Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:00

germie schreef:
hmmm. Die wietplantage is ook nog steeds niet uitgelegd. Dat zou je als je er echt niets van wist of als het niet op je terrein was ook zo kunnen weerleggen.

Hoe dan?!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:00

Verkeerde gequote sorry gaat lastig met telefoon

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:01

BloemBloem schreef:
Globetje schreef:
Zij wilde haar oogappel anders wel verkopen.

Toch vind het sneu voor Tommie. Maar goed, ik kan over de omstandigheden niet oordelen zolang daar niet echt duidelijkheid over is.

Ja maar dat is logisch, wil niet zeggen dat het niet haar oogappel is.

haar oogappel ........... Ik heb haar nog nooit op wedstrijd gezien om haar oogappel in de ring te komen bekijken

BloemBloem

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:02

Jiperdepip, dat is echt bullshit!!!! :X

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:02

Grappig eigenlijk, dat die advocaat elders betoogt dat aan een tenaamstelling op een paspoort geen eigendomsrechten kunnen worden ontleend zonder aanvullende bewijzen, en nu opeens dat paspoort in P&W noemt als een overtuigend bewijs van eigendom. :')
http://horses.nl/artikelen/hoe-is-het-e ... ntoonbaar/

"En het staat ook op Facebook" :') Ik zou nooit bij P&W gaan zitten met zo'n slap verhaal. Gênant.

En een beetje dom van de oorspronkelijke eigenaar en de vermeende mede-eigenaar om geen afspraken op papier te zetten over een paard wat zoveel sportieve en financiële waarde vertegenwoordigt. :')

Maar....leuk vermaak voor ons :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:07

Moet zij dan perse naar elke wedstrijd van Visser komen kijken? Het is gewoon in elk geval wel haar paard en of dat ook deels van Visser is moet eerst maar eens bewezen worden. In elk geval vind ik het voor nu goed opgelost tot dat er meer bewijzen komen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:10

jiperdepip schreef:
BloemBloem schreef:

Ja maar dat is logisch, wil niet zeggen dat het niet haar oogappel is.

haar oogappel ........... Ik heb haar nog nooit op wedstrijd gezien om haar oogappel in de ring te komen bekijken

Ik wel, meerdere keren.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:19

BloemBloem schreef:
Verkeerde gequote sorry gaat lastig met telefoon

Dat was mijn quote.
Een oogappeltje klinkt als iets wat je nooit meer kwijt wil, daarom mijn opmerking.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:45

Ik vind overigens ook dat de wietplantages los van Vingino gezien moet worden. Als Vingino niet zo grof opgehaald was hadden ze er nu waarschijnlijk nog niet achtergekomen dat er wietplantages waren. Maar ik geloof ook dat de OM dat ook doet. De eigendomskwestie van Vingino is toch iets anders.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:46

Vraag me af of zij dan wel een aankoopbewijs heeft van het paard toen zij hem kocht. Dat denk ik namelijk ook niet... Dus ook zij zal via dezelfde weg moeten bewijzen dat het haar paard is, net als Tommie zal moeten kunnen bewijzen dat er mondelinge afspraken zijn gemaakt over het gedeelde eigenaarschap. Uiteindelijk komt het dan neer op getuige verklaringen.

Er zijn heus wel afspraken zijn gemaakt, want niemand gaat met zijn volle verstand zoveel geld en tijd in het paard van een ander stoppen zomaar omdat het zo'n mooi zwart paard is. Ik niet in ieder geval.

Het is ook helemaal niet zeker dat Vingino verkocht zou zijn, er waren namelijk nog helemaal geen kopers die zich gemeld hadden. Je kan te koop aanbieden wat je wilt, maar dat wil helemaal niet zeggen dat het paard dan ook echt verkocht wordt, zeker niet met medische kanttekeningen.
Kijk naar de toppaarden van bv Carl Hester, deze zijn ook niet verkocht destijds. En ik denk niet dat er nu nog iemand is die zijn vingers aan Vingino gaat branden.

Dat hij nu bij haar terug is komt omdat hij op het moment van in beslagname "onder haar hoede" was.
Mijn brommer is eens gestolen. Ik heb daar toen uiteraard aangifte van gedaan. Een paar maanden daarna zijn twee jongens met deze brommer aangehouden en is de brommer in beslag genomen.
Ik kreeg de brommer echter niet terug voordat deze jongens er afstand van hadden gedaan.... :o?

