Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:51

Waar precies kan ik die update van SPIN vinden op internet? Zou hem graag delen op facebook, uiteraard voorzien van enig commentaar...

JoyCiej007

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:54

Ik weet het helaas niet, ik heb (gelukkig) geen Facebook en doe er ook niets mee :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:58

miss_lizje schreef:
Ze kunnen toch niet voorkomen dat geen van deze paarden sterft?

Even de quote verkloot }>
Want één ding is zeker: vroeger of later zullen ook deze paarden naar de eeuwige grasvelden gaan. En zoals je zegt, dat kan dan maar beter op een humane manier en op een humaan moment gebeuren.

Kijk verder uit naar de berichten van mensen die naar de kijkdag zijn geweest. Of er zijn, met die mobieltjes van tegenwoordig.... :D

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:06

Ik ga nu ook die kant op.
Ben benieuwd!

sor_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:07

Ik ben net geweest. . Paarden zien er niet zo slecht uit als word beweerd. Tuurlijk zijn er een paar wat schraal en mankeren er een paar het nodige maar gezien de leeftijden is dat niet gek. Alle ophef over dierenmishandeling vind ik dan ook niet terecht. Ik ga overwegen om mee te bieden.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:09

Ik ga er zo heen. Ff hapje eten en dan gaan we. Het zal wel druk zijn, misschien beter met de fiets gaan (5 minuutjes fietsen), ben bang dat de auto zo ver weg geparkeerd moet gaan worden dat we meteen beter hadden kunnen gaan lopen :-P.

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:10

Speedster schreef:
Waar precies kan ik die update van SPIN vinden op internet? Zou hem graag delen op facebook, uiteraard voorzien van enig commentaar...

Die staat bij hun op de FB pagina. Dan moet je eerst hun pagina liken anders zie je hem dus niet. Een paar pagina's terug hier heeft iemand ook het stuk geplakt. 2 berichten hieronder staat de update Speedster.
Laatst bijgewerkt door SandraBeer op 25-01-14 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:10

Winnend bod is bindend hoor, vergeet dat niet. En vergeet de belastingen en veilingkosten niet.

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:12

Miepie77 schreef:
UPDATE: Van Stichting Paard In Nood

Goed nieuws: dankzij de tomeloze inzet van vele particuliere acties als ook deze grote actie van ons, SPIN, PvdD en Omroep Piep zijn de nationale media EN het veilingsbedrijf BVA wakker geschud! Ook de dierenbescherming heeft nu aangeboden te helpen indien nodig met onderdak zoeken. BVA heeft zijn veilingsvoorwaardes aangepast onder druk van deze acties waardoor het zo goed als zeker is dat er geen paarden geslacht worden!! Super bedankt iedereen voor het delen en het onder de aandacht brengen van deze dieronwaardige situatie!! Er zijn kamervragen gesteld dat is het begin. De aandacht mag nu echter niet verslappen omdat er elk moment weer ergens dieren als inventaris stukken geveild kunnen worden! Zendtijd op tv en radio om de vinger aan de nationale pols te houden is keihard noodzakelijk! We hebben nu al gezien wat er dankzij de media binnen 24 uur bereikt is! Blijf daarom evengoed lid worden van Omroep Piep, de enige omroep die de mens NiET los ziet van zijn natuur! Letterlijk. De natuur, het milieu en de dieren kunnen een stem krijgen via Piep. Piep heeft ons nodig als lid om die stem te laten spreken. Daarbij gaat ALLE lidmaatschapsgeld direct 100% naar de stemloze paarden in nood. Of deze nu bij TaraManda geholpen moeten worden of elders! Geen strijkstokken, geen salarissen, geen leasebakken maar 100% voor de paarden! Des te minder wij van jullie donaties hoeven te geven aan de schuldeisers van TaraManda, des te meer er over blijft voor rechtstreeks hulp aan de paarden! Wij zijn blij met de tot nu toe behaalde resultaten samen, maar laten we vooral niet vergeten dat dit geen unicum is en dat er nog een hele weg te gaan is alvorens er wettelijk iets verandert! Wij, Piep en de PvdD blijven jullie hulp nodig hebben TOTDAT DE WET DE DIEREN beschermd tegen openbare veilingen!

Tenslotte zouden we graag zien dat het paard Guus, dat zeer ernstige problemen heeft, opgevangen gaat worden bij holistisch dierenarts Willem de Leeuw. Hij is bereid er alles aan te doen om zijn benen gezond te krijgen! Willem woont op slechts een paar kilometer van de huidige plek van Guus, zodat een lange trailerrit hem bespaard kan blijven. Ik denk dat er geen betere plek dan bij een goede dierenarts voor hem gevonden kan worden. Duim svp dat dit gaat lukken en dat de curator Guus aan de dierenarts gunnen!

SandraBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:14

wilma12 schreef:
Winnend bod is bindend hoor, vergeet dat niet. En vergeet de belastingen en veilingkosten niet.

Die krijg je voor je je bod bevestigd al in beeld. De totaalprijs zeg maar....

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:15

Dat snap ik. Gelukkig maar!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:15

Miepie77 schreef:
UPDATE: Van Stichting Paard In Nood

Goed nieuws: dankzij de tomeloze inzet van vele particuliere acties als ook deze grote actie van ons, SPIN, PvdD en Omroep Piep zijn de nationale media EN het veilingsbedrijf BVA wakker geschud! Ook de dierenbescherming heeft nu aangeboden te helpen indien nodig met onderdak zoeken. BVA heeft zijn veilingsvoorwaardes aangepast onder druk van deze acties waardoor het zo goed als zeker is dat er geen paarden geslacht worden!! Super bedankt iedereen voor het delen en het onder de aandacht brengen van deze dieronwaardige situatie!! Er zijn kamervragen gesteld dat is het begin. De aandacht mag nu echter niet verslappen omdat er elk moment weer ergens dieren als inventaris stukken geveild kunnen worden! Zendtijd op tv en radio om de vinger aan de nationale pols te houden is keihard noodzakelijk! We hebben nu al gezien wat er dankzij de media binnen 24 uur bereikt is! Blijf daarom evengoed lid worden van Omroep Piep, de enige omroep die de mens NiET los ziet van zijn natuur! Letterlijk. De natuur, het milieu en de dieren kunnen een stem krijgen via Piep. Piep heeft ons nodig als lid om die stem te laten spreken. Daarbij gaat ALLE lidmaatschapsgeld direct 100% naar de stemloze paarden in nood. Of deze nu bij TaraManda geholpen moeten worden of elders! Geen strijkstokken, geen salarissen, geen leasebakken maar 100% voor de paarden! Des te minder wij van jullie donaties hoeven te geven aan de schuldeisers van TaraManda, des te meer er over blijft voor rechtstreeks hulp aan de paarden! Wij zijn blij met de tot nu toe behaalde resultaten samen, maar laten we vooral niet vergeten dat dit geen unicum is en dat er nog een hele weg te gaan is alvorens er wettelijk iets verandert! Wij, Piep en de PvdD blijven jullie hulp nodig hebben TOTDAT DE WET DE DIEREN beschermd tegen openbare veilingen!

Tenslotte zouden we graag zien dat het paard Guus, dat zeer ernstige problemen heeft, opgevangen gaat worden bij holistisch dierenarts Willem de Leeuw. Hij is bereid er alles aan te doen om zijn benen gezond te krijgen! Willem woont op slechts een paar kilometer van de huidige plek van Guus, zodat een lange trailerrit hem bespaard kan blijven. Ik denk dat er geen betere plek dan bij een goede dierenarts voor hem gevonden kan worden. Duim svp dat dit gaat lukken en dat de curator Guus aan de dierenarts gunnen!

OH PLEASE hou toch op...

Dit is zo'n 'kijk ons het nou eens goed gedaan hebben!' artikel dat je er gewoon alleen maar hard om kunt lachen.
WAT EEN ONZIN!!

de voorwaarden zijn aangepast... dat is gewoon niet waar!

BAH, wat mij betreft maken ze het alleen maar erger voor zichzelf. Stelletje amateurs.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:21

Rex_Rolfo schreef:
miss_lizje schreef:
Ze kunnen toch niet voorkomen dat geen van deze paarden sterft?

Even de quote verkloot }>
Want één ding is zeker: vroeger of later zullen ook deze paarden naar de eeuwige grasvelden gaan. En zoals je zegt, dat kan dan maar beter op een humane manier en op een humaan moment gebeuren.

Kijk verder uit naar de berichten van mensen die naar de kijkdag zijn geweest. Of er zijn, met die mobieltjes van tegenwoordig.... :D

Hahaha dat is waar ja en "gelukkig" maar. Eeuwig levende paarden zou toch wel een probleem worden als ze ook nog kunnen voortplanten.

Even voor de duidelijkheid, ik ben trouwens niet go-pro slachten hoor. :+

Als de paarden pijnvrij hun dagje kunnen slijten juich ik dat alleen maar toe. Echter ken ik de paarden niet en van de dingen die ik lees vraag ik mij soms af in hoevere deze paarden geen pijn hebben en in hoeverre je een paard in leven moet willen houden. Laast op het voorpagina nieuws stond daar ook een stukje over.
Ik vind dus de instanties die zich er nu allemaal mee bemoeien om de dood van 1/meerdere van deze paarden te voorkomen zeer naief. Soms is het gewoon beter om zo'n dier te laten gaan.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:36

SandraBeer schreef:
Speedster schreef:

Die staat bij hun op de FB pagina. Dan moet je eerst hun pagina liken anders zie je hem dus niet. Een paar pagina's terug hier heeft iemand ook het stuk geplakt. 2 berichten hieronder staat de update Speedster.

