenaar ze nog mag halen ook!

Jullie hebben zeker niet Omrop Fryslan gezien?
Daar hadden ze het erover dat de eigenaar ze sowieso altijd wel in het weiland laat tot ongeveer de periode van dit jaar misschien nog ietsjes langer dit is gewoon een ongeluk en misschien kan hij er zelf ook niks aan doen ja hij is gewaarschuwd om die paarden daar weg te halen en ja dat vind ik ook dom dat hij dat niet heeft gedaan maar veel mensen zeggen nu ineens dat deze paarden voor de slacht zijn maar wie doet in vredesnaam een Fries paard naar de slacht toe want die stond er tussen en Tinkers gaan ook niet snel naar de slacht ik ben super super blij met deze meiden dat ze dit werk hebben verricht en ben ook trots op ze maar ik weet niet hoe het met die man zit misschien had ie ze er wel eerder moeten uithalen maar hij laat ze altijd zoals wordt gezegt op Omrop Fryslan tot ongeveer deze tijd van het jaar in het weiland en was helaas nu net te langzaam geweest ik vind het zo sneu voor de dieren als je een paard van hem kon kopen had ik het graag gedaan ben ook benieuwd wat er met de paarden gaat gebeuren.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:48

Heb ook getekend maar nog geen mail. Petitie is vast van slag!!

lesilla

ik krijg ook geen bevesteging

Malima

Dito schreef:
PS: de petitie doet het volgens mij niet!

als ik op petitie wijzigen druk staat er dat er nu 3x gestemd is.

Cyntje

Emilia schreef:

De tekst klopt ook niet...

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:49

Ik hoorde net dat alles in orde was. Weet er iemand misschien of alle paarden het er goed vanaf hebben gebracht? Die laatste op het filmpje zag er echt niet meer lekker uit.

Malima

Cyntje schreef:
Emilia schreef:

De tekst klopt ook niet...

die heb ik ook al veranderd...maar dat kan ik alleen nog maar zien :S erg vaag..

Bluem

leandrotje schreef:
Dito schreef:

Als ik daar op klik zie ik het ook maar die 3x is van deze middag.. Hij doet het dus wel degelijk niet volgens mij.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:50

leandrotje schreef:
Dito schreef:

ik heb direct gestemd en sta er nog niet op

Garmana

Ik wil best naar Friesland komen als ik dus vervoer heb.. maar aangezien ik geen rijbewijs en dus ook geen auto heb kan ik niet zo een twee drie vanuit het boeren gelderland naar friesland komen.. Ik heb het er wel voor over om eventueel te komen.. Maar zoals ik al eerder zei als dr iemand hier op bokt ook uit mijn buurt komt dan kunnen we misschien wat regelen!!
En ik vind het jammer dat die petitie het niet doet want wil graag tekenen. Ik gun het die boer gewoon niet om zn paarden terug te krijgen..
Ik kan dr echt kwaad om worden maar dat helpt niets.. Ik in mn eentje bereik niets Boos!

Malima

ik heb hem 10 min. geleden pas aangemaakt Knipoog

Bluem

yulan schreef:
Ik hoorde net dat alles in orde was. Weet er iemand misschien of alle paarden het er goed vanaf hebben gebracht? Die laatste op het filmpje zag er echt niet meer lekker uit.

De laatste is overleden.