Dat er geschoten is geloof ik eigenlijk niet, dan had de politie daar wel bewijzen voor gevonden.

En in het belang van het paard hadden ze dit natuurlijk nooit zo moeten doen, het paard was net behandeld. Dan ga je hem niet met tien man uit zijn stal trekken, een trailer opjagen en er vervolgens met vliegende vaart het erf mee afscheuren... ( doe je sowieso niet lijkt mij maar goed nu dus helemaal niet)

En zelfs al zou zij volledig in haar recht staan om haar paard daar weg te halen, vind ik het eerlijk nog steeds erg asociaal om zo'n periode op zo'n manier af te sluiten. Tommie heeft vier jaar lang keihard aan en met dit paard gewerkt, dan haal je niet zomaar zonder dank je wel ineens zo'n paard daar weg. Lijkt mij dat je naar vier jaar goede samenwerking toch wel op een andere manier je zaken kan regelen...

Al met al vind ik het heel jammer, ik vond het een mooie combinatie.

ldeGraaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:57

Je hoort wel eens dat een paard jouw eigendom is als je er meerdere tijd voor betaalt hebt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:57

En dat schijnt dus een hardnekkig gerucht te zijn wat niet waar is.

OnzeFons1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:02

Zij heeft gewoon het KPWN eigendomspapier en hij een (FEI)paspoort.
Iedereen die paarden heeft weet dat het eigendomspapier voor het KPWN leidend is.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:11

Ik snap er nu geen ruk meer van...

Mw van Beelen was niet aanwezig maar het paard is wel onder haar in beslag genomen, dus wordt aan haar terug gegeven?
En Tommie kan niet voldoende aannemelijk maken dat het paard bij hem "hoort" te zijn terwijl hij de afgelopen 4 jaar met dit paard in nederland wedstrijden heeft gereden wat iedereen kan beamen en waarbij mw van Beelen waarschijnlijk geen facturen kan overleggen van Tommie van stalling en training enz.

Niets bewijst blijkbaar in Nederland (en elders) dat je de eigenaar van een paard bent, paspoort in bezit of niet. Dus als ik de trailer achter de auto doe en een poging ga wagen om bv Totilas op te halen en ik heb hem van het terrein af... :')

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:11

OnzeFons1 schreef:
Iedereen die paarden heeft weet dat het eigendomspapier voor het KPWN leidend is.

En ook dat is niet waar, ik heb hier op stal alle papieren van de paarden liggen die hier staan dat is tegenwoordig wettelijk verplicht, dan ben ik nog geen eigenaar, heb je een koopcontract, dan ben je eigenaar. Het is maar half geregeld hoor wat dit betreft in Nederland. De rest is allemaal top geregeld tot op het absurde aan toe. Maar dit is vooral grijs gebied

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:12

zwanepol schreef:
Ik snap er nu geen ruk meer van...

Mw van Beelen was niet aanwezig maar het paard is wel onder haar in beslag genomen, dus wordt aan haar terug gegeven?
En Tommie kan niet voldoende aannemelijk maken dat het paard bij hem "hoort" te zijn terwijl hij de afgelopen 4 jaar met dit paard in nederland wedstrijden heeft gereden wat iedereen kan beamen en waarbij mw van Beelen waarschijnlijk geen facturen kan overleggen van Tommie van stalling en training enz.

Niets bewijst blijkbaar in Nederland (en elders) dat je de eigenaar van een paard bent, paspoort in bezit of niet. Dus als ik de trailer achter de auto doe en een poging ga wagen om bv Totilas op te halen en ik heb hem van het terrein af... :')

Ik zeg : doen!!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:13

OnzeFons1 schreef:

Een kwpn eigendomspapier zegt niets, dan heb ik nog het eigendom over paarden die ik al 10 jaar geleden heb verkocht en nog steeds op mijn naam staan, is makkelijk kan ik ze zo weer ophalen..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:18

K_im schreef:
Even een vraag van een stille meelezer. Als ik het goed begrepen heb, wilde mw. v. Beelen het paard verkopen?

