Suelza schreef:Toch zijn ze niet thuis in het hippisch recht. Ze hadden beter Wensink om commentaar kunnen vragen.
Daarnaast zal bewezen moeten worden dat het paard de lyme al onder de leden heeft en niet een week nadien heeft opgelopen. Ik denk dat dit al een lastige kwestie wordt.
De aankoopfoto, zoals deze in Bodegraven werd getoond, was niet de foto die ze op bokt plaatste na de aankoop.
Daarbij zou je zeggen, dat als het paard zo slecht en mager is, als op die getoonde foto en je verstand van paarden hebt, je geen 3000 euro voor dat paard neerlegt en je hier een kritische noot over maakt bij de betreffende keuringsarts.
De enige reden dat ze deze zaak zouden kunnen winnen, mijns inziens, is als RTL 4 op financieel gebied de fokker onderuit procedeert. Wat ik overigens een slechte zaak zou vinden en wat misbruik van het rechtssysteem is (procederen om het procederen).
Volgens mij staan daar boetes op zelfs...
Trieste zaak...
Ik vind het heel sneu voor de koper, want ik kan mij voorstellen dat je in- en in verdrietig bent na zoiets. Maar ik vind haar verhaal erg zwak, zeker ook gezien de geschreven mails en blogs.
Haar verhaal dat ze niet het werkelijke verhaal kon melden ivm koopcontract, vind ik ook een zwak verhaal. Ze had er namelijk ook voor kunnen kiezen om gewoon NIETS op internet te zetten en bij de fokker open kaart te spelen vwb de gezondheidstoestand van Rubis.
Als zij tot die tijd gewoon goed contact had met die man, waarom dan al die leugens?
Jij schrijft mooi wat ik ook had bedacht
Een goede strafpleiter hoeft geen enkel idee te hebben va hippisch recht en uit de aflevering kreeg ik ook niet het idee dat hij zich er erg in verdiept had. Er is vast wel jurisprudentie te vinden over paarden die binnen een korte termijn na aankoop ziek werden.
Koopcontract was voor het consumentenrecht niet nodig, volgens mij. De verkoper houd bedrijfsmatig paarden en dan gaat het consumentenrecht toch hoe dan ook op.
Al met al zitten er nu ook veel hiaten in het verhaal waardoor een oordeel laastig is. Rechter dan vast meer stukken krijgen om het verhaal wel rond te krijgen.