Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:44

Loretta, idd hoop dat ze in Duitsland de boel wakker krijgen. Vandaag weer ezels, de eigenaar stopt ermee.

Een wolfwerende omheining schijnt zelfs vergunning plichtig te zijn en op sommige plaatsen krijgen ze die dus niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:55

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:45

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:16

Afbeelding

Nog eentje. Dat bedoelde ik met niet zien opgroeien

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:19

Wel bizar dat ze zo worden aangereden, nu al nummero 2. Beetje erg toevallig toch.. die beesten zijn niet dom. Dat kan haast niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:26

Hannanas schreef:
Wel bizar dat ze zo worden aangereden, nu al nummero 2. Beetje erg toevallig toch.. die beesten zijn niet dom. Dat kan haast niet.

Onervaren jong dier, waarom niet? Dieren "bevriezen" in het felle licht van koplampen, heeft weinig met de intelligentie te maken, gewoon pech.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:26

Denk dat je dan gewoon moet uitgaan van het feit dat ze daar ergens vaak vertoeven. Met opzet aanrijden lijkt me moeilijk. Je gaat toch niet zitten wachten tot er daar toevallig een wil oversteken? Ze zijn 16km van elkaar aangereden.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:31

Och och, weer een complot theorietje...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:33

Kuggur schreef:
Hannanas schreef:

Onervaren jong dier, waarom niet? Dieren "bevriezen" in het felle licht van koplampen, heeft weinig met de intelligentie te maken, gewoon pech.

Das waar, in het donker, fel licht.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:03

In Banff, Canada hebben ze hekken langs de 1 grote snelweg die door het park gaat en wildbruggen, maar dan nog komen wolven op de weg terecht. Ook oudere wolven. Dit voorjaar nog een alpha mannetje doodgereden. Als je dat dan vergelijkt met NL, met zoveel meer wegen, verkeer en minder natuur, dan is de kans op aanrijding zoveel malen groter.

Er geldt toch wel:
"The less human activity you have, the greater the chance carnivores have to live a happy full life without risk of conflict with people," said Sarah Elmeligi, wildlife biologist.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:04

Beetje cpt. Obvious die Sarah....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:23

_Linda schreef:
In Banff, Canada hebben ze hekken langs de 1 grote snelweg die door het park gaat en wildbruggen, maar dan nog komen wolven op de weg terecht. Ook oudere wolven. Dit voorjaar nog een alpha mannetje doodgereden. Als je dat dan vergelijkt met NL, met zoveel meer wegen, verkeer en minder natuur, dan is de kans op aanrijding zoveel malen groter.

Er geldt toch wel:
"The less human activity you have, the greater the chance carnivores have to live a happy full life without risk of conflict with people," said Sarah Elmeligi, wildlife biologist.

Zelfs als er besloten is de wolf hier zijn ggang te laten gaan en hem de hoogste beschermingsstatus te geven heeft het beest het hier al moeilijk. Het is ook nog eens behoorlijk druk.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:31

Op de Veluwe is er begin dit jaar ook een doodgereden.
Hoewel ik, zacht gezegd, niet blij ben met de wolven, vind ik het toch vreselijk sneu. Beestje is niet op slag dood geweest. Eindje verderop in het bos overleden.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:54

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:06

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:14

Oakland1990 schreef:
https://www.hln.be/duffel/wolf-billy-mo ... ~a14a9537/

Ook geen Nederland of België maar Frankrijk maakte er korte metten mee omdat het volgens hen een probleemgeval was. DNA moet bevestigen.

Ik hoop dat de Franssen hun zaken juridisch goed op orde hebben bij de vergunningsverlening voor het afschieten van deze wolf. Hopelijk gaan dan ook andere landen hier gebruik van maken.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:28

Dit is waarschijnlijk dus de wolf uit de openingspost en dat was ook een probleemgeval, liep hier in Nederland dwars door een woonwijk, in Belgie ging hij stallen binnen. Hij pakte ook niet een schaap maar rustig 20 in een nacht en zat achter groot vee aan. Er had al veel eerder ingegrepen worden. Als zo'n dier zich gaat vestigen en dit gedrag over brengt op pups ben je helemaal klaar. Ik geloof niet zo dat na een jaar op vee jagen er zo snel overgeschakelt wordt op alleen wild en dat een wolf gebouwen ingaat lijkt me ook niet echt een veilige situatie meer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:33

