Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Hannanas schreef:Wel bizar dat ze zo worden aangereden, nu al nummero 2. Beetje erg toevallig toch.. die beesten zijn niet dom. Dat kan haast niet.
Onervaren jong dier, waarom niet? Dieren "bevriezen" in het felle licht van koplampen, heeft weinig met de intelligentie te maken, gewoon pech.
_Linda schreef:In Banff, Canada hebben ze hekken langs de 1 grote snelweg die door het park gaat en wildbruggen, maar dan nog komen wolven op de weg terecht. Ook oudere wolven. Dit voorjaar nog een alpha mannetje doodgereden. Als je dat dan vergelijkt met NL, met zoveel meer wegen, verkeer en minder natuur, dan is de kans op aanrijding zoveel malen groter.
Er geldt toch wel:
"The less human activity you have, the greater the chance carnivores have to live a happy full life without risk of conflict with people," said Sarah Elmeligi, wildlife biologist.
Oakland1990 schreef:https://www.hln.be/duffel/wolf-billy-mo ... ~a14a9537/
Ook geen Nederland of België maar Frankrijk maakte er korte metten mee omdat het volgens hen een probleemgeval was. DNA moet bevestigen.
FleurVP schreef:Dit is waarschijnlijk dus de wolf uit de openingspost en dat was ook een probleemgeval, liep hier in Nederland dwars door een woonwijk, in Belgie ging hij stallen binnen. Hij pakte ook niet een schaap maar rustig 20 in een nacht en zat achter groot vee aan. Er had al veel eerder ingegrepen worden. Als zo'n dier zich gaat vestigen en dit gedrag over brengt op pups ben je helemaal klaar. Ik geloof niet zo dat na een jaar op vee jagen er zo snel overgeschakelt wordt op alleen wild en dat een wolf gebouwen ingaat lijkt me ook niet echt een veilige situatie meer.
jobamara schreef:En als je dan op een pro wolf site zegt dat we rond de tijd vd welpen al het vee is 2 weken moeten binnenhouden, zodat de natuurliefhebbers hun hondjes en kinderen goed in de gaten moeten houden. Ben jij de kwade, ja wat dan wij onze dieren laten afslachten.
Ik hoop zo dat ik het te zwart in zie....
Karl66 schreef:Frankrijk en Duitsland hebben gewoon wetgeving, waarin geregeld is dat wolven afgeschoten mogen worden en in welke situaties dat is. Als we dat in Nederland en België ook willen, dan kan hier die wetgeving ook gewoon gemaakt worden. Het kan wel, ze willen het alleen niet.