De tekst van de update had ik hier al gezien, maar ik wilde de bron graag weten om het bericht rechtstreeks te delen op fb. Maar ik ga hun dus echt niet liken, no way.

Maar ik snap de vraag wel om vooral te blijven doneren. Ze moeten toch ergens die veren van betalen die ze zo graag ergens duwen waar de zon niet schijnt?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:56

Heb al een foto van Doortje gezien. Die zag er maar magertjes uit.
Wel lekker dik in het stro.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:15

Tis stervens druk! Fietsen is geen gek idee ;)
Wat een rommeltje.
Bij de paarden was het druk, zo slecht zagen ze er mij in t voorbijgaan niet uit. Maar gezien de belangstelling denk ik dat ze allemaalveel te duur gaan worden.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:21

Hier wordt je echt claustrofobisch ! Wat n drukte! Paardjes zien er best leuk uit en zijn ontzettend lief! 2 vn de veulens vond ik er niet zo fijn uitzien...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:25

Welke lokale media was er aan het filmen???

Ik hoorde dat er rond 13.00 uur al 1400 man was geweest.
heb inderdaad rond gekeken en wij hebben mog intresse misschien in bepaalde 'dingen' maar ligt helemaal aan de prijzen.

wij zijn inderdaad bekend met de bva en de extra kosten. Verder geen details op bokt.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:29

Toewijzing aan de hoogste bieder geschiedt na gunning van de opdrachtgever.

Die zin heeft er de hele tijd gestaan. De curator heeft steeds aangegeven dat als paarden niet verkocht worden of dat er niet boven de slachtprijs geboden werd paarden ergens geplaatst zouden worden ( eventueel met hulp van de dierenbescherming). Voor die paarden lijkt het mij allemaal redelijk geregeld, als je bedenkt dat er genoeg gezonde paarden naar de slager gaan omdat je ze niet verkocht krijgt.
Wat ik erger vind zijn de paarden die wel redelijk lijken zoals Wilco en allemaal verborgen gebreken hebben.

Het hele verhaal van spin dat zichzelf een schouderklopje geeft snap ik niet. BVA heeft alleen nog eens benadrukt dat toewijzing plaats vind op basis van gunning.

Daarbij zijn er genoeg individuele mensen die de wat zieligere paarden (al is met de meeste wel iets mis) nog wel willen helpen. Wil je bv doortje echt graag hebben, ben dan ook bereid 500 boven de slachtprijs te gaan zitten. Is het beest commercieel natuurlijk niet waard maar als je dat niet kunt, kun je het ook beter helemaal niet kopen. Je kunt mij niet wijsmaken dat als je zo een buffer niet hebt je wel een paard kunt onderhouden.

Ik ben benieuwd wat de biedingen gaan worden!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:48

Wow zoveel mensen.
ben bang dat de prijzen heel hoog gaan worden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:50

Ach, meerendeel is vast ramptoerisme. Zeker na die onnodige mediaaandacht.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:51

Geloof k ook wel.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:56

Dat zal ook wel hoor.
Maar ben wel erg benieuwd wat voor prijzen ze komen.
En ik denk de meest zielige paarden om het maar zo te zeggen. Waar iedereen het over heeftzoals doortje en guusje dat die nog wel aardig wat moeten kosten

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:01

[quote="_manuela_ schreef"]Toewijzing aan de hoogste bieder geschiedt na gunning van de opdrachtgever.

Die zin heeft er de hele tijd gestaan.
Wat ik erger vind zijn de paarden die wel redelijk lijken zoals Wilco en allemaal verborgen gebreken hebben. unquote]
---------

Gunning is ook geen nieuws. Ik ben bij BVA aan t navragen hoe dit in zijn werk gaat.

En hoezo lijkt Wico jou wel redelijk? Jij vindt die voorbenen toch niet 'redelijk' hoop ik? Ben ook idd bang dat veel mensen denken dat Wico nog wel goed is... Maar dat heb ik al eerder geschreven in dit topic.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:04

x_Jeanine_x schreef:
Welke lokale media was er aan het filmen???

Ik hoorde dat er rond 13.00 uur al 1400 man was geweest.
heb inderdaad rond gekeken en wij hebben mog intresse misschien in bepaalde 'dingen' maar ligt helemaal aan de prijzen.

wij zijn inderdaad bekend met de bva en de extra kosten. Verder geen details op bokt.

http://www.l1.nl/nieuws/241213-enorme-d ... jnandsrade