FleurVP schreef:
Dit is waarschijnlijk dus de wolf uit de openingspost en dat was ook een probleemgeval, liep hier in Nederland dwars door een woonwijk, in Belgie ging hij stallen binnen. Hij pakte ook niet een schaap maar rustig 20 in een nacht en zat achter groot vee aan. Er had al veel eerder ingegrepen worden. Als zo'n dier zich gaat vestigen en dit gedrag over brengt op pups ben je helemaal klaar. Ik geloof niet zo dat na een jaar op vee jagen er zo snel overgeschakelt wordt op alleen wild en dat een wolf gebouwen ingaat lijkt me ook niet echt een veilige situatie meer.

Het verschil is echter dat Nederland en Belgie weigeren iets aan de wolf te doen. Frankrijk heeft dus een vergunning verleend. Maar ik verwacht dat pro wolf clubs een gang naar de rechter overwegen. Daarom hoop ik dat de Fransen de vergunning juridisch goed onderbouwd hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:35

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:21

Die in Frankrijk is idd Billy waar ze het over hebben.

Ik volg de Duitse fb pagina Wolf und Pferd het is gewoon triest daar. En de wolfwerende omheiningen, ze zijn al over 1.85 heen gegaan en ook onderdoor graven is een ding.
Er breken ook koeien en paarden uit als ze om de omheining blijven lopen, die breken dan uit en komen op de weg.
Er zijn zelfs plaatsen waar men niet meer buiten durft te rijden.

En als je dan op een pro wolf site zegt dat we rond de tijd vd welpen al het vee is 2 weken moeten binnenhouden, zodat de natuurliefhebbers hun hondjes en kinderen goed in de gaten moeten houden. Ben jij de kwade, ja wat dan wij onze dieren laten afslachten.

Ik hoop zo dat ik het te zwart in zie....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:50

jobamara schreef:
En als je dan op een pro wolf site zegt dat we rond de tijd vd welpen al het vee is 2 weken moeten binnenhouden, zodat de natuurliefhebbers hun hondjes en kinderen goed in de gaten moeten houden. Ben jij de kwade, ja wat dan wij onze dieren laten afslachten.

Ik hoop zo dat ik het te zwart in zie....

Jij ziet het niet te zwart. Er zijn ons gewoon teveel leugens verteld en nog steeds wordt de waarheid achter gehouden. Je hoeft alleen maar naar het buitenland te kijken en dan weet je genoeg. Inmiddels al vlak bij huis bij onze Oosterburen.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:28

Ach zo'n vaart zal het juridisch niet lopen. Klinkt alsof ze dit vaker doen, die hebben gewoon een oplossing voor het probleem bedacht door dit lokaal te regelen. In Zweden worden ook ieder jaar wolven afgeschoten. Ik denk eigenlijk in ieder land waar door pro-wolf naar wordt verwezen als succesvol voorbeeld waar vreedzaam samen geleefd wordt met wolven. Die landen zijn allemaal veel minder dichtbevolkt en zelfs daar wordt een lastig exemplaar of een teveel gewoon afgeschoten. De Fransen zijn in ieder geval stuk doortastender dan in Duitsland waar volgens mij ook vergunning verleend zijn maar waar die ene roedel nog steeds rond loopt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:02

Frankrijk en Duitsland hebben gewoon wetgeving, waarin geregeld is dat wolven afgeschoten mogen worden en in welke situaties dat is. Als we dat in Nederland en België ook willen, dan kan hier die wetgeving ook gewoon gemaakt worden. Het kan wel, ze willen het alleen niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:07

Karl66 schreef:
Frankrijk en Duitsland hebben gewoon wetgeving, waarin geregeld is dat wolven afgeschoten mogen worden en in welke situaties dat is. Als we dat in Nederland en België ook willen, dan kan hier die wetgeving ook gewoon gemaakt worden. Het kan wel, ze willen het alleen niet.

Toch wel opmerkelijk dat de pro wolvers continu met de Europese habitat richtlijn in de hand roepen dat dat niet mag.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 00:01

Loretta, echt niet |(
Paardenhouders hier in de buurt kijken je vreemd aan als je over de Wolf begint
Terwijl de roedel die rond Heeze en noord België zit hier hemelsbreed maar een km of 45 vandaan zit.