Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kuss_mij schreef:me vader had net op het nieuws gehoord dat het ook live word uitgezondenmaar weet niet waarop
orange1 schreef:oosterhoff schreef:ze worden na de overtocht in een weiland gezet wat aan de andere kant van de dijk ligt. tenminste dat melden ze bij de NOS
waarom niet gewoon in een lekkere warme stal met dekens op
Irma1 schreef:Enige realiteit over het 'natural' houden van paarden in een land als het onze is op zijn plaats. Daarnaast heb ik wat moeite het laten verdrinken van 18 paarden te zien als een 'natural' manier van paard houden. Dat zie ik toch voornamelijk in een andere categorie, vooral in combinatie met het verleden van deze eigenaar.
Zoals gezegd, als je dieren hebt, ben je daar verantwoordelijk voor; of je nu een shetlander hebt die elke nacht met een warme deken op van zijn biks staat te genieten, of een IJslander die lekker warm met zijn maten de winterkou buiten trotseert. De eigenaar is verantwoordelijk. Niet degene van wie het land gehuurd wordt, niet de theoretische grondslag waarop dieren door de eigenaar gehouden worden. Er is geen enkele manier van dieren houden die, al is het maar theoretisch, in een beschaafd land mag leiden tot de kans op het creperen van 21 paarden onder deze omstandigheden.
.
orange1 schreef:waarom niet gewoon in een lekkere warme stal met dekens op
terorita schreef:sjit , zou die actie eigenlijks wel live willen volgen ergens
Sullie97 schreef:maar toch vind ik het wel sneu dat ze in de kou moeten staan zonder een mogelijkheid om warm te worden.
kuss_mij schreef:kan hij geen dekens op doen in het weiland.. ??
Sullie97 schreef:Wie kent dan die man persoonlijk? Gewoon een vraag van nieuwsgierigheid.