horseyfries schreef:Scandic is idd een goed voorbeeld van een paard wat zich in de ring altijd gedraagt als een Happy athlete, en daarbuiten ook. Het losrijden van Scandic is volgens de FEI volgens de regels gebeurt. DAT is een feit. Dat er door mensen ophef gemaakt wordt wil nog niet zeggen dat er iets mis was met het losrijden. Dat die mensen er niet meer verstand van hebben en niet kunnen begrijpen dat het wel eens kan gebeuren dat een paard de tong over het bit gooit, en dat dat niets te maken heeft met het losrijden op zich, bewijst eens te meer dat ze ongeveer net zo erg zijn als de mensen die in de winter naar de dierenbescherming bellen omdat er zooo zielig shetlanders in de wei in de sneeuw staan, omdat ze niet snappen dat die dieren met een wintervacht, hooi en water het daar reuze naar hun zin hebben, en ze niet gelukkiger worden van eenzame opsluiting in een stal met een dekentje op.
Ik vind het jammer dat topruiters en paardenmensen pur sang zoals Patrick Kittel niet alleen aangevallen worden door dat soort types, maar ook dat jij daaraan meewerkt door NADAT de FEI allang een uitspraak heeft gedaan dat er niets aan de hand was, dit soort hetzes nog altijd terug boven te halen.
En dat meen ik uit de grond van mijn hart, want juist ruiters als Patrick Kittel hebben we zo nodig in de dressuursport, mensen met het hart op de juiste plaats en zowel in de omgang met paarden als met mensen een voorbeeld voor iedereen.
Ik zeg ook niet dat IK het vind, ik zeg dat men het vond en dat dat aanleiding was voor het FEI om in te gaan op wat wel en wat niet getolereerd wordt. Ik zeg dat de ophef destijds, of die terecht is of niet daargelaten, aanleiding is geweest voor uitspraken van het FEI, wat die ook geweest mogen zijn.
Hoe kom je er bij dat IK dat vind? Waar staat dat? Waar staat dat IK Kittel zwart maak? Als er in een geschiedenisboek staat dat meneer A toen en toen tegen meneer B heeft gezegd dat iets zo is, en ik citeer dat, wil dat dan zeggen dat ik het met meneer A eens ben? Waar werk ik precies aan me dan? Het is een chronologische volgorde van gebeurtenissen en uitspraken die ik weergeef.
Ik word moe van aannames.