Nienke86

Laatste 10 reacties:
Geen handtekeningen gevonden

Dat staat er bij mij;(

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:51

IkhouvanChey schreef:
Daar hadden ze het erover dat de eigenaar ze sowieso altijd wel in het weiland laat tot ongeveer de periode van dit jaar misschien nog ietsjes langer dit is gewoon een ongeluk en misschien kan hij er zelf ook niks aan doen ja hij is gewaarschuwd om die paarden daar weg te halen en ja dat vind ik ook dom dat hij dat niet heeft gedaan maar veel mensen zeggen nu ineens dat deze paarden voor de slacht zijn maar wie doet in vredesnaam een Fries paard naar de slacht toe want die stond er tussen en Tinkers gaan ook niet snel naar de slacht ik ben super super blij met deze meiden dat ze dit werk hebben verricht en ben ook trots op ze maar ik weet niet hoe het met die man zit misschien had ie ze er wel eerder moeten uithalen maar hij laat ze altijd zoals wordt gezegt op Omrop Fryslan tot ongeveer deze tijd van het jaar in het weiland en was helaas nu net te langzaam geweest ik vind het zo sneu voor de dieren als je een paard van hem kon kopen had ik het graag gedaan ben ook benieuwd wat er met de paarden gaat gebeuren.

Heel verstandig, zijn handel in stand houden! Boos! Boos! Boos!
Dan houdt hij vast wel op jah, denk even na....
Zolang hij verkoopt, blijft hij (of zijn kinderen) doorgaan.
Niet daar kopen dus!!!

Marigold

Crystal gek, heb je enig idee hoe? (actie te voeren)
de straat bezetten, of met spandoeken aandacht trekken?
ik kan het gewoon zo niet bedenken wat nou nut zal hebben..
ik dacht dat er ergens anders een grote loods was waar ze heen konden?
al eerder zegmaar?
ik zou toch zeggen dat je zegmaar met zo'n boer (goede boer) contact moet zoeken, dus ruimte zoeken voor de paarden, en dat een boel mensen in het dorp en op bokt mobiliseren, zodat het er eigenlijk op uit komt dat de boer (slechte boer) voor zijn eigen bestwil beter kan kiezen dat hij de paarden meegeeft aan goede boer?
nit gelijk weg geeft, dat zal toch wel niet lukken..
ik denk dit dus gewoon ff hardop he.
als ik je goed begrijp is het nu eerst belangrijk dat de paarden niet op het terrein vd boer (slechte) komen?

misschien kunnen we in ploegjes elke week met een paar bokkers erheen, in de stallen kijken Tong uitsteken
en alles wat er fout is melden bij de aid?

verder weet ik het ook echt niet hoor!!

de petitie vind ik niet serieus genoeg over komen, er hoort een officiele en sterkte text op te staan.
mnet alle respect hoor.
maar ik bedoel als we iets doen, moet het wel nut hebben ja toch, anders wordt dit een penny droom verhaal ofzo, en de paarden merken er totaal niks van, met andere woorden het gewone leven gaat gewoon door, en onze acties gaan er langs heen.

Lietjuh_

dito: ik kon ook niks vinden...
ontopic: Ik weet niet of dat petitie wel een goed plan is... ik zie namelijk dat je je adres en telefoon nummer en geboorte datum en zo alles moet in vullen. Ik hou persoonlijk liever van een handtekening;)
Wel een super goed idee.. Vervelend voor de paarden.. echt ergg veulentjes met merries...Boos! ik hoop zo dat ze nu een beter leven krijgen bij mensen die wel om ze geven... Ik zou er best eentje willen kopen...Lachen dan heeft hij tenminste goede verzorging en liefde!!!
Als er nou 100 bokkers zijn die eentje willen...Lachen dan komen ze allemaal wel goed terecht:):):) maarja dat zal wel niet kunnen....

Alanta

er staan nu 5 op !

Zeebries

Dito schreef:
yulan schreef:

De laatste is overleden.

Arm dier.. Hij zag er al echt niet lekker uit.
Maar goed, blij dat alle anderen het (tot nu toe) wel overleefd hebben.
Waarom hebben ze pas nu beslist om de dieren te laten zwemmen? Omdat het water lager stond?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:52

leandrotje schreef:

Vreemd, staat hier echt niet, hier staat:

Online sinds:
03.11.06 - 13:31

xxx te Mijdrecht tekent op 03.11.06 - 13:46 voor deze petitie

xxx te balen/Belgie tekent op 03.11.06 - 13:41 voor deze petitie

xxx te H.I.Ambacht tekent op 03.11.06 - 13:38 voor deze petitie

xxx te Haren tekent op 03.11.06 - 13:37 voor deze petitie

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:53

IkhouvanChey schreef:

Als je Omroep Friesland kijkt heb je zeker ook wel gezien dat dit niet de eerste keer is dat dit hem overkomt. Dat er iedere winter van hem wel vee verdrinkt omdat hij te laat is en dat hij niet eens over genoeg ruimte beschikt om al zijn vee onderdak te bieden?
Dat hij ook al meerdere malen de dierenbescherming en AID op zijn dak heeft gehad wegens verwaarlosing van zijn vee en paarden?

Geen goed woord over voor deze man. Als je geen ruimte en tijd hebt voor 200 paarden moet je ook geen 200 paarden nemen. Zo simpel zie ik het.

Nienke86

Lietjuh_ schreef:
dito: ik kon ook niks vinden...
ontopic: Ik weet niet of dat petitie wel een goed plan is... ik zie namelijk dat je je adres en telefoon nummer en geboorte datum en zo alles moet in vullen. Ik hou persoonlijk liever van een handtekening;)
Wel een super goed idee.. Vervelend voor de paarden.. echt ergg veulentjes met merries...Boos! ik hoop zo dat ze nu een beter leven krijgen bij mensen die wel om ze geven... Ik zou er best eentje willen kopen...Lachen dan heeft hij tenminste goede verzorging en liefde!!!
Als er nou 100 bokkers zijn die eentje willen...Lachen dan komen ze allemaal wel goed terecht:):):) maarja dat zal wel niet kunnen....

En ook al konden 100 bokkers deze paarden van vandaag kopen dan heeft hij nog meer paarden en nog koeien en schapen dus is het probleem nog niet weg Verdrietig
dit word nog moeilijk ben ik bang

Alanta

Ja klopt, wat raar! en ik heb toch echt nog maar net getekend hoor!
Laatst bijgewerkt door Alanta op 03-11-06 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Malima

Dito schreef:
leandrotje schreef:

Vreemd, staat hier echt niet, hier staat:

Online sinds:
03.11.06 - 13:31

xxx te Mijdrecht tekent op 03.11.06 - 13:46 voor deze petitie

xxx te balen/Belgie tekent op 03.11.06 - 13:41 voor deze petitie

xxx te H.I.Ambacht tekent op 03.11.06 - 13:38 voor deze petitie

xxx te Haren tekent op 03.11.06 - 13:37 voor deze petitie

jahw dat staat bij mij oowk. zal wel fout zijn op die site

Woplala

Heb ook getekend, wacht nu nog op bevestiging...
Het liefst zou ik morgen naar FR willen komen, maar helaas Verdrietig

Chrystal gek heeft wel gelijk, maar we zijn met zoveel..een petitie tekenen is nooit overbodig, je hebt het iig geprobeerd..
Er kunnen ook mensen Hart v. Nederland bellen of mailen oid, maar kunnen zij ons verder helpen? Het zou wel mooi zijn als er bijv. een tv programma achter ons zou staan, die kunnen er veel aandacht aan geven, maar dan moeten we wel alle feiten weten en niet zomaar iets in het rond. l.ullen...
Nieuw topic openen lijkt mij handiger??

Garmana

Garmana schreef:
Ik wil best naar Friesland komen als ik dus vervoer heb.. maar aangezien ik geen rijbewijs en dus ook geen auto heb kan ik niet zo een twee drie vanuit het boeren gelderland naar friesland komen.. Ik heb het er wel voor over om eventueel te komen.. Maar zoals ik al eerder zei als dr iemand hier op bokt ook uit mijn buurt komt dan kunnen we misschien wat regelen!!
En ik vind het jammer dat die petitie het niet doet want wil graag tekenen. Ik gun het die boer gewoon niet om zn paarden terug te krijgen..
Ik kan dr echt kwaad om worden maar dat helpt niets.. Ik in mn eentje bereik niets Boos!

niemand ??