Mag zij nu zij het paard terug heeft, maar er wel een civiele procedure op gang is gezet (dacht ik in het laatste artikel te lezen), nu wel of niet het paard verkopen?

Zolang er een gerechtelijke procedure loopt mag Beelen het paard niet verkopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:18

[***] schreef:
Mmmmm dit topic wordt saaaaaaaaai :Z :Z :Z .

Tijd voor een nieuw schandaal *\%/*

Tocht alweer een stuk minder saai nu :D :D :D :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:21

@ Idegraaf:

horses.nl schreef:
Indien bijvoorbeeld in een juridische discussie de eigendom van een paard aangetoond dient te worden, kan dat dus meestal niet enkel op grond van de tenaamstelling van het paspoort. In dat kader is het van belang dat er nog andere bewijsstukken op tafel komen, zoals indien voor handen een bewijs van betaling van het paard, een factuur of inkoopverklaring van het betreffende paard en in het uiterste geval verklaringen van getuigen die kunnen aangeven wie de daadwerkelijke eigenaar is. In dat kader speelt ook bewijs van de kosten van het paard, bijvoorbeeld wie de kosten draagt van de verzorging van het paard. Nogmaals: al deze omstandigheden zijn slechts aanwijzingen.

Dat is niet zo rechtlijnig als jij beweert.... Hierbij gaat het volgens horses om een geval dat je moet kunnen aantonen dat het jouw paard is EN je hebt getuigen en dan nog zijn die kosten van verzorging een AANWIJZING. Dus geen sluitend bewijs.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:39

Babootje schreef:
K_im schreef:
Even een vraag van een stille meelezer. Als ik het goed begrepen heb, wilde mw. v. Beelen het paard verkopen?

Mag zij nu zij het paard terug heeft, maar er wel een civiele procedure op gang is gezet (dacht ik in het laatste artikel te lezen), nu wel of niet het paard verkopen?

Zolang er een gerechtelijke procedure loopt mag Beelen het paard niet verkopen.

Wel zolang er geen beslag op het paard ligt wat nu dus wel het geval is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:40

Tieneke schreef:
Ze hebben geen kant gekozen, ze geven het paard gewoon aan degene van wie ze zeker weten dat die eigenaar is. Het is eigenlijk een vrij logische stap op dit moment. De gevolgen zijn idd natuurlijk niet te overzien voor Tommie, en dat is heel jammer voor hem. Maar het heeft niets te maken met "kanten kiezen", als ze het paard naar Tommie zouden brengen, zou het eigenlijk pas raar zijn...

Zelfs dat is het niet. Als men niet zeker weet wiens eigendom het paard is, dan gaat het paard naar de partij onder wie het werd aangetroffen. Verder is het een civiel rechtelijke procedure waarbij beide partijen moeten aantonen wie het eigendomsrecht heeft en voor hoeveel. Dat kan even duren, maar hoeft echt geen jaren te zijn.

Doet me denken aan een situatie van jaren geleden. Een inbreker bij mijn zusje had een videospeler (kan je nagaan hoe lang het geleden is) ontvreemd. Op heterdaad betrapt vluchtte de inbreker en werd = met videospeler nog onder zijn arm - door de politie ingerekend. Nu zou je denken... krijg je meteen je videospeler weer terug. Niets is minder waar. Je moet alsnog aantonen dat jij de eigenaar bent van de videospeler die de inbreker onder zn arm had. Nu kon mijn zusje wel zeggen dat er nog een band van Ernst Bobby en de Rest in zat (wat zo was), maar zelfs dat was niet genoeg. Als de inbreker niet vrijwillig afstand had gedaan van de videospeler (wat hij gelukkig deed) dan was de videospeler in de opslag beland en dan moet je als eigenaar aantonen (met bonnetjes) dat jij de eigenaar bent. Zo gaat dat en voor een paard - dat ook als een produkt wordt gezien - is dat niet anders.

Het is dus nog niet zo, dat mw Beelen gezien wordt als eigenaar. De civiele procedure moet daar uitsluitsel over geven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:43

Je zegt zelf dat je moet aantonen dat je eigenaar bent alvorens je het goed terug krijgt. Het paard is van opslag naar haar gegaan. Ze zal het dus wel aangetoond hebben.