Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Jester_ schreef:Ik blijf het toch raar vinden. Want hoeveel (hele dure) sportpaarden worden er wel niet ingeslapen na een breuk, omdat de prognoses te slecht zijn. En ik weet bijna zeker dat bij een sportpaard de financieen niet eens persee mee tellen, maar dat het herstel gewoon niet goed is. Met een dekhengst bijv zou je dan altijd nog kunnen dekken etc, maar ook dat gebeurd niet
... als ik grof ben, zeg ik dat het juist wel een geldkwestie is.
Ik denk dat de meeste dure sportpaarden verzekerd zijn, en éénmalig de premie opstrijken en het dier inslapen is goedkoper
![]()
dan het dier opereren, revalideren en in je achtertuin zetten.
PS: softenon/thalidomide en DES (di ethyl silbestrol) zijn twee verschillende stoffen, beide met een nare doorwerking.
Jester_ schreef:Ja het is natuurlijk ook heel zakelijk gezien even. Maar als je al niet meer kan springen op de bok, heb je dan een leven als pijnvrij weidepaard? Want ook die zullen wel eens bokken/steigeren, en zeker een hengst.
Avalanche schreef:Ervan uitgaande dat dat prognose is dat hij alleen nog maar geschikt is als grasmaaier, maar ik heb geen prognose gehoord
Avalanche schreef:Ervan uitgaande dat dat prognose is dat hij alleen nog maar geschikt is als grasmaaier, maar ik heb geen prognose gehoord
Janneke2 schreef:Avalanche schreef:Ervan uitgaande dat dat prognose is dat hij alleen nog maar geschikt is als grasmaaier, maar ik heb geen prognose gehoord
Unas heeft een keer kort de reactie van deze Franse dierenarts genoemd.
Uit mijn hoofd was het 'Kom maar, ik kan hem opereren, dan drie weken in de kliniek, vijf maanden boxrust en dan de wei in.'
Bij 'pasture' schreef Unas geen tijd, dus ik neem aan dat de dierenarts zoiets bedoelde als 'grasmaaier'.
7ofhearts schreef:Maar het onderbeen mag dan gedeeltelijk van ijzer zijn…….. het moet zich nog bewijzen of het ook echt ijzersterk is.
mysa schreef:7ofhearts schreef:Maar het onderbeen mag dan gedeeltelijk van ijzer zijn…….. het moet zich nog bewijzen of het ook echt ijzersterk is.
Als het goed is groeit het bot weer dusdanig aan elkaar dat het bot zelf weer sterk is?
Niet gehinderd door enige kennis maar ik heb zelf sinds kort wat ijzer in m'n pols en toen die botten eenmaal weer recht stonden, groeiden ze enorm snel weer aan elkaar. Al na vijf weken zaten ze weer behoorlijk vast, leek het.